| Forfatter |
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Jamen jeg kan da godt høre at jeg er ene om at mene at en sub ikke høre hjemme i et stereo setup

Men jeg beholder altså min mening lidt endnu 
|
|
|
Næhh... - ikke helt. Utvivlsomt vil en vel integreret sub kunne give et eller andet til musikken.
Men kodeordet er "vel integreret" og det er svært.
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
klc-audio skrev:
Pierre skrev:
|
Jamen jeg kan da godt høre at jeg er ene om at mene at en sub ikke høre hjemme i et stereo setup

Men jeg beholder altså min mening lidt endnu 
|
|
|
Næhh... - ikke helt. Utvivlsomt vil en vel integreret sub kunne give et eller andet til musikken. Men kodeordet er "vel integreret" og det er svært. |
|
|
Jeg er nu også på den vogn. Men jeg må indrømme, at jeg også værdsætter dyb bas, hvilket der som regel skal sub'er til.
Højtalerne taget i betragtning ville jeg prøve at flytte lidt rundt, hvis muligt. De burde kunne give rigeligt bas.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aliaz skrev:
|
Old_school, hvilke subwoofere benytter du ?
Min tidligere subwoofer stod til venstre for højre fronthøjttaler. Synes ikke jeg havde problemr med skæv lyd.
(har fået svar på subwoofer-indstilling i setup).
|
|
|
Jeg har også haft min sub til at stå både til højre og venstre. Der var ikke nogen der besøgte mig, der kunne høre en ubalance. Lave frekvenser er ikke retningsbestemte.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22215&K W=focus+audio+master&PN=0&TPN=3
Jeg ved ikke hvorfor du har problemer. Har du ikke mulighed for et prøve at låne en lille integreret stereo forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal have en subwoofer igen, skal den være god til det hele med vægt på musik 60% og film 40%.
Jeg tror egentligt ikke jeg mangler noget bas, eller at højttalerne skulle spille ret meget forkert. Jeg var nok bare blevet vant til lidt ekstra bas ifht. nu.
Desværre har jeg kun plads til at de står ca. 20-25 cm fra bagvæggen og det er en del i underkanten formoder jeg. Her kunne nok være noget at hente såfremt de kunne få de helt rette betingelser.
Hvad siger I om SB12-plus og DD12 ?
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke sige at en sub ikke høre hjemme i et stereo set-up......det handler jo om at skabe den lyd som man kan lide, og hvis man kan lide et stereo set-up+sub så er dét det rigtige
Jeg har selv en sub men bruger den faktisk ikke særligt tit,men det skal så lige siges at jeg ikke vil undvære den.....der er altså bare nogle cd´r der har godt af lidt ekstra bund. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ens højtalere ikke går under 30 hz mangler man jo det sidste af musikken uden sub;)
har selv B&W asw825 som jeg bruger til både stereo og film:)
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends skrev:
Hvis ens højtalere ikke går under 30 hz mangler man jo det sidste af musikken uden sub;)
har selv B&W asw825 som jeg bruger til både stereo og film:)
|
|
|
Ja, så enkelt kan det vel egentligt siges :)
Ser ud til mine går ned til 31hz. Sub'en kunne gå ned til 24, mens en DD12 går noget dybere.
|
| Til top |
|
| |
NEHusker Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det største problem ligger i at de to forskellige enheder kan skabe faseforstyrrelser. Hvis man kører et sweep kan man allerbedst høre eller endnu bedre måle hvor det går galt, og på den måde eksperimentere placering, niveau, cutoff frekvens, og fase.
Ingen tvivl om at en sub kan tilfører en ny dimension til musikken, men personligt ved høje lydtryk foretrækker jeg en rigtig god højtaler og en god amp. Men da mange AV recievere idag ikke helt magter opgaven er det sometider det bedste alternativ.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 Marts 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En DD 12 er en mege fed sub. Du kan tilpasse og integrere den 100% . Men gå ind på velodynes hjemmeside, og regn ud om en 12" er nok. Da jeg brugte sub, var det ikke det vilde i bassen jeg lagde mærke til. Det jeg fik, var en meget bedre rum følelse. Jeg delte lidt over hvor mine højttalere stoppede. Men jeg skruede aldig så højt op for subben, at jeg kunne høre den.
Jeg har ikke hørt den anden.
|
| Til top |
|
| |