Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Arrrrrgh come on Moderatore ;-( (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Et god råd, hop over på www.recordere.dk's forum, dette forum lide ikke af samme problemer som er her lige for tiden 

Hvor www.hifi4all.dk's Moderator føre en diktators stil 
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Så er det vist på tide at vi stopper ordkløveriet, og holder os til emnet. Jeg tror de fleste har forstået definitionen på hvad et branchemedlem er. Der er ingen grund til at biddrage yderligere med ikke-konstruktive indlæg i denne retning.

Jeg er ked af at sige det, men når den ene moderator modererer den anden, så er der altså noget galt.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

floe skrev:
Så er det vist på tide at vi stopper ordkløveriet, og holder os til emnet. Jeg tror de fleste har forstået definitionen på hvad et branchemedlem er. Der er ingen grund til at biddrage yderligere med ikke-konstruktive indlæg i denne retning.

Jeg er ked af at sige det, men når den ene moderator modererer den anden, så er der altså noget galt.

Indlægget var rettet mod den generelle drejning i debatten, og ikke mod nogen moderator. Kan vi ikke stoppe ordkløveriet?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Indlægget var rettet mod den generelle drejning i debatten, og ikke mode nogen moderator. Kan vi ikke stoppe ordkløveriet?

Næh, jeg kan ikke se at det er ordkløveri. Mastervol er med i dén drejning, hvorfor er det ikke ham der træder til med den løftede pegefinger hvis det er nødvendigt, når han selv deltager i diskussionen? Hvorfor sender du ikke en PB til Mastervol så I lige kan vende om debatten ikke skal drejes tilbage på sporet, i stedet for at det fremstår sådan at I har to forskellige definitioner af hvornår tråden er drejet af sporet? Den her tråd handler om linien i forummet og hvornår man er branchemedlem, hvis det ikke er tilladt at debattere dét, så må I jo lukke tråden, og dermed levere dét budskab det nu vil medføre. Jeg har ikke lige nærlæst forum-betingelserne for nyligt, så jeg kan ikke lige huske om det fremgår at man ikke må diskutere forummets linie?

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

For at være lidt konstruktiv og få debatten tilbage på sporet foreslår jeg at man i en periode, fx 3 måneder tillader branchemedlemmer samme rettigheder som andre, så kan i (moderatorer) derefter vurdere om det skal føres videre.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

AV Precision skrev:
Den her tråd handler om linien i forummet og hvornår man er branchemedlem, hvis det ikke er tilladt at debattere dét, så må I jo lukke tråden, og dermed levere dét budskab det nu vil medføre. Jeg har ikke lige nærlæst forum-betingelserne for nyligt, så jeg kan ikke lige huske om det fremgår at man ikke må diskutere forummets linie?

Det er naturligvis tilladt at diskutere forummets linie, men jeg tror efterhånden at det mere en een gang i denne tråd er klarlagt, hvornår vi på nuværende tidspunkt definere en bruger som branchemedlem. Jeg appelerer blot for at dette ordkløveri ophører, og folk holder sig til konstruktivt at debattere emnet, fremfor at fortsætte denne løkke. Det er naturligvis også tilladt at diskutere hvad definitionen på et branchemedlem BØR være, men den debat der har været omkring dette indtil nu har ikke været speciel konstruktiv. Det håber jeg også at du kan se.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004

Hvorfor må branchemedlemmer skrive i deres signatur hvilket anlæg de har, hvis de ikke må skrive det i et indlæg under
"Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr"
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

roundsound skrev:
Hvorfor må branchemedlemmer skrive i deres signatur hvilket anlæg de har, hvis de ikke må skrive det i et indlæg under
"Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr"

Ideen er, at en sådan tråd bliver opdateret, og dermed kommer på forsiden og får langt mere eksponering, i modstætning til andre tråde. En sådan tråd vil blive en langt mere aktiv måde at eksponere og reklamere for produkter på, i det man kan bruge billeder og langt mere tekst.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

For at være lidt konstruktiv og få debatten tilbage på sporet foreslår jeg at man i en periode, fx 3 måneder tillader branchemedlemmer samme rettigheder som andre, så kan i (moderatorer) derefter vurdere om det skal føres videre.

Jeg genfremsætter lige, det hele skal vel ikke være ævl og kævl, er der nogen der bakker op?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Old_school skrev:

Jeg genfremsætter lige, det hele skal vel ikke være ævl og kævl, er der nogen der bakker op?

Der er flere løsningsforslag i denne henseende som bør overvejes, og vejes op imod hinanden. Ovenstående er naturligvis også en mulighed jo.

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

MAN SKULLE TRO AT MODERATOR HER INDE HADE STÅET SIN LÆRE TID I ET LAND SOM KINA FOR HERINDE GÅR MAN VIRKELIG I SMÅ SKO KOM NU IGEN MODERATOR OG SE LIDT LYSERE PÅ TINGENE,DET ER HIFI OG MUSIK DET HELE HANDLER OM OG IKKE EN NY DANSK LOV MEN MØRKT SER DET UD FRA JERES SIDE AF MVH.1966

Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Det er naturligvis tilladt at diskutere forummets linie, men jeg tror efterhånden at det mere en een gang i denne tråd er klarlagt, hvornår vi på nuværende tidspunkt definere en bruger som branchemedlem. Jeg appelerer blot for at dette ordkløveri ophører, og folk holder sig til konstruktivt at debattere emnet, fremfor at fortsætte denne løkke.

Jeg synes da jeg har leveret masser af konstruktivt input. Jeres definition af branchemedlem står vist rimeligt klart, dét debatten går ud på er ikke hvordan jeres linie er, men om jeres linie er rimelig. Som sagt, for min skyld må I gøre som I vil, jeg siger bare hvad jeg personligt tror på skaber et bedre forum (inkl. mere trafik). Indtil videre har Mastervol brugt mere tid på at ordkløve i hvad definitionen af et branchemedlem er, end på at forholde sig til om det er rimeligt at branchemedlemmer skal holdes i så kort snor - og ikke mindst at alle branchemedlemmer skal håndteres lige stramt.

Jeg sidder rent faktisk og bruger min arbejdstid på det her, og får sikkert skideballe af Bent om lidt for at spilde min tid, så det ville faktisk være rart hvis man gad forholde sig en lille smule seriøst til hvad der i hvert fald var MENT som konstruktiv kritik, fremsat for JERES skyld. Der er forummer nok at tage af, jeg behøver ikke bruge min tid hér hvis I ikke interesserer jer for at skabe et forum der er interessant for mig at være en del af - og her tænker jeg ikke på interessant rent forretningsmæssigt, men fagligt. Jeg har forsøgsvis lavet et par indlæg inden for de sidste par måneder, hvor jeg har forsøgt at få gang i en lidt mere "ophøjet" debat om hvad korrekt lyd egentlig er. For få år siden skabte tilsvarende indspark lange debatter med hundredevis af indlæg, i dag dør trådene på side to, fordi der ikke er nok brugere tilbage der magter at diskutere hifi konstruktivt hvis det går ud over "skal jeg købe X eller Y", eller "jeg hørte Z i går, det lød bare p***e godt". Det synes jeg er ærgeligt, for jeg LÆRTE rent faktisk noget af de diskussioner. Det er der langt imellem at jeg gør efterhånden, og så meget klogere er jeg sgu heller ikke blevet at det er dét der er problemet.

JJ.Jensen
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil - Hurtig!

Bruger siden: 31 Marts 2010
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Indlæg slettet /Mikkel.

Til top Vis JJ.Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJ.Jensen

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Old_school skrev:
Old_school skrev:

Der er flere løsningsforslag i denne henseende som bør overvejes, og vejes op imod hinanden. Ovenstående er naturligvis også en mulighed jo.

Godt at høre Floe, så syntes jeg at moderatorerne sætter sig sammen, eller pr. mail finder en løsning og offentliggør den. Det kan jo godt tage lidt tid, men hellere en rigtig beslutning end en hurtig. Løsningen skal så vidt jeg læser tråden, give branchemedlemmer større muligheder for at ytre på linie med andre brugere.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Hørt.

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

JJ.Jensen skrev:

Indlæg slettet /Mikkel.

Ha ha ha   

Spot on!

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

floe skrev:

Det er naturligvis tilladt at diskutere forummets linie, men jeg tror efterhånden at det mere en een gang i denne tråd er klarlagt, hvornår vi på nuværende tidspunkt definere en bruger som branchemedlem. Jeg appelerer blot for at dette ordkløveri ophører, og folk holder sig til konstruktivt at debattere emnet, fremfor at fortsætte denne løkke.

Jeg synes da jeg har leveret masser af konstruktivt input. Jeres definition af branchemedlem står vist rimeligt klart, dét debatten går ud på er ikke hvordan jeres linie er, men om jeres linie er rimelig. Som sagt, for min skyld må I gøre som I vil, jeg siger bare hvad jeg personligt tror på skaber et bedre forum (inkl. mere trafik). Indtil videre har Mastervol brugt mere tid på at ordkløve i hvad definitionen af et branchemedlem er, end på at forholde sig til om det er rimeligt at branchemedlemmer skal holdes i så kort snor - og ikke mindst at alle branchemedlemmer skal håndteres lige stramt.

Jeg sidder rent faktisk og bruger min arbejdstid på det her, og får sikkert skideballe af Bent om lidt for at spilde min tid, så det ville faktisk være rart hvis man gad forholde sig en lille smule seriøst til hvad der i hvert fald var MENT som konstruktiv kritik, fremsat for JERES skyld. Der er forummer nok at tage af, jeg behøver ikke bruge min tid hér hvis I ikke interesserer jer for at skabe et forum der er interessant for mig at være en del af - og her tænker jeg ikke på interessant rent forretningsmæssigt, men fagligt. Jeg har forsøgsvis lavet et par indlæg inden for de sidste par måneder, hvor jeg har forsøgt at få gang i en lidt mere "ophøjet" debat om hvad korrekt lyd egentlig er. For få år siden skabte tilsvarende indspark lange debatter med hundredevis af indlæg, i dag dør trådene på side to, fordi der ikke er nok brugere tilbage der magter at diskutere hifi konstruktivt hvis det går ud over "skal jeg købe X eller Y", eller "jeg hørte Z i går, det lød bare p***e godt". Det synes jeg er ærgeligt, for jeg LÆRTE rent faktisk noget af de diskussioner. Det er der langt imellem at jeg gør efterhånden, og så meget klogere er jeg sgu heller ikke blevet at det er dét der er problemet.

Min kommentar vedrørende en konstruktiv debat var bestemt heller ikke myndtet på dig, men på flere af de indlæg der handler mere om mudderkastning end en løsningsorienteret debat. Det er naturligvis legalt at se sig sur på hvordan denne sag er håndteret, men derfor bør debatten alligevel kunne foregå i et normalt toneleje.

Den kritik der kommer til kende i denne tråd vil vi naturligvis tage til efterretning og vende i plenum.

1966
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

OGSÅ HØRT HER
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Sendt: 31 Marts 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

H4A er, hvad der på moderne dansk kaldes et brugerdrevet forum – et ægte web 2.0 produkt. Den suppleres med, hvad jeg vil kalde en minimal redaktionel indsats, hvor pressemeddelelser lægges på foriden, ligesom der fra tid til anden er en anmeldelse af noget grej eller en besøgsartikel.

Men for mig at se, er det allerstørste aktiv debattrådene, hvor de tilknyttet moderatorer holder øje med at retningslinjer og god tone bliver overholdt.

Så langt, så godt. Og jeg er helt med på, at det er et ulønnet og frivilligt job og tak for det, men jeg synes, der er en tendens til, at moderatorne farer for hurtigt frem, lukker tråde og sletter indlæg efter forgodtbefindende og undertiden glemmer, at de er til for brugerne – og ikke omvendt.

Jeg ved godt, at jeg kun er gæst og at jeg bare kan bruge min energi på konkurrerende fora som nerds og recordere, men det er vel ikke, hvad h4a ønsker?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 31 Marts 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Min kommentar vedrørende en konstruktiv debat var bestemt heller ikke myndtet på dig, men på flere af de indlæg der handler mere om mudderkastning end en løsningsorienteret debat. Det er naturligvis legalt at se sig sur på hvordan denne sag er håndteret, men derfor bør debatten alligevel kunne foregå i et normalt toneleje.

Hvorfor gør I så ikke bare dét som I bør forvente af jeres brugere hvis der skal føres en konstruktiv debat: Hopper let og elegant hen over de indlæg der er ukonstruktive, undlader at debattere eller for den sags skyld slette dem, og derved lade folk forstå at hvis de vil høres så må de formulere sig ordentligt - og så bruge tiden på de indlæg der rent faktisk ER konstruktive? Lige nu drukner de konstruktive indlæg i de ukonstruktive, ikke mindst INKLUSIVE jeres egne svar til disse ukonstruktive indlæg.

Der er en ganske effektiv pædagogisk teknik overfor børn der vræler, der indebærer at ignorere dem så længe de vræler, og så tage sig af dem når de holder op og kommer og spørger pænt. Så lærer de lynhurtigt at det ikke kan betale sig at vræle. Jeg vil kraftigt anbefale at tage dén teknik op: Glem de indlæg I mener er ukonstruktive, så er det nemlig dem der drukner i konstruktive indlæg, og ikke omvendt.

Med andre ord: Practice what you preach.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes