Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: USB eller COAX eller Optisk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

jamen ser da helt klart spændende ud med den DIY ting der lignede noget der var bar lidt meget større en min kære m2tech :)

hold da op jeg bliver mere og mere vild med den m2tech... det er slet ikke en dårlig investering :)

Narj hvor ville jeg gerne have været med til head-fi meet... men kan jeg ikke desværre... tror jeg i løbet af nogle dage lige for
sat mit head-fi grej op så det står smukt og så tager jeg lige nogle billeder af systemet...

det er slet ikke en dårlig kombo...
Til top Vis storekonkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af storekonkel

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Den der DIY ting der bliver linket til, kunne man evt få en foklarkng hvorfor den evt
skulle være bedre? Jo altid rart at få udvidet sin horisont lidt;)

nu være fint med lidt billeder Konkol. Er altid skæg at se de andre hifi udstyr;) så kan
man jo blive lidt inspireret måske
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

der står vist nok i den tråd jeg linkede til, i kan bare læse den igennem hvis det var. men kort sagt så er det en sd kort afspiller, der er lagt meget vægt på jitter, og jeg tror den sparker røv hvis jeg havde råd så!!
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også bestilt en M2Tech...Glæder mig til at se om iBassoen synger lidt bedre end med optisk
Ellers ryger den over til TV'et og bliver en del af Mac-mini --> TV/Stereo hvor jeg kun har COAX-ind og i øjeblikket kun har analog ind. Så det bliver
spændende at få et nyt legetøj.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Er nu gået med i koret og har købt en Hiface RCA udgave som jeg har forbundet med min DACMagic via et Supra Trico RCA kabel.

Har dog problemer med enheden: Når jeg bruger foobar med WASAPI og springer i nummeret (dvs. springer et stykke ind i musiknummeret eller tilbage) så stopper afspilningen helt i en lang periode, (ofte over 1 minut) samtidig med at selve Foobar begynder at hakke voldsomt (bl.a. i Spectrum grafen). Det kunne jo virke som et eller andet buffer problem, men længden af det musikfrie interval synes ikke at være forbundet til hvor meget jeg springer frem eller tilbage i sangen.

Bruger Windows 7 x64 og har installeret de nyeste drivere fra M2Tech (1.03). Mit WASAPI plugin er også af nyeste version og det samme gælder for øvrigt Foobar2000.

Vælger jeg derimod kernel streaming plugin'et fra 2006 kører det uden problemer (jeg kan sagtens springe frem og tilbage i sange med det sædvanlige 1 sekunds forsinkelse pga. bufferen).

Imidlertid foretrækker jeg at bruger WASAPI, så ville høre om der var nogle andre herinde der kendte til problemet, eller en eventuel løsning.

Mvh.
Sort.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

hmm lyder mærkeligt kunne da lyde som om m2tech'en og det andet slås om hvem der styrer... men jeg har ingen
problemer haft andet end det spiller pis hamrende godt....

jeg sidder og varmer op til en anmeldelse som kommer senere men tiden er lille for tiden.... men jeg er totalt forelsket
havde lige hurtigt mine seenheiser HD595 til.... men det var altså bare ikke lige så sjovt som mine D2000... så ved ikke helt
med dem... er pludselig blevet skuffet over dem...

tror jeg nu her lige vil prøve igen prøvede bare lige med noget hurtigt MJ i dem og var totalt skuffet...

men uuuueee..... mine D2000 har fået et nyt liv, så nu skal jeg bare tage mig sammen til at bestille nye puder til dem men
har jo nu fundet noget som kunne være lidt intrasant.... men desværre vil det blive betegnet som reklame hvis jeg skriver
hvad det er men det er en fed måde at få lyden ud af ipod digitalt til en lidt billigere penge end andre alternativer...

skriv til mig hvis i er meget intra...

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

sortiarius51 skrev:
Er nu gået med i koret og har købt en Hiface RCA udgave som jeg har forbundet med min DACMagic via et Supra Trico RCA kabel. Har dog problemer med enheden: Når jeg bruger foobar med WASAPI og springer i nummeret (dvs. springer et stykke ind i musiknummeret eller tilbage) så stopper afspilningen helt i en lang periode, (ofte over 1 minut) samtidig med at selve Foobar begynder at hakke voldsomt (bl.a. i Spectrum grafen). Det kunne jo virke som et eller andet buffer problem, men længden af det musikfrie interval synes ikke at være forbundet til hvor meget jeg springer frem eller tilbage i sangen. Bruger Windows 7 x64 og har installeret de nyeste drivere fra M2Tech (1.03). Mit WASAPI plugin er også af nyeste version og det samme gælder for øvrigt Foobar2000. Vælger jeg derimod kernel streaming plugin'et fra 2006 kører det uden problemer (jeg kan sagtens springe frem og tilbage i sange med det sædvanlige 1 sekunds forsinkelse pga. bufferen).Imidlertid foretrækker jeg at bruger WASAPI, så ville høre om der var nogle andre herinde der kendte til problemet, eller en eventuel løsning.Mvh.Sort.

kommer nok til at virke når de næste driver kommer ud, det ser ud til du ikke er den eneste der har det problem seher

EDIT: ser ud til du har driver v1.03.141, det skulle virke med v1.03.140 man kan kun downloade den du har fra deres hjemmeside, så du må enten vente på driver eller spørge rundt på nettet om der er nogle der vil dele lige et link mere her
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

ej okay jeg fik nok bedømt min seenheiser lidt hurtigt... har lige hørt lide madeleine peyroux og lidt kim larsen.... og det var
ikke frygteligt... men må sige den virker lidt mere "right in your face" forstå mig ret...

bassen er helt anderledes "self" på grund af den åbne seenheiser...

men kunne fanme godt tænke mig at høre HD650 på mit grej...

men går godt nok lidt med tanker om den ipod dock :)

jeg har så lidt kig efter AKG K701, den ser fanme lækker ud men vil ikke bare købe den vil sku høre den inden...

jeg er for tiden ved at renovere min lejlighed som skulle være færdig den 1 maj senest og tror det bliver rigtig godt så der til
den tid kommer der billeder af head-fi og det andet grej :)

men mon ikke man lige kunne nå at spare sammen til nye højttalere inden... tror lige jeg ved hva det bliver... :)

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

jeg har et på sennheiser hd650 med en kæmpe bule i gitteret du kan få til en tusse hvis det var

storekonkel
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben Holstebro

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

uhhh det lyder ikke ringe hvor meget bule send eventuelt billed... så kan sådan et par jyder vel lave lidt handel, med et par
røjsere og en kasse øl og måske en daler... hehe....

men du kan lige skrive en privat hvis du vil sælge kan nok leve med det ellers har jeg set et mod du kan få hvor du skifter
gitter på dem...

jeg elsker den bøf :)

sad lige nu og hørte kari bremnes og det er altså bare fedt nok ens D2000 vibrere på øret ved de helt dybe bas gengivelser...
og spiller ikke engang højt den er bare så stram...

god påske for resten....

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

skal nok lige tage noget billeder på et tidtpunkt og sende, nok ikke lige idag.. nu er jeg ikke til headfi og har bare brugt dem direkte til pc, og jeg syntes også de er noget in your face agtig, men kan helt klart godt være de lyder godt på dit grej med m2tech og det hele.

god påske

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 12 April 2010 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Så landede min M2Tech HiFace. Og ja - jeg kan kun istemme i koret at det ER et løft til lyden og iBasso D10'eren har gavn af den i forhold til når den
bliver født optisk. Lyden får noget mere krop. Jeg har ellers altid været meget glad for ER-4S når de spiller på D10'eren men med HiFace er der
noget hvidt støj som jeg ellers aldrig har lagt mærke til som er forsvundet. Man hører det kun når man går tilbage til optisk igen. Er det jitter???

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

hvodan med dine hd650?... jitter kan skabe sig 100 forskellige så det kan god være.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 12 April 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Jeg når ikke at få leget med HD650 i aften. Det vil kræve at jeg tager iQuben i brug og tester lidt mere med den. Jeg synes ikke HD650 spiller så
godt som de kan med iBassoen. Men det kan jeg lige gemme til en anden god gang. Så skal jeg nok skrive hvordan det lyder.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes