| Forfatter |
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Jeg er i fuld gang med at "fodre" bæstet med cd'er - dvs rippe dem. Jeg har valgt at lagre dem ukomprimeret da det går hurtigst. På den måde kan den rumme ca 3000 cd'er. Det skulle vist nok kunne dække mit behov. På nuværende tidspunkt har jeg slet ikke afdækket alle dens muligheder, men den er en fornøjelse at betjene. |
|
|
Hvad er "hurtigt"? - hvor lang tid tager det at rippe en CD?
Jeg husker selv min laaange tid med "lige" at putte en ekstra CD ind i PC'en hver gang jeg havde et ledigt øjeblik...
Finder den selv alle covers frem? Det kan jo også hurtig tage "lidt" tid - selv når man bruger online baser, der jo ikke altid lige finder det rigtige cover/indhold
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
Batman skrev:
| Jeg er i fuld gang med at "fodre" bæstet med cd'er - dvs rippe dem. Jeg har valgt at lagre dem ukomprimeret da det går hurtigst. På den måde kan den rumme ca 3000 cd'er. Det skulle vist nok kunne dække mit behov. På nuværende tidspunkt har jeg slet ikke afdækket alle dens muligheder, men den er en fornøjelse at betjene. |
|
|
Hvad er "hurtigt"? - hvor lang tid tager det at rippe en CD?
Jeg husker selv min laaange tid med "lige" at putte en ekstra CD ind i PC'en hver gang jeg havde et ledigt øjeblik...
Finder den selv alle covers frem? Det kan jo også hurtig tage "lidt" tid - selv når man bruger online baser, der jo ikke altid lige finder det rigtige cover/indhold
Hilsen Thomas
|
|
|
jeg tror det tager en 5-7min at lægge en cd ind i flac...alt efter længden af cd. at hente cover på nettet, tager ikke mange sek!!!!
jeg mangler dog fra importørens side at få meddellelse hvilken IR-reciever man kan bruge!!!!hmmmmm.....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
De herre,
her lidt til dem af jer der tør prøve..!
Dear beta-Testers,
I'm happy to announce 4.1.5 is just around the corner with some great new features, performance increases and bug fixes. We are currently testing the beta version of 4.1.5 (O4HD only) and I would like to ask you for your support.
If you do own an O4HD please download and install the beta software and report any misbehavior, instability or positive feedback.
I'm looking forward to closely work together with you to address any issues/bugs.
------------------------------------------------------------ ------------------------------------
Instructions to launch a USB software update:
1. Download the update file:
O4HD 4.1.5:
http://downloads.olive.us/beta-415/O4HD/rev765/SWUpgrade.tar
2. Format a usb drive to Fat32. If your computer doesn't support this format please use one of the following software: http://www.brothersoft.com/fat32formatter-168057.html
3. Save the file SWUpgrade.tar to your Fat32 formatted usb drive without modifying.
4. Connect the usb drive to your Olive device
5. Wait till the usb-inserted popup is displayed
6. Choose the Option "Software Update". This launches the software update. A status screen comes up. Once the system reboots automatically and shows the black Olive screen your system is successfully updated and ready to use again.
Note: Please do not reboot or turn off the Olive device while the update is in progress.
------------------------------------------------------------ ------------------------------------
Release Notes 4.1.5:
New features: - tapping on the artwork cover the track list of the album is now shown - network password is preset if network was entered before - file type, bit depth and more is shown when tapped on quality bar within the playscreen - a complete album can now be added to a playlist
Performance increases / resolved bugs: - if system can't find the metadata of a CD it will time out and show as unknown - network name can contain special characters like - ' (not + : and &) - major performance increase for the artwork cover browsing - switching to HDMI and back will now stay within the menu and not go back to the start screen anymore - japanese / french language corrections - interference with other remote controls resolved - pop sound between HD tracks resolved
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
FragtManden Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på om Olive 4HD kan bruges som standalone dvs. uden forforstærker?
