Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 19:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gulv vs stander-højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 April 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

[Det vil i givet fald være i Århus, hos min nyerhvervede arbejdsgiver TC MKII...

Ja, jeg havde lige overset, at du var blevet en del af tapeconnection version 2.0 (2. generation af kassettebånd var vist DAT, så måske den nye butik skulle have heddet Datconnection ;-)

Som også floe er inde på, at standerhøjttalere tit voicet lidt anderledes for at komepnsere for den manglende bas, men det ænder ikke ved, at det kan blive en meget interessant session.

Og gode bud mht valg af modeller.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Ja, jeg havde lige overset, at du var blevet en del af tapeconnection version 2.0 (2. generation af kassettebånd var vist DAT, så måske den nye butik skulle have heddet Datconnection ;-)

Teknisk set var 2. generation af kassettebåndet DCC...

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 26 April 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

dreamz skrev:

Teknisk set var 2. generation af kassettebåndet DCC...

Jo, men DAT blev introduceret i 1987; DCC først i 1992, Men DCCConection, lyder da også fint Wink

Hvordan havde du tænkt dig at dele frekvenserne i forsøget? med et elektronsik delefilter?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 April 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Jo, men DAT blev introduceret i 1987; DCC først i 1992, Men DCCConection, lyder da også fint Wink

Ja men DAT var/er et konkurrerende format, mens DCC blev udviklet af bl.a. Philips som en videreudvikling af den almindelige kassette. DAT er DAT 1.0, DCC er MC 2.0  

dreamz skrev:

Hvordan havde du tænkt dig at dele frekvenserne i forsøget? med et elektronsik delefilter?

Jeg havde sådan set bare tænkt mig at bruge en surroundreceiver som forstærker.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2010 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

dreamz skrev:
Rune|WildChild skrev:

Næsten enig, på standerhøjtalerne, kan man godt sige at man i et lille rum har <span style="font-style:
italic;">oplevelsen</span> af mere bas, i og med at det ikke mudrer... Samtidig er en standerhøjtaler en langt hårdere
belastning for forstærkeren, så den må du også lige ændre Ellers er jeg nogenlunde enig..

Ja, Dynaudio er traditionelt seje at have med at gøre, så du har nok ret i, at man ikke bare kan konkludere, at standere-
højttalere er nemmere at drive. Men jeg skrev det fordi - som det også ganske rigtigt blev skrevet - at det kræver en stærk
forstærker at holde styr på en 10/12 tommer bas.

Men da du valgte dine Dynaudio Focus 140, overvejede du så et sæt 220, som jo på en måde er en forvokset 140 med en
ekstra basenhed?

Og måske var det måske en ide, at lave det forsøg, Otto foreslog med en 140 og en 220, hvor man med et elektronisk
delefilter - eller hvad ved jeg - cutter alt under 80 Hz fra?

Det er altid spændende med en subwoofer. Jeg har såmen et par gulvhøjttalere, som kommer ender 27 -3 db.....altså en
halvering af bassened v 27 hz. Det fungerer fint, og jeg har ikke behov for en SW. Men med opstilling af mindre systemer,
så vil en sw kunne gi et tilskud af bund....og i menneske-øret, så vil der være mere sammenhæng i hele lydbilledet...og
diskanten kan opleves bedre...tiltrods for der slet ikke er rørt ved diskanterne.

Der er ingen tvivl om der skal mere udstyr til; en forstærker, en sw, evt et elektronisk delefilter. Det kan købes for få penge,
prøv! Mono eller stereo....prøv det.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes