Emne: Forsøg med lakridskabler ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg falder mere til ro sk...r jeg i bukserne __________________ En gang sprutter altid sprutter
|
Til top |
|
|
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg så en skrive på et andet forum at det er en god ide at kigge på kabler som komponenter i setuppet, feks. er strømkabler en del af strømforsyningen på din forstærker eller en forlænglese om man vil, syntes faktisk den er ret god måde at se det på.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dobbelt
|
Til top |
|
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
interessen for hifi kan sidde i mange af hifi verdenens facetter, hvilke dette forum inkluderer - det betyder ikke at alle og
enhver der er herinde, partout SKAL være villig til at bruge mange, mange tusinde kroner på kabler til sit anlæg - jeg synes
det er sjovere at skifte højtalere eller forstærker ud og se hvor meget det bevirker, istedet for at skifte kablerne.
det er ikke fordi jeg ikke vil lade mig overbevise, jeg har forsøgt at lytte utallige gange, og jeg kan høre mange ting - der ér
forskel på kabler, spørgsmålet er for mig, om den forskel er nok til at jeg gider smide penge efter det.
det er klart at ens forstærker skal have en netledning der kan trække nok strøm til at fodre forstærkeren, men jeg kan ikke
se logikken i at have en meter 5000 kroners kabel gående fra forstærker til udtaget i væggen, og at bygge eget stræmanlæg
med dyre kabler i hele hytten syntes jeg er for meget til mit hifi forbrug.
for mig er forskellen størst mellem decideret l**te kabler, som aldrig har været ment at skulle bruges til foretagenet (fx.
netledninger som højtalerkabler) og så et "billigt" produkt til 2-300 kroner... derefter vil jeg hellere bruge pengene på mere
musik til min samling, for hold kæft hvor det egentligt lyder godt!
og til alle dem der nu vil råbe "GTFO du kan jo ikke høre!" så siger jeg: "jo jeg kan høre, men det handler ikke om for mig,
at få et ultralinært system med det bedste af det bedste i alle afskygninger. Det handler om at jeg synes det lyder godt, og
jeg finder MANGE high-end produkter for kedelige at høre på, de falder ikke i min subjektive smag - derfor er det en
prioritering, jeg bruger hellere mine penge på andet i mit setup, for at ramme lige præcis det lydbillede jeg foretrækker, her
indvirker kabler desværre ikke det store"
mvh.
Søren __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
stanley skrev:
"Øhh, du starter en tråd hvor du lægger op til debat om hørbar effekt af kabler. Når der så er en der mener noget andet end dig får han at vide at han ikke skal blande sig ???????"
"Trådstarter lægger op til debat når han skriver "På baggrund af den megen snak om hørbar effekt af kabler". Derfor er det vel meget naturligt at Stemer svarer. Ellers må vi vide hvad formålet er med tråden. Hvis den handler om at lade jer "lege i fred" er det fint nok. Men hvis den handler om at "legen" skulle bevise at der er hørbar forskel på kabler, må det vel også være naturligt at påpege at "legen" intet beviser."
kunne være gl.jas skulle skrive under på noget papir ang. om der er hørbar forskel på kabler eller ej
eller måske skulle stanley komme med et bevis for at der ikke er forskel hehe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
interessen for hifi kan sidde i mange af hifi verdenens facetter, hvilke dette forum inkluderer - det betyder ikke at alle og
enhver der er herinde, partout SKAL være villig til at bruge mange, mange tusinde kroner på kabler til sit anlæg - jeg synes
det er sjovere at skifte højtalere eller forstærker ud og se hvor meget det bevirker, istedet for at skifte kablerne.
det er ikke fordi jeg ikke vil lade mig overbevise, jeg har forsøgt at lytte utallige gange, og jeg kan høre mange ting - der ér
forskel på kabler, spørgsmålet er for mig, om den forskel er nok til at jeg gider smide penge efter det.
det er klart at ens forstærker skal have en netledning der kan trække nok strøm til at fodre forstærkeren, men jeg kan ikke
se logikken i at have en meter 5000 kroners kabel gående fra forstærker til udtaget i væggen, og at bygge eget stræmanlæg
med dyre kabler i hele hytten syntes jeg er for meget til mit hifi forbrug.
for mig er forskellen størst mellem decideret l**te kabler, som aldrig har været ment at skulle bruges til foretagenet (fx.
netledninger som højtalerkabler) og så et "billigt" produkt til 2-300 kroner... derefter vil jeg hellere bruge pengene på mere
musik til min samling, for hold kæft hvor det egentligt lyder godt!
og til alle dem der nu vil råbe "GTFO du kan jo ikke høre!" så siger jeg: "jo jeg kan høre, men det handler ikke om for mig,
at få et ultralinært system med det bedste af det bedste i alle afskygninger. Det handler om at jeg synes det lyder godt, og
jeg finder MANGE high-end produkter for kedelige at høre på, de falder ikke i min subjektive smag - derfor er det en
prioritering, jeg bruger hellere mine penge på andet i mit setup, for at ramme lige præcis det lydbillede jeg foretrækker, her
indvirker kabler desværre ikke det store"
mvh.
Søren |
|
|
jeg gider absolut heller ikke bruge en formue på kabler, men syntes bestemt at det godt kan betale sig at tweake setuppet med matchene kabler, syntes det hele går op i en højre enhed på den måde.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
interessen for hifi kan sidde i mange af hifi verdenens facetter, hvilke dette forum inkluderer - det betyder ikke at alle og enhver der er herinde, partout SKAL være villig til at bruge mange, mange tusinde kroner på kabler til sit anlæg - jeg synes det er sjovere at skifte højtalere eller forstærker ud og se hvor meget det bevirker, istedet for at skifte kablerne. det er ikke fordi jeg ikke vil lade mig overbevise, jeg har forsøgt at lytte utallige gange, og jeg kan høre mange ting - der ér forskel på kabler, spørgsmålet er for mig, om den forskel er nok til at jeg gider smide penge efter det. det er klart at ens forstærker skal have en netledning der kan trække nok strøm til at fodre forstærkeren, men jeg kan ikke se logikken i at have en meter 5000 kroners kabel gående fra forstærker til udtaget i væggen, og at bygge eget stræmanlæg med dyre kabler i hele hytten syntes jeg er for meget til mit hifi forbrug. for mig er forskellen størst mellem decideret l**te kabler, som aldrig har været ment at skulle bruges til foretagenet (fx. netledninger som højtalerkabler) og så et "billigt" produkt til 2-300 kroner... derefter vil jeg hellere bruge pengene på mere musik til min samling, for hold kæft hvor det egentligt lyder godt!
og til alle dem der nu vil råbe "GTFO du kan jo ikke høre!" så siger jeg: "jo jeg kan høre, men det handler ikke om for mig, at få et ultralinært system med det bedste af det bedste i alle afskygninger. Det handler om at jeg synes det lyder godt, og jeg finder MANGE high-end produkter for kedelige at høre på, de falder ikke i min subjektive smag - derfor er det en prioritering, jeg bruger hellere mine penge på andet i mit setup, for at ramme lige præcis det lydbillede jeg foretrækker, her indvirker kabler desværre ikke det store"
mvh. Søren |
|
|

|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
guffi skrev:
Hvad formålet med tråden er, må du spørge trådstarteren om, det aner jeg ikke så meget om.
|
|
|
Det var egentlig også det jeg gjorde i mit første indlæg. 
Så nu skal vi nok vente på han svarer, så du også kan få tid til at falde lidt til ro igen. 
|
|
|
STANLEY! Få nu de japanske spilledåser du har i dit setup skiftet ud, og få dig noget ordentlig grej, så er du sikkert også er i stand til at høre den forskel der rent faktis er på kabler.
Jens
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig er der forskel på kabler. Meen der er altså også foreskel hvis du flytter din højttaler. Jeg synes det er fint folk bruger deres penge på kabler....de fleste har knoklet ligeså meget for dem, som jeg har. Men helt ærligt!!!! Hvis jeg skulle bruge kabler til 20-40000 kr for mit anlæg spillede ordentlig, så havde jeg skiftet hele skidtet :-) Men jeg ved der skal mirakler til at få Eben til at spille godt :-)
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 14 Marts 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis tonen her i tråden ikke bliver ordentlig fra nu af, bliver den lukket.
|
|
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
Så fik du da det på plads, og så behøver du ikke egentlig ikke blande dig yderligere... |
|
|
Undskyld - jeg var ikke klar over at du kun ville diskutere med folk der er enige med dig fra starten...min fejl. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
santashooter skrev:
interessen for hifi kan sidde i mange af hifi verdenens facetter, hvilke dette forum inkluderer - det betyder ikke at alle og enhver der er herinde, partout SKAL være villig til at bruge mange, mange tusinde kroner på kabler til sit anlæg - jeg synes det er sjovere at skifte højtalere eller forstærker ud og se hvor meget det bevirker, istedet for at skifte kablerne. det er ikke fordi jeg ikke vil lade mig overbevise, jeg har forsøgt at lytte utallige gange, og jeg kan høre mange ting - der ér forskel på kabler, spørgsmålet er for mig, om den forskel er nok til at jeg gider smide penge efter det. det er klart at ens forstærker skal have en netledning der kan trække nok strøm til at fodre forstærkeren, men jeg kan ikke se logikken i at have en meter 5000 kroners kabel gående fra forstærker til udtaget i væggen, og at bygge eget stræmanlæg med dyre kabler i hele hytten syntes jeg er for meget til mit hifi forbrug. for mig er forskellen størst mellem decideret l**te kabler, som aldrig har været ment at skulle bruges til foretagenet (fx. netledninger som højtalerkabler) og så et "billigt" produkt til 2-300 kroner... derefter vil jeg hellere bruge pengene på mere musik til min samling, for hold kæft hvor det egentligt lyder godt!
og til alle dem der nu vil råbe "GTFO du kan jo ikke høre!" så siger jeg: "jo jeg kan høre, men det handler ikke om for mig, at få et ultralinært system med det bedste af det bedste i alle afskygninger. Det handler om at jeg synes det lyder godt, og jeg finder MANGE high-end produkter for kedelige at høre på, de falder ikke i min subjektive smag - derfor er det en prioritering, jeg bruger hellere mine penge på andet i mit setup, for at ramme lige præcis det lydbillede jeg foretrækker, her indvirker kabler desværre ikke det store"
mvh. Søren |
|
|
Hej Søren. Tråden her opmuntrer på ingen måde til at der skal spenderes formuer på kabler og jeg mindes ikke en diskussion hvor netop dette er i højsædet. At jeg så har haft muligheden for at købe det dyre stads, er en helt anden snak. Iøvrigt er vi enige mht. "at det skal lyde godt"...
Tråden opmuntrer derimod til at afprøve det nævnte eksperiment. Ideen opstod ganske spontant, idet jeg aldrig har prøvet denne "coctail" før ( jeg har iøvrigt ikke hørt om fortilfælde ), og så var der basis for lidt erfaringsdragelse. Derfor hedder tråden "prøv", så får du lyst til at afprøve, må du gerne vende tilbage med din erfaring. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allerførst må jeg sige at det lyder som en rigtigt hyggelig aften. Noget opvarmning til en koncert med noget lyttetest og måske lidt vino synes jeg er en kanon plan.
Personligt er jeg kabelskeptiker, men jeg dermed ikke sagt at jeg ikke kan tage fejl.. Jeg bliver dog nødt til at kommentere din test og jeg vil prøve at illustere det med historien fra en tilsvarende test.
Min bror er guitarist. Blandt guitarister er der en bred vifte af mennesker der mener materialevalget til guitarkroppen har betydning for lyden. På en akustisk guitar er dette uden tvivl korrekt, men på en elektrisk guitar er jeg af den holdning, at sålænge kroppen er dimensioneret kraftfigt nok til ikke at vride sig mens man spiller er det i princippet ligemeget hvilket materiale det er - lyden opstår ved nogle metalstrenge der vibrerer over nogle elektromagneter (pickupper) og laver en strøm. Strengenes tykkelse og materiale har betydning for lyden og pickupperne har betydning for lyden, men om strenge og pickupper er spændt fast til træ, plastik, kulfiber eller forstenede drageknogler er ligemeget så længe det udgør et solidt "fundament" der ikke vrider sig eller vibrerer.
Anyhow, min bror havde for nysgerrighedens skyld købt en ret speciel guitar som alle eksperterne sagde havde en ekstraordinær god lyd pga. noget specielt træ og en speciel udformning af guitarkroppen. Samtidigt havde han købt to sæt af nogle helt bestemte og meget roste pickupper, det ene sæt havde han monteret på dennye superguitar og det andet sæt på en gammel sur guitar han har haft en evighed. Begge guitars fik helt nye og ens strenge og så gik min bror og jeg igang med at lytte om vi kunne høre forskel.
For også at lave en ægte blindtest lavede han en youtube video hvor han forklarede om de to guitarer og efterfølgende spillede det samme stykke musik 10 gange på en tilfældig af de to guitarer. På youtube videoen så lytteren bare et fast stilbillede og et nummer. 30 sek med et stort 1-tal og et stykke musik spillet på en af guitarerne, herefter 30 sekunder med et stort 2-tal og det samme stykke musik spillet på en af guitarerne osv. indtil der var 10 x 30 sek. Folk var herefter indbudt til at skrive hvilken guitar de mente passede til hvilke numre. Samtidigt havde han inviteret nogle guitarister fra et guitarforum til at deltage..
Der kom mange forskellige bud, nogle mere skråsikre end andre. På et tidspunkt begyndte der at danne sig et mønster, folk gættede mere og mere ens, man kan sige der var ved at opstå enighed om resultaterne. Det var ret tydeligt for mange at nummer 2, 4, 5 og 8 var spillet på den gode af guitarerne mens et par af de andre numre klart var spillet på den dårlige og så var der også et par stykker folk ikke helt kunne afgøre..
Det rigtigt underholdende var at jeg var med den aften min bror indspillede de 10 musikstykker, så jeg så at han spillede alle 10 stykker på en helt tredie guitar. Han spillede 30 sekunder, holdt et par sekunders pause, spillede det samme igen i 30 sek, holdt en pause osv. 10 gange i alt, hele molevitten på samme guitar. I ugerne derefter grinede vi vores røve i laser over hvor kloge folk var til at høre forskel, specielt dem der TYDELIGT kunne genkende den silkebløde sound fra den dyre af guitarerne, det var ganske ubetaleligt.. Efter et par uger postede han en "facitliste" der viste at rigtigt mange faktisk havde hørt rigtigt, det blev der stor glæde over..
Pointen med det her er ikke at min bror og jeg hygger os med at tage pis på folk, men at folk tit hører det de VIL høre. Vi havde regnet med et stort rivegilde af tilfældigheder, så det kom ret meget bag på os at flere og flere begyndte at høre de samme ting. Det kan tænkes at min bror har haft en smule mere tempo på nogle af optagelserne eller fået lavet lidt mere glidende overgange mellem tonerne og det har givet folk et indtryk af "godt" og "dårligt"? Det kan også bare tænkes at folk har læst kommentarerne og overbevist sig selv om at de også kunne høre det nogle af de mere velformulerede kommentatorer mener at have hørt?
Jeg synes det er en glimrende ide at lave et test som den du lavede, men "dommerne" skal som minimum forlade rummet mens du skifter kabler og du bør også forsøge at "fuppe" dem ved at påstå du har skiftet kabler uden at du rent faktisk har. Endelig vil det være en fordel hvis de ikke får mulighed for at aflæse på dig om de har ret eller ej, din mimik afslører mere end du tror også selv om hverken du eller dine dommere er bevidst om det.. Ideelt set bør du og anlægget være i et andet rum mens dit dommerpanel befinder sig i din stue med højttalerne alene så de ikke har andre signaler end musikken at aflæse..
