Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu tror jeg da vist der er nogle der skal spise brød til , trådstarter bestemmer vel selv hvad han vil vise i sin tråd, og der er jo efterhånden gjort rigeligt opmærksom på at den ikke er lovlig, så mon ikke dem der ser tråden selv kan læse sig til det.
Det var da lidt ærgerligt hvis alle tråde der ikke var 100% korrekte skulle slettes, så var der vist ikke ret meget tilbage og debattere eller se på længere.
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Gorm.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjæf skrev:
Dvs at alt hvad der har med DIY at gøre; Forstærkere, Forforstærkere, Delefiltre, DA-convertere osv osv skal slettes ?
|
|
|
Forskellen er at det er fuldt lovligt (uanset hvor klyttet man laver det) - så længe man ikke sælger sine projekter  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
bjæf Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
bjæf skrev:
Dvs at alt hvad der har med DIY at gøre; Forstærkere, Forforstærkere, Delefiltre, DA-convertere osv osv skal
slettes ?
|
|
|
Forskellen er at det er fuldt lovligt (uanset hvor klyttet man laver det) - så længe man ikke sælger sine projekter
Venlig hilsenMikkel C. Simonsen |
|
|
Ja men brænder dit hus ned pga af der er gået ild i en diy forstærker eller lign så er forsikringselskabet ret ligeglad med at
kontakterne er lovlige
|
Til top |
|
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bjæf Udelukket fra forum

Dobbeltprofil
Bruger siden: 21 Marts 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 24 Marts 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

Det er da godt, at der er nogen der har lidt humor...! Man kan godt blive lidt træt i hovedet, af alle de bedre vidende personer, der bruger enhver lejlighed, til at spille kolge og nedgøre andres valg.
Måske man skulle oprette en hotline til eltilsynet, så alle os kriminelle DIY typer, kan blive anholdt og spærret inde, så vores kriminelle adfærd ikke smitter andre uskyldige hifi-nørder...!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin forstærker du har lavet der Ulrikmm, men du er måske nok en af dem der burde overlade den slags til fagfolk. 
Jeg håber dog ikke at det er standarden for alt DIY.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Det er da godt, at der er nogen der har lidt humor...! Man kan godt blive lidt træt i hovedet, af alle de bedre vidende personer, der bruger enhver lejlighed, til at spille kolge og nedgøre andres valg.
Måske man skulle oprette en hotline til eltilsynet, så alle os kriminelle DIY typer, kan blive anholdt og spærret inde, så vores kriminelle adfærd ikke smitter andre uskyldige hifi-nørder...!
|
|
|
Nu er der vel ingen der har talt om at få dig spærret inde, men du viser en ulovlig installation som inspiration for andre. Så er det også relevant at gøre opmærksom på at det er ulovligt og derfor kan give problemer med forsikringsselskabet. At du så bliver træt i hovedet er selvfølgelig kedeligt, men det må være dit problem hvis du oploader billeder af en ulovlig installation til inspiration for andre.
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det sådan, at det er et frit land vi lever i, så Hr. Stanley har selvfølgelig lov til at ytre sig i et offentligt forum og dermed give sine meninger tilkende. Det er mere behovet for at blive ved, med at vade rundt i noget, der allerede er påpeget af andre. Mcs_5 skriver i det aller første svar, at en sådan installation, ikke er godkendt i DK. Så burde alle sådan set, være klar over det. Jeg bilder mig ind, at hifi-entusiaster generelt, er klogere end gennemsnittet, så hvis der er nogen der herefter laver en tilsvarende installation, så kan jeg næppe gøres ansvarlig. Du taler om, at der er for at inspirere andre, til at gøre det samme, at jeg har oploaded billeder.???? Du kan måske heller ikke se operation X eller basta i fjernsynet, uden at føle en trang til at gøre, som du har set? Gi´nu folk lidt kredit, og tro på, at de fleste herinde er selvstændig tænkende individer. Jeg har personligt ikke brug for løftede pegefingre og skolelærermanerer. Folk gør aligevel som de vil. Du ved også hvor stærkt du må køre på landevejen, men træder aligevel lidt ekstra på speederen ind imellem, også selvom du måske får problemer med forsikringselskabet, hvis du skulle blive inpliceret i et trafikuheld. Måske skulle vi vende tilbage, til det som det hele handler om, nemlig hifi og god musik.
Mvh.
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjæf skrev:
tonykart007 skrev:
Selvbyggeren1 skrev:
hifido skrev:
Så fik jeg endelig taget mig sammen, og lavet min egen strømgruppe, til hifi. Bemærk de lækre furutech kontakter...:
Lige lidt billeder:

Mvh.
|
|
|
Hvis det er i tyskland, hvorfor sidder der så en LK Fuga i en softlineramme ved siden af i forvejen??
Bare nysgerrig.
Venligst, |
|
|
Det er nok fordi, at bruger ikke taler helt sandt og huset befinder sig i dk.Stanley har helt ret tråden
bør slettes da den inspirere til ulovligheder. |
|
|
Dvs at alt hvad der har med DIY at gøre; Forstærkere, Forforstærkere, Delefiltre, DA-convertere osv osv skal slettes ?
|
|
|
Alt der inspirere til ulovligheder JA
|
Til top |
|
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:

Mvh.
|
|
|
Jeg kunne være noget så ligeglad - Men tænk lidt over dem som bor i lejligheder og den brandfare de påføre alle andre lejligheder...Men igen et par døde fra eller til, who wcares
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007:
Hvad er det dine sarte øjne ikke kan tåle at se...?
At inspirere til ulovligheder....???
Lad dog være at gøre dig til dommer over andre. Hvem er det du vil redde fra alle disse ULOVLIGHEDER..? Bare alene dit ordvalg, lyder som noget fra en gamle formynderisk Morten Korch film eller onkel Anders i far til fire...
Kan man alene ved påvirkning af synsnerverne, blive drevet ud i farlig stærkstrømskriminalitet, spørger jeg mig selv om...?
Det var dog utroligt....
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski:
Jeg kan forsikre dig om, at jeg bor i etplans parcelhus, og har en behørig brandsikkerhedsafstand til de nærmeste naboer. Jeg har nu sikret mine omkringboende, med et brandbælte og der er delt skumslukkere ud i området. Efter dette indlæg må jeg hellere overdænge min ligusterhæk med rigelige mængder vand, bare for en sikkerheds skyld..
Og jeg undskylder selvfølgelig min kriminelle adfærd overfor alle, som måtte føle sig inspireret til at følge i mine fodspor...
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok svært at finde ud af om det er godt eller dårligt det hifido har lavet. Det er dog imponerende at folk skal bruge mandens tråd til at kommer af med alt deres vinterindebrændthed. Forhold jer dog til det tråden handler om.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes godt nok det er ved at rende helt af sporet i denne tråd, En ting er hvordan et forsikringsselskab stiller sig hvis uheldet er ude, men at begynde at snakke om brandfare ved at bruge disse kontakter er helt hend i skoven, furutech stikkene er mindst lige så sikre at bruge som LK's, den eneste forskæld er at elrådet mener at schuko stikk. ikke danner en god nok jordforbindelse (i modsætning til resten af EU  ). Brandfare opstår ved løse forbindelser som får lov at stå og ulme, ´jord lederen er kun en beskyttelses leder der skal sikre at en overgang på et produkt bliver opdaget i samme øjeblik fejlen opsår, enten i form af et udløst hpfi-relæ eller en sprungen sikring. Risikoen for at få lavet en dårlig forbindelse under monteringen af kontakten er da den samme , uanset om det er furutech eller LK. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan heller ikke helt forstå disse personers trang til at påpege at det er ulovligt og at forsikringen måske ikke vil dække ved eventuel brand. Jeg syntes ikke at have set at disse personer, eller andre for den sags skyld, brokker sig når der i tråde om handel i udlandet bliver foreslået at man får skrevet på pakken at det er en gave eller at værdien er lavere end den er, for at snyde i told. Hvorfor ikke, det er jo os alle der snydes for penge i den situation, hvor imod de med deres meget kriminelle el-installationer jo kun snyder sig selv. Men staten kan vi jo næsten alle enes om at være imod, økonomisk eller idealistisk  Flot arbejde ellers    Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke noget med at schuko stik er blive godkend inde for EU, og det derved er fuld lovlig at bruge dem i Danmark, for hvis valget skulle stå mellem schuko stik og de danske LK stik, som holde en meget ringe kvalitet set i forholde til schuko stik, så ville jeg vælge schuko stik, problem med schuko stik skulle være at jord forbindelse sidde blotte og man derfor kan komme til at samle dem forkert, så at man få 230v ud denne vej, dette skulle være grunde til at de ikke er godkendt i Danmark.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
m@dsen skrev:
Forhold jer dog til det tråden handler om.
|
|
|
Det er jo præcis det vi gør. Jeg mener tråden handler om en ulovlig installation, hvad mener du den handler om ?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifido skrev:
Nu er det sådan, at det er et frit land vi lever i, så Hr. Stanley har selvfølgelig lov til at ytre sig i et offentligt forum og dermed give sine meninger tilkende.
|
|
|
Tak.
hifido skrev:
Jeg bilder mig ind, at hifi-entusiaster generelt, er klogere end gennemsnittet,
|
|
|
Interessant teori, hvad bygger du dog den på ?
hifido skrev:
Du taler om, at der er for at inspirere andre, til at gøre det samme, at jeg har oploaded billeder.????
|
|
|
Det troede jeg faktisk var meningen generelt med DIY-forum. At vise hvad man har lavet så andre kan finde inspiration til at lave noget tilsvarende.
hifido skrev:
Du ved også hvor stærkt du må køre på landevejen, men træder aligevel lidt ekstra på speederen ind imellem, også selvom du måske får problemer med forsikringselskabet, hvis du skulle blive inpliceret i et trafikuheld. |
|
|
Det gør jeg faktisk ikke, men hvis jeg gjorde ville jeg nok ikke skrive om det på nettet.
|
Til top |
|
|