Emne: Hvad er der sket med ... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 663
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, jeg husker Ny Elektronik, HiFi & Elektronik og High Fidelity, som jeg læste alt af i mange år.
Seneste par år, har jeg sprunget over High Fidelity, som jeg mener er blevet for usselt.
Et nyt blad ville være fedt.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at Christian Vaabensted var ok.....
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Jeg syntes at Christian Vaabensted var ok..... |
|
|
Pas nu på du ikke får en advarsel mere king.
Vi mangler et blad som H&E, jeg købte alle eksemplarer, og fik endnu større interesse for hifi.
VH Tarup __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg vil føje mig selv til koret.
Jeg nød også at læse de nede-på-jorden håndgribelige tests uden en masse ordflommeri. Den fremgangsmåde synes jeg faktisk giver en bedre fornemmelse for produktet end 10.000 ord (ofte adjektiver) op og ned af døre og stolper. Så kan man jo selv gå ud og lytte for resten.
Også rart med test af produkter der er til at betale for "almindelige" mennesker.
Det overraskede mig meget da det pludselig ikke kom mere. Det var mit indtryk at det solgte ret pænt?
Kom tilbage!  |
|
|
Hørt! jeg vil osse synge med i koret, h&e var nede på jorden
måske nogen vil ringe til nogen??? gør dog noget __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også jeg var fast læser af dette blad.
mvh
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
peterrahbek skrev:
|
Hejsa.
Vil bare sige, at jeg lever i bedste velgående og at i kan kontakte mig til enhver tid, hvis der er spørgsmål som jeg måske kan svare på. Prøv 40502080 eller peter.rahbek@mail.dk
Siden HF+e har jeg arbejdet meget for Ortofon m.fl. som lyttekonsulent. Tester ganske rigtigt motorcykler big time. Studerer desuden til ID psykoterapeut og laver meget andet sjov. Har stadig stor hifi-interesse og masser af godt grej, håber måske en dag at vende tilbage til branchen, hvis tiden og budgettet tillader det.
Det ærgrer mig en del med alle de misforståelser og rygter der løber om HiFi & elektroniks lukning. Jeg har en noget anden version end den, som jeg gerne deler til interesserede...
Mere relevant er det nok, at jeg smadder gerne vil medvirke, his der skulle opstå et SERIØST initiativ til et HF+e lignende blad/site, hvor "Flat Earth Society" ikke får lov til at regere....
vh Peter Rahbek
|
|
|
Ja nu er det jo lidt for koldt at anmelde MCer.
Det er jo hifi tiden nu.
Ps
Den 675 er nu til andet end bane, Peter du skal bare lære at give den gas :o).
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi og Elektronik var et super blad, ku' især li' den måde man gav produkterne karakter på. Dejlig nemt og overskueligt.
Det engelske blad "Hifi Choice" gør noget lignende. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også læst meget hifi & Elektronik, jeg findet dem stadig frem og kigger i dem.
Det sker at jeg køber high fidelity, og det vare ikke længe for at løbe det igennem med alle de reklamer, men det er også kun fordi der ikke findes andet. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen, jeg håber der er nogen på red. (h&f) der tager dette til efter retning, var det ikke dem der over tog h&e ? der må da være nogen som stadig brænder for sådan et blad, det kunne se ud som om vi er ret mange som savner h&e.  __________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
hej igen, jeg håber der er nogen på red. (h&f) der tager dette til efter retning, var det ikke dem der over tog h&e ? der må da være nogen som stadig brænder for sådan et blad, det kunne se ud som om vi er ret mange som savner h&e.  |
|
|
Nu bliver jeg provokeret til at tage ordet . På HF brænder vi skam stadig for vor hobby, samt for musik, bladudgivelse og meget andet. Der er lavet mange læserundersøgelser, samtaler med fokusgrupper og andre tiltag. Faktisk sker der en løbende udvikling af HF, men når man ikke læser bladet, er det jo lidt svært at få øje på.
Problemet omkring hifi og bladudgivelse er nok, at Danmark er et lille land og med et lille sprogligt grundlag. Desuden er det svært at gøre alle tilfredse. Nogle vil have high-end, andre vil læse om CD-afspillere til 1.000 kroner og der skal også være plads til båden HTPC, Surround, digitalt lagrede medier, pladespillere, kabler, musik og DVD, samt meget mere. Jeg brænder selv for det analoge, men har da mødt flere latterlige kommentarer på både mailen samt in real life. "Hvornår skal du så teste et sort/hvidt TV?" Jo, det er svært at gøre alle tilfredse.
Blandt dem der her giver udtryk for deres utilfredshed er der tilsyneladende flere, som slet ikke læser bladet? Hvordan kan man så kritisere det.
Jeg køber engelske, tyske, amerikanske, norske og svenske hifi-blade. Vel ca. 8-10 forskellige. Jeg kan ikke se den helt store forskel på disse i forhold til HF. Jo Stereophile er større, tykkere og billigere og de sælger til HELE verden. Men alle bladene tester det mere overkommelige såvel som de rigtigt dyre ting (Især det engelske HiFi+, som jeg synes er et fremragende blad). Nogle af de tyske og engelske tester masser af det lidt billigere udstyr, hvilket ikke lige er mig. Hvem ville læse et bilblad, hvor de kun testede Lada, Fiat og Skoda?
Alt i alt skiller HF sig ikke afgørende ud fra de fleste europæiske hifi-blade ... og så alligevel. Vi har en langt mindre kundegruppe, og skal dermed holde en balance. De tilfredse læsere brokker sig ikke på nettet, de sidder og læser deres blade og hører musik! Skal de 20-25 utilfredse her på hfi4all, der alligevel ikke læser bladet, så have indflydelse på, hvad alle de tilfredse læsere får for deres penge? Nej ... det synes jeg ikke. Iøvrigt så er læserbreve velkomne ...... der er langt større chance for, at de bliver læst, end de kommentarer man kommer med i nærværende forum.
Et nyt dansk hifi-blad skal være meget velkomment, men jeg tvivler på det er muligt. Jeg fik et tilbud for ca. 12 år siden. Fik tilbudt en licens til at oversætte et mindre amerikansk high-end magasin (de skulle have penge for det). Da det samtidig blev solgt på originalsproget her i DK, ville kundeunderlaget være yderst begrænset. Selv med det øvrige skandinavien som kunder, ville jeg nok ikke kunne sælge mere end et par hundrede eksemplarer af hvert nummer. Det ville kræve en pris på flere 100 kroner pr. blad, før det bare løb rundt. Eller rundt regnet 10 gange så meget som den engelsksprogede udgave kostede.
Et alternativ kunne være det man har i Frankrig. Her kunne jeg ikke opdrive et engelsk eller tysk sproget hifi-blad i kioskerne. Alle de kendte engelske og tyske blade var oversat til fransk! De amerikanske er der bare ikke (Boykottet?) Det kan man gøre, når man bor i et land med ca. 10 gange så mange indbyggere som her i lille Danmark!
Dette så min personlige mening ... nu må i godt skælde ud igen! (Men på 40. år laver vi fortsat Danmarks bedste hifi-blad!)  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Dette så min personlige mening ... nu må i godt skælde ud igen! (Men på 40. år laver vi fortsat Danmarks bedste hifi-blad!) 
|
|
|
- Selvfølgelig laver i det bedste danske hifi-blad - det e rjo det eneste... ;-))
Jeg begyndte i sin tid og abbonere på bladet pga' CD'en. Dengang, hvor man ku køre lidt af musikken læste jeg alle testene af musikken derpå, og endte gerne med at købe 2-4 CD'er hver måned på basis af dette. Nu gider jeg ikke læse testene mere - der er jo ingen smagsprøve... . Resultatet er jo så faktisk, at jeg heller ikke køber nye CD'er ( Eller plader ), medmindre jeg får en anbefalet af en kammerat, så det er mere eller mindre de samme 8-900 CD'er der gentages. I mellemtiden har jeg så købt en lille radio-butik med eget værksted, og savner nok mest i bladet nogen af alle de lækre selvbyg-ting der var - hvor blev de af??? - Air, HF275 m.fl. ...???
Lars / Viborg
|
| Til top |
|
| |
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu Peter Rahbek blev lokket til at skrive nogle artikler herinde, er det vel næsten som en moderne internetbaseret udgave af HF&E? 
Her er nyheder, anmeldelser, besøgsartikler, selvbyg-artikler, en brugtbørs og en læserbevkasse (oven i købet en overordentligt veldimensioneret en af slagsen).
Og det er helt GRATIS 
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
thiemer skrev:
hej igen, jeg håber der er nogen på red. (h&f) der tager dette til efter retning, var det ikke dem der over tog h&e ? der må da være nogen som stadig brænder for sådan et blad, det kunne se ud som om vi er ret mange som savner h&e.  |
|
|
Nu bliver jeg provokeret til at tage ordet . På HF brænder vi skam stadig for vor hobby, samt for musik, bladudgivelse og meget andet. Der er lavet mange læserundersøgelser, samtaler med fokusgrupper og andre tiltag. Faktisk sker der en løbende udvikling af HF, men når man ikke læser bladet, er det jo lidt svært at få øje på.
Problemet omkring hifi og bladudgivelse er nok, at Danmark er et lille land og med et lille sprogligt grundlag. Desuden er det svært at gøre alle tilfredse. Nogle vil have high-end, andre vil læse om CD-afspillere til 1.000 kroner og der skal også være plads til båden HTPC, Surround, digitalt lagrede medier, pladespillere, kabler, musik og DVD, samt meget mere. Jeg brænder selv for det analoge, men har da mødt flere latterlige kommentarer på både mailen samt in real life. "Hvornår skal du så teste et sort/hvidt TV?" Jo, det er svært at gøre alle tilfredse.
Blandt dem der her giver udtryk for deres utilfredshed er der tilsyneladende flere, som slet ikke læser bladet? Hvordan kan man så kritisere det.
(jeg har valgt at forkorte, thiemer)
Dette så min personlige mening ... nu må i godt skælde ud igen! (Men på 40. år laver vi fortsat Danmarks bedste hifi-blad!) 
|
|
|
Det var ikke min mening at" skælde ud" på nogen, det jeg siger er bare at jeg syntes at h&e var et udmærket blad, som lavede test af produkter som flere tallet kunne finde penge til, jo jeg syntes da osse at det kunne være spændene at læse om en højtaler som bare spiller som enn drøm, ser ud som en , og koster en, mit buget giver altså ikke mening hvis jeg skulle bruge 100000,- el. mere på højtalere, for slet ikke om snakke om forstærkere og kabler som jo osse må opgraderes med højtalere til de prisen , ganske almindelige hifi freak, ja el.lowfi freak,(dit valg) ser en interesse i at man kan købe det produkt som man læser om, h&e , lavede osse artikler om byg selv, billige ht , (husker lige en) lavet af gipsplader, det er da sjov læsning, og jeg har købt hf med jævne mellem rum, og som en anden i denne tråd har skrevet , så er man ret hurtigt færdig , Tag nu denne tråd som et råb fra mulige abonenter, nu kender jeg ikke jeres politik ang. artikler el. anden , men produkter for "menig mand" kunne sælge blade, jeg ville gerne se h&e tilbage på gaden.  __________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun være enig. HF+e er før min tid, men har da købt HF i ny og næ, men produkter til 50000 kr er altså på én eller anden måde ikke så spændende som dem man "har råd til"... Bare min "brok" herfra  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
thiemer skrev:
|
|
Jeg køber engelske, tyske, amerikanske, norske og svenske hifi-blade. Vel ca. 8-10 forskellige. Jeg kan ikke se den helt store forskel på disse i forhold til HF. Jo Stereophile er større, tykkere og billigere og de sælger til HELE verden. Men alle bladene tester det mere overkommelige såvel som de rigtigt dyre ting (Især det engelske HiFi+, som jeg synes er et fremragende blad). Nogle af de tyske og engelske tester masser af det lidt billigere udstyr, hvilket ikke lige er mig. Hvem ville læse et bilblad, hvor de kun testede Lada, Fiat og Skoda?
Alt i alt skiller HF sig ikke afgørende ud fra de fleste europæiske hifi-blade ... og så alligevel. Vi har en langt mindre kundegruppe, og skal dermed holde en balance. De tilfredse læsere brokker sig ikke på nettet, de sidder og læser deres blade og hører musik! Skal de 20-25 utilfredse her på hfi4all, der alligevel ikke læser bladet, så have indflydelse på, hvad alle de tilfredse læsere får for deres penge? Nej ... det synes jeg ikke. Iøvrigt så er læserbreve velkomne ...... der er langt større chance for, at de bliver læst, end de kommentarer man kommer med i nærværende forum.
Et nyt dansk hifi-blad skal være meget velkomment, men jeg tvivler på det er muligt. Jeg fik et tilbud for ca. 12 år siden. Fik tilbudt en licens til at oversætte et mindre amerikansk high-end magasin (de skulle have penge for det). Da det samtidig blev solgt på originalsproget her i DK, ville kundeunderlaget være yderst begrænset. Selv med det øvrige skandinavien som kunder, ville jeg nok ikke kunne sælge mere end et par hundrede eksemplarer af hvert nummer. Det ville kræve en pris på flere 100 kroner pr. blad, før det bare løb rundt. Eller rundt regnet 10 gange så meget som den engelsksprogede udgave kostede.
Et alternativ kunne være det man har i Frankrig. Her kunne jeg ikke opdrive et engelsk eller tysk sproget hifi-blad i kioskerne. Alle de kendte engelske og tyske blade var oversat til fransk! De amerikanske er der bare ikke (Boykottet?) Det kan man gøre, når man bor i et land med ca. 10 gange så mange indbyggere som her i lille Danmark!
|
|
|
HF mangler i den grad overskuelighed i sine test af produkter. Man snakker og snakker og forvirringen er næsten blevet større, når man har læst en artikel. Man sætter ikke lignende produkter op mod hinanden som H & E gjorde. Lad os få et karaktersystem, det er utrolig overskueligt og brugervenligt.
Desværre ved jeg godt det ikke vil ske for HF, da der sidder nogle gamle stædige nisser, som ikke vil rykke sig en tomme fra den oprindelige måde at lave bladet på. __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae. Jeg har alle de gamle H.E blade og genlæser dem engang imellem. De er fine Ref.værker for gammelt hifi som jeg finder spændende. Men hensyn til dine kommentarer Jan så er du jo også i en kattepine. Du kender problemet eller har hørt om H.Fidelitys problem før. Det er jeg sikker på. Jeg har talt med Michael Madsen næsten hver eneste gang der er hifi-messe og han gentager hver eneste år at han og bladet ikke vil genere og tilsvine producenterne af det testede udstyr. Jeg forstår ham for det er jo hans levebrød. Omvendt set har jeg flere gange skrevet kritiske læserbreve til H.Fidelity og de er aldrig blevet trykt eller kommenteret. Jeg har i mit daglige arbejde fortaget lidt private undersøgelser af hifi og mænd. Faktisk viser mine undersøgelser Bla. at rigtig mange mænd i alderen 35-55 kender nogle bestemte mærker inden for hifi. selvom at de måske ikke interesserer sig for hifi mere ,tror de stadig at god hifi er Denon og Nad fra hifi klubben. Jeg tænker i den forbindelse på gutterne på tomgårdsvej der i sin tid tog lavprisgrejet super seriøst. Det var ægte entusiasme!
Ellers vil jeg sige at Gutterne her på denne site har ret. H. Fidelity tester for meget dyrt grej. Jeg har selv mistet overblikket over hifi junglen og støtter mig med stor glæde af Bla AKSA´s anvisninger af nyt og prisbevidst grej. H.Fidelity burde selv lave lidt læserundersøgelser om hvad danske mænd vil høre og se på. Jeg mener samtidigt at H.fidelity er med til at aflive danske hifi entusiasters interesse for udstyr som vi aldrig kommer til at eje. Jeg bliver selv sådan lidt: når jeg læser H Fidelity : Åhh nu tester de igen et kabel til 80000,-kr Hvem fanden køber det? ! Dette er ikke ingen kritik af især dig Jan. Du skriver frenragende for H.Fidelity, men mere en opsang til M.Madsen og co. I burde tage jeres læserskare mere seriøse ,hvis i vil have en fremtid inden for hifi. Bladet er blevet for overfladisk og ukritisk og så vidt jeg husker mener jeg at kunne huske, at High Fidelity betyder `høj troværdighed`
venligst.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle vælge.
Ville det være HF det var klart bedre end H&E og HF bliver bedre og bedre.
Jeg har alle blade fra H&E samt HF.
En ting man opdaget ved H&E det var lett og se hvem de var i stue med.
Men et blade som LP og image hifi synes jeg er de bedste, men der er slet ikke grundlæg for sådanne blade i dk, folk brokker sig jo bare over de skal give en 10kr mere for en cd, hvordna skulle sådan to blade så kunne overleve i lille dk.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
janils skrev:
thiemer skrev:
|
|
|
|
|
HF mangler i den grad overskuelighed i sine test af produkter. Man snakker og snakker og forvirringen er næsten blevet større, når man har læst en artikel. Man sætter ikke lignende produkter op mod hinanden som H & E gjorde. Lad os få et karaktersystem, det er utrolig overskueligt og brugervenligt.
|
|
|
De sætte nu heller ikke ting op mod hinaden så tit.
De kørte deres talsystem.
Husker tydligt det var bestemte mærker der altid fik top test.
Og det var næsten altid de samme mærker om om igen de testet.
Men der er et nyt blad på vej her i dk, det udkommer snart.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen, et nyt blad siger du?? lad os høre noget mere om det??,  __________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg rusker lige lidt i tråden

__________________ Thiemer
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|