Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: jbl 250ti classic edition (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg erhvervede selv et sæt 250TI Classic Edition i 1993. Forskellen fra den tidligerer limited edition er, at der nu er kommet en strømstyrende kondensatorfunktion i delefilteret og diskanten er en anden udgave (Kan ikke huske modelnummeret eksakt, men mener at den hedder 038TI).

Nyprisen dengang var 13.999 pr. stk. ,- ved Hifiklubben. Prisen steg ca. 3 kilo i forhold til den lidt ældre Limited Edition. Og ja sættet skal være spejlvendt, ellers har du købt to højre eller to venstre afhængig af hvordan de vender.

Brugtpris vil jeg vurdere omkring 10-12 kilo for et sæt i mint condition.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Jeg erhvervede selv et sæt 250TI Classic Edition i 1993. Forskellen fra den tidligerer limited edition er, at der nu er kommet en strømstyrende kondensatorfunktion i delefilteret og diskanten er en anden udgave (Kan ikke huske modelnummeret eksakt, men mener at den hedder 038TI).

Nyprisen dengang var 13.999 pr. stk. ,- ved Hifiklubben. Prisen steg ca. 3 kilo i forhold til den lidt ældre Limited Edition. Og ja sættet skal være spejlvendt, ellers har du købt to højre eller to venstre afhængig af hvordan de vender.

Brugtpris vil jeg vurdere omkring 10-12 kilo for et sæt i mint condition.

det er lige sådan det er...men da 250ti overtog den tidligere model l220 tror ca i 82 kostede iflg hifi årbogen dengang, model 250 i nød 24995,- men da så i ca 84 hifi klubben overtog agenturet på jbl, faldt den drastisk til 9995,- og efter nogen år kom så den sorte lakkerede model 250le som startede ved 10995,- hvor jeg selv købte et sæt i 91 og har dem endnu. rigtig nok kom den senere udg så op i 13999,- stk.

men mærkeligt hvordan et sæt pludselig kan ende op med to venstre eller to højre. kan nu heller ikke forstå man ikke synes det ser forkert ud når man vil købe....jeg ville ikke have sådan et sæt hvis de ikke blev solgt så billigt man ku lave et kabinet selv.....

mvh

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

vil trådstarter evt. tage et billede af højttalerne?
Er der ellers kommet afklaring med forhandler?

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Noget nyt i denne historie?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Jbl Classic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Rolf91 skrev:
Hej, jeg har lige købt et par bugte jbl 250ti classic edition højttalere til 11.000 de er cirka 2-3 år gamle, købt dem i en forhandler og han mener de er 44000kr hver for nye, passer det ? Mvh Rolf

Hej mitt namn är Thomas och bor i Sverige. Jag har ett par classic edition sen några år tillbaka och dom är äldre än 2-3 år dom slutades o tillverkas i början av 1990. Priset på dom nya stämmer med vad forhandlern har sagt till dig. Så jag gratulerar till ett mycket bra köp. Dom är mycket svåra och få tag på jag har letat i många år men nu har jag dom äntligen.
MVH Thomas
Til top Vis Jbl Classic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbl Classic

Jbl Classic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sverige
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Jbl Classic skrev:
Rolf91 skrev:
Hej, jeg har lige købt et par bugte jbl 250ti classic edition højttalere til 11.000 de er cirka 2-3 år gamle, købt dem i en forhandler og han mener de er 44000kr hver for nye, passer det ? Mvh Rolf

Hej mitt namn är Thomas och bor i Sverige. Jag har ett par classic edition sen några år tillbaka och dom är äldre än 2-3 år dom slutades o tillverkas i början av 1990. Priset på dom nya stämmer med vad forhandlern har sagt till dig. Så jag gratulerar till ett mycket bra köp. Dom är mycket svåra och få tag på jag har letat i många år men nu har jag dom äntligen. Priset är i svenska kronor. Dom var billigare i Danmark tack vare Hifi klubben
MVH Thomas
Til top Vis Jbl Classic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jbl Classic

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes