| Forfatter |
|
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sven.
Ja det var lidt træls, men jeg er optimistisk anlagt og det giver jo bare mulighed for noget andet godt....Tak for fiffet mht.
riaa/pickup/prisforhold.
Hmm. troede den Rondo red kostede 5 kg. Så den lige til 3 kg hos
Frequence
Må lige snuse lidt rundt på nettet, selv om jeg er godt brugt efter et par herlige timers kitesurfing.
god aften.
Anders
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rondo Bronce som koster 5 kg.
|
| Til top |
|
| |
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anse
Det var måske værd at holde lidt øje med markedet. En Ortofon Rondo Bronze har for ikke så længe siden været solgt flere steder til 4200 kr. Måske tilbuddet kommer igen, eller man kan se hvad man kan handle sig frem til.
Det er iøvrigt en PU jeg selv kunne være int. i, hvis den kommer til 4200 kr. igen.
MVH Jan
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
Hej Anse
Det var måske værd at holde lidt øje med markedet. En Ortofon Rondo Bronze har for ikke så længe siden været solgt
flere steder til 4200 kr. Måske tilbuddet kommer igen, eller man kan se hvad man kan handle sig frem til.
Det er iøvrigt en PU jeg selv kunne være int. i, hvis den kommer til 4200 kr. igen.
MVHJan |
|
|
Hej Jan.
Den serie generelt ser ud til at være "best bye". Det bliver ikke denne gang jeg investerer i sådan en, bliver billigere, men
det kommer, ingen tvivl om det.
Hvilken PU har du på nu.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anse - nu du har været uheldig een gang allerede: Inden du køber en ny PU, vil jeg foreslå, at du prøver typen af på din Tube
fidus. Fungerer den helt som den skal til MC? Du må herinde kunne finde een nær dig, der har fx. den Ortofon der foreslås.
Prøv så af, hos ham/hende (!) om det fungerer med din Tubefidus.
Jeg er sikkert ikke helt opdateret: men findes der virkelig støjsvage rørbaserede MC forstærkere? Plejer rør RIAA er ikke at
køre bedst med en stepup trafo forrest? Mao. er din MC/RIAA løsning ikke velegnet til MC PU? Det må der være andre
Tubefidus brugere, der kan vejlede dig om.
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Anse - nu du har været uheldig een gang allerede: Inden du køber en ny PU, vil jeg foreslå, at du prøver typen af på din Tube fidus. Fungerer den helt som den skal til MC? Du må herinde kunne finde een nær dig, der har fx. den Ortofon der foreslås. Prøv så af, hos ham/hende (!) om det fungerer med din Tubefidus.
Jeg er sikkert ikke helt opdateret: men findes der virkelig støjsvage rørbaserede MC forstærkere? Plejer rør RIAA er ikke at køre bedst med en stepup trafo forrest? Mao. er din MC/RIAA løsning ikke velegnet til MC PU? Det må der være andre Tubefidus brugere, der kan vejlede dig om. |
|
|
Hej Ulrik.
Du har ret, burde prøve det af.
Jeg overvejer pt. Rondo red og blå, mc´s 0.5 mv. Foreskellen på de to ligger mig bekendt i slibning af nål, eppeliptisk( rondo red og Fritz Gyer 70 (Rondo Blue.)
Har det lidt sådan, at hvis ikke det fungerer med min Riaa, så må jeg købe en anden.
Bortset fra det, så har jeg brugt lidt energi på OM30 eren, og den spiller slet ikke ringe efter jeg har sat den rigtigt op. Syntes dog der er en smule brum.
Gjorde et godt fund i den lokale marskendiser med 2 stk.s N.H.Ø.P/Mikkelborg lpér. Bl. a en lækker version af Spørge Jørgen.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med NHØP. Han plejer at lyde fedt på LP. Mixingen kan være speciel, men der plejer at være hul igennem.
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
| Tillykke med NHØP. Han plejer at lyde fedt på LP. Mixingen kan være speciel, men der plejer at være hul igennem. |
|
|
Jo tak til 10 kr stykket er det et fund, lækkert lydunivers.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juhuuuuuuuuuuu.
