Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Vinyl skade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:
Hjæææælp.... Jeg har havde sidste år, en pladespiller stående i et vindue (ca. 1 ugs tid) under en om-maling/-møblering af stuen, da jeg skulle sætte den på plads igen, så jeg til min store rædsel at der havde ligget en Lp på (2. Lp af "Jazz at the pawnshop"), og at den har "slået" sig. dvs. der er kommet en stor bule i den. Ved nogen herinde om dette kan rettes ud evt. ved at varme den op igen, og sætte den under pres. Jeg formoder at det er sollys der har haft sin indflydelse her. Hjææælp

Jeg ville snarere vælge at betragte "problemet" som en løsning, idet "Pawnshop"-albummet egentlig er temmelig trist rent musikalsk, på trods af, at musikerne faktisk, i andre sammenhænge, har leveret udmærket musik.
Ét af de mest overvurderede albums blandt hifi-folk. (Ingen andre lytter til dette album!).
De stakkels musikere må have haft en en ualmindeligt dårlig dag.
Og så vil jeg endda tillade mig at sige at indspilningskvaliteten også er umådelig trist og deprimerende. Jazzmusik må ikke lyde så kedelig og grå, og så endda indspillet live. Utroligt at det kunne gå så galt. Gaaab!

Mvh.
Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
RiverKing skrev:
Hjæææælp.... Jeg har havde sidste år, en pladespiller stående i et vindue (ca. 1 ugs tid) under en om-maling/-møblering af stuen, da jeg skulle sætte den på plads igen, så jeg til min store rædsel at der havde ligget en Lp på (2. Lp af "Jazz at the pawnshop"), og at den har "slået" sig. dvs. der er kommet en stor bule i den. Ved nogen herinde om dette kan rettes ud evt. ved at varme den op igen, og sætte den under pres. Jeg formoder at det er sollys der har haft sin indflydelse her. Hjææælp

Jeg ville snarere vælge at betragte "problemet" som en løsning, idet "Pawnshop"-albummet egentlig er temmelig trist rent musikalsk, på trods af, at musikerne faktisk, i andre sammenhænge, har leveret udmærket musik.
Ét af de mest overvurderede albums blandt hifi-folk. (Ingen andre lytter til dette album!).
Og så vil jeg endda tillade mig at sige at indspilningskvaliteten også er umådelig trist og deprimerende. Jazzmusik må ikke lyde så kedelig og grå, og så endda indspillet live. Utroligt at det kunne gå så galt. Gaaab!

Mvh.
Niels L.

ja, jeg synes nu også musikken er lidt kedelig. Lånte den på netmusik. Men smag og behager jo forskellig. Men en god lydoptagelse er i hvert fald ikke nok. der er da masser af gode optagelser med andet musik.
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

RiverKing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Nilau skrev:
RiverKing skrev:

Mvh.
Niels L.

ja, jeg synes nu også musikken er lidt kedelig. Lånte den på netmusik. Men smag og behager jo forskellig. Men en god lydoptagelse er i hvert fald ikke nok. der er da masser af gode optagelser med andet musik.

Musik smag er heldigvis individuel

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Man kunne lave en hel tråd om hvor kedlige "hi-fi" plader er  - tag bare fx "I got th music in me" fra Sheffield Labs

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

RiverKing skrev:

Musik smag er heldigvis individuel

Ja, helt ening. Jeg er heller ikke ude på at genere "Pawn shop". Jeg har da en del musik som min kæreste finder direkte komisk Men som jeg finder dybt genialt. Men på godt jysk vil jeg  bare sige at jeg synes det er lidt nollert at køber plader kun fordi de er godt optaget. Husker til en messe hvor vi skulle have en lyttesession på elektostathøjtalere. Der var valgt et el. andet sydafrikansk protestband fra '80'erne fordi optagelsen var ekseptionel. Det var den også men de fleste folk endte med at sidde og småfnise over den fjollede musik istedet for at koncentrere sig om højtalerne. Det er jo musikken det handler om. Nå, det var så dagens off topic indlæg.Sorry for that 
Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes