Emne: LCD-projektorer mister farve ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
isman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Også mine ord, men det er ingen hemlighed for dem der har læst mine indlæg. Jeg forstår godt Dief, men udviklingen på projektor og andet elektronik er at sammenligene med computer udviklingen, ingen ved deres fulde fem vil påstå at, køber man en supercomputer af den allerdyreste slags, så er man fremtidssikret de næste mange år. Nej sandheden er at der kommer en ny model ( projektor, computer, eller anden elektronik )næste måned eller næste år, der har bedre ydelse, billigere og mindre støjende samt smartere i udformingen. Så som andre har anført på denne tråd, gælder det om at købe, så man får den bedste ydelse til prisen, om det er CRT, DLP eller LCD er sådan set ligegyldigt, bare man tager forbehold for at den snart står for udskiftning til en bedre model, det er sund fornuft, set ud fra forbrugerens synspunkt. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at DLP rent billedmæssigt er bedre end LCD. Men jeg tilhører den lille gruppe mennesker der kan se regnbue effekten og det er belastende at se på. og det er uanset prisen på DLP projektoren. Jeg så OGSÅ regnbue effekt på den af Rasmus så roste Infocus 5700. Bevares, jeg kan sagtens se at billedet er bedre end f.eks en AE500, men når der er regnbuer hele tiden, bare man flytter øjnene, ja så kan det sku være lige meget. Den eneste DLP jeg ikke bliver generet af er den nye BARCO 3 chip og det er jo logisk når den ikke noget farvehjul har. Men prisen, størrelsen og støjen fra denne gør i mine ører/øjne at den er uegnet til en almindelig danskers stue. Den er kæmpe stor, støjer som en støvsuger og er latterlig dyr. Til den pris ville jeg hellere have en CRT hængende.
Så man kan ikke generalisere hvilken der er bedst. Det afhænger trods alt af de øjne som ser den.
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Macwerk. Hvem og hvad mener du. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener også at individet selv skal vælge projektoren, som han/hun mener er skabt til ens øjne, da folk ikke ser billeder ens.
Isman->Ja du har ret, der kommer en ny model om en måned eller et år. Men det er ikke det der piner mig, jeg vil gerne have noget som kan bevare det billede, som da jeg købte det. En computer forældes selvfølgelig, men den kan da stadigvæk bruges lige så godt som da man købte den, (med den samme software vel og mærket). Idet her tilfælde for jeg indtrykket af, at LCD-pj ikke kan tilbyde det samme, pga ændringen i billedets farver med tiden. Og hvis jeg skulle købe en ny hvert 2.-3. år så ville jeg meget gerne kunne sælge den gamle igen.
Mvh Dief
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit privat forbrug vil maks ligge på 4 timer om ugen. Dvs. at en LCD-pj vil kunne fungere fint i over 10 år med det tempo. Så længe tror jeg ikke din PC kommer til at fungere... Der er i det hele taget ikke mange elektroniske maskiner der har længere "brugbar" levetid end dette. Det virker lidt overkill at tænke udover denne grænse. Der er dog en undtagelse og det er hvis ens forbrug er meget højere end normalen. Dvs, forretninger, film-freaks med et forbrug der ligger på 30 timer om ugen...
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Dief, jeg er fuld af respekt for din holdning, jeg tror bare at udviklingen vil kvæle den. Det store problem med det du vil gøre er at, der er en kæmpe udvikling igang på projektor området, som vil ødelægge dit regnestykke. Hvis du om feks 2 år kan købe en bedre for det halve af dagens pris, kan du smide den nuværende på lossepladsen, du vil for de samme penge få en ny og bedre, og jeg er sikker på at man altid kan få noget for den gamle. Og den med at LCD paneler skulle være slidt op eller væsentlig forringet efter to år forbrug, som vel er omkring 1000 timer, det tror jeg ikke på, jeg har haft LCD projektor som har kørt mere, uden det var at se på billedet, og dagens projektorer bliver ikke nær så varme som de ældre typer, men summa sumarum, vil du hellere gøre det på den måde du har beskrevet, for at få ro i sjælen, er der kun dig der bestemmer. Mvh. Ib
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok ret, det kan godt være jeg er for kritisk, men det er for at være på den sikre side. Jeg vil også mene at 10 år, er godt gået for en projektor, så meget forstand har jeg nu heller ikke på dem, til at kunne sige de kan holde så længe.
Men mit valg falder på en DLP. Jeg har snart sparet op til en SP 5700 og glæder mig til købet.
Mvh Dief
|
| Til top |
|
| |
isman Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dief. Den skal du nok blive glad for, den er meget rost overalt på nettet. Jeg håber du skriver lidt om den, når du får den købt og afprøvet. Mvh Ib
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig bliver der skrevet om den, og jeg vil også skrive om hjemmebioen som jeg vil bygge. Jeg flytter nemlig i hus med kæresten og der får jeg et rum på 3,6 x 4,3 m. Hele begivenheden sker den 1/4-04, og jeg kan snart ikke vente med at komme igang.
Mvh Dief
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|