Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad er der sket med ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

thiemer skrev:
hej igen, jeg håber der er nogen på red. (h&f) der tager dette til efter retning, var det ikke dem der over tog h&e ?  der må da være nogen som stadig brænder for sådan et blad, det kunne se ud som om vi er ret mange som savner h&e.

Nu bliver jeg provokeret til at tage ordet. På HF brænder vi skam stadig for vor hobby, samt for musik, bladudgivelse og meget andet. Der er lavet mange læserundersøgelser, samtaler med fokusgrupper og andre tiltag. Faktisk sker der en løbende udvikling af HF, men når man ikke læser bladet, er det jo lidt svært at få øje på.  

Problemet omkring hifi og bladudgivelse er nok, at Danmark er et lille land og med et lille sprogligt grundlag. Desuden er det svært at gøre alle tilfredse. Nogle vil have high-end, andre vil læse om CD-afspillere til 1.000 kroner og der skal også være plads til båden HTPC, Surround, digitalt lagrede medier, pladespillere, kabler, musik og DVD, samt meget mere. Jeg brænder selv for det analoge, men har da mødt flere latterlige kommentarer på både mailen samt in real life. "Hvornår skal du så teste et sort/hvidt TV?" Jo, det er svært at gøre alle tilfredse.

Blandt dem der her giver udtryk for deres utilfredshed er der tilsyneladende flere, som slet ikke læser bladet? Hvordan kan man så kritisere det.

Jeg køber engelske, tyske, amerikanske, norske og svenske hifi-blade. Vel ca. 8-10 forskellige. Jeg kan ikke se den helt store forskel på disse i forhold til HF. Jo Stereophile er større, tykkere og billigere og de sælger til HELE verden. Men alle bladene tester det mere overkommelige såvel som de rigtigt dyre ting (Især det engelske HiFi+, som jeg synes er et fremragende blad). Nogle af de tyske og engelske tester masser af det lidt billigere udstyr, hvilket ikke lige er mig. Hvem ville læse et bilblad, hvor de kun testede Lada, Fiat og Skoda?

Alt i alt skiller HF sig ikke afgørende ud fra de fleste europæiske hifi-blade ... og så alligevel. Vi har en langt mindre kundegruppe, og skal dermed holde en balance. De tilfredse læsere brokker sig ikke på nettet, de sidder og læser deres blade og hører musik! Skal de 20-25 utilfredse her på hfi4all, der alligevel ikke læser bladet, så have indflydelse på, hvad alle de tilfredse læsere får for deres penge? Nej ... det synes jeg ikke. Iøvrigt så er læserbreve velkomne ...... der er langt større chance for, at de bliver læst, end de kommentarer man kommer med i nærværende forum.

Et nyt dansk hifi-blad skal være meget velkomment, men jeg tvivler på det er muligt. Jeg fik et tilbud for ca. 12 år siden. Fik tilbudt en licens til at oversætte et mindre amerikansk high-end magasin (de skulle have penge for det). Da det samtidig blev solgt på originalsproget her i DK, ville kundeunderlaget være yderst begrænset. Selv med det øvrige skandinavien som kunder, ville jeg nok ikke kunne sælge mere end et par hundrede eksemplarer af hvert nummer. Det ville kræve en pris på flere 100 kroner pr. blad, før det bare løb rundt. Eller rundt regnet 10 gange så meget som den engelsksprogede udgave kostede.

Et alternativ kunne være det man har i Frankrig. Her kunne jeg ikke opdrive et engelsk eller tysk sproget hifi-blad i kioskerne. Alle de kendte engelske og tyske blade var oversat til fransk! De amerikanske er der bare ikke (Boykottet?) Det kan man gøre, når man bor i et land med ca. 10 gange så mange indbyggere som her i lille Danmark!

Dette så min personlige mening ... nu må i godt skælde ud igen! (Men på 40. år laver vi fortsat Danmarks bedste hifi-blad!)

Forstår godt hvis du føler dig en anelse provokoeret Jan.
Synes dine skriver er blandt det bedste i bladet, så  for det

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
peterrahbek skrev:

Hejsa.

Vil bare sige, at jeg lever i  bedste velgående og at i kan kontakte mig til enhver tid, hvis der er spørgsmål som jeg måske kan svare på. Prøv 40502080 eller peter.rahbek@mail.dk

Siden HF+e har jeg arbejdet meget for Ortofon m.fl. som lyttekonsulent. Tester ganske rigtigt motorcykler big time. Studerer desuden til ID psykoterapeut og laver meget andet sjov. Har stadig stor hifi-interesse og masser af godt grej, håber måske en dag at vende tilbage til branchen, hvis tiden og budgettet tillader det.

Det ærgrer mig en del med alle de misforståelser og rygter der løber om HiFi & elektroniks lukning. Jeg har en noget anden version end den, som jeg gerne deler til interesserede...

Mere relevant er det nok, at jeg smadder gerne vil medvirke, his der skulle opstå et SERIØST initiativ til et HF+e lignende blad/site, hvor "Flat Earth Society" ikke får lov til at regere....

vh Peter Rahbek

Ja nu er det jo lidt for koldt at anmelde MCer.

Det er jo hifi tiden nu.

Ps

Den 675 er nu til andet end bane, Peter du skal bare lære at give den gas :o).

Os der både er MC og HIFI folk, skylder vel de uvidende herinde at fortælle at Peter Rahbek idag hører hjemme på DBA's motorcykel sektion, ved navn MC basen, se mere her: http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/main.asp?sekItem=& ;NyhedskategoriId=82&forsideGenSektionId=8

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes