| Forfatter |
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja. EMM – min drøm
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 06 Januar 2011 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjahe Eggers, du må ud at samle flasker du. Så får du sikkert råd en dag......en skønne dag  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 07 Januar 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Jeg kan i øvrigt fortælle at jeg for nylig er skiftet til software-version 1.03. Det var en tiltrængt opgradering. Sagen er at jeg aldrig har været rigtig glad for version 1.02. Selvom den lød rigtig blødt og analogt, så lød den ift. 1.01 tamt og udynamisk. Jeg sad hele tiden med en trang til at skrue op, og når jeg så skruede op, så hjalp det ikke rigtig.
Version 1.03 ser derimod ud til at kombinere det bedste fra 1.01 og 1.02. Nu er dynamikken og dramaet i musikken tilbage. Så jeg kan kun opfordre til hurtigst muligt at opgradere  |
|
|
Hvordan gør man det i praksis?
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 08 Januar 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontakter Peter fra Sound Defined  Man kan hente softwaren på EmmLabs' hjemmeside, men det kræver et password, som du skal ha' af Peter. Jeg har vist fået det engang, men ved ikke lige hvor jeg har det. Det er også Peter der har sendt mig de seneste SW-opdateringer direkte på mailen. De fylder ikke specielt meget. Man installerer bare det lille opdateringsprogram og hooker PC'en (ikke Mac) op til DAC'ens service-USB-port. Derefter tager det et lille minuts tid at overføre den nye SW, hvorefter man genstarter DAC'en. Det er virkelig tankevækkende hvor meget den endelige lyd afgøres af software ...
|
| Til top |
|
| |
H247 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hej Batman Til lykke med anskaffelsen - jeg ved hvordan du har det
Ang. Olive-serveren, så ville jeg sørge for at høre den inden du bestiller (den er jo ikke helt billig). Sagen er at selv med optisk, så betyder kilden meget. Jeg føder min Emm med Sq.box Duet, og den Bolder-strømforsyning jeg har købt til den, gør en KÆMPE forskel. Og selv med den kan jeg høre forskel på hvilken strøm den fødes med - den får pt strøm fra Exact Power EP15A, og hvis jeg giver den strøm fra en alm. stikkontakt, så bliver lyden dårligere. |
|
|
Hej Encore
Jeg har opgraderet til X-DAC, før opgradering oplevede jeg stor forskel på f.eks. Toslink og SP-dif, Jeg oplever at forskellen mellem digital inputtet er mindre efter opgradering.
Jeg kører med følgende to signal kilder:
1) Stello drev, interface: TOSLINK og AES-EBU
2) Squeze Box Touch, interface: TOSLINK OG SP-DIF/COAX.
Min SQ box har musik liggende på en 80Gb Solid State Disk tilsluttet USB indgangen, der er ingen andre tilsluttede musik medier. Jeg benytter standard strømforsyningen til SQ boxen tilsluttet via en Duelund strømspole ( filter ).
Efter opgradering oplever jeg det som om M-fast antijitter kredsløbet i EMM DAC2X er blevet mere Jitter reduserende, dvs jeg oplever forskellene på digital input af ganske lille betydning.
Jeg foretrækker fra begge kilder at undgå brug af TOSLINK, da TOSLINK gør musik outputtet LIDT blødere, men samtidigt mangler der en smule dynamik / engagement / drive. Dvs jeg foretrækker at køre med AES-EBU fra mit Stello drev og SP-DIF fra min SQ-Box-Touch.
VH Henrik
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik Ja, jeg oplever også Toslink som blødere og mere slattent. Når det er sagt, så prøvede Peter og jeg Toslink fra SB Touch'en, og selv med standard-PSU'en, så lød det væsentlig bedre end Duet'en med Bolder-PSU. Jeg har valgt at takke nej til X-upgraden - for mig er der andre ting i anlægget der på nuværende tidspunkt vil give mere valuta for pengene. Også fordi jeg tror jeg med Hiface EVO'en har fået ganske godt styr på min digitale kilde
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 18 Januar 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da også en ganske pæn pris på denne X-upgrade.  Så pæn, at man ganske udmærket ville kunne købe et komplet anlæg for de samme penge. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom X upgraden af Emm labs dac2 endelig i hus.
Jeg behøver vel dårligt nævne at den lyder afsindig godt - selv efter få timers tilspilning. Sjovt nok tror jeg den vil give mine højtalere længere "levetid". Det skyldes bl.a. konvertens forbedret transientgengivelse og at udklingningen af instrumenter er fremragende. Det giver noget jeg har savnet i musikgengivelsen. Hvis guitaristen nu har ofret 40K på f.eks en akustisk Gibson, er det jo vigtigt at kvaliteten når helt frem til lytteren hjemme i stuen
Indtil videre har jeg kun prøvet toslink og aes forbindelsen - og jeg kan ikke høre forskel på dem.
Mit set-up er som følger:
Olive 4HD<Emm labs dac2-x<BAT VK52SE<BAT VK255SE<Energy Veritas 1.8 (+Exact Power EP15A, kabler fra NLE, Madrigal, Stealth o.a.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte at nævne at basgengivelsen på x-upgraden er helt eminent. Yderst veldefineret, afgrundsdyb og melodisk. Prøv f.eks at lytte til den lækkert producerede "Groovin'" med Bill Wyman and his Rythm Kings" Skiven lever virkelig op til sin titel. Med Emm labs er hifi en fest!
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2012 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv USB  På min Meitner MA-1 giver det AES seriøst baghjul
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 02 Januar 2012 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også fået min X-version hjem. Den spiller fremragende, men indtil videre kun via alm. CD/NAS. Har endnu ikke fået USB og HD filerne til at virke. Ikke konverterens skyld, men min PC.
En meget positiv ting ved den opdaterede DAC-2 at den nu ikke længere kan bruges som brødrister. Den er kun alm. lun og det virker langt mere betryggende.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |