Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HDTV over TDC kabel ! :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2004 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Ok så må TDC sende den ud dekodet . De benytter den nok som test. 

Har købt NVIDIA DVD Decoderen fra Nvidia, men nej du har vist ret med hensyn til Mytheatre og Nvidia. Der er vist problemer med dem der. Jeg har erfaringer med DVB-S og Skystar 2 kort og benytter DVBViewer, hvor Nvidia codec fungerer. Og det er rigtig godt også til HDTV, som jeg dog kun har mulighed for at se, når de ikke koder.

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

hifinørden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Til Ayla,

ahvor mange kanaler, og i hvor god kvalitet kan du tage dem med dit DVB-C kort i computeren?

Til top Vis hifinørden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifinørden

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 02 December 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Hvis en eller anden, som kan modtage det HDTV skidt (altså HD1 kanalen) og er friske på at optage en enkelt ting til mig, så vil jeg være YDERST taknemmelig :)

Det drejer sig om Placebo koncerten fra Hurricane Festival, som sendes d. 10/12 kl. 22:30 fra HD1. Den varer lige over en time - slutter 23:35.

Så hvis nogen vil være så venlige, så kontakt mig gerne i en PB om hvordan og hvorledes. Ikke mindst ang. betaling af porto og medie. Det der er vigtigst for mig, er at få det i så høj en kvalitet som overhovedet muligt :)

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der vil forbarme sig over en stakkels, hungrende HDTV junkie og generel Placebo fan? :)

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

cJoey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2004 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Viper skrev:

Slet ingen der vil forbarme sig over en stakkels, hungrende HDTV junkie og generel Placebo fan? :)

Er det egentlig tilladt at optage noget og herefter videregive det til andre?

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2004 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Garanteret ikke.

Men hvis de udgav den på DVD, så skulle jeg med glæde købe den og lad den komme over i samlingen af CD'er, DVD'er og vinyler med Placebo... Men da det ikke er tilfældet, så må man jo gå andre veje :x
Har desværre ikke selv mulighed for at gøre det, da jeg hverken har TDC Kabel TV eller det fornødne udstyr til computeren. Wish I did though :(

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

jeg har alle dage været lidt skeptisk overfor VOD til alle og enhver via internettet - hvadenten der er tale om SD eller HD. For mig at se vil det kræve en voldsom investering i ny infrastruktur som jeg har svært ved at se de økonomiske muligheder i. Sålænge der er tale om "early adopters" er der et marked, fordi man kan benytte eksisterende servere og hubs - indtil kravet om kapacitet bliver for stort, som det nødvendigvis må blive før eller siden, hvis VOD slår igennem.

Jeg har svært ved at se hvordan det kan gøres rentabelt at streame video til samtlige husstande i f.eks. Danmark på èn gang - selvfølgelig medmindre alle modtager det samme signal som ved "normale" tv-udsendelser. Det kræver ikke stor fantasi at forestille sig at det til enhver tid vil være "top 10" som stort set alle vil se. Når nu f.eks. Star Wars episode 14 kommer i 2010 , og den lidt senere bliver tilgængelig som VOD - så vil der på "premiere" aftenen formentlig være mange hundrede tusind husstande der vil se filmen samme aften - alle sammen forskudt med x antal sekunder fra hinanden alt efter hvornår man trykker "play" og evt. "pause"...

Prøv at tænk på hvad denne trafik kræver af serverkapacitet og båndbredde..? Jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre uden en extrem opgradering i antallet af lokale hubs med stor serverkapacitet - 10, 20 eller 30 centrale servere kan jeg ikke forestille mig ville kunne klare "presset" med den eksisterende teknologi.

Hmmm.... kunne det tæmkes, at de ikke vil benytte egentlig VOD, men noget i retning af KIOSK...altså hvor du kan vælge melle x-antal film, der så starter med x-min mellemrum..... isåfald er der jo blot tale om multicast.....det er ikke specielt "server/hostbåndbred´s" krævende...den sender på en ip addresse & så kan alle logge på denne "kanal" ....smart, men ikke reelt VOD.

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Sender TDC stadig HD1 over kabeltv? og er det ukodet?

Har ikke lige mulighed for at tjekke selv...

Tak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes