Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 23:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PC som CD/Flac afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Sportsguitarist skrev:
Nissemanden skrev:
Efter hvad jeg ved er det også ligemeget om du bruger Vista eller 7 - så længe du ikke bruger xp, for den tager toppen af lyden.

XP tager toppen af lyden? Det er simpelthen vrøvl!

Ikke helt. Hvis ikke du bruger asio, kommer du ikke uden om K-mixeren.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Det er meget muligt, men at 'den tager toppen af lyden' er nok lige at stramme den. Det er ikke den mest heldige komponent i windows-kataloget, men det er jo ikke sådan, at den ligefrem fungerer som equalizer.

Og den kan altså omgåes...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Sportsguitarist skrev:
Kjeldsen skrev:

Det er meget muligt, men at 'den tager toppen af lyden' er nok lige at stramme den. Det er ikke den mest heldige komponent i windows-kataloget, men det er jo ikke sådan, at den ligefrem fungerer som equalizer.

Og den kan altså omgåes...

Jeg opfattede "Toppen af lyden" som degradering af kvalitet ikke at de øverste frekvenser forsvandt. Men, der er som oftest her at degraderinger i det digitale domæne høres tydeligst/først.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Der er en artikel her http://http://daw.kickassproject.com/give-me-bit-accuracy-or -give-me-a-beer/ der belyser nogen af de faldgruber der findes i windows, alt efter om man bruger wdm eller asio drivere.

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Nyeste iteration af Mac Minien kører med Intels Core 2 Duo op til 2.66GHz, det burde være rigeligt!

Og SeeDeClip kan, så vidt jeg lige kan se, køre både on- og offline...
[/QUOTE]

Jeg var ikke klar over der lå så meget spark i de små mac's, havde troet det var i niveau med Eee. Det kunne være der alligevel skulle graves lidt i Mac verdenen

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Så blev det alligevel til en stationær. Med inspiration fra kabinettet Kjeldsen linkede til, er der blevet handlet ind. Det er lykkedes mig med en AMD sempron 2.7 gig at få pc'en op at køre med passiv køling, med ganske hæderlig varmeresultat endda. Under load har jeg processor måling på 47-49 grader, idle omkring 38-40. Målinger er lavet efter at Sempron er låst op til to kerner.

Sempron bliver solgt som billig (kun 250 kr) og kølig single core processor, men er i virkeligheden en dual core - det er næsten som gamle dage hvor små cpu'er blev solgt som en mindre model end de egentlig var pga produktionspris. Det kom lidt som en overraskelse at såden noget stadig sker, men ingen sure miner herfra, slet ikke når temperaturforskel kun er på 3-4 grader mellem single og dual core ved passiv køling.

Bundkort er med separeret strømforsyning til on-board lyd, om det giver nogen forskel overhovedet er ikke til at sige, men efter at være sat op med ekstern DAC er der absolut ingen støj. Eftersom der bliver brugt ekstern DAC holder jeg mig til bundkortets lydkort. Der er heller ikke fandens meget plads i kabinettet til ekstra lydkort, det kan lade sig gøre, men tror det vil spærre delvis for ventilationshuller.

DAC'en er en Ayre DAC hvor jeg eksperimenterer lidt mellem USB og s/pdif. DAC'en fandt jeg i første omgang i DK til 23.000, et hurtigt kig over grænsen gav en pris på 12.000 - jeg er tilhænger af at støtte lokale hifi bikse, men service og rådgivning er f..... ikke 11.000 værd på en DAC i den prisklasse.

Harddisken giver periodisk en smule støj, men det er også alt der er at høre når pc'en kører.

For de interesserede er dette kabinet brugt: http://www.silentpcreview.com/article678-page1.html

Bundkort: http://ixbtlabs.com/articles3/mainboard/asus-m4a785g-htpc-rc -785g-p1.html

AMD Sempron 140

I løbet af weekenden vil jeg prøve at få nogle sammenligninger med Krell'en og Maestroen, hvis det lykkedes mig at blive færdig med at konfigurere foobar, har stadig begge CD afspillere stående.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

torsteinowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:

Harddisken giver periodisk en smule støj, men det er også alt der er at høre når pc'en kører.

Jeg kan varmt anbefale en SSD til computeren, evt kombineret med en NAS der står uden for hørevidde til store lyd/video
filer.

SSD er en super hastighedsopgradering til en PC - giver langt mere end en hurtigere CPU. Mindre strømforbrug. Mindre
pladsforbrug. Mindre støj. Hurtigere start af applikationer. MEGET hurtigere boot tid, så det er mere attaktivt at have PC'en
slukket når den ikke bruges.

Når man nu køber HIFI for bunker af penge er det lidt forkert at have en HD til at larme 100 gange mere end den støj
forstærkeren sender ud i højttalerne. Det er også noget styg elektrisk støj der kommer fra søgninger på en HD. Ved ikke om
det betyder så meget med optisk forbindelse til DAC'en - måske. Støjen kommer jo også ud i æteren fra kabinettet og ud på
lysnettet.
Til top Vis torsteinowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsteinowich

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Når jeg skal til at rippe det hele til disk, bliver det da en RAID NAS! Den kan stå i et skab uden at kunne høres.

Iøvrigt: kender nogen til en kombination af Sonos+NAS og så mac+time capsule? Skal man bare køre to parallelle systemer?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Når jeg skal til at rippe det hele til disk, bliver det da en RAID NAS! Den kan stå i et skab uden at kunne høres.

Iøvrigt: kender nogen til en kombination af Sonos+NAS og så mac+time capsule? Skal man bare køre to parallelle systemer?

Min ReadyNAS er Time Machine kompatibel, så det hele kører fra den. Jeg ved dog ikke om der er en uPnP/DLNA-server i Time Capsule? Hvis der er, burde Sonos også kunne køre med den...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

TC kan køre med Sonos, men man skal manuelt kopiere over til TC. Men det skal man vel altid.
uPnp? DLNA? Wa er det?
iflg sonos

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
TC kan køre med Sonos, men man skal manuelt kopiere over til TC. Men det skal man vel altid.
uPnp? DLNA? Wa er det?
iflg sonos

uPnP og DLNA er de protokoller, der gør at apparaterne kan snakke sammen...

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Sendt: 20 Marts 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

ok thanks, sagde manden fra sidste årtusind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes