| Forfatter |
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre sent end aldrig vil jeg gerne melde mig i klubben af tilhængere.
Min favoritplade er helt klart Nebraska grundet stemningen på pladen. Men skal det være lidt Rock og rul er "Born to Run" ikke helt ved siden.....
Brian
koncertoplevelser:
Gentofte (Uden E-street øv) Falkoner (den akustiske tour - stor oplevelse) Parken (Med E-street - herligt) __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
er godt nok mere til U2 men missing,im on fire og de to albums human touch og lucky town vækker da en del i mig jo ham bruce er ik' så ringe enda som vi siger på nordjysk
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved slet ikke, hvordan jeg kan have overset denne tråd. Count me in.
Det var først lidt sent, at jeg blev hooked på Springsteen, men når først man får hans sange og historier ind under huden, hænger det ved. Specielt efter min første koncertoplevelse i Parken i '99 blev jeg hooked og fik fat i alt.
Siden da har jeg set 4 koncerter, som hver især har deres højdepunkter, men den bedste synes jeg faktisk var sidste gang i Parken 2003. Kan stadig huske 'Glory Days', der bare blev ved og ved og ved.
Derudover har jeg set ham i London, New York og New Jersey. Det er en anden oplevelse at se det i USA. Folk går mindre amok, men til gengæld kan man se, at nogle af de gamle sange, specielt Born to Run og Rosalita, tænder et helt særligt lys i de folk, der var unge den gang.
Er der nogen, der har læst Nick Hornbys bog '31 Songs'? (ham der har skrevet 'High Fidelity' og 'About a Boy'). Hans første kapitel handler om hans forhold til Springsteens 'Thunder Road'. Det er virkelig godt skrevet og bogen er meget anbefalelsesværdig.
Det er sandt, at Springsteens plader ikke har særlig god lyd, men i nogle tilfælde har jeg dog oplevet, at jeg har fået noget andet ud af sangene efter at have opgraderet til bedre anlæg. Eksempelvis sangen 'Empty Sky' fra den seneste plade, som på slappe anlæg kan lyde mere flad og ballade-agtig, mens den får en nerve, der passer til teksten, når den spilles ordentligt og specielt bas og trommer bliver strammet op.
Nå, jeg kunne skrive i timevis om Springsteen. Men det handler jo om at lytte...
...aahh, twoahh..., threah..., four...
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg melder mig også gerne i striben af springsteen fans, men dertil vil jeg også sige, at stort set alle hans plader er ELENDIGT produceret, med mildest talt elendig lyd, det eneste album som har fornuftig lyd er produceret af MTV, men til gengæld er det et fedt album hvor the boss ligger både liv og sjæl i lige fra første nummer, og koncerten er lige kommet på DVD, så den skal hjem og stå sammen med Barcelona og New York.
I modsætning til de fleste, synes jeg ikke at Nebraska er noget særlig godt album, men det skyldes nok at jeg er vant til at høre de samme numre med noget mere fut i, synes absolut at springsteen er bedst når han rocker derudaf.
Jeg synes det er svært at sætte fingre på nogen numre og sige, det er min favorit, men jeg har da nogen stykker: No Retreat, No Surrender (Live udgaven), Darkness On The Edge Of Town, The River og Worlds Apart.
MVH Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MTV unplugged lyder ganske rigtigt ok, men før MTV får for mange roser vil jeg dog sige, at deres lydproduktion på koncerten fra Barcelona er helt talentløs. Der er Live in New York City en hel del bedre.
Er det de sagnomspundne 'Electric Nebraska'-optagelser, du taler om, eller mener du bare forskellige liveudgaver, hvor der er mere tråd på? De spillede eksempelvis Johnny 99 i en superfed hillbilly-rock-version sidst jeg så ham på Shea Stadium i New York.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt lide BS direkte stil og engagerede tekster. Mangler afgjort Tom Joad på vinyl. Hans cd’er kan man kun nyde ved at fjerne digititus og det er lig med afmontering af spikes på højttalere, ellers får man hørepine. Favoer er Born to Run og Lucky Town.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var på Ullevig (i Gøteborg) og se ham på ”born in the usa tour”. Havde 100 skr. tilbage da jeg kom hjem. Dem vekslede jeg (det var inden det var svenske pasetas) og købte ”the river”.... har være på lige siden.
Hans essentiel, og ”gost of Tom Joad”, er da for fedt et nummer. Og lyd kvaliteten er jo suveræn. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
lasse skrev:
| [QUOTE=WhoCutTheCheese
At folk ikke lytter til Bossen er vel deres sag ??
|
|
|
Jeg har kendt et par piger, som overhovedet ikke syntes om Bruce. Begge gav mig en dag til at overbevise dem om det modsatte. Forklaring om hans baggrund, hans tekster etc. og introduktion til de "værker" som ikke er "tilgængelige for offentligheden" (læs: ikke Dancing in the Dark og Hungry Heart)...well...at kalde dem fans nu er så meget sagt, men respekten for hans musik, arbejde og person er en anden nu.
Derudover. Smag og behag...sådan skal det være. Ingen får heller ikke mig til at høre Kurt Kokain 
|
|
|
Scorede engang en ved at forære hinde "tunnel of love"  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 27 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gammel memory fra 1982. I den første uge cd'mediet blev lanceret lånte jeg den første Marantz spille med hjem og lånte 6 cd'ere, blandt dem "The River". Efter en weekend i total målløs måben over dette forfærdelige bras har jeg ikke hørt Marantz, The River siden. Nå et sidespring - The River er sikkert god nok.
Mit næste lyt på CD kom i 1988.
|
| Til top |
|
| |