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Jeg synes det er en glimrende ide at lave et test som den du lavede, men "dommerne" skal som minimum forlade rummet mens du skifter kabler og du bør også forsøge at "fuppe" dem ved at påstå du har skiftet kabler uden at du rent faktisk har. Endelig vil det være en fordel hvis de ikke får mulighed for at aflæse på dig om de har ret eller ej, din mimik afslører mere end du tror også selv om hverken du eller dine dommere er bevidst om det.. Ideelt set bør du og anlægget være i et andet rum mens dit dommerpanel befinder sig i din stue med højttalerne alene så de ikke har andre signaler end musikken at aflæse..
|
|
|
Der findes ikke nogen opskrift på korrekt kabeltest, hvorfor jeg som regel vælger at afprøve med udsyn og indsigt i disciplinen. Hvis du kikker dig omkring på messer og læser i hifimagasinerne vil du erfare, at der er forskellige fremgangsmåder, hvorfor der til enhver tid kan ankes imod samtlige fremgangsmåder. Hverken du eller jeg har den korrekte formel, og dit "ideal" vil jeg tillade mig at være en smule skeptisk overfor.
Anyway; dette var ikke ment som en videnskabelig test, og indlægget skal på ingen måde opfattes sådan. Forsøget gav blot stof til eftertanke og, om du vil efterprøve eller ej står naturligvis frit for.
Mht mimik og forudtagethed og maniupulation blev sagerne leveret lige ud af landevejen (uden reklame af nogen art), hvorfor evt. spekulation om fordrejning og ophøjethed af enkeltprodukter trygt kan tilbagevises. Ikke mindst al den stund, at ingen af tilhørerne har blot tilnærmelsesvis indsigt i kabeljunglen og ej heller blev præcenteret herfor.
Skulle man alligevel ønske at afprøve og undersøge kabler og gå i dybden med herlighederne, bør det altid være på et særdeles kendt setup( eget setup), og afprøvningsperioden bør være over en rum tid. Fordybelse er nøglen... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Da ikke to sæt ører formentlig aldrig hører ens og da to anlæg/akustiske forhold er ens er det ikke muligt at blive helt enige.
Debatten er subjektiv og i stedet for at forsøge at overbevise/revse andre burde man måske bare tage øvrige debattøres indlæg til efterretning.
Man kan endnu ikke måle hvordan lyd opfattes af bare to personer, så hvordan er det muligt at overbevise uendeligt mange andre. Flere debatter herinder handler om at man forsvarer det man har/synes beste om, og som man har investeret i. Rigtig mange skifter jo anlæg, kabler mv. mange gange - så måske findes den endegyldige løsning ikke - men det er jo netop det der er det intresante. Man ville jo kede sig ihjel hvis ikke der lå¨nye muligheder og udfordringer forude..
Mcintosh 1201, mcintosh C46, Mcintosh mvp871..og pt skodhøjttalere.
|
Til top |
|
|
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager - så manglede er lige et "ikke" i starten-
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ku være man skulle prøve at skifte de billige lakridser ud med noget stripline jeg lige har liggende ...samt skifte til BJC twelve grey ht bakel frem for 230 volt kabel
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne I ik tegnsætte lidt bedre....ka ik forstå hva I skriver...
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
kunne I ik tegnsætte lidt bedre....ka ik forstå hva I skriver... |
|
|
Lover du så, at du fremover undlader at klippe endelser af de ord, du skriver? Og start gerne med stort bogstav i nye sætninger, det betyder meget for nogle. Endelig kunne du overveje, om det er nødvendigt at misbruge de stakkels punktummer på skammeligste vis.(..) Hvis du ikke kan lade være, så nøjes da med tre stykker. Det er alt rigeligt.  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik skiftet signalkabel ....klar forbedring ...detaljer i bækken feks er meget tydeligere og klaver er nu tikl at holde ud hvor det lød forkert før ...ja jo der ER forskel
har nu også før sammenlignet 230 volt kabel op mod noget kabel fra hifiklubben jeg ikke husker hvad er men der var også klart bedre lyd
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|