| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Batman skrev:
|
Nu skal denne tråd måske heller ikke handle om Olive 4hd. Den er imidlertid et interssant bud på et netværksafspiller med høj brugervenlighed for de som ikke gider at rode med PC'er når de skal høre musik. |
|
|
Når du har din musik liggende på en NAS server og eksempelvis en Transporter, så behøver du ikke rode med PC for at høre musik. NAS'en kan enten kører hele tiden, eller starte/stoppe på et af dig fastlagt tidspunkt. Fungerer glimrende.
|
|
|
Okay - rart at blive klogere på det felt. Lidt off-topic: Jeg kan se at du har en AR eARtwo MKII i dit set-up. Du skulle vel ikke tilfældigvis kende noget til den opgraderede udgave (mk4)?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mens jeg venter på en anden signalkilde, har jeg - som tidligere nævnt - koblet en Panasonic BD50 på min EMM labs konverter, og afspiller cd'er via den. Men hvorfor ikke lige prøve en Bluray koncert over konverteren? Jeg smed "Andrea Bocelli - Live in Tuscany" i afspilleren. Det er noget musik jeg normalt ikke lytter til. Men jeg må sige at det var en rigtig god oplevelse. Fantastisk god lyd selvom det kun var 2 kanals pcm sporet (multikanalsporet sigers at være fremragende). Der er en del gæsteoptræden på skiven, bl.a. den fænomenale trompetist Chris Botti der må kunne omvende enhver trompethader (som mig). Bocelli synger også duet med Sara Brightmann på "begravelses-hittet" "Time To Say Goodbye" - ren gåsehud! Man får her virkelig glæde af EMM labs enorme output.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Mens jeg venter på en anden signalkilde, har jeg - som tidligere nævnt - koblet en Panasonic BD50 på min EMM labs konverter, og afspiller cd'er via den. Men hvorfor ikke lige prøve en Bluray koncert over konverteren? Jeg smed "Andrea Bocelli - Live in Tuscany" i afspilleren. Det er noget musik jeg normalt ikke lytter til. Men jeg må sige at det var en rigtig god oplevelse. Fantastisk god lyd selvom det kun var 2 kanals pcm sporet (multikanalsporet sigers at være fremragende). Der er en del gæsteoptræden på skiven, bl.a. den fænomenale trompetist Chris Botti der må kunne omvende enhver trompethader (som mig). Bocelli synger også duet med Sara Brightmann på "begravelses-hittet" "Time To Say Goodbye" - ren gåsehud! Man får her virkelig glæde af EMM labs enorme output. |
|
|
Kunne du uddybe følgende sætning, da jeg ikke helt forstår meningen: "Bocelli synger også duet med Sara Brightmann på "begravelses-hittet"
"Time To Say Goodbye" - ren gåsehud! Man får her virkelig glæde af EMM
labs enorme output".EMM Labs enorme output???? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bag på EMM labs konverteren kan man med en vippekontakt vælge mellem high og low output.
High outputtet leverer 7,2 Vrms ud på de balancerede udgange og 3,6 Vrms på RCA udgangene.
Low outputtet svarer mere til almindelige cd-afspillere med 4 Vrms ud på de balancerede udgange og 2 Vrms på RCA.
High outputtet lyder efter de flestes opfattelse bedst. Det kan vel også være en fordel hvis man har en forforstærker med lavt gain.
Man kan altså spille meget højt og rent, hvilket opera måske nyder særligt godt af(?). Jeg er dog en ren novice her.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ultrafedt at en så fremragende konverter som EMM labs'en samtidig har et hav af indgange.
I øjeblikket har jeg følgende opsætning:
Panasonic BD 50 på den ene toslink- indgang
En Sony cd afspiller på aes/ebu indgangen
En sattelit reciever på RCA- indgangen
USB indgangen kan også snart blive relevant.
|
| Til top |
|
| |
bjæf Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
EMM labs Dac 2
Hvad koster sådan en djævel ?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjæf skrev:
EMM labs Dac 2
Hvad koster sådan en djævel ? |
|
|
Jeg er ikke sikker, men jeg mener den koster omkring 80.000 kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det svarer vel ikke til den aktuelle salgspris??? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Det svarer vel ikke til den aktuelle salgspris???
Mvh. Niels
|
|
|
Importøren har i en periode kørt med et introduktionstilbud på 60K.
|
| Til top |
|
| |
Sound Defined Branchemedlem

Sound Defined
Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Importøren har i en periode kørt med et introduktionstilbud på 60K. |
|
|
Som hos de fleste distributører afhænger priserne på grej fra USA og Canada af den aktuelle Dollar-kurs. Derfor: ring og spørg, hvis man vil vide hvad tingene koster. Mvh Peter Steffensen Sound Defined --------------------- Emm Labs, Stealth Audio Cables
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hej Batman Til lykke med anskaffelsen - jeg ved hvordan du har det
Ang. Olive-serveren, så ville jeg sørge for at høre den inden du bestiller (den er jo ikke helt billig). Sagen er at selv med optisk, så betyder kilden meget. Jeg føder min Emm med Sq.box Duet, og den Bolder-strømforsyning jeg har købt til den, gør en KÆMPE forskel. Og selv med den kan jeg høre forskel på hvilken strøm den fødes med - den får pt strøm fra Exact Power EP15A, og hvis jeg giver den strøm fra en alm. stikkontakt, så bliver lyden dårligere. |
|
|
Undskyld, Encore kan du identificere dig med nedenstående korrespondence?:
I just got a reply from OLIVE. They said the outputs do support 24/192 at the outputs... Sweeeeeeeeeeet!!!!!!
Fri, 12/11/2009 - 00:32 — Encore
Great, thanks, xjeep. This may be a one-box alternative to Linn's products, then. The quality of the digital out should be tested first, though. From my experience, albeit short, with the Sneaky, it's digital output is really excellent.
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Bag på EMM labs konverteren kan man med en vippekontakt vælge mellem high og low output.
High outputtet leverer 7,2 Vrms ud på de balancerede udgange og 3,6 Vrms på RCA udgangene.
Low outputtet svarer mere til almindelige cd-afspillere med 4 Vrms ud på de balancerede udgange og 2 Vrms på RCA.
High outputtet lyder efter de flestes opfattelse bedst. Det kan vel også være en fordel hvis man har en forforstærker med lavt gain.
Man kan altså spille meget højt og rent, hvilket opera måske nyder særligt godt af(?). Jeg er dog en ren novice her. |
|
|
Men det KAN altså også være totalt vrøvl! Hvis nu din forforstærker, eller det der nu er koblet efter, er fuldt udstyret ved 2V, har du cirka intet ud af det...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er da muligt at jeg vrøvler, men apparatets udgangspænding ser da umiddelbart ud til at være som specificeret. Det udmønter sig i at jeg kun skal skrue ca. halvt så meget op på volumenknappen som jeg plejer, for at få samme lydtryk.
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Tja, det er da muligt at jeg vrøvler, men apparatets udgangspænding ser da umiddelbart ud til at være som specificeret. Det udmønter sig i at jeg kun skal skrue ca. halvt så meget op på volumenknappen som jeg plejer, for at få samme lydtryk. |
|
|
Men er det en lydmæssig kvalitet, at du nu kun kan bruge halvdelen af vandringen på din volumenknap?
|
| Til top |
|
| |
Sound Defined Branchemedlem

Sound Defined
Bruger siden: 18 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det giver faktisk en fordel - men ikke i forforstærkeren.
Pointen er, at DAC2'en laver det høje niveau allerede i selve DAC-kredsløbet og at de laveste niveauer derved kommer bedre fri af grundstøjniveauet. Så det signal, der kommer ud af konverteren er dermed mere rent. Men det gælder kun DAC'er der laver det høje niveau i selve konverteringskredsløbet. Hvis et højt udgangsniveau skyldes et indbygget forstærkertrin med høj forstærkning, så får man ikke samme fordel, da grundstøjen jo også forstærkes op.
Generelt for DAC'er med højt udgangssignal er det muligt at bruge en forforstærker med lav spændingsforstærkning, dvs. med f.eks. et enkelt forstærkertrin. Det er en fordel.
Man skal imidlertid passe på at DAC'en ikke overstyrer forforstærkerens indgang. Risikoen for dette afhænger af hvordan forforstærkeren er konstrueret og det er mest noget man ser på ældre konstruktioner.
EMM er iøvrigt på vej med en forforstærker, der matcher DAC2 eller andre konvertere med højt udgangssignal. Den lander ca. midt i Maj.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 April 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den renere lyd frister jo én til at spille faretruende højt, men lækkert er det.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen har afprøvet den opgraderede udgave EMM labs dac2-x må de meget gerne viderbringe deres erfaringer her
|
| Til top |
|
| |
H247 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Hvis nogen har afprøvet den opgraderede udgave EMM labs dac2-x må de meget gerne viderbringe deres erfaringer her |
|
|
Hej Batman
Jeg opgraderede min Emm Dac2 til Emm Dac2-X for nogle måneder siden, under opgraderingen gik der ca. 5-6 uger hvor jeg ikke kunne spille musik det er derfor lidt vanskeligt for mig at finde den PRÆCISE forskel som opgraderingen giver.
Men her er nogle af mine umiddelbare opservationer:
a) Jeg oplever lyden mere Analog / musikalsk.
b) jeg oplever at bassen syntes at have fået endnu mere vægt og slam, jeg ved dette kan virke mærkeligt da Emm Dac2 allerede er reference i bassen.
c) Jeg oplever at min Emm Dac2-X efter opgradering, syntes mere immun over for jitter i det digitale input i forhold til før opgraderingen.
Alt ialt oplever jeg at Emm Dac-2X er vokset nogle klasser i forhold til Emm Dac2.
P.T. kan jeg ikke uddybe yderligere før jeg har haft lejlighed til at høre en direkte sammenligning mellem Emm Dac2 og Emm Dac2-X.
VH
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg for nylig er skiftet til software-version 1.03. Det var en tiltrængt opgradering. Sagen er at jeg
aldrig har været rigtig glad for version 1.02. Selvom den lød rigtig blødt og analogt, så lød den ift. 1.01 tamt og udynamisk. Jeg
sad hele tiden med en trang til at skrue op, og når jeg så skruede op, så hjalp det ikke rigtig.
Version 1.03 ser derimod ud til at kombinere det bedste fra 1.01 og 1.02. Nu er dynamikken og dramaet i musikken tilbage. Så
jeg kan kun opfordre til hurtigst muligt at opgradere
|
| Til top |
|
| |