Forfatter |
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok du lever da op til dit navn ggg
|
Til top |
|
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet samme test med signalkabler uden held.. Synes det er uhyggeligt svært at høre forskel på lakrids og dyrt signal kabel:S __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep.... kabler er noget være noget... og slet ikke så vigtige som mange tror. Der er vildt mange andre ting, som gør
underværker i forhold til kabler. Og her er akustik og opsætning af højttalere og korrektion af samme... meget meget meget
vigtigere.
f.eks så vil mange opleve langt større forbedring i lyden, når man går fra surround produkter til rene stereo-produkter, når
det
handler om stereo-perspektiv, dybde, ro, kontrol osv. Man kan godt få meget fra begge verdner, men det kan bare hurtigt
blive dyrt.
Hvis man bare kaster sit dyrt indkøbte anlæg ind i stuen, uden at tage nøje hensyn til højttalernes konstrukion og placering i
forhold til vægge og møbler. Så er det ikke HIFI vi snakker om længere, men bare en halvfærdig opgave.
jeg har selv måtte bitterligt erkende at HIFI kræver noget tid, tålmodighed, vilje og omsorg. Ellers virker det tit bare ikke
Man kan da godt nyde musik selv på det helt billige anlæg. Men min pointe er:
At hvis man skal til at diskutere kabler.... så skal man ederbroderme til at gøre resten af arbejdet ordenligt først. ellers er
det for alvor tom snak
Jeg var ude og høre et anlæg hos en meget flink mand i går. Og selve anlægget stod på nogle gamle trækasser, sls
basserne var trukket af normal lysnetkabel, anlægget tilsluttet en billig stikdåse og det hele lidt lignede lidt en testopstilling.
Det spillede så uhørt fantastisk og dejligt, at alt andet jeg har hørt, stort set må anses for en joke. Men der var dæmpning i
hjørnerne, i loftet og et stort blødt tæppe på gulvet. Og Louis Armstrong stod lige foran mig og sang... på en 56 år gammel
indspilning. Glem jeres kabler... der er så meget andet som skal ordnes først
You are barking up the wrong tree
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da godt brok brok....1,2,3,4 
|
Til top |
|
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt jeg puster til ilden, men når folk siger de kan høre forskel på el kabel som er 99,999999 % kobber og så "højtaler kabel" til 50-100 kr
meteren som også er 99,9999 % kobber er der satme noget galt.
Følte mig totalt til grin dengang jeg købte højtaler kabel som bare var kobber uden isolering eller andet lækkert til mange prisen af el ledning:S
Synes det er super ærgeligt at branchen har produkter som åbenlyst er spildt af penge og sat alt for dyrt. Det gør mig mistroisk omkring resten af
produkterne de sælger!
__________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Ved godt jeg puster til ilden, men når folk siger de kan høre forskel på el kabel som er
99,999999 % kobber og så "højtaler kabel" til 50-100 kr
meteren som også er 99,9999 % kobber er der satme noget galt.
Følte mig totalt til grin dengang jeg købte højtaler kabel som bare var kobber uden isolering eller andet lækkert til mange
prisen af el ledning:S
Synes det er super ærgeligt at branchen har produkter som åbenlyst er spildt af penge og sat alt for dyrt. Det gør mig
mistroisk omkring resten af
produkterne de sælger!
|
|
|
Det hedder marketing!
Been there, done that. Har selv ejet et sæt Taralabs Air 2 signalkabler til 6.500 kr for 60 cm. Tror du jeg har solgt dem igen
Der er kun en vej. Vær kritisk, læs på lektien og accepter, at god lyd sjældent har noget med udseende på udstyret at gøre.
Der er meget psykologi blandet ind i det her
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
Det var da godt brok brok....1,2,3,4  |
|
|
Kan du SÅ få fjernet det punktum, der!  Og få så nogle mellemrum ind mellem kommaer og tal...  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
brok du lever da op til dit navn ggg |
|
|
Jeg hylder såmænd blot den grundlæggende ide om, at det er god stil at konsultere en undervisningsfacilitet og tage ansvar for det, man selv lader andre kæmpe med at dechifrere, inden man driller andre med deres tegnsætning  Nå, men tråden handlede jo om ledninger. Jeg oplever at kunne høre forskel på et stykke med højttalerledning i diverse afskygninger til rådighed her på matriklen. Og diverse signalkabler ligeledes, for den sags skyld. Jeg kan ganske enkelt ikke teknisk forklare hvad der skulle indikere forskelle i de forskellige materialers elektriske egenskaber, men hørbar forskel vil jeg nu påstå, at der er. Er der efterhånden flere pladser på den lukkede? Jeg mener, vi er efterhånden nogle stykker, som aspirerer til prædikatet idiot -eller religiøs? - da vi tydeligvis tror på fænomener mindre troværdige end nisser, spøgelser og eskimoer. Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 07 Februar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he vi kan vel dele stue .....kaN sagtens høre forskel på billigt og lidt dyrer kabel ....dog mener jeg ikke der er HØRBAR forskel fra goe kabler til supergoe kabler (læs hundedyre)
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 08 Februar 2011 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
..snip..
Nå, men tråden handlede jo om ledninger. Jeg oplever at kunne høre forskel på et stykke med højttalerledning i diverse afskygninger til rådighed her på matriklen. Og diverse signalkabler ligeledes, for den sags skyld. Jeg kan ganske enkelt ikke teknisk forklare hvad der skulle indikere forskelle i de forskellige materialers elektriske egenskaber, men hørbar forskel vil jeg nu påstå, at der er. Er der efterhånden flere pladser på den lukkede? Jeg mener, vi er efterhånden nogle stykker, som aspirerer til prædikatet idiot -eller religiøs? - da vi tydeligvis tror på fænomener mindre troværdige en nisser, spøgelser og eskimoer.
|
|
|
Tror nu ikke, at du endnu er klar til den lukkede Brok, men med træning såååå  Selvfølgelig kan man nogle gange konstaterer en ændring, og problemet kan være defekter eller ændret kobling mellem ud-/indgang på dit udstyr. HiFi = du skal have hver eneste gylden tone ubesmittet gennem snoren fra udgang til indgang/højttaler, så smid enhver snor ud, som du med sikkerhed mener 'farver' lyden. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|