| Forfatter |
|
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du får fat i sådan en, kan du så ikke lige melde tilbage hvordan den lyder?
er nemlig selv ret interesseret i den. og er så småt ved at bestemme mig for at trykke køb:)
|
| Til top |
|
| |
storekonkel Branchemedlem

Hi-Fi Klubben Holstebro
Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
joh jamen det skal jeg da gøre... regner med min kammi skal til odense i weekenden og hente 2 stk og den ene er til mig :)
så går lidt og glæder mig... er der slet ikke nogen der har prøvet den???
hvis det passer det de skriver som det jo nok gør jamen så det jo et vidunder... og har ikke hørt om noget der gør det
samme så jeg skal ha skal ha skal ha :)
hvad har du af udstyr det kunne være jeg kom til sønderjylland engang til min familie og vi kunne få en lille aften med en
småkage og lidt lytning hehe??
det må vi se...
narj jeg glæder mig, og så skal jeg altså have jmoney ear pads og se om jeg ikke også kan finde et kabel til mine
D2000'ner...
så tror jeg snart ikk ejeg kan gøre mere :)
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du er da velkommen til et lyt i det sønderjyske:) hvad hører du sådan af musik?
jeg selv har lige opdateret hele mit anlæg. så alt er skiftet. har fået nye 2-vejs HT'er som spiller super i min lille stue - det er nogle ret ukendte
HT'er, men er rigtig glad for dem. så har jeg lidt icepower moduler og en rør forforstærker. jeg synes det spiller kanon. dog kunne jeg rigtig godt
tænke mig at prøve lyngdorfs dpa-1 eller rpa-1. var til noget lytteaften en gang hvor en repræsentant var i Klubben og demostrere deres tdai2200.
for delen det spillede max godt:) så det er jeg så småt ved at spare sammen til, tager nok et års tid. er jo fattig studerende, så der er ikke så
mange dollars at gøre godt med
men send en PM, hvis du kommer til det sønderjyske.
læs denne tråd. det er omkring m2tech: hifi4all.dk den starter
på side 11 - bare så du ikk skal sidde og læse det hele igennem
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen det lyder dælme godt... kunne helt sikkert være fedt...
jamen jeg er gammel dj så hører alt...
og er på det sidste skiftet helt rundt så jeg går op i lyd kvalitet og stereo perspektiv og detajler og er næsten med stort lige
glad med hva det er for musik...
jeg har lige leget med tdai2200 på et sæt B&W 8044s og skal ud og spille med den på et sæt Silverline audio grandeur mk2
snart og skal nok forbi et sæt hørning audio et eller anden med den også på fredag... så har en travl uge... men en dejlig en
af slagsen hehe...
og nu bliver jeg så opmærksom på sådan en m2tech som dabare skal ejes... så er ved at finde ud af noget nu med den
hehe...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, det godt med en bred musiksmag :)
man oplever en hel masse nye ting i musikken når man først dykker ned i den. jeg har også skiftet en del musik genre på det sidste og har oplevet
en hel masse nyt og spændende. elsker det:)
årh, lyder som en super fed uge. gad godt prøve at lege lidt med sådan en tdai2200. men må vente til moneterne er der:) det fede ved den er at alt
køres digitalt indtil HT-terminalerne. så man undgår en masse konvertering af musikken. og igen, så tror jeg at man vil få super meget glæde af
sådan en m2tech og en tdai2200 koblet sammen.
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhhh jah nævn det ikke havde jeg pengene købte jeg også den med det samme den er bare for fed....
så jeg er bare glad for jeg arbejder et sted hvor jeg heldigvis har en masse kunder som er intereserede så hvores demo
kommer ud og bliver vist frem hjemme hos folk så folk engentligt hører hvad det er den kan... for det er fanme imponerende...
:)
jeg drømmer lige så meget som alle andre og du gør... jeg har ikke noget vildt anlæg derhjemme det er sku hårdt med den
finanskrise..
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kører i ud med demo? det synes jeg er lidt fedt. har jeg ikke oplevet at hifiklubben gør her i sønderborg. har så godt nok heller ikke spurgt om man
kan låne en. det er jo altid noget andet at opleve det derhjemme. så det er lidt fedt
jep, man skal jo også have penge til det hele. så med mindre man har en go bank der ikke tager renter for lån så er man tvunget til at spare op...
øv øv.
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 22 Marts 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jah det gør vi ihvertfald i holstebro
og syntes selv det er en god service egentligt... selfølgelig kører vi ikke ud til nogen med et sæt dali concept 1 eller sådan
noget... det skal være en seriøs ting hvis det er.... hehe..
ved sku ikke om det forum her bliver slettet det er lige på kanten til reklame er den ikke... men det er ikke meningen... vi
burde nok snart skrive privat hehe...
men skal lige give en melding på den m2tech der...
har lige fået solgt et sæt mere af mine kabler nu
så er finanserne til det også...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ja du har nok ret. men så længe det holder sig forholdsvis sobert er jeg hel tryg ved sagen:)
glæder mig til at høre om din oplevelse med dimsen:)
jeg har selv kontaktet rene fra vassagohifi i dag. skulle lige høre om de havde en med bnc connector på lager. skal nemlig have et kabeltræk på en
8m. så nu må vi se hvad han svarer
men meld endelig tilbage. du kan evt smide en PM, ellers bare fortsæt denne tråd. folk vil måske have gavn af andres erfaringer med den lille dims.
sådan spredes det gode ry også bedre
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
men har egentligt et spørgsmål, jeg har en ipod touch og vil egentligt godt bruge den som afspiller hvis det er men hva er
den bedste måde at hente lyden fra den???
igennem en dock eller et specielt kabel.... og kan den sættes til dac magic eventuelt???
uhhh det lyder også spændende, med en BNC connector... er det fordi den skal stå på sofabordet og spille bonde??
jeg har nemlig overvejet om jeg skulle finde på et eller andet styring af computeren med eventuelt ipod eller min android
phone...
men det skal jeg lige rode lidt med inden jeg kan give et bud på noget smart der...
er idag gået igang med at smide musik på min ipod og så må vi se hvordan den klarer det... har en billig cambridge dock jeg
bruger så...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jes, computeren står på mit stuebord. har en iMac, som jeg også bruger når jeg lavet lektier. så den kan desværre ikke stå helt henne ved
anlægget.
hvis du vælger at bruge en compupter til decideret musikafspilning, kan du jo snildt styre iTunes via din ipod. går ud fra du har en touch? til den
kan du hente et program der hedder "remote", som tillader at du styrer itunes trådløst. det fungerer skide godt. bruger det selv når jeg står i
køkkenet og laver mad. hehe
der findes rigtig mange løsninger til at hive musikken ud af en ipod på. den bedste og nok også dyreste er denne her:
wadia dock - 3500 kr, den hiver musikken digitalt ud af din
ipod. dvs ipod'en bliver en slags slave og det er wadia'en der står for alt arbejdet. denne kan du så tilslutte til din dac via spdif. der findes også
andre og lidt billigere løsninger, men så er det ipoden der står for arbejdet af musikken og dermed den indbyggede forstærker. denne er ikke
særlig go hvis den skal sluttes til et anlæg. i hvert fald min erfaring.
men igen, kommer jo an på hvor meget du vil smide efter det:)
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen tror ikke jeg vil smide 3500 efter det... men kunne bare se der var flere som bruger ipod til kile til hovedtelfonerne... og
tænkte så jeg ville prøve det til mine D2000....
jamen jeg skal da lige prøve det der remote så... har jeg aldrig leget med har lige installeret itunes igen... var lidt træt af det så
min ipod lagde fktisk bare på en hylde...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det gør jeg også selv. den er super fed og lyder altså også rigtig godt. dog har jeg ikke min ipod sat til mit hovedanlæg da jeg har alt for meget
musik liggende
hvis du vil over og bruge din ipod til anlægget kan du også få alm kabler som du sidder i din ipod connector i bunden af ipoden og derfra til et sæt
analoge indgange på din forstærker. dette er en fin og billig løsning. men som sagt, så er det ipoden der agerer forforstærker.
hov, det gik lige op for mig - brug da sådan en her: og så find et rigtig godt og fornuftigt miniphono til 2xRCA. så er du altså rigtig godt
kørende. connector
men igen, hvis du allerede har en doc, så er det måske lidt ligemeget. da funktionen og lyden vil være den samme? dog sidder der vist en
forstærker i doc'en? denne kan muligvis have lidt indflydelse på lyden. men tror ikke det er kritisk
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen jamen jamen... :)
jeg skal jo bare have sådan en connector der... for så jeg fri for min dock er sikker på den billige dock her laver støj for der
sidder en strømforsyning i den jo...
og f*** fjernbetjeningen til min dock... for skal alligevel skrue op og ned manuelt på min forstærker... så det er sådan en
connector jeg skal have fat i det er sikkert...
sidder og hører nils lofgren på ipod'en nu, og det lyder slet ikke så forfærdeligt :)
så tror da min ipod bliver en del af mit setup igen...
og har nemlig et rigtig godt miniphono til RCA kabel fra QED så bruger det lige nu fra min dock til min forstærker...
men glæder mig til torsdag hvor mine nye kabler kommer hjem og så skal jeg idag have ringet til vassagohifi efter den
m2tech... må jeg hellere gøre med det samme...
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har været i kontakt med Rene fra vassagohifi for at bestille en m2tech. han får dog først nogen hjem i slutningen af marts. måske fordi jeg
skulle have en med bnc connector. men kan være du er heldig
er da glad for at du kan bruge den der connector jeg linkede til. kom lidt i tvivl om det var nødvendigt i forhold til at få en med rca kabler. men nu
ligger du jo inde med sådan et minijack til rca, så det jo helt perfekt.
der sidder en rigtig go forstærker til høretelefoner i ipoden, dog vil jeg nok mene at hvis man har nogle ørebøffer med en høj impedans/modstand,
så får du svært ved at spille ordentligt via din ipod. men on-the-go er den super. ved ikke helt hvor svære dine Denon er at trække?
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeh har lige snakket med rene og har bestilt den m2tech han havde over 20 hjemme med coax... så den ville blive afsendt
imorgen sagde han...
pengene er overført og går bare og glæder mig endnu mere til torsdag for så kommer både:
VAN DEN HUL The OPTOCOUPLER MK II optisk kabel
VAN DEN HUL The DIGI-COUPLER 75 COAX kabel
og M2tech
så bliver min uge hvis så god som den nu kan :)
og så står den vist også bare på musik hele resten af denne uge :)
kunne være man skulle prøve at smide lyngdorf cd-1 foran mine D2000 også bare nu jeg har den hjemme, så kan jeg ligeså
godt lege lidt :)
Eva cassidy - live at blues alley lyder heller ikke helt dumt på ipod'en... så tror da faktisk godt den kan blive en del af mit
anlæg...
mon jeg snart skal til at bruge lidt mindre penge :)
glæder mig til at give lidt feedback på den m2tech til jer, nu har i jo hjulpet mig lidt så tager jeg en for holdet hehe:)
|
| Til top |
|
| |
MichaelDK Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv en Dacmagic og prøvede først et coax kabel det lød fint Men hver gang lyset blev tændt slukket i bad/køkken pauset musikken i stue/soveværelse. Jeg spurgte så Cambrigde hvad jeg skulle gøre ved det og de svaret jeg skulle prøve et optisk kabel - det hjalp på det problem
Det så en anden indgang, rent lydmæssigt synes jeg måske coax var en anelse bedre.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
det da ren gevinst på torsdag:)
der er sgu nogle fordele ved at arbejde sådan et sted. lækkert med adgang til god hardware.
glæder mig til at høre lidt om vurderingen af den der m2tech. så kan jeg gå og glæde mig som et lille barn til min kommer hjem:)
man kan aldrig bruge for lidt penge når det gælder lyd. elsker at finde nyt hardware og ny musik. det jo en del af hobbyen
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
der findes rigtig mange løsninger til at hive musikken ud af en ipod på. den bedste og nok også dyreste er denne her:
wadia dock - 3500 kr, den hiver musikken digitalt ud af din
ipod. |
|
|
Jeg har luret Wadia (tror jeg nok) det er bare en mediaplayer, som ser Ipodden som en ekstern HD, jeg har længe gået og spekuleret over hvordan hulen de har trukket det digitale signal ud   .. Lige pludselig slog den tanke mig.. I så fald er der mange andre og smartere løsninger ikke mindst billigere, på ebay koster en mediaafspiller med digitalt ud og 1TB HD omkring 1500, de er på størrelse med en HD og er da ikke ækle at se på.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

Hi-Fi Klubben Holstebro
|
| Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay lyder vildt med den dac og coax... har aldrig hørt noget som det hos os i holstebro... men nu kan jeg jo så se hvad der
sker med min når det for et coax kabel fra min lille m2tech...
ved bare at jeg ihvertfald ikke bare ville skifte kabel men deriomod sørge for en anden gruppe til mit anlæg... jeg er
elektrikker og kunne godt lyde som om der var en dejlig billig transformer på lyset du tænder eller også er der noget andet
der konflikter :)
jamen kan også kun sige at det er et drømmejob... jeg for ihvertfald hørt noget forskellig... og om noget tid skulle der gerne
komme en NAD M2 hjem som jeg skal ud til en flok kunder og lytte lidt til... bliver også spændende... M3'eren gør det jo godt
men tror nu der er lidt forskel :)
tror da måske jeg skal prøve at have min m2tech og min bærbar med ned på arbejd lørdag så de kan se hva det er for
noget også tror der er nogle kolegaer der er intraseret i den også :)
Bonde1985 hva for noget musik hører du, du må ha noget som bare falder i din smag med ordentlig lyd på også trænger til
nye sager tror jeg... :)
|
| Til top |
|
| |