| Forfatter |
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for de gode forslag, altid sjovt at se hvad andre lytter til... jeg skal vist snart på indkøb i stereo studio..
mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Glem ikke kvinden, som musikscenen mistede alt for tidligt. Hun havde/har kort og godt, en af de smukkeste stemmer, hørt på guds grønne jord !
Jeg taler om EVA CASSIDY !!!!
Lyt bla. til "Live at Blues Alley" samt "Songbird" !
Køb og lyt, så er man klar over at hun var/er noget helt unikt. Musikformidling på første klasse...... SMUKT ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robbie Robertson har lavet nogle udgivelser i formidabel kvalitet, bl.a Contact from the underworld of redboy. Ret speciel men ganske interessant stil. Burde kunne fås på tilbud til små penge, men absolut fuld pris værd.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du bare sidde med lukkede øjne og svømme hen, så er det barclay james harvest - især deres livealbums.
Eller et gammelt klassisk hørespil: War of the worlds. Den giver gåsehud __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hvad jeg pt. har i tasken når jeg er rundt og lytte.
Eric Clapton - Reptile (Track 1: micro detaljer/mellemtone lyd, Track 3: Dynamik og stemmer)
Pink floyd - The Wall (CD1, Track 4 - helikopteren! og bas/kontrol i efterfølgende anslag på trommer)
Dream Theater (now there are two of them! ;-) - Train of Thought (Track 4: Overblik samt bevarelse af detaljer når der er tryk på ... knæk strømforsyningen?)
Dire Straits - On Every Street (Track 2 - Rum og "lyder instrumenterne rigtigt") - en fordel ved pladen er at hvis du tilfældigvis er afsted uden cd'er har næsten alle forhandlerne den.
Josefine Cronholm - Hotel Paradise (Track 1 - Micro detaljer/rum samt bas afstemning)
Pink Floyds - Dark side of the moon (Track 3 - DingDong .. jeg er simpelthen nød til at høre hvordan grejet siger DingDong, prøv det gerne mens der er andre i forretningen og skru godt op )
Og så plejer de at smide mig ud med mindre jeg hiver dankortet op af lommen 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dytti skrev:
|
Eller et gammelt klassisk hørespil: War of the worlds. Den giver gåsehud
|
|
|
Yes yes.....den høres et par gange om året....den er fed.
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ørstrøm skrev:
|
Jeg har en B&W test CD som jeg normalt bruger.
Jeg fik den ved at skrive til B&W på deres hjemmeside. De sendte den herefter til min lokale hifiklub, hvor jeg så kunne komme ned og hente den til 150kr, det er sku da service! 
På den er der diverse genrer, alle optaget i det samme studie med 2 mikrofoner. Strålende lydkvalitet, og nogle af numrene er faktsik så fede at jeg jævnligt hører dem for fornøjelsens skyld 
4-5 af numrene er tilmed tilstede i to versioner, en stereo og en multikanal. (Vistnok DTS, er ikke sikker har aldrig afspillet dem). Det gør dog at ældre CD afspillere der ikke kan aflæse CD-RW nok heller ikke kan afspille den her.
Håber du kan bruge det til noget
|
|
|
Øh, den cd fik jeg da tilsendt gratis.....
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikk om det er den, den jeg fik var i et plastic etui, men der står da ihvertfald b&w på, og der er også musik på, men det er ikk sikkert det er den samme.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nautilus skrev:
| jeg ved ikk om det er den, den jeg fik var i et plastic etui, men der står da ihvertfald b&w på, og der er også musik på, men det er ikk sikkert det er den samme. |
|
|
Kan du ikke fortælle hvordan du fik den (du så har) tilsendt gratis, jeg ville da ikke have noget i mod at høre lidt på sådan en.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lisa Ekdahl, Peter Nordahl Trio: Back To Earth.
Fantastisk pianist, meget naturlig klang, dejlig musik trods Lisa's trang til at bruge sin 8 års pigestemme lidt for ofte. Men sikken en nerve og hvilket drive på mange af numrene. Oplagt til at høre kvaliteterne på et harmonisk anlæg.
Madonna: Ray of Light
Ry Cooder: Jazz
Rickie Lee Jones: Rickie Lee Jones

|
| Til top |
|
| |
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danske:
Swan Lee
Julie
Kashmir
Tim Christensen
Maria Lucia
Noget af Tue West (ikke alle hans numre )
Udenlandske:
Outkast
Evanescence
Sarah Connor
Black eyed peas
Robbie Williams - og meget meget mere...............
Står faktisk og skal købe nogle nye cd'er. Er der nogen herinde der har handlet med CDON.COM???? Skal man betale fragt, eller er det med i prisen? Kan de anbefales?
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skal sidde og lytte musik så jeg svømmer hen til en anden verden er det gerne disse nedenstående der kommer på..
Train : drops of jupiter, my private nation
Live : The distance to here, secret samadhi
Counting Crows : This desert Life, acros a live wire live in New York
Div soul Asylum
Bush: The science of things
og når anlægget rigtig skal luftes er det med
Dream Theater : six degrees of inner turbulence, images and words
Staind : breake the cycle
Smashing pumpkins: Adore
Guns n Roses: næsten alle deres cd´er
Metallica: --------//----------
ellers bliver der os lyttet til en del Lis sørensen, back to back, dodo, kim larsen, john mayer, D:A:D, kashmir, big fat snake, dizzy osv.. næsten alt
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom lige i tanke om en anden CD der er fed at teste anlæg på - Fifth Element soundtrack'et af Eric Serra. Hvis man kan huske Chris Tuckers homoseksuelle radiovært så lig øret til track 10 der har et vildt overdrevet stereoperspektiv. Efterfølgende track 11 - Heat har en usansynlig dyb bas. CD'en er også god som stand alone da den indeholder meget forskelligt til at teste med helt fra opera (diva'en) til alm. rock/pop over i de mere syge filmiske effekter.
Prøv den før din nabo 
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Hej allesammen!
Hvilke cd'er synes i der er gode at lytte til, når man skal teste sit anlæg, eller bare sidde og nyde det herlige grej? jeg tænker ikke på de der skod reference cd'er der følger med High Fidelity bladet, det er da den væreste gang hø!
tænker mere på almindeligt musik, kom med nogen forslag??
Mvh Brian Høgh
|
|
|
Uden tvivl Telarcs 1812 Ouverture på SACD!!!
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ridin Thumb: 21'st century funk. & nbsp; og så er musikken også god!  __________________
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hej
Glem ikke kvinden, som musikscenen mistede alt for tidligt. Hun havde/har kort og godt, en af de smukkeste stemmer, hørt på guds grønne jord !
Jeg taler om EVA CASSIDY !!!!
Lyt bla. til "Live at Blues Alley" samt "Songbird" !
Køb og lyt, så er man klar over at hun var/er noget helt unikt. Musikformidling på første klasse...... SMUKT !
|
|
|
Jep...HOLBERG er inde på noget af det rigtige. Den dejlige Eva Cassidy er et kapitel for sig, og må absolut være et must i din pladesamling.
Siden jeg blev "oplyst" har Cassidy (næsten) været i spillen hver dag. De omtalte skiver er noget af det ypperste, der er lavet. Her kan man virkelig føle nærvær og du kan fornemme tilstedeværelsen af alle musikere og folk i rummet. Køb pladen, eller pladerne, og du er kommet et skridt nærmere Paradiset!
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bare har brug for at smide stængerne op på sofabordet, skænke et glas cognac og "forsvinde" en lille times tid.... Så, kan jeg varmt anbefale NHØP "To A Brother", hvor du vil være i selskab med tre fantastiske musikere, der bare nyder at spille musik. Specielt track nr. 5 er sublim. Her er tale om musik, og det at kunne komme i kontakt med alle ens sanser. Guitarkompositioner af Ulf Walkenius, der overgår det meste og NHØP's bas, der fylder rummet med en blødhed og fylde, så ens hjerte er ved at briste....Hvis dine ht'er altså ikke er stået af for længst, bare fordi du har lyst til at skrue volumenknappen op på hysterisk højt!!!
Mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt alt sammen, kanon med nogen forslag! nu ændrer jeg lige spørgsmålet: er det så hvad i hører på til dagligt? for mit vedkommende, er en af de vigtige ting, når jeg køber nyt udstyr, at det stort set spiller det meste musik godt, hvad enten det er gode eller dårlige indspilninger, det sker da mere ofte at jeg sidder ved computeren (typisk på denne side ) som er i en tilstødende stue og hører på mit super anlæg, end at jeg sidder og lytter på en håndfuld reference cd'er i den optimale lytteposition! reference cd'er indeholder vel ikke så tit, det musik der rører noget inde i os, eller som gør noget ved os F.eks glad og i godt humør. Tag nu for 5 min siden, da jeg satte en gammel Bamses Venner cd på (grin bare) en gammel skive der hedder "Vores Damer" track 5:tårer taler sandt, en helt skod indspilning, men et kanon nummer, er det ikke dette Hi-Fi handler om???? at høre det musik man kan li at høre, istedet for at alting drukner i reference cd'er med diverse geniale optage tekniker, hvor musikken ikke siger os en skid, men vi blir blændet af den måde musikken er indspillet på!
Mvh Brian høgh
|
| Til top |
|
| |
waggy Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 18 Marts 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Er der nogle der kan fortælle mig hvad den skive med Lauryn Hill hedder præcist?
Og til Holberg... En dejlig beskrivelse du har af Eva Cassidy. Den er ramt lige i øjet . Større sangerinde finder man vel aldrig.
Mvh. Mads
|
| Til top |
|
| |