Tillader mig lige at sende en kommentar med her. Jeg er så heldig/uheldig, at ha samme højttalere som P.las, og jeg oplever samme problem som ham ved høje lydtryk. Det kan godt blive anstrengende at lytte til, men stadig ultra detaljeret. Nu siger du Peter, at dit kabel har gjort underværker, men ellers ville jeg tro akustik ændringer er en go ting at prøve. Det er ufattelig så meget det betyder. Nu kender jeg andre der også har de M&Kére, hvor der ingen tendens til anstrengt diskant/mellemtone høres. Der er akustikforholdene også i orden, og tror det kræver et meget lyddødt rum for at eliminere det 100%.
Hvordan er akustikken i din stue når du klapper i hænderne? Nu ved jeg godt du har sagt den er ganske fremragende, men det ser ikke ud som om du har gjort særlig meget for bedre akustik.
Ang. det med billige enheder i M&Kérne. Det er rigtigt, men det vigtigste er jo at det fungerer. Det må man sige det gør helt og aldeles. Jeg har heller ikke købt mine til stereo, da jeg ikke de når mine gamle B&Wére på nogle områder. Men til surround er de glimrende, og jeg synes det spiller markant bedre end et B&W 800 serie setup, til 5 gange dets pris. B&W bruger om nogen mange anstrengelser på forskning osv, og diskant af diamant mm. M&K´s lyder bedre Mit budskab er bare, at det er lyden det handler om i den sidste ende, så er det ligegyldig hvor "pæn" og avanceret en højttaler er.
|