| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hælløwdi bøllerøve!
Rum er noget der næsten notorisk er lagt på al popelidop musik. Spørg Mr. Slips himself! Man hælder rigelige mængder på ALTID. Man gør det fordi man optager i tørre miljøer. F.eks. stemmer opatges typisk i en telefonboks agtig sag, fordi den ikke skal blandes med alt det andet. Hvis den lyder som en telefonboksagtig sag, med tilsat rumklang, så er vi ved at være der.
|
|
|
Det er fuldstændig korrekt, I et studie står hver musiker i hver sin osteklokke. Så der er ikke så højt til loftet som det det kan lyde til.
Lyt iøvrigt til Gasolin 1 og Larsens Værsgo, det er fra den tid hvor man kunne lave lyd , ta´en hvlken som helst ny popplade og hold den op imod de to gamle 70ér plader......uha, den nye får smæk. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S
Håber ikke leddene knirker og humøret er i kælderen denne hersens regnvejrs søndag midt i kirketiden. 
Tacet finder du her
www.tacet.de
Jeg ville bestille direkte, selvom der faktisk er en dansk distributør. Jeg har købt 2 gange, den første gang tog det lang tid og anden gang "det går pænt stærkt hva?" Kun en uge tog det. Og det var jo imponerende, eftersom jeg havde fået besked på, at den skive jeg ønskede var udgået.
Ingen fra deres katalog er udgået - FYI.
Spreer har lavet en del sjove skiver, Audiophile companions hedder et par stykker af dem, én med "horrors" og en med hjælpetracks og musik. Das mikrofon kan anbefales, om det interesserer. Hørte Vol II yesterday - kanon. Brüel & Kjær er stadig min yndlings mike - dynamik udstrakthed og transparens ad libitum og så er den tilmed neutral -yes! .
Snup hellere en stribe før de bliver forbudt.
Instrument sammenligningerne har han lavet for Piano, Bösendorf, Steinway, Bechstein, Fazioli, Yamaha. Violiner Amati, Guaneri, Stradivarius m.fl. Her finder man bare ud af hvorfor en Stradivarius er så populær, at prisen drives op i snesevis af millioner. Amatien kan godt nok lave noget spektakel.
Nå men god fornøjelse med dem, Piano CDén er optaget med B&K FYI.
Hvis man også lige gerne vil høre B&K i den ultimative rolle, så prøv Shu Yun med Säent Säints violin nr. 3 på Denon one point Mastersonics - Huha den sidder så man bæver. Sony har også lavet et par genistreger, én af dem er Sibelius samlede symf + violin of symfoniske digte på Sony Classical med Barenboim. Boxen koster ikke mere end 300 bobs for 5 CD, B&K så det klodser.
SES fandt i øvrigt en label, som også gør brug af B&K.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder bare spændende det du fortæller her. HAr været inde på siden og ville bestille, men kan ikke finde een af dem du omtaler her.
Har skrevet en mail til dem og håber de finder det du omtaler. Har bestilt det hele.'
Mange tak for tippene
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er en flittig læser og lytter når KvK udfolder sig i ægte hifi termer. Der er viden en masse.
Ovennævnte Saint-Saens violinkoncert på Denon har KvK spillet for mig og ovenikøbet med det berømte VdH kabel. Smukkeste violinoptagelse jeg kender. Og funderer man lidt over det kan det undre at dette idag ikke er standard. Hvad skulle forhindre det? Jeg så gerne hovedparten af mine cd'er optaget optaget så vidunderligt - og ville gerne betale hvis det koster mere at lave kvalitet.
Men desværre er hovedparten af ny optagelser på de gængse mærker - fidlet sammen fra koncerter og prøver - og det høres. Sjusk og lidt pc justering og en for fed MF afdeling er hvad EMI/DG/Decca/Philips kan levere idag.
Min Trabant er på vej hjem (det går jo langsomt og usikkert) der rum i sådan en - en helt koncertsal kan der være i sådan en Trabant. Det er ikke sjusk men selveste Karl Suske der fylder hele Gewandhause med sin violin.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kunne jeg godt tænke mig at anbefale et par Denon ting til samlingen. Godt nok ikke med gamle romantiske instrumenter, men alligevel:
Debussy's Préludes Premier & Deuxieme Livre med Jacques Rouvier på Steinway. Denon 38C37-7121 hedder etteren, toeren har min søn lånt, så.... Her er vellyd og dynamik, så man kan høre, hvor godt (dårligt) éns anlæg er sat sammen. De er gamle, fra min tid i HiFi klubben på Fr.sundsvej i firserne. De øvrige Debussy ting med Jacques (Suite Bergamasque osv.) er bestemt også værd at lægge øre til.
God søndag til jer alle. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Kurt von der Auspuff Kubik, SES og Æselhaj!
Lad mig fluks opstøde en stor tak!
Se, dét var gylden info - og så på en søndag...!
Steinway skal man ikke kimse af. Slet ikke, nej!
Mvh
G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Så kunne jeg godt tænke mig at anbefale et par Denon ting til samlingen. Godt nok ikke med gamle romantiske instrumenter, men alligevel:
Debussy's Préludes Premier & Deuxieme Livre med Jacques Rouvier på Steinway. Denon 38C37-7121 hedder etteren, toeren har min søn lånt, så.... Her er vellyd og dynamik, så man kan høre, hvor godt (dårligt) éns anlæg er sat sammen. De er gamle, fra min tid i HiFi klubben på Fr.sundsvej i firserne. De øvrige Debussy ting med Jacques (Suite Bergamasque osv.) er bestemt også værd at lægge øre til.
God søndag til jer alle.
Jeg har ham såmænd. Denon har lavet ægte mange prægtige flygel optagelser. Faktisk kan man undre hvorfor de er ophørt med det, men det er nok pengene. Jeg har aldrig hørt om nogen der gjorde dem kunsten efter - måske Proprius på en rigtig god dag.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Er en flittig læser og lytter når KvK udfolder sig i ægte hifi termer. Der er viden en masse.
Ovennævnte Saint-Saens violinkoncert på Denon har KvK spillet for mig og ovenikøbet med det berømte VdH kabel. Smukkeste violinoptagelse jeg kender. Og funderer man lidt over det kan det undre at dette idag ikke er standard. Hvad skulle forhindre det? Jeg så gerne hovedparten af mine cd'er optaget optaget så vidunderligt - og ville gerne betale hvis det koster mere at lave kvalitet.
Men desværre er hovedparten af ny optagelser på de gængse mærker - fidlet sammen fra koncerter og prøver - og det høres. Sjusk og lidt pc justering og en for fed MF afdeling er hvad EMI/DG/Decca/Philips kan levere idag.
Min Trabant er på vej hjem (det går jo langsomt og usikkert) der rum i sådan en - en helt koncertsal kan der være i sådan en Trabant. Det er ikke sjusk men selveste Karl Suske der fylder hele Gewandhause med sin violin. |
|
|
Hej SES! Lasse fik også lov at høre mine SCS6ére, han løber rundt om sig selv endnu, og ved du hvad? De kom på i stedet for et sæt Linn kabler. Jeg var dog knap så ond den dag, så jeg lod ham selv vælge skive. Chu Yun og 6érne synes jeg er lidt for meget på én gang for alle andre end totalt hardcore violinfreaks. PS Janos Starker rules. Jeg kan ikke komme over det Hababena stykke, eller hvad det nu hedder, han laver altså helt vildt virkningsfulde stykker den Ravel. Den skive må du have før den er væk - baskiske takter på en Cello?? Underfundigt, intimt og fantastisk farverigt. Jeg er tilbøjelig til at udnævne cello til det smukkeste instrument af alle. Heldigvis er den jo så på Denon i deres eget studio helt tilbage i 1978, hvilken stemning.  Det er et rent 14 tal på en skala fra 0 til 13. Har han spillet Säent Saeins Cello eller evt. Brahms dobbelt koncert eller måske andre eller mere Ravel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Halløjsa Kurt von der Auspuff Kubik, SES og Æselhaj!
Lad mig fluks opstøde en stor tak!
Se, dét var gylden info - og så på en søndag...!
Steinway skal man ikke kimse af. Slet ikke, nej!
Mvh G&S
Juleønsker: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
|
|
|
Jamen der bukkes og brændes dæk af  ! Hvor mange SA2Kére skal der mon i ovnen på en aften for at holde varmen?
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere end hvis man fyrer med mine Snell AIII i hvert fald! Hilsen til dig Kurz Furz og dig også sure gamling.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle I HIFI fikserede nørder.