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
FragtManden skrev:
| Jeg tænkte på om Olive 4HD kan bruges som standalone dvs. uden forforstærker? |
|
|
ja det vil jeg da mene....den har da volume kontrol.....mvh velkommen
ps. synes nu også at ha læst det et sted.....
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
Så kom der en lille bror til 4hd nemlig Olive 3. Den ser godt nok en lidt skabet udgave. 500 GB harddisk og ingen digital udgang
Noget nyt omkring en opdatering af iphone appén ?
|
|
|
De 500 GB er nok til 1500 plader i FLAC, måtte man have flere - så køber man blodt en extern NAS. Den lille O3HD har digital ud..! det gøres via USB stikket.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
rigtig rart med alle de infos......men har man fået afprøvet den ir modtager man tidligere snakkede om til olive 4hd??????
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
rigtig rart med alle de infos......men har man fået afprøvet den ir modtager man tidligere snakkede om til olive 4hd??????
mvh velkommen
|
|
|
de fik ikke sendt mig en de banditter....! men har vist fundet en anden til dig. du får info (og jeg lover MEGET snart) __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ser det ud med DR på netradio? Jeg har ikke fået det til at virke...
Kommer der backup via netværk? Det mangler der.  __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hede skrev:
|
Kommer der backup via netværk? Det mangler der. 
|
|
|
Der faktisk ikke dig – der er problemet…
Vi sidder faktisk lige midt i det lige nu..!? sagen er, der findes flere forskellige typer URL addresser.! Nogle der slutter på .m3u (disse er de helt frie) og så der lokale der slutter på .pls (de er til lokal stationer) og så der dem der slutter på .asx (og det er disse DR benytter –denne type indeholder region og DRM så man ikke lige kan optage) og det er den type Olive skal lave en software opdate til. Og som et hvert andet amerikansk firma, kan de ikke forstå, hvorfor europa ikke bare gør som dem…
Men de er på sagen nu, og de har forstået vigtigheden nu.
?.. hvis du nu sidder og tænker ”hvorfor kan alt muligt andet udstyr, sådan bare gå på en net station” så det ofte fordi, deres net radio virker ved at enheden router igennem til en net radio udbyder (som eks. V-radio), og så modtager man faktisk fra dem.
”og hvis du NU tænker –hvorfor gør Olive ikke bare det” kan jeg kun svare ”ved det ikk`
Men der sker noget.
PS: der er en update lige nu, og der kommer en ret så gennemgribende en om 3-5 uger
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Lyder godt at der sker noget  . Det glæder jeg mig til
Kunne godt tænke mig at høre om Olive vil lave backup via netværk? __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 08 April 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Kunne egentlig godt tænke mig og høre om jeg kan back-uppe mine næsten 1000 CD'er fra min O4HD ud på en USB-Disk, og så back-uppe dem ind på den 3HD jeg har stående på mit kontor i firma'et, eller skal jeg igennem alle skiverne igen??? - Eller er der andre smarte måder???
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Hede skrev:
Så kom der en lille bror til 4hd nemlig Olive 3. Den ser godt nok en lidt skabet udgave.
500 GB harddisk og ingen digital udgang Noget nyt omkring en opdatering af
iphone appén ? |
|
|
De 500 GB er nok til 1500 plader i FLAC, måtte man have flere - så køber man blodt en extern NAS. Den lille O3HD har
digital ud..! det gøres via USB stikket.
|
|
|
Jeg kan ingen dokumentation finde omkring digital usb udgang. Kan du uddybe?
Jeg går ud fra at du mener at man kan koble en dac til via usb porten.
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2011 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
Hede skrev:
|
Kommer der backup via netværk? Det mangler der. 
|
|
|
Der faktisk ikke dig – der er problemet…
Vi sidder faktisk lige midt i det lige nu..!? sagen er, der findes flere forskellige typer URL addresser.! Nogle der slutter på .m3u (disse er de helt frie) og så der lokale der slutter på .pls (de er til lokal stationer) og så der dem der slutter på .asx (og det er disse DR benytter –denne type indeholder region og DRM så man ikke lige kan optage) og det er den type Olive skal lave en software opdate til. Og som et hvert andet amerikansk firma, kan de ikke forstå, hvorfor europa ikke bare gør som dem…
Men de er på sagen nu, og de har forstået vigtigheden nu.
?.. hvis du nu sidder og tænker ”hvorfor kan alt muligt andet udstyr, sådan bare gå på en net station” så det ofte fordi, deres net radio virker ved at enheden router igennem til en net radio udbyder (som eks. V-radio), og så modtager man faktisk fra dem.
”og hvis du NU tænker –hvorfor gør Olive ikke bare det” kan jeg kun svare ”ved det ikk`
Men der sker noget.
PS: der er en update lige nu, og der kommer en ret så gennemgribende en om 3-5 uger
Peter
|
|
|
Hej Peter
Hvornår bliver den første update tilgængelig?
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst at update 4.1.6 er til beta test. Hvornår får vi den? Og er DR netradio med?
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der ved hvor man downloader den apps der skal til for at få i/pad til at fungere som toutchscrenn fjernbetjening for olive 04hd????
kan ikke finde den på olive.us
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps du skal finde den i apple´s itunes store. Søg efter iMaestro.
__________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
hoffer1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 08 Maj 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
| [QUOTE=CPH-R]
[QUOTE=Hede]Så kom der en lille bror til 4hd nemlig Olive 3. Den ser godt nok en lidt skabet udgave. 500 GB harddisk og ingen digital udgang Noget nyt omkring en opdatering af iphone appén ? |
|
|
De 500 GB er nok til 1500 plader i FLAC, måtte man have flere - så køber man blodt en extern NAS. Den lille O3HD har digital ud..! det gøres via USB stikket.
hej til alle jer som har sådan en olive 4hd - jeg er desværre kun ejer af olive nr4 men er mægtig glad for den men har dog lige et ? som i måske kan svare på.
jeg kunne godt tænke mig at sætte en extern hd til mit olive opus nr 4 med 1-2 tb men når jeg sætter den til så kan den ikke ses på olive under musikkilder - har så læst i manualen at der er noget med at den skal køre på samme netværk og understøtte upnp hvad der så end er ?? samt have relevant softwaree kørende ?? nogen som kan hjælpe med dette eller er der en anden mulighed det bare ikke muligt at sætte en xtra hd på .
takker mange gange på forhånd
mvh
hoffer
ps - en ny herinde og svare måske forkert og håber at i bærer over med mig 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> hoffer1
Du kan ikke tilslutte- en USB hard disk på USB indgangen, på din Olive (denne er kun til restore og back-up) hvis du vil udvide dit musik lager. Skal du investerer i en decideret NAS server, som du tilslutter dit netværk (det vil ofte betyde, du skal have en netværks router –hvor du tilslutter alle hjemmets computer udstyr) når du så vil redigere i musikken, kan du benytte Olive Maestro (her skal du downloade Firefox, og når du har gjort det åbner du en browser og skriver http://xx.x.x.xx.8163/maestro (xxèrne udskifter du med de tal der står i din Olive) og nu vil du kunne redigere dit Olive bibliotek.
http://downloads.olive.us/guides/en_olive_maestro_guide.pdf
Lige et par indskudte råd.:
Jeg har ofte været hos kunder, der har alle mulige mærkelige problemer med deres netværk (at der kan komme en klik lyd hvert 5 sek, eller den hakker hvis der skal streames film)
Jeg har fundet ud af –der er stor forskel på router, så i dag anbefaler vi/jeg at alt ens musik/film/media køre på sin egen router. Nu skal jeg ikke gøre mig klog ind i et felt, hvor jeg ikke har den store viden, men den anden dag havde jeg et tilfælde, hvor der kom klik lyde i musikken, var inde og ændre MTUèn i routeren fra default 1500 til 1480 med det resultat, klik lyden var væk – samtidig kunne der filmstreames 6 forskellige stæder i fuldt 1080p.
Peter
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2011 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvornår får vi update 4.1.6 ? __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |