| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må i hvert fald ikke snyde dig selv for at lægge ører til Bladelius Thor, og lytte om den er noget for dig. Næsten uudtømmelig kraftreserve betyder at du har så godt som frit valg selv blandt højttalere der måtte være svære at drive. Den er helt utrolig dynamisk kapabel, og spiller engagerende og med masser af overblik og overskud. Det er dog ikke en forstærker man skal kombinere med nogle alt for lystklingende højttalere, eller højttalere som kan blive anmasende i diskanten. Den spiller alt, men især til rock og elektronisk, hvor det enten skal gå stærkt eller hvor der er brug for solidt bundtræk, brillerer den. Den er så hamrende ligeglad med hvor meget du beder den om at præstere, den bliver bare ved, og ved. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til 25K kan du næsten få et nyt Exposure forstærkersæt/cd, tilføj et ældre sæt JBL4410 eks. og rocken er reddet.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er for fedt det Symphonic line har godt nok kun hørt ders KraftQuelle MK 2 da det er den jeg har her hjemme __________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Hermann. skrev:
Nej men det er vel på grund af musikken vi har anlægget og ikke omvendt. Så 2/3 på musikken må da være realistisk, Du skulle måske have købt et anlæg til 25k, istedet og købt musik for de sidste 75k. Det anlæg jeg har, som ses forneden, har jeg sikkert fuldstændig som nu om 5 år, for jeg synes standarden er god, men jeg har nok fået mellem 100 og 200 CDer mere. For det er da musikken der er det centrale. |
|
|
Hvad så med dem der har brugt 100K på anlæg for at spille de 4 numre som de syntes er fede? Og som mener at et ringere anlæg ikke giver dem den rigtige oplevelse af netop det musik....
Det lyder som om du er mere til kvantitet end kvalitet...
nå, integrede forstærkere, kan tilslutte mig hylekorret der mener at en M3 er ringe, hele NAD master serie er i min bog hysterisk overvurderet.
Thor tror jeg kunne være interessant, men kan ikke sige noget om den da jeg ikke har hørt den under kontrollerede forhold.
hvad med Phatos Inpol2, den er på tilbud hos Jumon Audio til 27K, kunne også være et lyt værd!
|
|
|
Så er der jo heldigvis det hylekor som synes at M3 spiller godt og jeg er absolut subjektivt ikke en af dem, eller er jeg
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ATC SIA-150. Den er fin.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dunhill Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse er jeg selv MEGET betaget af Aaron no.1.a (den har jeg selv).
Jeg kan nu også godt lide Naim Supernait.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Pepsi
Har du noget i kikkerten efter vores gode råd?. Er du begyndt at lytte eller skal du først have nye speakers hvilket jeg tror er klogest at starte
|
|
|
Endnu ikke begyndt at lede endnu. Ville have lånt Bladelius Thor af Expert i varde men den udgår....så må bare vente til at se den nye mk3.
Der har været mange rigtige gode forslag som jeg også har studeret, men synes på mange af produkterne hænger designet. Synes bladelius har fedt design, stilrent uden alt for mange knapper.
Men valget er endnu ikke fortaget, så tråden er stadig åben for gode ideer.
|
|
|
Hej Pepsi
Saxede et billede af den nye MK3. Som den kyndige kan se er det samme design som går igen 
Ædringen må ligge i indmaden med større bestykning. 130000 uf ladelytkapacitet som tidligere skrevet af Leif i tråden er da voldssomt med den 1800 va netdel. Den burde kunne puste liv i alle højttalere.

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt info om den nye kommende Bladelius Thor Mk3. Den skulle komme med indbygget DAC og egenskaber fra YMER
Pris stadig ukendt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder super. Fedt det gamle design beholdes.
|
| Til top |
|
| |
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvickly skrev:
| Til 25K kan du næsten få et nyt Exposure forstærkersæt/cd, tilføj et ældre sæt JBL4410 eks. og rocken er reddet. |
|
|
Kan Exposure godt trække en 4410? Jeg sidder nemlig og skal parre denne højttaler med en ny forstærker. Thor MKII/MKIII kunne være fedt, men den er LANGT over mit budget.
|
| Til top |
|
| |
sortiarius51 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren har slet ikke været nævnt i denne tråd, men personlig har jeg været rigtig glad for både Marantz PM15-S1 og dens storebror Marantz PM11 hvis prisklasse står i fin tråd med de 25.000kr.
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter mange super gode foreslag tror jeg valget falder på en af flg.:
Pass int-150 (brugt)
Thor mk2
Thor mk3
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
|
Efter mange super gode foreslag tror jeg valget falder på en af flg.:
Pass int-150 (brugt)
Thor mk2
Thor mk3
|
|
|
Afhængig af dit højttalervalg. Fatter stadig ikke hvorfor du ikke vælger højttalervalg først og derudfra vælger din amp. Du gør efter min mening klogest i dette Ellers gode valg, men lyder vidt forskelligt.
Men af de 2 ( Thor 2mk2 - pass Int 150) ville jeg ud fra performance vælge iNT 150. Dog uden at have hørt Thor MK3 som skulle have topologier fra YMER. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
tommikeller Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey .. ville lige smide den her ind :)
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-pass/id-65323161/
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
pepsi skrev:
Music4life skrev:
|
Hej Pepsi
Har du noget i kikkerten efter vores gode råd?. Er du begyndt at lytte eller skal du først have nye speakers hvilket jeg tror er klogest at starte
|
|
|
Endnu ikke begyndt at lede endnu. Ville have lånt Bladelius Thor af Expert i varde men den udgår....så må bare vente til at se den nye mk3.
Der har været mange rigtige gode forslag som jeg også har studeret, men synes på mange af produkterne hænger designet. Synes bladelius har fedt design, stilrent uden alt for mange knapper.
Men valget er endnu ikke fortaget, så tråden er stadig åben for gode ideer.
|
|
|
Hej Pepsi
Saxede et billede af den nye MK3. Som den kyndige kan se er det samme design som går igen 
Ædringen må ligge i indmaden med større bestykning. 130000 uf ladelytkapacitet som tidligere skrevet af Leif i tråden er da voldssomt med den 1800 va netdel. Den burde kunne puste liv i alle højttalere.
|
|
|
Hejsa!
- Lige for at rette en misforståelse...
Den nye Thor får IKKE større lytkapacitet - det hifileif omtaler, er en opgradering jeg har lavet, hvor jeg monterer yderligere 40.000 uF, på printet hvor udgangen sidder - altså HELT tæt på udgangs transistorerne!
Printet i Thor er allerede forberedt for dette - så det er kun et spørgsmål om at få fat i nogle identiske lytter, med dem der sidder i den i forvejen - lad for guds skyld være med at sætte et andet fabrikat/type - det ændrer lyden markant - og IKKE til det bedre....
I MK-III er konstruktionen fintrimmet, med nogle af de samme kredsløb som benyttes i Ymer, derudover kommer den med indbygget DAC (I HØJ kvalitet) til Squeezebox mm.
Mvh
Benno Meldgaard
Expert Varde
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bandit skrev:
|
Printet i Thor er allerede forberedt for dette - så det er kun et spørgsmål om at få fat i nogle identiske lytter, med dem der sidder i den i forvejen - lad for guds skyld være med at sætte et andet fabrikat/type - det ændrer lyden markant - og IKKE til det bedre....
|
|
|
Nå da, hvilke fabrikater har du da prøvet?
Hvad skete med lyden?
2 + 2 er nogle gange mindre end 4... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her er en fantastisk forstærker! - Til en god pris også!
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=150685
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
| Til top |
|
| |
Bandit Branchemedlem

Expert Varde
Bruger siden: 18 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 02 April 2010 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Bandit skrev:
|
|
|
|
Nå da, hvilke fabrikater har du da prøvet?
Hvad skete med lyden?
2 + 2 er nogle gange mindre end 4...
|
|
|
Jeg har prøvet rigtigt mange - Aerovox, Elna Silmic II, Rifa mfl. - men at blande et andet fabrikat, med dem der sidder i, i forvejen bliver noget rod - husk på at Thor er klangmæssigt afstemt med den type lytter der sidder i den ab fabrik (Vishay BC)- min opdatering ændrer derfor ikke på dette overhovedet - det giver blot en anelse mere dynamik, og en lidt mørkere baggrund.
Ønsker man en anden klang end den oprindelige - så bare klø på - men JEG giver ihvertfald ingen garantier for bedre lyd - men kan garantere en ANDERLEDES lyd - om man kan lide det eller ej, er jo op til den enkelte - men Bladelius lyd er det ikke.....
Bedste hilsener
Benno __________________
Hifi - For musikkens skyld - ikke omvendt!
|
| Til top |
|
| |