| Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
| PS: Kan du ikke lige starte Hi-Fi & Elektronik op igen? |
|
|
Super kommentar 
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Neeper skrev:
| PS: Kan du ikke lige starte Hi-Fi & Elektronik op igen? |
|
|
Super kommentar 
|
|
|
Det er jeg helt enig i... __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan skal det være....vi vil ha' Hifi & Elektronik igen...sidder af og til og læser lidt i de gamle blade og mindes de tider hvor der var 'rigtige' blade til 
High Fidelity kan jeg ikke tage alvorlig ( så skal min lønkonto ihvertfald 3-dobles ) . Nej, ned på jorden , hvor vi alle kan være med...bare min mening
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 September 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil føje mig selv til koret.
Jeg nød også at læse de nede-på-jorden håndgribelige tests uden en masse ordflommeri. Den fremgangsmåde synes jeg faktisk giver en bedre fornemmelse for produktet end 10.000 ord (ofte adjektiver) op og ned af døre og stolper. Så kan man jo selv gå ud og lytte for resten.
Også rart med test af produkter der er til at betale for "almindelige" mennesker.
Det overraskede mig meget da det pludselig ikke kom mere. Det var mit indtryk at det solgte ret pænt?
Kom tilbage!
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem sidder egentlig med rettighederne til de gamle H&E blade ?
Har et par gange overvejet at scanne bladende og lægge dem op på nettet til fælles glæde. Ved godt det er et noget voldsomt projekt, men måske nogen har lyst til at bidrage ?
Kommer jo selvfølgelig an på, om det overhovedet er lovligt, men jeg mener....bladet er jo lukket og har snart været det i 10 år.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes også hifi og elektronik.
Det var det blad som der for alvor satte gang i min interesse for hifi.
Mener jeg var ca. 15 år da jeg fik abonnment på det og det beholdte jeg indtil det lukkede og det var kun 1.5 år efter jeg startede med, at få bladet. Fik tilbuddet om, at abonnere på HF istedet men efter det første HF opsagde jeg mit abonnement. Mage til dårligt blad skal man lede længe efter.
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 26 September 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Hifi & elektronik kunne genopstå, ville det ganske simpelt være tæt på årets bedste nyhed 
Jeg kunne/kan slet ikke forlige mig med High Fidelity efter 8+ års
abonnement på H&E, så da abonnementet automatisk blev flyttet
derover, opsagde jeg det. Lidt miljøskadet bliver man vel
Spørgsmålet er dog om der er "plads" til H&E i dag? Dengang var det
vel dét "gadget-magasin", der kunne fås (selvfølgeligt med hovedvægten
lagt på Hifi delen), hvorimod der i dag er op til flere mere eller
mindre vellykkede af slagsen (disse har dog ikke mange- eller store
kompetencer på netop hifiområdet). High Fidelity er vel, dengang som
nu, det mere "højtravende" af bladene.
Jeg tror nogle af styrkerne ved H&E var spredningen (Hifi,
video/tv/laserdisc/dvd, computer, mobiltelefoner, selvbyg o.m.a.),
evnen til at være ærlige, når et produkt ikke levede op til (da-)tidens
standard og en god balance mellem det dyreste udstyr, man kun kunne
drømme om og det udstyr de fleste havde råd til at købe - Med andre
ord, var H&E anvendeligt for en stor del af befolkningen
Bare mine 0,02
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke få brugerne herinde til at vise (yderligere) interesse for det? Og evt. donere penge eller sådan noget. Jeg ville da gerne spytte i en evt. opstartskasse, hvis det nogensinde bliver aktuelt __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må ikke glemme, Peter Olsen fra H&E..! han havde en god evne til at holde bladet på et niveau, så alle fik noget ud af det.
Desværre gik han bort for tidligt.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

peterrahbek skrev:
|
Hejsa.
Vil bare sige, at jeg lever i bedste velgående og at i kan kontakte mig til enhver tid, hvis der er spørgsmål som jeg måske kan svare på. Prøv 40502080 eller peter.rahbek@mail.dk
Siden HF+e har jeg arbejdet meget for Ortofon m.fl. som lyttekonsulent. Tester ganske rigtigt motorcykler big time. Studerer desuden til ID psykoterapeut og laver meget andet sjov. Har stadig stor hifi-interesse og masser af godt grej, håber måske en dag at vende tilbage til branchen, hvis tiden og budgettet tillader det.
Det ærgrer mig en del med alle de misforståelser og rygter der løber om HiFi & elektroniks lukning. Jeg har en noget anden version end den, som jeg gerne deler til interesserede...
Mere relevant er det nok, at jeg smadder gerne vil medvirke, his der skulle opstå et SERIØST initiativ til et HF+e lignende blad/site, hvor "Flat Earth Society" ikke får lov til at regere....
vh Peter Rahbek
|
|
|
rart at høre du er i bedste velbefindende.
skrev du ikke for den blå avis en gang?
Jeg startede med H&E tilbage i starten af firserne og lige til det sluttede. Det er rigtigt, bladet var mere nede på jorden og alligevel kom der fine test også af bedre anlæg og ikke kun low budget.
H&F læser jeg i dag og syntes det er blevet mere venligt og forståeligt de senere år. Dog elsker de at kaste om sig med nogle fantastiske ord 7 beskrivelser, som helt klart kan være totalt svære at forstå for ikke invidede folk.
Men hvis der er interesse for et nyt blad, så må vi stå sammen. Lave en markeds undersøgelse måske.. Ved det koster, men det koster også at gå på røven... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål er vel, hvad konceptet skulle være for sådan et blad. Lige bortset fra hifi i den mere overkommelige ende. PC blade er der jo nok af, og spilmagasiner ligeså.
Nettet har efterhånden overtaget det meste af informationsudbredelsen. Det er nok begrænset hvad et blad kunne bidrage med, som ikke er tilgængelig info her på siden eller andre steder. Udover selvfølgelig at få det serveret i et lækkert omslag og med humørfyldte indspark.
Hvis man nu skulle samle et overblik, hvad kunne et evt. blad så bestå af ?
Dele af pc-verdenen der relatere til hifi (squeezebox, lydkort, lossless komprimering og lign.)
Hifi for den gængse brugere (altså test af prismæssigt overkommelig udstyr, også gerne bilka-modeller. Evt et blik i den brugte verden)
Dækning af medieudviklingen på mobilt udstyr. Butik-besøg, samt besøg hos private der også beskæftiger sig med lyd uden at bruge millioner på det.
Masser af koncert-, film- og musikanmeldelser.
Hvad kunne man ellers fylde i ?
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det har altid undret mig at man kan se blade på biblioteket, samme dag bladet udkommer og så en mdr. senere kan lånde det med hjem i en mdr. 
Det skal være et godt blad, der kan overleve et sådan system.  __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob AN skrev:
|
Hej
Det har altid undret mig at man kan se blade på biblioteket, samme dag bladet udkommer og så en mdr. senere kan lånde det med hjem i en mdr. 
Det skal være et godt blad, der kan overleve et sådan system. 
|
|
|
Det kan du have ret i - læste det også af og til på biblioteket (istedet for at købe det) __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min interesse vaktes også med H&E sidst i 80'erne.
Jeg har samme opfattelse af et "savn" (nostalgi?), af et letforståeligt og usnobbet blad, som henvendte sig til alm. mennesker og glade DIY-folk. Ja - man blev ganske enkelt i godt humør af at læse det.
I dag stilles min nysgerrighed tildels af nærværende site. DOG har nogle gode kræfter forladt sitet og efterladt et tomrum. Jeg forstår godt de gik, da de måtte høre meget uvederhæftigt bavl fra nogle af brugerne (ingen nævnt/ingen glemt).
Det er netop her et (papir)magasin kommer ind: Testerne (af den gode slags) får mulighed for at udfolde sig frit. At det ikke er on-line skaber et "filter", som holder de useriøse kritikere stangen.
Et magasin har endvidere den fordel, at det kan læses på lokummet, i sengen, i toget, på stranden osv. Spørgsmålet er bare om der, trods disse indernet tider, er basis for et blad? Jeg kunne da håbe på det.
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
| Et magasin har endvidere den fordel, at det kan læses på lokummet, i sengen, i toget, på stranden osv. Spørgsmålet er bare om der, trods disse indernet tider, er basis for et blad? Jeg kunne da håbe på det. |
|
|
Jeg køber oceaner af hifi-magasiner, næsten alt hvad jeg kan komme i nærheden af (6 tyske, 3 engelske, 1 norsk og 1 dansk) og bruger tilsvarende oceaner af penge på det. Men jeg er nok også lidt ødsel hvad det angår...
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Min interesse vaktes også med H&E sidst i 80'erne.
Jeg har samme opfattelse af et "savn" (nostalgi?), af et letforståeligt og usnobbet blad, som henvendte sig til alm. mennesker og glade DIY-folk. Ja - man blev ganske enkelt i godt humør af at læse det.
I dag stilles min nysgerrighed tildels af nærværende site. DOG har nogle gode kræfter forladt sitet og efterladt et tomrum. Jeg forstår godt de gik, da de måtte høre meget uvederhæftigt bavl fra nogle af brugerne (ingen nævnt/ingen glemt).
Det er netop her et (papir)magasin kommer ind: Testerne (af den gode slags) får mulighed for at udfolde sig frit. At det ikke er on-line skaber et "filter", som holder de useriøse kritikere stangen.
Et magasin har endvidere den fordel, at det kan læses på lokummet, i sengen, i toget, på stranden osv. Spørgsmålet er bare om der, trods disse indernet tider, er basis for et blad? Jeg kunne da håbe på det.
mvh Allan |
|
|
En anden fordel er, at det er nemmere at gemme/hsuke et blad. TIng på internettet drukner hurtigt i alt det andet hurlumhej, og mange ting er glemt igen efter et par dage. Jeg synes, HF er både dyrt og indforstået, så derfor begynder HIFI og Elektronik mere og mere at virke som en utopi. Jeg har aldrig oplevet omtalte blad, men jeg vil bestemt abbonnere på det, hvis det (eller et lignende) begynder at udkomme! __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
Stouenberg Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audi A3 skrev:
Det kan du have ret i - læste det også af og til på biblioteket (istedet for at købe det) |
|
|
- hvis det var en almindelig sport, er det måske en af grundene til at vi ikke har H+E i dag...  __________________ 8-) Steen
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, mener jeg har hørt, at H+E's oplag var en del højere end HF's og det blad er her stadigvæk så var nok ikke lige det der var galt.
|
| Til top |
|
| |
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 02 Oktober 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI & Elektronik var et fint blad. Man kan ikke gøre alle glade, men der var faktisk masser af godt læsestof i det blad.
Det var f.eks. stort, da Peter Olsen i sin tid ved fremkomsten af surround påpegede, at typiske centerhøjttalere var uegnede til formålet pga dårlig spredning med to basenheder.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læste lidt på nettet om det hedengange Dieters Lieter...ser en vis Peter Rahbek var medlem, er det mon den samme person? 
|
| Til top |
|
| |