Jeg tror sgu' lige at Jonas endnu en gang har taget førertrøjen i kategorien "jeg ved ikke hvad jeg snakker om men jeg siger det bare alligevel. Æv, Bæv."
Jonas skrev :"Så længe du ikke kan spille en plade UDEN rum så er det fordi dit anlæg fraver extra rum på pladerne for nogle plader er mixet således at intet rum er at høre."
Jeg har lidt svært ved at beslutte mig til om jeg skal grine eller græde, men jeg mindedes de dage hvor vi sad andægtigt lyttende i damp-radioens skær, der var der noget der hed mikrofoni, det var når lydbølgerne fra højttaleren forplantede sig til udgangs-rørene i radioen og det kunne da godt minde lidt om en ekstra rumklang. Jeg kan dog ikke rigtigt få det til at stemme overens med Hr. Bojers alder at han egenhendigt skulle have oplevet ovenfor beskrevne fenomen så mit bud er at han ved et uheld (måske under påvirkning af kraftigt bebrusende stoffer som Cola) har lyttet til en DVD karaoke afspiller der faktisk her en knap hvor på man selv kan bestemme rumklangsbidraget.
Som I kan se af ovenstående så har jeg valgt at tage indlægget fra Jonas humoristisk for hvis man skulle tage alle Hr, Bojers udgydelser alvorligt så er jeg noget bange for at man til sidst kunne havne i den vildfarelse at jorden er flad og månen er en grøn ost, jeg kniber mig selv i armen og vågner op badet i sved, så tæt var jeg på at tro at jeg havde brugt 250.000,- på et Linn anlæg med fodstamp og musikalsk formidling af Richard Regnvals udødelige slager ”Kære lille Jonas”, det sidste jeg oplever er at Jonas, små bøvsende, læner sig over mod mig og siger ”skal jeg ikke lige prøve at tune lidt”.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Jonas skrev :"Så længe du ikke kan spille en plade UDEN rum så er det fordi dit anlæg fraver extra rum på pladerne for nogle plader er mixet således at intet rum er at høre."
|
|
|
Hvis en plade optaget i et Lyddødt rum spilles, skal der helst være så lille "rumvirkning" på anlægget som muligt. Spil en sådanne plade og bagefter en plade med stort rum vælg det anlæg som viser den største forskel. Jeg har hørt optagelser fra lyddøde rum spille med rum på nogle "HIFI" anlæg og så er det jeg er bange for de tilføjer rum. Dette er selvfølgelig inclusive det anlæg Kurt spiller på for den tekst du har taget ud af sammenhæng er jo fra noget jeg har skrevet til Kurt.
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Hvis du rent faktisk kan fremvise en CD der er optaget i et lyddødt rum så ville jeg også finde det påfaldende hvis der var nogle anlæg der blot antydede resten af rum, nu forholder virkeligheden sig jo sådan at, mig bekendt optager man ikke i lyddøde rum og for det andet så lægger man som regel en eller anden form for rum på optagelserne, ellers ville de simpelthen ikke være til at holde ud at høre på. Jeg husker engang, da du for øvrigt stadig var medlem af Århus musik og HIFI klub og vi var på besøg hos Dali hvor der på deres store Dali skyline blev spillet et nummer, med bla. N.H.Ø.P. der var optaget direkte i et studie uden kompression og uden kunstig rum selv der kunne man høre rummets bidrag eller måske mangel på samme det gav lige som et tryk i øret, det var yderst ubehageligt at lytte til (altså ikke musikken) p.g.a. den sparsomme rum information.
Jeg håber forøvrigt ikke at du tog anstød af mit første indlæg men da du jo har en udviklet humoristisk sans så ved du sikkert at det var ment som et muntert indslag.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Hej Jonas
Hvis du rent faktisk kan fremvise en CD der er optaget i et lyddødt rum så ville jeg også finde det påfaldende hvis der var nogle anlæg der blot antydede resten af rum, nu forholder virkeligheden sig jo sådan at, mig bekendt optager man ikke i lyddøde rum og for det andet så lægger man som regel en eller anden form for rum på optagelserne, ellers ville de simpelthen ikke være til at holde ud at høre på. Jeg husker engang, da du for øvrigt stadig var medlem af Århus musik og HIFI klub og vi var på besøg hos Dali hvor der på deres store Dali skyline blev spillet et nummer, med bla. N.H.Ø.P. der var optaget direkte i et studie uden kompression og uden kunstig rum selv der kunne man høre rummets bidrag eller måske mangel på samme det gav lige som et tryk i øret, det var yderst ubehageligt at lytte til (altså ikke musikken) p.g.a. den sparsomme rum information.
Jeg håber forøvrigt ikke at du tog anstød af mit første indlæg men da du jo har en udviklet humoristisk sans så ved du sikkert at det var ment som et muntert indslag.
|
|
|
Kurt har selv nogle fantastiske plader "DAS microfon" hvor nogle numre er optaget i et lyddødt rum.
Du har ret uden kompression kan pladerne blive skarpe og trykkende men derfor skal anlægget jo ikke farve det blødere. Jeg har nogle plader med kvindestemmer hvor man ligefrem kan høre at der er benyttet mindre kompression og så bider hun sku i øregangen og smider man Nora Jones plade på bagefter så lyder den godt nok flad og tarvelig fordi den er meget mixet og måske benyttet meget mere kompression.
Jeg vil jo blot høre hvad der er på plade uden farvninger og dermed med flest forskelle og så er det jo blot at håbe at pladeselskaberne laver gode plader. Om man kan lide kompression er jo op til det udtryk pladefolkene ønsker at pladen skal have, blot man hjemme kan høre det så er det jo ligegyldigt. På denne måde kan mixede plade og gamle plade samt flotte plader alle nydes.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
lasse skrev:
|
Hej Jonas
|
|
|
Kurt har selv nogle fantastiske plader "DAS microfon" hvor nogle numre er optaget i et lyddødt rum.
Du har ret uden kompression kan pladerne blive skarpe og trykkende men derfor skal anlægget jo ikke farve det blødere. Jeg har nogle plader med kvindestemmer hvor man ligefrem kan høre at der er benyttet mindre kompression og så bider hun sku i øregangen og smider man Nora Jones plade på bagefter så lyder den godt nok flad og tarvelig fordi den er meget mixet og måske benyttet meget mere kompression.
Jeg vil jo blot høre hvad der er på plade uden farvninger og dermed med flest forskelle og så er det jo blot at håbe at pladeselskaberne laver gode plader. Om man kan lide kompression er jo op til det udtryk pladefolkene ønsker at pladen skal have, blot man hjemme kan høre det så er det jo ligegyldigt. På denne måde kan mixede plade og gamle plade samt flotte plader alle nydes.
|
|
|
Kompressor er noget gud ha skabt i vrede. Men brug uden en af slagsen behøver jo ikke at betyde at stemmer bliver skarpe, i så fald kan der være noget galt med klangbalanchen i anlægget. Hvis hendes stemme er skarp(er nogle kvinders jo )forholder det dog anderledes, men prøv at lytte til stemmer sådan ude i det virkelige liv, det er de færreste der skære gennem mav og ben ikke sandt?. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet at få en forklaring på den der "ekstra rum" diskussion for et par indlæg siden. Men det kom der ikke rigtig noget ud af. Så jeg venter med spænding. Endnu er det ikke lykkes for mig at forstå hvordan et anlæg kan spille mere rum end det der er på pladen. Hvis det virkelig er det Jonas mener, hvilket hans citerede indlæg jo i høj grad antyder, så forstår jeg ikke en brik.
Oglad nu være med at gøre det til en "forskelle" - diskussion, eller en "forskellige anlæg spiller forskelligt rum" , eller en "musik bliver optaget sådan at..." diskussion. For det ved de fleste vel godt i forvejen. Forklar blot ganske sagligt, og uden brug af de sædvanlige udefinerede og udvaskede begreber som "musikalitet" og "forskelle", hvordan i alverden et anlæg kan spille mere rum end der er på pladen. Jeg forstår det simpelthen ikke, men vil meget gerne vide det.
Er det dårligt afstemte kabinetter, eller indbygget rumklang i mekanikken? Er det med vilje eller uforskyldt, eller hvad???
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Jeg har prøvet at få en forklaring på den der "ekstra rum" diskussion for et par indlæg siden. Men det kom der ikke rigtig noget ud af. Så jeg venter med spænding. Endnu er det ikke lykkes for mig at forstå hvordan et anlæg kan spille mere rum end det der er på pladen. Hvis det virkelig er det Jonas mener, hvilket hans citerede indlæg jo i høj grad antyder, så forstår jeg ikke en brik.
Oglad nu være med at gøre det til en "forskelle" - diskussion, eller en "forskellige anlæg spiller forskelligt rum" , eller en "musik bliver optaget sådan at..." diskussion. For det ved de fleste vel godt i forvejen. Forklar blot ganske sagligt, og uden brug af de sædvanlige udefinerede og udvaskede begreber som "musikalitet" og "forskelle", hvordan i alverden et anlæg kan spille mere rum end der er på pladen. Jeg forstår det simpelthen ikke, men vil meget gerne vide det.
Er det dårligt afstemte kabinetter, eller indbygget rumklang i mekanikken? Er det med vilje eller uforskyldt, eller hvad???
MVH Obi.
|
|
|
Jeg er ked af det Obi men jeg kan altså ikke komme med tekniske forklaringer hvorfor nogle anlæg tilføjer rum. Men når jeg høre 2 anlæg i AB test og man lytter et stykke musik optaget i et lyddødt rum og det ene anlæg spiller med rum på og det anden anlæg ikke gør og hvis efterfølgende det anlæg som før spille med rum, spiller med mindre rum på en almindelig stykke musik så er jeg altså tilbøjelig til at sige at de anlæg som spillede med mindst forskel er de anlæg som "fraver" rum på indspildningerne og ikke spiller det rum som findes.
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke være ked af det. Det går nok alt sammen skal du se...
Hvis jeg læser der rigtigt, siger du at hvis anlag A først spiller mere rum end anlæg B på sang Y, og så siden hen spiller anlæg A mindre rum end anlæg B på sang X så farver anlæg A ekstra rum på pladen.
Men det giver da ikke mening. Hvis anlæg A farver ekstra rum, så gør den det jo på alle pladerne. Også på sang X, hvorfor anlæg A hele tiden spiller mere rum. Og eftersom jeg endnu ikke har forstået hvordan et anlæg kan farve ekstra rum, ville jeg i givet fald mene at anlæg A spiller mest korrekt. ?????
Det er muligvis ikke det du mener (det giver ihvertfald ikke rigtig mening) - men det er det du skriver. Har jeg misforstået dig???
MVH obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jonas og andre
et anlæg kan som følge af reflektioner fra en udæmpet og skarpkantet baffel muligvis tilføre lydbilledet en svag udtværing af detaljer, som derved fremstår mere "rummeligt".
dette er ikke en påstand, men et (u)kvalificeret gæt på hvorfor noget hifi lyder lidt "råben på offentligt toiletagtigt".
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 22 Marts 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Du skal ikke være ked af det. Det går nok alt sammen skal du se...
Hvis jeg læser der rigtigt, siger du at hvis anlag A først spiller mere rum end anlæg B på sang Y, og så siden hen spiller anlæg A mindre rum end anlæg B på sang X så farver anlæg A ekstra rum på pladen.
Men det giver da ikke mening. Hvis anlæg A farver ekstra rum, så gør den det jo på alle pladerne. Også på sang X, hvorfor anlæg A hele tiden spiller mere rum. Og eftersom jeg endnu ikke har forstået hvordan et anlæg kan farve ekstra rum, ville jeg i givet fald mene at anlæg A spiller mest korrekt. ?????
Det er muligvis ikke det du mener (det giver ihvertfald ikke rigtig mening) - men det er det du skriver. Har jeg misforstået dig???
MVH obi.
|
|
|

Dette var blot et eksempel og ja det viser at anlæg som tilføre noget kunstigt spiller med mindre forskelle da dette Extra er på alle plader. Nu behøver et tilføjet rum jo ikke altid at være mere rum det kan jo godt være anlægget tilføjer "ensartet" rum. Ligesom mange Dynaudio højtalere spiller med samme våde papkasse dunk i bassen på alle plader. Det betyder at plader med mindre basdunk får mere basdunk og plader med stor og fyldig bas får mindre bas, netop fordi det fra konstruktørens side er bedsemt hvilken retning lyden skal gå kan du forstå dette ?
Det er derfor jeg går efter størst mulige forskelle 
|
| Til top |
|
| |