| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Frankie
Som jeg har skrevet en del gange tidligere, så har jeg en signalkilde, der kan levere 24Bit, 192KHz og jeg har musik i 24Bit, 192KHz. En M2Tech kan levere en coax udgang på PC'en til 24Bit, 192KHz.
Da jeg har kilden og musikken, vil jeg gerne have en DAC, der matcher delene.
Jeg har ikke selv prøvet at sammenligne de forskellige signaler, men det er det jeg så gerne vil afprøve selv, med den løsning jeg søger efter.
Fremtidssikring vil jeg nu ikke kalde det, men når nu jeg har kilden og musikken, vil jeg gerne kunne afspille det optimalt.
@nicoleif
Det meste af min musik er vinylrip - og derfor hjemmelavet.
Jeg kan ikke liste andre steder for musik, men har da vist hørt om at diverse sider på nettet kan levere varen - men de skulle vist være ulovlige
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@CPH-R
Så vidt jeg kan læse i manualen, står der faktisk den acceptere alt op til 24Bit, 384Khz på digitalindgangene. Det er jo mere end rigeligt.
Skal lige have fundet en ca. pris på den også... __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan se, bruger den oversampling i signalvejen. er det ikke lidt det samme som at den vil upsample signalet til 24/192. her oversampler
den bare med 2 gange frekvensen af signalet, og altså opnår en 24/384 frekvens...??
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Frankie
Som jeg har skrevet en del gange tidligere, så har jeg en signalkilde, der kan levere 24Bit, 192KHz og jeg har musik i 24Bit, 192KHz. En M2Tech kan levere en coax udgang på PC'en til 24Bit, 192KHz.
Da jeg har kilden og musikken, vil jeg gerne have en DAC, der matcher delene.
Jeg har ikke selv prøvet at sammenligne de forskellige signaler, men det er det jeg så gerne vil afprøve selv, med den løsning jeg søger efter.
Fremtidssikring vil jeg nu ikke kalde det, men når nu jeg har kilden og musikken, vil jeg gerne kunne afspille det optimalt.
@nicoleif
Det meste af min musik er vinylrip - og derfor hjemmelavet.
Jeg kan ikke liste andre steder for musik, men har da vist hørt om at diverse sider på nettet kan levere varen - men de skulle vist være ulovlige
|
|
|
Tør man spørge hvor man får musik i 24 / 192 fra ? Kunne da være int. at lytte lidt til det også, hvis man ellers kan få det i den "genre" jeg lytter til !
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Records har i deres studio master (192) sektion. Ikke meget men lidt. Mest klassisk. Fine priser €20-25 for et album. __________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kongen Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
isle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hollansk biks med super service, har handlet der flere gange.
De har en Nuforce, der vist kan, det du søger. http://www.tweaks4u.com
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Frankie
I det indlæg du citere, har jeg svaret på hvor jeg får musikken fra
Vi kan jo evt. bare finde en dag hvor vi kan teste det lidt. Du bor jo ikke helt langt fra mig i Ringsted.
@Siankovic
Ja lige præcis Linn har en hel del musik de er ved at frigive i høj kvalitet.
Og Linn har jo også været ude og melde at de ikke vil lave flere CD-afspillere mere, og de vil koncentrere sig om streamere.
I "hi-fi News" fra marts er der en større artikel omhandlende Linn og frigivelse af højopløseligt musik. Ganske interessant.
@Westergaard
Prisen på €800 lyder ikke slemt. Den vil jeg lige kigge lidt nærmere på også.
@kongen
Den er heller ikke helt ved siden af. Der er også gode indikatorer af hvilken format den arbejder i.
Er dog stadig lidt betænkelig ved "professionelt" udstyr, som jeg tidligere har haft lidt dårlige erfaringer med.
Måske kan jeg finde et par tests.
@isle
Den virker rigtig prisbillig den NuForce DAC med en prise på €499:
http://www.tweaks4u.com/product_info.php?manufacturers_id=15 9&products_id=2610
Den har jeg hørt om før, men har ikke hørt nogle erfaringer med den. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 06 April 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Frankie
I det indlæg du citere, har jeg svaret på hvor jeg får musikken fra
Vi kan jo evt. bare finde en dag hvor vi kan teste det lidt. Du bor jo ikke helt langt fra mig i Ringsted.
@Siankovic
Ja lige præcis Linn har en hel del musik de er ved at frigive i høj kvalitet.
Og Linn har jo også været ude og melde at de ikke vil lave flere CD-afspillere mere, og de vil koncentrere sig om streamere.
I "hi-fi News" fra marts er der en større artikel omhandlende Linn og frigivelse af højopløseligt musik. Ganske interessant.
@Westergaard
Prisen på €800 lyder ikke slemt. Den vil jeg lige kigge lidt nærmere på også.
@kongen
Den er heller ikke helt ved siden af. Der er også gode indikatorer af hvilken format den arbejder i.
Er dog stadig lidt betænkelig ved "professionelt" udstyr, som jeg tidligere har haft lidt dårlige erfaringer med.
Måske kan jeg finde et par tests.
@isle
Den virker rigtig prisbillig den NuForce DAC med en prise på €499:
http://www.tweaks4u.com/product_info.php?manufacturers_id=15 9&products_id=2610
Den har jeg hørt om før, men har ikke hørt nogle erfaringer med den. |
|
|
Lyder som en regtig god ide !  kigger lidt "højopløsning" ud imens...takker !
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en pladespiller. Mere High Res bliver det næppe  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@kennethjensen
Men de er så besværlige igen med pladeskift hele tiden - det er møgbesværligt at lave playlists og egne mix-LP'er
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Køb en pladespiller. Mere High Res bliver det næppe  |
|
|
Det skal være en meget dyr pladespiller for at kunne konkurrere lydmæssigt med de fleste at de i tråden nævnte dac'er.... __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt mig en DAC! 
Efter at have fået en forsikring direkte fra konstruktøren om at den kunne tage 24Bit, 192KHz via coax input - så blev det denne:
http://www.musichallaudio.com/detail.php?p=68
Har læst en del glimrende omtaler om denne, og så er den med rør (hvilket jeg godt kan lide ). Det med rør giver mulighed for lidt tilpasning af smag.
Desuden faldt jeg over masser af tips her: http://www.head-fi.org/forums/f7/music-hall-dac25-2-tube-bal anced-usb-dac-401281/
Og direkte opgraderingskit, der ser fornuftige ud: http://affordableaudio.biz/index.php?main_page=product_info& amp;cPath=13&products_id=400
Har kun lige slået den til og kan endnu ikke sige meget om lytteindtryk før jeg får de sidste komponenter til min streamer-PC. Men på squeezebox'en lyder den nu glimrende indtil videre - ihvertfald giver den squeezebox'en et løft.
Der er også mulighed for at lock DAC'en til 16Bit, 44,1KHz ved aflytning af CD'er. Har læst lidt blandet rundt omkring, og nogen sværger til at deaktivere upsampling ved afspilning af CD'er.
Det må jeg så få testet nu. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Køb en pladespiller. Mere High Res bliver det næppe  |
|
|
Knas og støj er desværre også i "High res"  ! __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget nyt og kan vi få en pris??
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@seba
Indtil videre har jeg kun rigtigt godt at sige om den DAC. Er ikke helt færdig med min endelige streamer-løsning, men på Squeezebox'en løfter den Music Hall det hele.
Nu skal jeg eksperimentere lidt med nogle andre rør. Har fået et par anbefalinger fra blandt andet en af folkene bag Music Hall, som jeg har skrevet lidt med per mail.
Mener den DAC koster ca. 4.000 kroner som ny, men jeg købte min brugt. Og det lader til at være en ret god konstruktion. Har ihvertfald læst masser af begejstrede anmeldelser og tips til at gøre den endnu bedre - og jeg må absolut tilslutte mig skaren af begejstrede brugere 
Til prisen er den rigtigt god. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Jeg har kigget noget rundt på nettet, men har ikke lige kunnet finde noget.
Jeg leder efter en DAC, der kan håndtere kildemusik i 24Bit, 192KHz.
Det betyder så at det ikke skal være noget med intern upsampling - selvom den gerne skal understøtte dette også på kildemusik af lavere opløsning.
Har kun kunnet finde noget tilnærmelsesvist, så som Heed Dactilius og Cambrigde DAC - men begge kan kun tage kildemateriale på op til 96KHz.
Nogen bud? |
|
|
Hej Daniels
Prøv at låne dig frem til 24/192 DAC - forskellen imellem 16/44 og 24/96 er markant større end fra 24/96 til 24/192 - du risikerer at blive skuffet, hvis du i det hele taget kan høre forskel? .... blot et godt råd. Mht. valg af DAC så afvent lige en 14 dages tid hvor GONZ, mig og et par andre lige sammenligner RME fireface400 med Hegel DAC 10 - begge DAC håndtere 24/192 - men ifølge mange kilder skulle Hegel DAC 10 være bedre end bl.a. RME. Det får du at vide efter 2. Maj hvor vi har lyttet til dem begge...
vh.
Ole
|
| Til top |
|
| |