Var forbi en ven og han havde en ny Audio-technica AT-OC9 liggende, som han tilbød mig at låne med forekøbsret:) hvis jeg
syntes om den.
Så vidt jeg ved er det lidt en klassiker som denon dl-103 .
Jeg har virkelig aldrig nydt mit anlæg og lyden derfra som jeg gør netop nu. Hamrende ørevenligt og der er nerve jeg ikke
før har hørt. ....Fortryllende var vist ordet
Mht. pickup så var planen egentlig at købe en ortofon rondo red eller blue, men den her kan jeg vist få noget billigere og så
er der plads til forbedring, ligesom det er rart at have flere pu´s.
Nogen som kender til eller har haft denne PU.
Som tidligere nævnt, så er jeg meget taknemmelig over alle jeres hjælpende indlæg/råd samt foreslag.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft 2 stk AT-OC7. Hmmm - nyd den, mens den varer. På begge mine PU splintredes borstaven, der holder nålen, efter
et eller to års brug. Andre har haft lignende oplevelser. Desuden synes jeg stereoperspektivet på disse modeller med V-
armatur er forkert: meget dybt = fint - men altså også alt for smalt = skidt. Alle andre MCer har et X-formet armatur, eller et
firkantet armatur, hvor spolerne er viklet symmetrisk ifht. nåle fanen. På et V-armatur sidder V-et med hver sin vikling ovenpå
nålefanen. Det er for at gøre nålefanen kortest muligt = fint, men det ændrer altså aftastningsgeometrien. Sådan som jeg har
hørt det i mit anlæg.
en klassiker som DL 103 er det ikke. Der skal vi hen i van den Hul MC 10, Dynavector Karat, Ortofon SPU. Mener jeg.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 05:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
anse skrev:
Juhuuuuuuuuuuu.
Var forbi en ven og han havde en ny Audio-technica AT-OC9 liggende, som han tilbød mig at låne med forekøbsret:) hvis jeg syntes om den.
Så vidt jeg ved er det lidt en klassiker som denon dl-103 .
Jeg har virkelig aldrig nydt mit anlæg og lyden derfra som jeg gør netop nu. Hamrende ørevenligt og der er nerve jeg ikke før har hørt. ....Fortryllende var vist ordet
Mht. pickup så var planen egentlig at købe en ortofon rondo red eller blue, men den her kan jeg vist få noget billigere og så er der plads til forbedring, ligesom det er rart at have flere pu´s.
Nogen som kender til eller har haft denne PU.
Som tidligere nævnt, så er jeg meget taknemmelig over alle jeres hjælpende indlæg/råd samt foreslag.
vh. Anders |
|
|
Jeg har selv en Audio technica oc9, den gamle type, og jeg elsker os lyden fra den, eneste ulempe er en noget hvidlig diskant, men for pokker en fed bas den kan gengive, super stram, og veldefineret, og perspektivet er som malet i 3d __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AT OC9 er ikke nogen dårlig PU - start med den, og prøv så siden en Rondo. Det er godt med 2 (Pickup´er, altså  )
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nyder det virklig nu.
Som skrevet så er bassen stram, men endnu ikke super dyb, kunne have mere "drive" når det går løs. Stemmegengivelsen er bare lækker, og der er bare hul igennem.
Hvad mener du med hvidlig diskant?.
Rondoen bliver ret sikkert tilføjet setuppet da jeg er for nysgerrig til at lade være.
Mht. pris, så er jeg i tvivl om hvad den skal koste? Er som sagt ubrugt.
vh,
Anders
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sven.
Det var faktisk også i den stil jeg tænkte på, bare lidt svært, læs (prekært) at forhandle med folk man kender.
Godt med en pris fra en udefrastående.
vh.
Anders
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venskaber bør baseres på ærlighed. Tal lige ud af posen. Hvis din ven forventer special (high) friend price, fortjener
han at blive klogere
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
heheh.
Vi har ikke talt pris, men de ville blive baseret på uvidenhed fra os begge
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
800 til 1000 kr er ikke helt tosset.  Ingen af jer bliver snydt til den pris.
|
| Til top |
|
| |