Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: EMM labs = musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ak ja. EMM – min drøm
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Tjahe Eggers, du må ud at samle flasker du. Så får du sikkert råd en dag......en skønne dag

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg for nylig er skiftet til software-version 1.03. Det var en tiltrængt opgradering. Sagen er at jeg
aldrig har været rigtig glad for version 1.02. Selvom den lød rigtig blødt og analogt, så lød den ift. 1.01 tamt og udynamisk. Jeg
sad hele tiden med en trang til at skrue op, og når jeg så skruede op, så hjalp det ikke rigtig.

Version 1.03 ser derimod ud til at kombinere det bedste fra 1.01 og 1.02. Nu er dynamikken og dramaet i musikken tilbage. Så
jeg kan kun opfordre til hurtigst muligt at opgradere

Hvordan gør man det i praksis?

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 08 Januar 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Kontakter Peter fra Sound Defined Man kan hente softwaren på EmmLabs' hjemmeside, men det kræver et password,
som du skal ha' af Peter. Jeg har vist fået det engang, men ved ikke lige hvor jeg har det. Det er også Peter der har sendt
mig de seneste SW-opdateringer direkte på mailen. De fylder ikke specielt meget.

Man installerer bare det lille opdateringsprogram og hooker PC'en (ikke Mac) op til DAC'ens service-USB-port. Derefter tager
det et lille minuts tid at overføre den nye SW, hvorefter man genstarter DAC'en. Det er virkelig tankevækkende hvor meget
den endelige lyd afgøres af software ...
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

H247
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hej Batman
Til lykke med anskaffelsen - jeg ved hvordan du har det

Ang. Olive-serveren, så ville jeg sørge for at høre den inden du bestiller (den er jo ikke helt billig). Sagen er at selv med optisk,
så betyder kilden meget. Jeg føder min Emm med Sq.box Duet, og den Bolder-strømforsyning jeg har købt til den, gør en
KÆMPE forskel. Og selv med den kan jeg høre forskel på hvilken strøm den fødes med - den får pt strøm fra Exact Power
EP15A, og hvis jeg giver den strøm fra en alm. stikkontakt, så bliver lyden dårligere.

Hej Encore

Jeg har opgraderet til X-DAC, før opgradering oplevede jeg stor forskel på f.eks. Toslink og SP-dif, Jeg oplever at forskellen mellem digital inputtet er mindre efter opgradering.

Jeg kører med følgende to signal kilder:

1) Stello drev, interface: TOSLINK og AES-EBU 

2) Squeze Box Touch, interface: TOSLINK OG SP-DIF/COAX.

Min SQ box har musik liggende på en 80Gb Solid State Disk tilsluttet USB indgangen, der er ingen andre tilsluttede musik medier.  Jeg benytter standard strømforsyningen til SQ boxen tilsluttet via en Duelund strømspole ( filter ).

Efter opgradering oplever jeg det som om M-fast antijitter kredsløbet i EMM DAC2X er blevet mere Jitter reduserende, dvs jeg oplever forskellene på digital input af ganske lille betydning.

Jeg foretrækker fra begge kilder at undgå brug af TOSLINK, da TOSLINK gør musik outputtet LIDT blødere, men samtidigt mangler der en smule dynamik / engagement / drive. Dvs jeg foretrækker at køre med AES-EBU fra mit Stello drev og SP-DIF fra min SQ-Box-Touch.

VH Henrik

Til top Vis H247's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H247

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2011 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik
Ja, jeg oplever også Toslink som blødere og mere slattent. Når det er sagt, så prøvede Peter og jeg Toslink fra SB Touch'en,
og selv med standard-PSU'en, så lød det væsentlig bedre end Duet'en med Bolder-PSU.

Jeg har valgt at takke nej til X-upgraden - for mig er der andre ting i anlægget der på nuværende tidspunkt vil give mere
valuta for pengene. Også fordi jeg tror jeg med Hiface EVO'en har fået ganske godt styr på min digitale kilde

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Det er da også en ganske pæn pris på denne X-upgrade.
Så pæn, at man ganske udmærket ville kunne købe et komplet anlæg for de samme penge.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 December 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Så kom X upgraden af Emm labs dac2 endelig i hus.

Jeg behøver vel dårligt nævne at den lyder afsindig godt - selv efter få timers tilspilning. Sjovt nok tror jeg den vil give mine højtalere længere "levetid". Det skyldes bl.a. konvertens forbedret transientgengivelse og at udklingningen af instrumenter er fremragende. Det giver noget jeg har savnet i musikgengivelsen. Hvis guitaristen nu har ofret 40K på f.eks en akustisk Gibson, er det jo vigtigt at kvaliteten når helt frem til lytteren hjemme i stuen

Indtil videre har jeg kun prøvet toslink og aes forbindelsen - og jeg kan ikke høre forskel på dem.

Mit set-up er som følger:

Olive 4HD<Emm labs dac2-x<BAT VK52SE<BAT VK255SE<Energy Veritas 1.8 (+Exact Power EP15A, kabler fra NLE, Madrigal, Stealth o.a.

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 December 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Glemte at nævne at basgengivelsen på x-upgraden er helt eminent. Yderst veldefineret, afgrundsdyb og melodisk. Prøv f.eks at lytte til den lækkert producerede "Groovin'" med Bill Wyman and his Rythm Kings" Skiven lever virkelig op til sin titel. Med Emm labs er hifi en fest!

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2012 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Prøv USB På min Meitner MA-1 giver det AES seriøst baghjul

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Har også fået min X-version hjem. Den spiller fremragende, men indtil videre kun via alm. CD/NAS. Har endnu ikke fået USB og HD filerne til at virke. Ikke konverterens skyld, men min PC.

En meget positiv ting ved den opdaterede DAC-2 at den nu ikke længere kan bruges som brødrister. Den er kun alm. lun og det virker langt mere betryggende.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes