Bruger siden: 28 August 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
Nu sidde der et normal 3 ben apparatstik brønd på Supra's stikdåse, så derfor kan du bruge alle normale el ledning til den, men hvis man ønsker ikke at kaste sig over at samle Supra's el-ledning, så fås der en stik adaptor fra Schuko til densk el-stik med 3 ben.
http://www.av-connection.dk/?PGr=1857&ML=1041
Fordel ved at havde denne løsning er nemlig at man kan vende Schuko stikke så man opnår korrekt fase, noget men ikke kan med danske el stik.
Så vidt jeg ved kan man ikke vende ovenstående. Adapteren tager jord fra det hul der er i schukostikket og ikke fra skinnerne på siden. Da der kun er et hul kan det ikke vendes. Adapter stikket er jo nærmest et omvendt dansk jordstik.
Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
Sendt: 12 Marts 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
JackD skrev:
dan.a Hvis jeg nu kontakter, Pioneer, og spørger om fase vending, i deres produkter. Skal jeg så gå ud fra, man kigger på bagsiden af apperatet og frem? Og at som udgangspunkt sidder, den i venstre side.
Undskyld, jeg havde ikke set dit spørgsmål, Mærkningen på apperatstikket med N og L findes også på bagsiden af net brønden, det er en standar der er udbred i hele verden, så hvis pioneer er seriøs omkring at deres produkter skal forbindes med korrekt fase, så vil de indternt i produkterne forbinde trafoens fase leder til Klemmen mærket med L og nul lederen til klemmen mærket med N. Hvis de mener det ikke er vær at bruge energi på, så kan de ikke svare, altså er de tilsluttet tilfældig. For en god ordens skyld skal jeg oplyse at fasen er den leder hvor polsøgeren lyser ved berøring med denne.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum