Forfatter |
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
thuekay skrev:
floe skrev:
thuekay skrev:
Er man Branchemedlem hvis man arbejder for HIFI4ALL
|
|
|
Nej. HIFI4ALL har ikke økonomisk interesse i at promovere nogen specifikke produkter. 
|
|
|
Det har jeg heller ikke !
|
|
|
Hej Thuekay
Hvis du ikke sælger produkter i Hifiklubben, så er det måske nærmere et spørgsmål om, hvorvidt du skal kategoriseres som branchemedlem eller ej?
|
|
|
Det gør jeg. Men jeg har INGEN økonomisk interesse i nogen af de produkter vi fører. For mig er det i princippet ligemeget hvad og hvor meget jeg sælger. Jeg får ingen provision eller andre "belønninger" for at sælge mærke A frem for mærke B, eller i det hele taget for at sælge noget som helst. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
JJ.Jensen Lukket konto

Dobbeltprofil - Hurtig!
Bruger siden: 31 Marts 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Moderatore
kan i svare mig på følgende:
Er jeg så også Branchemedlem???????
Jeg fik i sidste uge et sæt højtalere hjem til demo af en flink forhandler. Derigennem giver jeg da den forhandler en reklame ved at skrive noget omkring produktet og jeg er på sin vis med til at sælge produktet, så ergo må jeg jo være branchemedlem. Men jeg har ingen økonomisk interesse i det givende produkt, men bør på lige fod med Thue blive betragtet som branchemedlem, for han har jo heller ingen økonomisk interesse i nogle af de produkter han er med til at "sælge" 
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Munken Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg læser regelsættet igennem, kan jeg ingen steder udlede at det Thuekay har gjort er i stid med reglerne. Der er knapt nok noget af hans grej der stammer fra H-Fi Klubben!
Jeg kan heller ikke se nogle steder i regelsættet hvorfor vi (branchemedlemmer) ikke må bruge køb/salg siden. Der har jeg tidligere fået slettet opslag med begrundelsen at jeg er branchemedlem. Vel at mærke, var det produkter der aldrig har været i Hi-Fi Klubbens sortiment.
Det er lidt som om at tråde bare bliver lukket eller slettet på baggrund af dagens humør.
Det er lidt problematisk, når man tænker på at en af de ting sådan et forum her burde bruges til, var at få gode råd fra andre Hi-Fi interesserede, herunder især branchemedlemmer. Men man får nu en gang mindre lyst til at hjælpe, på et forum der improviserer regler, fra dag til dag.... __________________ www.headgear.dk
Et rent høretelefon-site
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Endnu en gang, et godt sagligt indlæg fra din side. Enig med det meste af det du skriver, dog ikke de sidste 5-6 linier.
Jeg arbejder i Hifiklubben 1 gang eller 2 om ugen. Så jeg lever ikke af at vise anlæg frem. |
|
|
Nu skrev jeg netop heller ikke "branchemedlem", men "hvis man lever af det". Jeg er helt enig i at hvis du ikke kan have sådan en tråd kørende, så er der noget galt i enten reglerne eller måden de håndhæves på. Jeg synes det er alt for firkantet bare håndfast at sige at alle branchemedlemmer ikke må dit eller dat, det drejer sig om en løbende vurdering af om det giver et problem eller ej.
Der er et grænseområde hvor det kan diskuteres hvornår man er branchemedlem. Hvis Peter Lyngdorf's 17 årige søn (ingen anelse om hvorvidt han har sådan én, bare et tænkt eksempel) deltager i debatten, men arbejder som revisor, er han så branchemedlem? Er min kæreste branchemedlem? Er Rene Jensen's MC-kammy'er der lovpriser netop hans produkter fordi så kan de få mere rabat, branchemedlem? Er ham der har sit eget anlæg til salg og derfor "tilfældigvis" spammer forummerne med lovprisninger af lige netop de mærker, branchemedlem? Hvor går grænsen for hvornår man har en økonomisk eller personlig interesse i at fremhæve bestemte produkter frem for andre? Det er umuligt at definere præcist, derfor kan man heller ikke lave håndfaste, præcist definerede regler for hvad man må ytre sig om. Hvis ikke man kan foretage en subjektiv vurdering af hvornår det enkelte branchemedlem går over stregen, og skelne imellem Peter Lyngdorf og fejedrengen og moderere dem forskelligt, så er spørgsmålet om man er opgaven voksen.
Med andre ord, hele udgangspunktet om at alle skal behandles lige, er forfejlet. Alle skal IKKE behandles lige, den enkelte bruger skal behandles med dén linie der er behov for for at hele forummet fungerer. Nogle branchemedlemmer kan godt finde ud af at de ikke skal spamme forummet med lovprisninger, andre kan ikke. Hvorfor skal dem der godt kan finde ud af det, straffes fordi andre ikke kan? Man straffer jo heller ikke alle de almindelige brugere fordi der er enkelte af dem der er nogle klaphatte? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohh la laa, det var en indlæg med noget kød på 
Mon ikke det bliver slettet 
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
I bund og grund vil man som sælger altid foretrække at det går ens egen butik godt. Om det så er direkte provision, større rabatter, bedre stemning på arbejdspladsen, større julegaver, større julefrokost, bedre jobsikkerhed eller hvad der nu bliver resultatet af en større indtjening i firmaet, så vil man da naturligvis have interesse i at det går firmaet godt.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
I bund og grund vil man som sælger altid foretrække at det går ens egen butik godt. Om det så er direkte provision, større rabatter, bedre stemning på arbejdspladsen, større julegaver, større julefrokost, bedre jobsikkerhed eller hvad der nu bliver resultatet af en større indtjening i firmaet, så vil man da naturligvis have interesse i at det går firmaet godt.  |
|
|
Ja vist man er fastansat og har det job som levebrød.
Men det er jo ikke tilfældet med Thue som kun er der nogle timer om ugen og skulle han miste det job, så er det ikke jordens undergang. Så prøv nu for engangs skyld at lade være med at være så firkantet  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kære Moderatore
Jeg fik i sidste uge et sæt højtalere hjem til demo af en flink forhandler. Derigennem giver jeg da den forhandler en reklame ved at skrive noget omkring produktet og jeg er på sin vis med til at sælge produktet, så ergo må jeg jo være branchemedlem. Men jeg har ingen økonomisk interesse i det givende produkt, men bør på lige fod med Thue blive betragtet som branchemedlem, for han har jo heller ingen økonomisk interesse i nogle af de produkter han er med til at "sælge" 
|
|
|
Jeg mangler stadigvæk svar på overstående. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Pierre skrev:
Kære Moderatore
|
|
|
Jeg mangler stadigvæk svar på overstående. |
|
|
Du er ikke ansat på kontrakt og du har ingen aftale om løn, ergo er du ikke branchemedlem. Svar nok?
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
Pierre skrev:
Kære Moderatore
|
|
|
Jeg mangler stadigvæk svar på overstående.
|
|
|
Du er ikke ansat på kontrakt og du har ingen aftale om løn, ergo er du ikke branchemedlem. Svar nok?
|
|
|
Det ved du da ikke noget om  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
Pierre skrev:
Kære Moderatore
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det ved du da ikke noget om  |
|
|
I så fald har du naturligvis meldt dette, som der stilles krav om  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Mastervol skrev:
I bund og grund vil man som sælger altid foretrække at det går ens egen butik godt. Om det så er direkte provision, større rabatter, bedre stemning på arbejdspladsen, større julegaver, større julefrokost, bedre jobsikkerhed eller hvad der nu bliver resultatet af en større indtjening i firmaet, så vil man da naturligvis have interesse i at det går firmaet godt.  |
|
|
Ja vist man er fastansat og har det job som levebrød.
Men det er jo ikke tilfældet med Thue som kun er der nogle timer om ugen og skulle han miste det job, så er det ikke jordens undergang. Så prøv nu for engangs skyld at lade være med at være så firkantet  |
|
|
Jeg ved ikke hvor mange timer om ugen han arbejder, og jeg kan ikke tjekke det. Men det er virkelig heller ikke en faktor, i de ting jeg nævner. Og du undervurderer nok hvor meget det betyder, både økonomisk og psykisk, at miste et job. Firkantede rammer er basis for at vi kan have noget, der hedder regler. Derfor har vi streger der hedder: Her til, men ikke længere. Vi kunne bruge hele livet, hvis vi skulle vurdere subjektivt hver eneste gang.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
|
|
Det vil sige at min gode ven der har et anlæg opbygget udelukkende af komponenter han har købt af mig til en god pris, må gerne oprette en "mit anlæg" tråd hvor han lovpriser alle mine produkter uhæmmet? Han er ikke på kontrakt, han har ingen aftale om løn, men jo flere penge jeg tjener jo bedre rødvin får han når han kommer forbi. Hvor ligger forskellen?
I kan ikke "lovgive" jer ud af problemet, hvor meget I end gerne ville. De branchemedlemmer der vil skabe noget reklame via forummet i Hifi4all, har alle muligheder for at gøre det hvis de vil. Det vil være langt bedre at sørge for at det sker mere åbent, så man i det mindste ikke straffer de branchemedlemmer der gerne vil følge reglerne, overfor dem der er lidt uldne i kanten.
Mit forslag: Lad "branchemedlem" status'en være fri for den enkelte at oprette, lav en "mellemting" der hedder deltids-branchemedlem, og lad ordet være frit for alle, så kan den enkelte selv vurdere værdien af de ord der skrives af branchemedlemmer. Og slå så hårdt ned på dem der "glemmer" at fortælle at de er branchemedlem, for det er dem der skaber problemer, hvadenten der er regler for branchemedlemmerne eller ej. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg ved ikke hvor mange timer om ugen han arbejder, og jeg kan ikke tjekke det. Men det er virkelig heller ikke en faktor, i de ting jeg nævner. Og du undervurderer nok hvor meget det betyder, både økonomisk og psykisk, at miste et job. |
|
|
Prøv at se sådan her på det: En medarbejder der skaber badwill ved med firmanavnet i sin signatur at spamme et forum med reklameindlæg, ville i et firma jeg var leder i, få en påtale. Det er ikke en naturlov at indlæg fra et branchemedlem er god reklame...
Mastervol skrev:
Firkantede rammer er basis for at vi kan have noget, der hedder regler. Derfor har vi streger der hedder: Her til, men ikke længere. Vi kunne bruge hele livet, hvis vi skulle vurdere subjektivt hver eneste gang.
|
|
|
I skal jo _netop_ arbejde hårdere hvis I vil opretholde stramme, firkantede regler, for så er det konstant jeres opgave at styre linien og sørge for at reglerne ikke overtrædes. Og når I så deler advarsler ud, så får I ballade fordi I overså en anden bruger der lavede samme fejl, hvorfor skulle han så ikke også have en advarsel - og så ruller lavinen. Hvis det er op til brugerne selv at holde en ordentlig linie, så kan I groft sagt nøjes med at skride ind i de tilfælde hvor der er brugere der indrapporterer en anden bruger for person-angreb, skjult reklame eller lignende. Jo mere firkantede reglerne bliver, jo mindre ansvar tager brugerne selv for at skabe en ordentlig linie. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|

Mastervol skrev:
|
|
Undskyld mig, men det der står med store flotte bogstaver under din profil er det ikke reklame så det klasker?????? Er det lovligt, eller er det noget selektivt I jeres moderator verden?
Jeg har en anden hjemmeside du kan henvise til hvis du har lyst;o)
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:

Mastervol skrev:
|
|
Undskyld mig, men det der står med store flotte bogstaver under din profil er det ikke reklame så det klasker?????? Er det lovligt, eller er det noget selektivt I jeres moderator verden?
Jeg har en anden hjemmeside du kan henvise til hvis du har lyst;o) |
|
|
Det er noget andet, end en forretning. Det er en forening, og igen indgår der ingen løn til de indvolverede parter.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
Pierre skrev:
Kære Moderatore
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg er ikke ansat på kontrakt og jeg har bestemt ingen aftale omkring løn (skal have snakket med ham der står for den del ) - det vil sige jeg ikke er branche medlem.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gbemi skrev:
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
Pierre skrev:
Kære Moderatore
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg er ikke ansat på kontrakt og jeg har bestemt ingen aftale omkring løn (skal have snakket med ham der står for den del ) - det vil sige jeg ikke er branche medlem.
|
|
|
Ja, bortset fra at du er selvstændig.  Nu ikke så pernitten med den definition
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det vist på tide at vi stopper ordkløveriet, og holder os til emnet. Jeg tror de fleste har forstået definitionen på hvad et branchemedlem er. Der er ingen grund til at biddrage yderligere med ikke-konstruktive indlæg i denne retning.
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|