| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 26 Maj 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg også en på vej 
Har bestilt en hos Streamtech nu da der er intro pris på dem. Er spændt på hvor meget bedre lyd den har i forhold til den gamle 4. 
I første omgang skal den køre direkte til min forstærker. Håber ikke den er så langt fra min gamle Arcam CD23 som den gamle model.
Hvordan er internet-radiokanalene ? Nåede ikke at prøve det da jeg havde den gamle model på prøve. __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk ikke afprøvet dens egen konverter - den røg direkte i en EMM labs dac2. Men ud fra diverse anmeldelser at dømme, holder den indbyggede konverter en høj standard.
Internet radiokanalerne fungerer fint - man har jo adgang til alverdens musik.
Jeg har et problem med at få Olive'n til "snakke sammen" med mit TV, hvilket jo ellers burde være en smal sag via hdmi. Nogen der har et bud på en forklaring?
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg den i huset  .
Efter første seriøse lyt er den fuldt på højde hvis ikke bedre end min Arcam FMJ CD23 som har ring Dac konverter. Faktisk er
den klasser bedre end den gamle model, Olive Opus 4.
Jeg har godt læst de gode anmeldelser men efter at have hørt Opus 4 var jeg noget skeptisk. Ser ud til at min pessimisme er
ubegrundet end til vidre
De næste dages lytning må vise om den bliver stående... __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
dertonkansler Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes at denne Olive 4HD lyder meget interessant, dog har jeg hørt visse tunger sige at den er lidt "tung" betjenings mæssigt ved mindre at man er en pc / teknik freak, hvad er jeres erfaring her ?,og er der nogen af jer der kender til et sted på sjælland hvor der er muligt at låne denne fine maskine med hjem,uden at den skal "købes" først.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne også vælge at købe en Mac mini og koble den sammen med en Ipad via Bluetooth. Så har du også en fuldblods HTPC med i købet til ca. 12.000 kr.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dertonkansler skrev:
|
Jeg syntes at denne Olive 4HD lyder meget interessant, dog har jeg hørt visse tunger sige at den er lidt "tung" betjenings mæssigt ved mindre at man er en pc / teknik freak, hvad er jeres erfaring her ?,og er der nogen af jer der kender til et sted på sjælland hvor der er muligt at låne denne fine maskine med hjem,uden at den skal "købes" først.
Mvh.
|
|
|
Olive 4HD er absolut ikke tung at danse med -tværtimod. Man behøver overhovedet ikke at kunne bruge en pc for at få glæde af Olive. Desuden er den prismæssigt et kup. Engelske Naim har lavet et apparat der minder om Olive. Men harddisken hos Naim er meget mindre samtifig med at apparatet koster det dobbelte. Derudover støjer diskdrevet hos Naim, hvor Olive er fuldstændig lydløs. "What Hifi" mener endda at Olive 4HD er en hård konkurrent til den nyeste mediaplayer fra Meridian til ca 70K.
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batman
Bruger du NAS eller ekstern harddisk til backup?
Jeg synes også den er nem at betjene. Har ikke haft besvær end til videre.
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Hej Batman Bruger du NAS eller ekstern harddisk til backup?
Jeg synes også den er nem at betjene. Har ikke haft besvær end til videre. |
|
|
Jeg har faktisk ikke taget back-up endnu (har vist endnu aldrig taget back-up af noget som helst ). Jeg er meget lydhør overfor gode forslag desangående.
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt i tvivl omkring backup. Havde tænkt at købe en forholdsvis billig ekstern harddisk LaCie 2TB men har fundet ud af at
4HD´en kun passer sammen med en harddisk der er formateret i FAT32. Eneste LaCie jeg kunne finde er LaCinema Classic HD
2TB og så er prisen
omkring 2K.
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Jeg er lidt i tvivl omkring backup. Havde tænkt at købe en forholdsvis billig ekstern harddisk LaCie 2TB men har fundet ud af at 4HD´en kun passer sammen med en harddisk der er formateret i FAT32. Eneste LaCie jeg kunne finde er LaCinema Classic HD 2TB og så er prisen omkring 2K.
 |
|
|
Du behøver ikke at lede efter en hard disk der er født FAT-32 –du køber blot en disk, og hvis du benytter en pc med Vista eller Windows 7, så sætter du disken til, går ned i start, op i computer, og her højre klikker du på den disk, og siger ”formater” her kan du i toppen nu vælge eks NTFS, eller FAT-32, her vælger du så FAT-32 og siger ok til at formaterer.
Har du eks. En XP baseret pc, kan du benytte dette program..
http://www.brothersoft.com/fat32formatter-168057.html
PS: der er jo ingen grund til at købe hele 2-TB hvis du ikke har fyldt maskinen ”2-TB –så har du fyldt flere tusind plader ind” så du kan jo blot tage back-up med mindre, og købe større med tiden, da prisen jo kun går en vej…
Til jer der har Olive`..! skal i holde øje med hjemme siden i disse dage, da der komme en meget stor opdatering ”de køre beta test for tiden” denne kommer ikke direkte ned i maskinen, men kræver en USB stik, og at man skal down loade en fil først.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
dertonkansler Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til jer med svar omkring betjeningen af Olive, det lyder som en maskine der skal lyttes på i hjemme vante omgivelser hurtigst muligt . Peter hvad går den kommende opdatering ud på ?
Mvh.
René
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Lyder som om der er noget ¨stort¨på vej
Jeg bruger en mac. Hvordan gør man det med den? Hvis du kan hjælpe. Takker. __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
dertonkansler og Hede, jeg har sendt en PM til jer...
Hede du lægger filen ned på en USB, og det betyder ikke noget hvis du har MAC..
hvis dit spørsmål var med hensyn til FAT-32 og MAC, så benytter du blodt linket..
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak CPH-R
Opdateringen virkede super
Jeg har forsøgt at finde DR P3 på internet radioen men uden held. Hjælp?
Har dog fundet den lokale radio...
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har spekuleret på om Olive kunne bringes til at sende lyd ud via USB. Har spurgt hovedafdelingen i USA. De svarede "Olive does not support USB-playback currently". men vil det være nok med en softwareopdatering for at sådan noget kan lade sig gøre eller skal der også modificeres på hardwaren?
M.h.t til den nyeste opdatering (beta-test) bliver den vel tilgængelig på samme måde som de foregående, hvor man bare kobler maskinen på internettet?
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Tak CPH-R
Opdateringen virkede super
Jeg har forsøgt at finde DR P3 på internet radioen men uden held. Hjælp?
Har dog fundet den lokale radio...
|
|
|
de er desværre lidt sløve Over-There mht. danske statione, men de har nu modtaget alle de danske Ulr addresser.... så de har sagt at de vil lægge dem ind.
så det kommer en dag.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Har spekuleret på om Olive kunne bringes til at sende lyd ud via USB. Har spurgt hovedafdelingen i USA. De svarede "Olive does not support USB-playback currently". men vil det være nok med en softwareopdatering for at sådan noget kan lade sig gøre eller skal der også modificeres på hardwaren?
M.h.t til den nyeste opdatering (beta-test) bliver den vel tilgængelig på samme måde som de foregående, hvor man bare kobler maskinen på internettet?
|
|
|
hvorfor vil du have lyd ud på USB..?
der er jo både digital og analog ud idag, og du har jo fuld adgang til den via. netværket.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Batman skrev:
|
|
|
|
hvorfor vil du have lyd ud på USB..?
der er jo både digital og analog ud idag, og du har jo fuld adgang til den via. netværket.
|
|
|
Ja, det kan måske lyde som et lidt søgt krav. Men jeg har min Olive koblet til en EMM labs Dac2. Og den siges at lyde allerbedst via dens USB-indgang. Så det kunne jo være sjovt at prøve...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 August 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, koldt vand i blodet... ifølge importøren af EMM labs er det toslink indgangen der giver det bedste lydresultat. (ingen digital og elektrisk støj).
|
| Til top |
|
| |