| Forfatter |
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 02:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| På et produkt i den prisklasse skal det bare ikke være sådan, punktum. |
|
|
Enig. Man burde nok "filtrere" de dårlige potmetre fra  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må jo erkende at kostoptimering altid vil finde sted. Det sørgelige i denne sammenhæng er at der jo spares der hvor man mener der kan slippes af sted med det, uden at miste omdømme som seriøs spiller.
Ser man på producentens hjemmeside holdes der ikke igen med roserne, og forpladens tykkelse er åbenbart ikke et sted der kan spares? Hvad går man så? Hmmmm, komponentkvaliteten er vel ikke SÅ vigtig, og den er jo mest usynlig...kunne vi ikke? Jo vi kan....
Problem nr. 2 er så at forbrugerne allerede er begyndt at betragte det som normalt, mens en ridse i forpladen nok ville blive betragtet som dårlig kvalitet...sørgeligt....
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når denne forstærker er købt i en butik, som er gået ned bl.a. p.g.a. garanti problemer med fladskærme, kan man jo nemt forstille sig at de fortæller at problemet er meget normalt. Bladelius selv vil nok sige noget andet.
|
| Til top |
|
| |
e-type Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville forsøge at maile til Bladelius, når nu forhandleren du har købt hos er gået konk. Bladelius er også kun interesseret i, at nogen overtager supporten og at du bliver en glad kunde.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Troede ud fra emneoverskriften at du mente at den spillede højre signal i venstre kanal
mvh
Præsten |
|
|
Et super godt eksempel på hvordan en forkert stavet sætning, giver en helt anden mening :-) __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten: Jeg er ikke sikker på at Tyr har samme funktion, men på¨Thor MK II har man mulighed for at niveautilpasse de enkelte indgange. Hvis din Tyr har samme feature, kan du måske komme problemet til livs ved at justere volumen ned. Derved vil du skulle skrue højere op på volumenknappen for samme lydniveau, og det KUNNE løse problemet.
Jeg er helt enig i, at det ikke skal accepteres at kanalbalancen er skæv ved lav volumen, og jeg vil foreslå dig at kontakte importøren Interceptor, alternativt Bladelius direkte.
Håber du får løst dit problem.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en forstærker en gang der havde samme problem, og skiftede pometer 2 gange uden at det hjalp… til sidst fandt jeg ud af, at fejlen lå i udgangsrelæet.. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Præsten skrev:
Troede ud fra emneoverskriften at du mente at den spillede højre signal i venstre kanal
mvh Præsten |
|
|
Et super godt eksempel på hvordan en forkert stavet sætning, giver en helt anden mening :-) |
|
|
Jeg kunne heller ikke lade være med at smile lidt. syntes sq at det var lidt sjovt.. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
| På et produkt i den prisklasse skal det bare ikke være sådan, punktum. |
|
|
Fuldstændigt enig med Tweaker. Det burde faktisk overhovedet ikke forekomme på udstyr i det hele taget, da det forholdsvist nemt kan undgås. Der er i dag volumenkontroller, som slet ikke benytter kulbane potmetre eller modstande, og som fungerer 100% perfekt i brug.
På mine gamle forstærkere (flere år tilbage) havde jeg samme problem, måske ikke så udtalt som trådstarter, men dog hørbart. __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man måler lidt på niveauerne i mellem L og R bliver man nogle gange overrasket over forskellene, specielt når nogle specifikationer starter med 0,000% 
Har man prøvet hvor meget nogle få % forskel imellem kanalerne betyder for perspektivet så ville ens fokus nok flytte en del...
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber det er ok jeg lige låner din tråd
Jeg har samme problem med en Doxa 07. Jeg vil gerne ha det skiftet til et nyt. Men jeg er lidt i tvivl om hvilket fabrikat det er. Jeg har søgt efter numrene på det men intet fundet. Men det er op 100k Så jeg kan vel bare købe et andet alps potmeter. Men hvilke er gode og hvor mange penge skal man af med for at få noget ordentlig?
Update.
Nu fandt jeg det. Det er et Bourns 91A2A-B28-D20/D20 til lidt over 100kr.
64-256-64
https://www1.elfa.se/elfa~dk_da/b2b/start.do
Nu kommer spørgsmålet så, skal jeg bare købe et magen til eller et andet?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår slet ikke at man overhovedet bruger potmetre mere, og slet ikke i den prisklasse. Så sparer man altså for meget,
når en digitalt styret modstandsdekade ikke er særligt dyr i dag. Jeg har en forstærker til godt en tusse der har det.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
|
Morten: Jeg er ikke sikker på at Tyr har samme funktion, men på¨Thor MK II har man mulighed for at de enkelte indgange. Hvis din Tyr har samme feature, kan du måske komme problemet til livs ved at justere volumen ned. Derved vil du skulle skrue højere op på volumenknappen for samme lydniveau, og det KUNNE løse problemet.
Jeg er helt enig i, at det ikke skal accepteres at kanalbalancen er skæv ved lav volumen, og jeg vil foreslå dig at kontakte importøren Interceptor, alternativt Bladelius direkte.
Håber du får løst dit problem.
Hygge, Brok
|
|
|
Tak for tippet , det har løst problemet og jeg spiller nu 100 % lige højt ved alle niveauer i begge kanaler -man skal lige vende sig til alt de nymodens elektronik
Og tak for alle de andre input.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu der er hul igennem til en Bladelius diskussion, vil jeg lige spørge hvordan I vil beskrive lyden. Er det lidt Primare-agtigt? Kan den lave 3-D lyd?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
| Når denne forstærker er købt i en butik, som er gået ned bl.a. p.g.a. garanti problemer med fladskærme, kan man jo nemt forstille sig at de fortæller at problemet er meget normalt. Bladelius selv vil nok sige noget andet. |
|
|
Ja, uvidenhed kan føre til mange vrangforestillinger. Du burde dog nok sætte dig lidt mere ind i tingene inden du anklager andre. Ved du f.eks. hvem der betaler for en garantireparation, forhandleren eller importøren/producenten ?
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
pof@ skrev:
| Når denne forstærker er købt i en butik, som er gået ned bl.a. p.g.a. garanti problemer med fladskærme, kan man jo nemt forstille sig at de fortæller at problemet er meget normalt. Bladelius selv vil nok sige noget andet. |
|
|
Ja, uvidenhed kan føre til mange vrangforestillinger. Du burde dog nok sætte dig lidt mere ind i tingene inden du anklager andre. Ved du f.eks. hvem der betaler for en garantireparation, forhandleren eller importøren/producenten ?
|
|
|
http://nerds.dk/?page=visnyhed&id=1138"...garantiproblemer på fladskærme..." Går man konkurs hvis importøren/producenten betaler?
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Stanley skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
http://nerds.dk/?page=visnyhed&id=1138 "...garantiproblemer på fladskærme..."
Går man konkurs hvis importøren/producenten betaler?
|
|
|
Denne tråd handler ikke om fladskærme, som de selv importerede, men om en forstærker.
Du antyder at de bevidst lyver for at slippe for en udgift ved at reparere forstærkeren. Derfor spørger jeg om du ved hvem der betaler for en garantireparation af den forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
pof@ skrev:
Stanley skrev:
pof@ skrev:
|
|
|
|
|
http://nerds.dk/?page=visnyhed&id=1138 "...garantiproblemer på fladskærme..."
Går man konkurs hvis importøren/producenten betaler?
|
|
|
Denne tråd handler ikke om fladskærme, som de selv importerede, men om en forstærker.
Du antyder at de bevidst lyver for at slippe for en udgift ved at reparere forstærkeren. Derfor spørger jeg om du ved hvem der betaler for en garantireparation af den forstærker ?
|
|
|
Forsendelse og arbejde er ikke gratis.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
Forsendelse og arbejde er ikke gratis.
|
|
|
Nej selvfølgelig er det ikke det, men spørgsmålet var om du vidste hvem der betaler. Det gør du så åbenbart ikke.
Jeg kan fortælle dig at det normalt er importøren/producenten der betaler for garantireparationer. Der er så forskellige måder at håndtere det på. Det aftales mellem parterne. I nogle tilfælde kan det være forhandlerens eget værksted der reparerer apparatet og modtager betaling for det fra importøren/producenten. Her kan forhandleren faktisk tjene penge på garantireparationer.
Hvis du ikke ved om forhandleren har nogle udgifter i.f.m. en garantireparation af forstærkeren er det ikke rimeligt at du beskylder dem for at lyve for at spare udgifterne.
Ved du om det er normalt for den omtalte forstærker at der kan være kanalforskel ved lav volume ? Jeg har oplevet fænomenet på mange forstærkere og konstateret ved måling at det skyldes tolerancer i volumenpotentiometeret og en udskiftning til et nyt af samme type har ikke løst problemet. Flere andre brugere i denne tråd har lignende erfaringer fra andre forstærkere, så det er jo ikke noget ukendt fænomen.
Hvis du ikke ved om det er normalt for den omtalte forstærker, er det ikke rimeligt at beskylde forhandleren for at lyve.
Min pointe er at man skal ikke hænge forhandlere eller andre ud offentligt. Og hvis man gør det, skal man være 100% sikker i sin sag. Du skal ikke komme med alvorlige anklager mod en forhandler fordi du gætter på noget du reelt intet ved om.
|
| Til top |
|
| |