Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 13:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: ht kabler i solid kobber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Nyd dit M&K - og spring op og fald ned på "besserwissernes" udgydelser
Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

self kan man høre forskel på kabler, også med diverse speakers, jeg kan feks. også høre forskel på 320kbps mp3 og 128, på en bærbars mini højtaler, det kan jeg også på mit eget setup. hvis du mener du har vundet noget ved at opgradere med kabler så har du det helt sikkert.

jeg syntes også selv det er sjovt at tweake hvis man har noget grej man er glad for, så fortsæt endeligt med det

god weekend herfra
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Tillader mig lige at sende en kommentar med her. Jeg er så heldig/uheldig, at ha samme højttalere som P.las, og jeg oplever samme problem som ham ved høje lydtryk. Det kan godt blive anstrengende at lytte til, men stadig ultra detaljeret. Nu siger du Peter, at dit kabel har gjort underværker, men ellers ville jeg tro akustik ændringer er en go ting at prøve. Det er ufattelig så meget det betyder. Nu kender jeg andre der også har de M&Kére, hvor der ingen tendens til anstrengt diskant/mellemtone høres. Der er akustikforholdene også i orden, og tror det kræver et meget lyddødt rum for at eliminere det 100%.

Hvordan er akustikken i din stue når du klapper i hænderne? Nu ved jeg godt du har sagt den er ganske fremragende, men det ser ikke ud som om du har gjort særlig meget for bedre akustik.

Ang. det med billige enheder i M&Kérne. Det er rigtigt, men det vigtigste er jo at det fungerer. Det må man sige det gør helt og aldeles. Jeg har heller ikke købt mine til stereo, da jeg ikke de når mine gamle B&Wére på nogle områder. Men til surround er de glimrende, og jeg synes det spiller markant bedre end et B&W 800 serie setup, til 5 gange dets pris. B&W bruger om nogen mange anstrengelser på forskning osv, og diskant af diamant mm. M&K´s lyder bedre  Mit budskab er bare, at det er lyden det handler om i den sidste ende, så er det ligegyldig hvor "pæn" og avanceret en højttaler er.

diskanten/mellemtonen var ikke anstrengt at høre på. den var bare dominerende. Forkellen før og efter kabelskift er ret så stor . Selv min kone kan meget let høre forskel. Som sagt er akustikken ok . Jeg kan ikke gøre så mange tiltag , da det også er en stue som skal fungere.

jeg syntes faktisk at folk har overfortoket mit issue, som slet ikke er et issue , men en fine tunning

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2010 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Vi prøver vel bare at hjælpe. Men problemet har du vel løst nu så, med rega kableskiftet?

Case closet .

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Vi prøver vel bare at hjælpe. Men problemet har du vel løst nu så, med rega kableskiftet?

Case closet .

og det sætter jeg pris på

jeg har som sagt lige købt mit effektrin , ja.........og min meridian afspiller er også ny. så det som man burde gøre er at sætte neutralt kabel på hele vejen igennem , så man ved hvad grund lyden er . Lyder det nørdet?  De kabler som sætter mellem rv-5 og gx-7 er et no name kabel som er blevet loddet sammen nede vej Hifi freaks. Jeg aner faktisk ikke hvordan de lyder. Dem skal jeg også prøve at have skiftet

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
self kan man høre forskel på kabler, også med diverse speakers, jeg kan feks. også høre forskel på 320kbps mp3 og 128, på en bærbars mini højtaler, det kan jeg også på mit eget setup. hvis du mener du har vundet noget ved at opgradere med kabler så har du det helt sikkert.

jeg syntes også selv det er sjovt at tweake hvis man har noget grej man er glad for, så fortsæt endeligt med det

god weekend herfra

man skal da også have noget sjovt og hvis man lige kan få det sidste ud af grejet, vil man da gerne bruge lidt tid på det

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
The Elite skrev:

Case closet .

og det sætter jeg pris på

jeg har som sagt lige købt mit effektrin , ja.........og min meridian afspiller er også ny. så det som man burde gøre er at sætte neutralt kabel på hele vejen igennem , så man ved hvad grund lyden er . Lyder det nørdet?  De kabler som sætter mellem rv-5 og gx-7 er et no name kabel som er blevet loddet sammen nede vej Hifi freaks. Jeg aner faktisk ikke hvordan de lyder. Dem skal jeg også prøve at have skiftet

Jeg tror ikke gevinsten er sindssyg stor mellem for-effekt, som så mange andre steder i dit setup, men ordentlige kabler det fortjener de. Det ser også federe ud

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes