Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 05:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: USB eller COAX eller Optisk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

det smarte ved wadia er at man kan bruge sin ipod som medie center og så styre denne via andre ipods, computere eller iphones. med sådan en
som du tænker på kan man vel ikke styre den med en ipod eller lign? har du evt et lille link?

hvordan wadia trækker det digitalt ud af ipoden er også mig en gåde, men så vidt jeg kan se er de de enste der har denne løsning.
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:

hov, det gik lige op for mig - brug da sådan en her:   og så find et rigtig godt og fornuftigt miniphono til 2xRCA. så er du altså rigtig godt
kørende. connector

Sådan en skal du have

De er fine og så du også en samling mindre i kæden..

Bare brand ærgeligt at Apples egen Dock er fuld af støj, hvilket jeg har to andre der også giver, jeg har en mistanke om at det har noget med fjernbetjeningen at gøre..

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
det smarte ved wadia er at man kan bruge sin ipod som medie center og så styre denne via andre ipods, computere eller iphones. med sådan en
som du tænker på kan man vel ikke styre den med en ipod eller lign? har du evt et lille link?

hvordan wadia trækker det digitalt ud af ipoden er også mig en gåde, men så vidt jeg kan se er de de enste der har denne løsning.

Jamen jeg tror slet ikke det er Ipoddens styresystem der bruges, den er bare skærm og HD og så leger Wadiaen Ipod og kan fjernstyres via af de andre produkter fra Apple..

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Bonde1985 skrev:
det smarte ved wadia er at man kan bruge sin ipod som medie center og så styre denne via andre ipods, computere eller
iphones. med sådan en

Jamen
jeg tror slet ikke det er Ipoddens styresystem der bruges, den er bare skærm og HD og så leger Wadiaen Ipod og kan fjernstyres via af de andre
produkter fra Apple..

det kan du selvfølgelig have ret i. har slet ikke sat mig så meget ind i denne del af wadias produkt linje, da jeg kører alt via computer.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Sådan en f.eks.

Den her er da fiks

Her er lidt flere

Der er masser af varianter og du betaler nærmest ikke noget for media afspilleren..

Hvorfor skulle en wadia være bedre til at sende et og nul fra en ekstern HD end alle mulige andre løsninger ?

Lyder lidt vildt med det coax cabel..

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg aner ikke en hat om Wadia's produkter og jeg kan da godt være galt på den.

Jeg har en lille PC stående i stuen i stedet for DVD og CDafspiller, og så kan man sidde i fifaen og surfe på sin 40" skærm, mens jeg nyder den gode musik..
Enten i mine dejlige bøffer eller på snurrereundt tingen med alle højtalerene..

Men jeg tror sådan en mediaplayer ville være bedre, der vil jo være noget mindre støj i luften, end i en PC

seba
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har leget lidt med Fantecèn,den bliver noget varm,og vi havde problemer med at få den til at afspille flac og iso.
Til top Vis seba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seba

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

det lyder da ikke så godt

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Har jeg misforstået noget helt centralt?!?

Har et setup som kan ses i min signatur hvor jeg har forbundet min computer til min DACmagic med et 5m USB kabel.

Hvis en bærbar computer har en coaxial/optisk udgang bliver signalet vel først ødelagt igennem en billig on-board DAC (hvorefter signalet påny bliver digitaliseret) eller hvad? - køber man ikke netop en DACmagic for at undgå at onboard lydkortet overhovedet rører ved lyden?

Var godt klar over at USB løsningen ikke var optimal, men troede det var den bedste løsning når man som jeg ikke har et lydkort i min kilde-PC.

Som jeg læser det her, vil det være mere fornuftigt at købe en M2Tech som jeg så sætter i min computers USB stik, og så forbinder M2tech'en med et et coaxialt stik til min DAC (og kan man btw få en Hiface med en TOSlink udgang i stedet for coaxial da jeg tænker 5m coaxial måske ikke er optimalt)

Korrekt, eller misforstår jeg igen?
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

dac'ens formål er netop, som du selv siger, at få lyden ubehandlet og digitalt ud af computeren...

det som m2tech helt basalt gør er at den exporterer informationer asynkront fra computeren. dvs at det er den der styrer hastigheden/timingen af
musikken fra computeren til dac'en. yderligere sidder der en clock som går ind og reducerer den jitter der måtte opstå, væsenligt således at når
signalet når din dac er der kun meget lidt jitter som den skal håndtere. alt i alt opnår du en meget renere lyd den vej rundt.

fordelen ved at køre asynkront er at computere normalt har en masse andre arbejdsopgaver den skal ordne. så den har ret travlt. derved, hvis du
så spiller musik vil den presse en masse informationer igennem til dac'en således at bufferen vil blive overbelastet. herved, dette reducerer i
forringet lyd.

m2tech'en kan kun forbindes via coaxialt kabel. om det så er med bnc eller rca stik, er op til dig selv. dog ved lange kabeltræk vil jeg nok
foretrække bnc da du er sikker på en konstant 75ohm impedans. (så vidt jeg forstår)

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Okay så lyder det da til at jeg skal have fat i en sådan M2tech Hiface. Jeg går ud fra det også vil hjælpe på lyden selvom jeg bruger WASAPI fra computeren til DAC (via foobar).

og du mener altså at jeg bør gå efter BNC kabel ved 5m kabeltræk fremfor et alm. RCA SPDIF (et sådan har jeg nemlig ellers liggende og samle støv).

antog bare at SPDIF out ved bærbare betød et signal som onboard lydkortet allerede havde rodet med, men der tager jeg åbenbart fejl.

tak for hjælpen!
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

så længe du kører signalet digitalt, piller computerens on-board lydkort ikke ved lyden.

hvis du i forvejen ligger inde med et coaxialt kabel der er langt nok, så hold dig bare til det. tror jeg er ganske udemærket. har bare læst at man
ved bnc stik opnår en lidt luftigere top plus noget andet geil. så det vil jeg prøve. kommer helt an på hvor meget man vil ofre.

jeg selv prøver at lave et bnc-rca coaxialt kabel ud af det her. det koster ikke alverden:) http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?
cPath=1626_1748_6585&products_id=30803&language=lp

du vil få en meget bedre lyd, i følge de test der ligger online. som sagt får jeg først min m2tech næste uge, så hæng mig ikke op på det.

du skal lige være opmærksom på at fordi m2tech kører asynkront er der nogle drivere der skal installeres. læs evt lidt om produktet før køb
her

så er du ikke på helt bar bund hvis det ender i din postkasse:)

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

hej allesammen lovede lige og give en anmeldelse af M2tech'en

udstyr den er testet på:

Stationær computer med windows 7 Ultimate
Rega ear hovedtelefon forstærker
Cambridge DacMagic
Denon AH-D2000

kabler:
Van Den Hul Digi-Coupler 75 COAX
QED Qunex 4S

Første indtryk:

Jeg lagde installations skiven i maskinen og installerede det tog omkring et minut... så satte jeg M2tech'en til og forbandt det
hele...
første lyt væltede mig nærmest, der er bare mega meget hul igennem... fuldstædig ro og flot sort baggrund... ingen støj
NADA..... højt detaljeret diskant og mellemtone.... bassen blev meget stram og præcis... tror jeg vil komme til at bruge mit
Tara labs signal kabel for at gøre lyden lidt blødere, men det er midliertidig lånt ud... kan godt lide en varm lyd... men er
blæst væk af detaljeringen i M2tech'en...

så kom turen til det nummer jeg har hørt allemest...

Michael Jackson - Man in The Mirror... fra bad albummet..

F*** der er sket noget... bassen er fuldstændig vildt fed, idet at den bare hamrer løs fuldstændig præcis og kontrolleret, og i
baggrunden ligger hans knibs med fingrene langt bedre... og så er der bare ro....

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ --------

Tro hvis man har bedre Head-fi end jeg har, ville man opleve endnu flere ting....

jeg vil nu tage en aften hvor der bliver lyttet noget forskellig musik, og gjort mig et indtryk det er svært ikke at være
imponeret med det samme for der er bare sket meget....

tror jeg vil prøve med noget Mike sheridan og noget eva cassidy, nils lofgren og Chris jones... og så vil jeg lige lave en
anmeldelse af den igen når jeg har brugt mere tid sammen med min lille skat :)

hvor skal sådan en lægges her i forum, er lidt usikker på området det dækker... pt. kan jeg ikke teste den på mit anlæg da
jeg er ved at flytte men efter næste uge, skal den helt sikekrt høres på mine små dalier...

håber nogen kan bruge det til noget, jeg syntes ihvertfald til et head-fi "anlæg" der sparker den liv i noget som var okay til
noget der blev meget bedre... kunne virkelig godt tænke mig at høre min D2000 på en anden forstærker... :) det kommer.

Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

det lyder lovende med første lytteindtryk. alt virker bare som det skal mht installation, drivere osv?

det er alligevel utroligt at sådan en lille ting kan frembringe sådan en go lyd. Jeg er spændt på at sammenligne med optisk og se om der virkelig er
sådan en stor ændring i lyden:)

hvis du vil lave en anmeldelse, vil jeg tro den hører ind under det digitale. men om der er specifikke steder man skal ligge anmeldelser hen vides
ikke helt men bliver spændende at høre om dine oplevelser på et anlæg og se om lyden er lige så god der

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

jah alt med drivere og installation kørte bare... og sidder lige og hører noge madeleine peyroux lige nu og hold da op tror jeg vil
teste den med en omgang CSS og se om forsinkelse er noget problem...

tror jeg nu ikke har jeg ikke indtryk af ihvertfald...

altså tror også coax kablet måske har gjort noget men umiddelbart har jeg ikke hørt noget gengive detaljer på den måde før...
tror virkelig den fjerner rigtig meget jitter...

SUPER SUPER SUPER!!!!

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

uuhhhh, kan slet ikke vente til min lander.

ved ikke helt hvor meget kablet har at sige. jeg tror det der gør forskellen er den måde hvorpå m2tech'en kontrollerer musikken inden dac'en
modtager signalet.

har hørt der var lidt problemer med klik-lyde ved de tidligere driver versioner, men så vidt jeg kan se på deres hjemmeside skulle det være
ordnet. du har ikke lagt mærke til noget?

har lige youtube'et madeleine peyroux. faktisk utrolig hyggelig musik. sådan lidt jazz easy listening agtigt. sådan noget musik er super fedt bare
at lukke øjnene til og så nyde hvert sekund tror jeg bliver nødt til at låne lidt cd'er med hende på det lokale bibliotek

når min m2tech ankommer næste uge, melder jeg sgu også lige tilbage med min oplevelse af den.

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

jah det er noget rigtig fed musik hun laver jah.... kan rigtig godt li' det musik og noget lignende.... men er sku også til noget
guitar og eric clapton og dire straits er altså også bare forbedret med den...

har slet ikke oplevet nogle klik, har godt nok tænkt på om der skulle være en ny driver på deres hjemmeside... men har
ikke rodet med det endnu...

har lige spillet noget CSS og var sku nødt til at skrue ned for ingame lyd det var blevet meget højere, tror altså bare der er
meget mere hul igennem den m2tech...

er fanme ihvertfald glad for min... snakkede med chefen i hifiklubben og han sagde at det nok ikke var umuligt at vi kunne
begynde at få nogen hjem af dem hvis det var noget der fungerede så tror da bare han lige skal høre min og høre
forskellen...

er ved at være overbevist om at jeg skal ned og besøge dig bonde... men ikk' før du har fået din m2tech ;) hehe...

glæder mig til at finde ud af hvad du syntes....

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

hold da op bonde google'ede lige dit anlæg... det er fanme fedt... fede monoblokke især vil jeg sku gerne høre engang hva har
du af head-fi??

har jeg spurgt om det??

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

hehe. har efterhånden fået samlet lidt godt udstyr. det spiller også super godt. forstærkeren er dog kun en midlertidig løsning til jeg får penge til
en DPA-1. men er super glad for rør-lyden. så er lidt i tvivl hvad jeg skal gøre, dog går der nok et år eller to før jeg har fået sparet de 20k
sammen.

du er velkommen til et lyt engang du lander i sønderborg, eller omegn:)

tror faktisk ikk rigtig du har spurgt om head-fi. men har desværre ikk rigtig noget særlig fedt. bruger en behringer FCA202 (ekstern firewire
lydkort med jack udgang og volumen regulering) til den har jeg sluttet et par senheiser HD500. alt dette er dog kun til når kæresten ikk gider
høre på mit larm, eller de sene nattetimer. hehe

jeg er mest til stereo anlæg, så det er der mine penge ryger hen:)

arbejdet kalder. go aften

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

super fedt har også tænkt på at købe sådan en... men tror jeg vælger at gå efter noget endnu bedre (tror jeg nok ) nemlig sdtrans192 ,smider lige et link http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/142562-microsd -memory-card-transport-project.html tror den kan nogle tricks bare træls den koster 350us og så skal man selv finde en kasse og strømforsyning og montere det hele
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes