| Forfatter |
|
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZAP4EVER skrev:
|
mig og et par andre lige sammenligner RME fireface400 med Hegel DAC 10 - begge DAC håndtere 24/192 - men ifølge mange kilder skulle Hegel DAC 10 være bedre end bl.a. RME. Det får du at vide efter 2. Maj hvor vi har lyttet til dem begge... vh.Ole
|
|
|
Det lyder spændende - er det noget du linker til i den her tråd? 
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ZAP4EVER Jeg har købt DAC - står i indlæget lige over dit 
Men skal selv igang med en række tests af DAC's.
Arbejder på at komme til at teste lidt forskelligt, hvis jeg kan komme til det; McIntosh og Nagra samt en Stello DA100 Signature.
Er meget tilfreds med min Music Hall DAC indtil videre, og må sige at jeg er ret overbevist om at vi skal ret højt op i prislagene, før en CD-afspiller kan konkurrere - og her kommer en CD til at få problemer, da streameren jo kan tage højopløseligt materiale.
@James Rabundus Takker for links! 
Tråden her er åben for alt med streamer - for min skyld - så bare fylde den med relevant info, og link gerne til tråde i samme genre. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
ZAP4EVER Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniels
Vi lyttede til Hegel HD10 og RME Fireface400 søndag 2. maj hos GONZ. Vi brugte både GONZ Accuphase samt M2tech som lydkilde.
Vi prøvede flere forskellige ting... bl.a. M2tech direkte ind i Firaface DAC helt uden kabler uden at det gav nogen markant forbedring. Vi sammenlignede også Hegels dac HD10 med RME FireFace 400 - der var stor forskel på måden de spillede på... RME - hurtig, lys, fast i bunden, monitoragtig, afslørende, lidt tættere på udøvere Hegel - dybde i lydbilledet, musikalsk, varm GONZ Accuphase lød bedre end dem begge når vi tog signalet fra GONZ CD via SPDIF. Som vi vurderede det manglede ingen af dem detaljer - og vi mener at valget er et spørgsmål om smag kombineret med resten af ens anlægs karakteristika. Vi sammenlignede også lidt 16/44 & 26/96 af samme inspilninger - forskellen er der, men den var ikke så markant på de numre vi havde til rådighed - problemet er p.t. at hvem som helst kan udgive 24/96 og 24/192, men det fortæller ikke noget om den original opløsning/indspilnings kvalitet.... Checker lige links til højopløseligt materiale.
Hvis nogen af jer kender musikere, guitarister vokal band etc. slæber jeg meget gerne optageudstyr ud og laver en 24/96 el. 24/192 optagelse....
Vi mangler helt klart dokumentered reference optagelser til test af DAC m.m.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk generelt et problem jeg er stødt på; at optagelser i 24Bit, 192KHz ikke nødvendigvis er gode - og det kan høj opløsning altså ikke rette på 
Jeg har ryddet en del op i min samling og har faktisk ikke så meget godt optaget i 24Bit, 192KHz - og egentlig heller ikke så meget i 24Bit, 96KHz - endnu dog. For der ser ud til at være rigeligt at vælge mellem, når der skal købes musik på nettet.
Nu er jeg meget over i rør, og jeg sammenligner en Jolida rør DAC (indbygget i min CD-afspiller) og en Music Hall rør-DAC - den skal jeg dog lige have opgraderet til endnu bedre rør. Music Hall'en kan godt køre 24Bit, 192KHz men det er ret begrænset hvad forskel der er på 96KHz og 192KHz i mine ører - er faktisk lidt skuffet over forskellen - for den er ikke nødvendigvis bedre.
Jeg oplever mest forskellen mellem de to som forskel på varme og en lille smule opløsning til Music Hall's fordel. Men de også begge gode rør-DAC'er.
Kunne dog godt tænke mig at høre på en helt anden DAC uden rør på et tidspunkt. Og så måske et andet digitalkabel - synes dog godt om mit taralabs coax kabel.
Kig gerne efter musik hos Linn og Naim.
Naim har de samme musik-bidder i forskellig opløsning, så man kan sammenligne numrenes kvalitet. Det er til fri download. Det er dog ikke særlig spændende musik.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
kennethjensen skrev:
Køb en pladespiller. Mere High Res bliver det næppe  |
|
|
Det skal være en meget dyr pladespiller for at kunne konkurrere lydmæssigt med de fleste at de i tråden nævnte dac'er....
|
|
|
Naaah... Behøves det skam ikke at være. En ældre pink triangle med orion arm og zyx yrtra picup. Så kan selv tunge DACs få problemer.
Det var nu også kun ment som gas til Daniel med han skulle købe en pladespiller  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
kennethjensen skrev:
Køb en pladespiller. Mere High Res bliver det næppe  |
|
|
Knas og støj er desværre også i "High res" ! |
|
|
Det tilladt og rense sine plader inden man spiller dem  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |