Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC 24Bit 192KHz? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Bonde1985 skrev:
Det eneste jeg kan finde på dit spørgsmål Starttrek er flg (men det har du nok set?),
her se nederst
venstre hjørne. der står der at den har en DC power supply og kommer med et IEC kabel.
Det var en smutte, havde ikke gået lang nok ned
på hjemmeside Men har lige skrive en mail til dem. så blive det spænde og hvordan de forholde sig til 230v.

he he, sådan kan det gå men må ærligt synes at de er lidt sparsomme med mange af informationerne. men igen, hvis de er hurtige til at svare,
så bærer man vel over med det?!

meld endelig tilbage hvad de svarer, håber ikke det er for langt off-topic i forhold til trådstarters ønske? men har vel også lidt relevans, hvis han
ønsker at gøre et nyt bekendtskab med et udenlandsk produkt
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
daniels skrev:
@Encore
Hvis jeg skal ud og købe en DAC nu her, så ser jeg ingen grund til at købe en der "kun" understøtter op til 96KHz, når jeg er
ret sikker på at 192KHz bliver mere eller mindre standard fremover. Om ikke andet har jeg allerede en del 192KHz musik.
Så kan jeg lige så godt udnytte det. Specielt hvis der nu ikke er den store prisforskel på en native 96KHZ og 192KHz DAC -
men det mere er om producenten har indbygget native funktionen.

Ja, jeg har selv haft akkurat samme overvejelser inden jeg købte DAC, og jeg regner jo også med at min DAC bliver SW-
opgraderet så den kan klare 192 kHz, ellers havde jeg næppe købt den til den pris. Men hvis jeg var i markedet efter en
billigere DAC, så ville jeg nu og her stille mig tilfreds med 96 kHz og så gå efter den model der har den bedste lydkvalitet,
også på 44,1 kHz. Min pointe er at det lyder som om at du forsøger at fremtidssikre dig, og at du dermed indskrænker dit
udvalg af mulige DAC'er her og nu til nogle meget få. Og hvis de så ikke har en ordentlig lydkvalitet, eller en lydkvalitet der
passer ind i dit system, så er spørgsmålet om native samplingsrate ikke det vigtigste.
Du må undskylde at jeg igen sætter spørgsmålstegn ved din præmis - det sker i den bedste mening

faktisk kommer EMM til at æde 24/384 når SW update kommer ... det burde række

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Sendt: 01 April 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

[.

@Encore
Saglige indlæg er jo altid velkomne.
Det bunder også en del i at jeg rent faktisk har maget musikmateriale i 192KHz. Derfor virker det bare ikke helt optimalt så at vælge en 96KHz DAC.
Men det ser dog ud til at der er fornuftige 192KHz DAC'er på markedet, også i rigtigt god lydkvalitet.
Jeg kunne selvfølgelig også "nøjes" med en DAC til 1-2k som midlertidig DAC, og vente på noget bedre, men jeg synes hele tiden man kan vente på noget bedre - og jeg vil høre god musik nu!

[/QUOTE]

hvor har du erhvervet dette og er det noget musik der er værd at lytte på ??

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 April 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

@LoveMusic
Det er noteret med Linn.
Kigger nærmere på dem.
Linn producere jo også selv musik i høj opløsning, så det er jo kun naturligt de også levere udstyr til at gengive det.

@Jakobsen
Har skrevet det i et tidligere indlæg.
Men man kan købe musik på f.eks. hdtracks.com (hedder det vist) og en række andre steder.
De fleste af mine numre er vinyl-rip.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 April 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=12286

Bedre bliver det ikke til prisen! Langt mere musikalsk end eksvis benchmark.

Enig og er du ikke bange for at købe brugt kan du finde en stello da 220 mkII til ca 7000 så er der virkelig dømt lyd for pengene
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 April 2010 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Et meget billigt bud kunne være denne her.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

@Siankovic
Den er ikke så dyr, men der står intet om at den klarer 24Bit, 192KHz på input - hjemmesiden er (igen) meget sparsom med informationer.
Det at de skriver "which supports 192KHz/24Bit" betyder ikke nødvendigvis at den kan tage det på input. Kan godt betyde at den arbejder med det internt kun.

@RAZZER
Ja, der er en del der nævner denne som et godt bud - dog stadig ikke bekræftet at den kan klare mere end 96KHz på input, kun at den kan opsample til 192KHz.

M1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2010 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Måske denne kunne være interessant for dig:

http://www.psaudio.com/ps/products/description/perfectwave-d ac?cat=audio

Jeg kigger også selv på DAC's for tiden, men udover de krav som du opstiller, ville jeg også helst have indgang til firewire (og
ideelt set også en integreret forstærker i samme boks). Umiddelbart forekommer Weiss Dac 202 mig meget interessant, men
den er ikke specielt køn og heller ikke ligefrem billig. Du kan læse om Weiss her, hvis den alligevel skulle interessere dig:
http://www.sixmoons.com/audioreviews/weiss4/dac2.html.
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 April 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Så kunne man jo lige checke databladene. CS8416 er en 192kHz receiver og AD1852 er en 192kHz dac - det samme er WM8740 som er den anden konfigurationsmulighed. Den kører fuld 192kHz i 24bit ellers havde jeg ikke foreslået den. Der er mere information på Audio-gd's hjemmeside - på gebrokkent engelsk.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

@Siankovic
Så er det jo fint, når den kører i fuld 192KHz. Desværre har langt de fleste forslag i denne tråd vist sig IKKE at være fuld 192KHz kompatibel, og jeg er ikke elektrisk interesseret nok til at kontrollere datablade for de enkelte chips.
Desuden ser jeg ofte at en chip der understøtter 192KHz, ikke nødvendigvis er blevet udnyttet af producenten til at køre 192KHz.
Men fint at du rent faktisk sikre dig den kan, inden du foreslår den.

@M1980
Den ser spændende ud den PS Audio, men har du en ca. pris?

De skriver faktisk at den kan tage 32Bit(!!) 192KHz på digitalindgangene. Det er ihvertfald over mit krav og ret spændende. Så kunne man måske rippe noget vinyl i 32Bit istedet - om ikke andet til tests. Har godt hørt mange sige at der ikke er nogen lydmæssig gevinst over de 24Bit, 192KHz, men det kan man jo så selv teste.

Jeg benytter selv en M2Tech USB til coax digital adapter. Så kommer jeg ud over problemet med diverse DAC'er med indbygget USB, som ikke kan tage mere end 96KHz signaler.

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Du kunne også kigge på lidt dansk udviklet fra danish audio design: http://www.danishaudiodesign.com/

Jeg har selv dac 10'eren og den slår alt jeg tidligere hørt! Også den mindre dac 05 understøtter 24 bit/196 khz.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

M1980
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Daniels, jeg må desværre blive dig svar skyldig hvad angår prisen på nævnte produkt fra PS Audio. Men hvis du selv skulle
finde en pris må du meget gerne informere mig, eventuelt skrive det her. Jeg er i det hele taget meget spændt på hvad du
ender med at købe, så jeg vil under alle omstændigheder følge tråden her tæt.

De DAC's fra Danish Audio Design som Mbull foreslår virker ellers også interessante, i det mindste for mig, så dem tror jeg da
lige at jeg vil læse noget mere om - men hvad mon prisen ligger på for de tre forskellige modeller?
Til top Vis M1980's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M1980

aceh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004
Sendt: 04 April 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Du kunne også kigge på lidt dansk udviklet fra danish audio design: http://www.danishaudiodesign.com/

Jeg har selv dac 10'eren og den slår alt jeg tidligere hørt! Også den mindre dac 05 understøtter 24 bit/196 khz.

Priser, priser, priser ....

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2010 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Danish Audio Design priser:
http://www.holistiskhifi.se/Danish_Audio_Design.html

Pris ca. 9k SEK.

PS Audio priser:
http://www.mamut.net/goldenagemusic/shop/

Pris ca. 33k SEK.

Ud fra de priser virker Danish Audio Design som den mest opnåelige for mig.
De 33k er lige i overkanten for mit budget - også selvom det er svenske rubler

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 April 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Prisen for dac 10 starter omkring 15k og kan så udbygges med ekstra ladelyttebank, balanceret udgange og balanceret digital indgang.

Send en mail til danish audio design vedr. priser på dac 05. Det er formentlig muligt at låne en dac 5 eller 10 før køb, jeg havde min dac 10 på prøve en uges tid.

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 06 April 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=32474
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 06 April 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

jeg har en electrocompaniet emc1....er meget glad ved den, og har lige set en på ksb til 3000,- det er en super dac og en fin pris....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2010 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

@mbull
DAC 05 koster 9k SEK og er nok den mest interessante i første omgang - primært grundet prisen, der virker ret fornuftigt - uden jeg dog har hørt den.

@klc-audio
Ser ud som et godt tilbud - Har dog stadig ikke hørt mange erfaringer med Danish Audio Design, så er ikke 100% på om lyd og pris hænger sammen - til gengæld er den jo så ret billig i forhold til nypris.

@velkommen
Hvordan passer den lige ind i denne tråd?
For som DAC hedder den vel ECD1 (?)- og ud fra manualen kan jeg ikke få bekræftet at den kan klare 24Bit, 192KHz på digital input.

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 06 April 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
@Bach4life
Ja, google er din ven

HDTracks er en af flere steder.

En del af mine numre er rip fra vinyl, som en kammerat laver til mig af egne LP plader. Med en virkelig god pladespiller, kan man virkelig få LP-lyd på en streamer-løsning

@Gonz
Ja, den lever også op til kravene ud fra specifikationerne.
Den ser noget avanceret ud (=til professionel brug), og er lidt betænkelig ved kvaliteten af prof-lydudstyr - selvom du skriver den lyder godt til prisen. Men ok, den er lidt billigere end de andre, der er nævnt i denne tråd og specifikationerne ser ret imponerende ud.
Er stadig lidt betænkelig ved prof-lydudstyr efter en del tidligere dårlige oplevelser af prof-lydudstyr som hifi-grej (Behringer og DEQX blandt synderne).
Men vil da lige have den i tankerne, efterhånden som jeg søger lidt efter kandidater.

daniels - du skriver "HDTracks er en af flere steder". Jeg har søgt ivrigt efter salg af HD musik-download og har kun fundet frem til et par stykker (Musikgiants, Copenhagen records-Nephew, og et par sider kun med klassisk musik)! Kan jeg få dig til at liste de steder du fandt frem til? 

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 April 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Jeg har kigget noget rundt på nettet, men har ikke lige kunnet finde noget.

Jeg leder efter en DAC, der kan håndtere kildemusik i 24Bit, 192KHz.

Det betyder så at det ikke skal være noget med intern upsampling - selvom den gerne skal understøtte dette også på kildemusik af lavere opløsning.

Har kun kunnet finde noget tilnærmelsesvist, så som Heed Dactilius og Cambrigde DAC - men begge kan kun tage kildemateriale på op til 96KHz.

Nogen bud?

Er lidt nysgerrig......HVORFOR så focuseret på 24 / 192 ?   Har du en signalkilde der kan aflevere 24 / 192 ? Har du sammenlignet 44.1 / 16 - 48 / 24 - 96 / 24 - 192 / 24 ? Eller er det bare en ide at du VIL kunne håndtere 24 / 192 eller hvad skal man sige en form for fremtidssikring af noget som vi alligevel ikke VED blir fremtiden ?

Mvh Frankie
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum