Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 01:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Analytisk hifi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Hej Jonas! Nej-nej-nej - sikke dog noget eklatant VRØVL. Et anlæg kan IKKE tilføre ekstra rumklang eller ambience til en optagelse. Færdig. Basta. Punktum. Slut og prut!

Underligt det har jeg ellers hørt tit og speciel mistanke om dette har jeg når jeg lytter plader optaget i lyddøde rum her skulle man jo ikke kunne høre noget rum. Andet eksempel er elektrostater de spiller deres egen "trekantede" rum på alle plader sangeren i midten og instrumenterne sådaanne klimbende sådanne ud til begge sider sådanne man nærmest for en tunnel fornemmelse.Derimod FOMIDLER forskellige anlæg rumklang og ambience forskelligt. Det er muligvis dette, du har hørt - men der er vist en ret væsentlig forskel.

Ja enig og spiller 2 anlæg sammen plade forskellige så VIL den ene være mere rigtigt end det andet.Det var i øvrigt omkring starten af 80erne, at det herhjemme var så moderne, at optage alt i et rum så lyddødt, som muligt. Tager vi over Sundet eller Atlanten, skal vi helt tilbage i 70erne. At gøre dét i dag, er lige til en gang rygende pistolskid! I dag bruger man i langt højere grad et akustisk afstemt rum (altså lokale), hvor ambience kan kontrolleres med flytbare skillevægge og akustikplader på væggene. Og så en lille smule kunstig reverb til aller-aller-aller sidst i downmix. Hvis det er nødvendigt, vel at mærke. Elektroniske musikinstrumenter, der først går i en line driver og derefter i pulten, får for det meste tilført kunstig rumklang eller ambience. Eksempelvis er Studio54 i L.A. berømt for deres særdeles vellydende lokaler. Studie A har et lokale på størrelse med en middelstor provinssportshal. Så lyddøde rum? Nej, du! Vellydende rum er det, man bruger i dag - og har gjort i mange, mange år. Også The Factory, Power Station, you name it. Kan jeg ikke få din adresse? Så vil jeg komme og brænde dine Linn højttalere af - og det er helt, helt gratis...?

Sikken en masse viden du har udtoligt du ikke har bedre øre.

PS. Min adresse er vist ikke den sværeste at finde ;O)Mvh G&S Juleønske: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter

Hej Jonas!

Lad mig gætte på, at de optagelser i lyddøde rum, du har hørt, er med akustiksk guitar?

Hvis dette er tilfældet, er det "rummet" fra guitarens klangkasse, du har hørt formidlet forskelligt. Dette vil også være tilfældet med alle akustiske instrumenter, der har en klangkasse.

Man kan sige sig selv, at et anlæg ikke kan tilføre en optagelse mere eller mindre reverb eller ambience, hvis netop denne funktion - dvs en decideret enhed til formålet - ikke er indbygget i anlægget.

Men at selve formidlingen af reverb og ambience er forskellig fra anlæg til anlæg, har de fleste af os nok oplevet.
Du er netop selv inde på dette med din illustration af elektrostaters måde at focusere på.

Men man kan være helt sikker på, at hvis ét anlæg formidler mere rumklang end et andet, så er det fordi, denne rumklang er på indspilningen.

En anden faktor, som Tomos-bøllen også er inde på, er højttalernes kobling til rummet, de spiller i. Men her taler vi mere om lokal ambience end reverb. Og denne kobling vil altid være forskellig i forskellige rum og på forskellige anlæg.

Mvh
G&S

Juleønske: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Kan jeg ikke få din adresse? Så vil jeg komme og brænde dine Linn højttalere af - og det er helt, helt gratis...? Må jeg tilbyde kompagniskab, så kan servicen jo ligefrem blive landsdækkende.Jeg kan næsten ikke forestille mig noget der vil lune bedre end end et par samba blokke i porten på et par Eben X4 eller et par Komrier .Hvad siger du, tager du din ligthter med?Mvh G&S Juleønske: Virksomhedsbesøg hos SA, Zippo lighter

Halløj Kurt von der Auspuff Kubik!

Jamen-jamen, vi har jo snart til et stort Skt. Hans bål.

Blot er jeg en smule urolig for, at heksen vil sige BÅT i stedet for at hyle, som hun plejer.

Mvh
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Man kan også gøre noget snedigt, nemlig at spike højttaleren og derefter klemme gengivelsen, så den ikke er så dynamisk. Det fjerner broderparten af probemerne - gaaaab! . Men metoden anvendes af flere mærker.

Jeg er enig med dig i at man kan prøve sig frem hvad der passer bedst.

Der er dog noget fysik du ikke lige er klar over. Med bløde underlag bruger højtaleren noget af energien til at flytte eller vippe højtaleren istedet for at enheden flytter luften. Aktion/reaktion. Derfor er der mere spark i spikede højtaler og derfor giver blød afkobling giver bamset udynamisk lyd som hjemme ved dig  bløde afkoblinger bruger folk tit til at får "mindre" bas og det er logisk nok fordi den bløde afkobling netop fjerner energi fra enhedners flytning af luften til flytning af højtaleren.
Blød afkobling giver ikke nødvendigvis mindre bas. Det afhænger af hvordan du får lokalets materialer slået an.
Hvis gulvet er hårdt og massivt, så vil blød afkobling typisk give indtryk af mere bas, men desværre er det ikke det der er tilfældet, det er faktisk et dyk i energi i mellemregistret i stedet.
Højttalere der er spiket til et trægulv, mister enhver evne til nuancering pga af tilbageslag af resonanser.

Det er korrekt at resonanser lodret med spikes har andre egenskaber en med bløde afkoblinger. Men nu skal man huske at enhedderne i de fleste højtalere arbejder vandret. Når en højtaler står fast altså ikke vipper er det et FYSISk fakta at mere energi bliver brugt til at flytte luften istedet for højtaler. Da vi spændte dine enhedder efter hjemme ved dig fik du jo "NYE" højtalere som du selv sagde. Dt der skete her var at istedet for at enhedderne benyttede noget af energien til at "svuppe" den løse enhed frem og tilbage blev mere af energien brugt til at flytte luften. At resonanser i kabinettet så har en anden form en med blød afkobling er en helt ande historie som dog hænger sammen med total lyden.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Hej Karsten...

Dén teori vil jeg gerne læse! Har du et link?

Desværre ikke, det var et indlæg i en news group for lang tid siden, hvor der også blev diskuteret simple 2 mikrofon optagelser kontra bunkevis af mikrofoner på scenen. Jeg bed bare mærke i teorien, fordi jeg synes den lyder interessant.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Foruden alle de kloge ting, der er skrevet af jer alle her på det sidste, vil jeg også lige komplettere med, at størrelsen på optagerummet, hvis dette er stort (koncertsal) sandelig også kan ligge i det meget dybe spektrum. Det hører man tydligt ved overgang fra små HT'ere til fuldtone eller ved tilkobling af en GOD subwoofer. På TNT audio kan man læse meget om spikes contra blød afkobling af HT'ere.

hilsen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Hej Jonas!

Lad mig gætte på, at de optagelser i lyddøde rum, du har hørt, er med akustiksk guitar?

Elsker når folk gætter sig frem. Nope det var et trommesæt og kroppen på en guitar eller frygel har jeg da hørt mange eksempler på. Jeg har også hørt sang optaget i et lyddødt rum og tilmed opholdt mig i skånings lyddøde rum fornylig det er altid sjovt ikke at høre "ekko" på sin egen stemme. 

Hvis dette er tilfældet, er det "rummet" fra guitarens klangkasse, du har hørt formidlet forskelligt. Dette vil også være tilfældet med alle akustiske instrumenter, der har en klangkasse.

Man kan sige sig selv, at et anlæg ikke kan tilføre en optagelse mere eller mindre reverb eller ambience, hvis netop denne funktion - dvs en decideret enhed til formålet - ikke er indbygget i anlægget.

Underligt når jeg f.eks. har testet forforstærker er det stor forskel på det spillede rum og størrelserne af dem.

Men at selve formidlingen af reverb og ambience er forskellig fra anlæg til anlæg, har de fleste af os nok oplevet.
Du er netop selv inde på dette med din illustration af elektrostaters måde at focusere på.

Men man kan være helt sikker på, at hvis ét anlæg formidler mere rumklang end et andet, så er det fordi, denne rumklang er på indspilningen.

En anden faktor, som Tomos-bøllen også er inde på, er højttalernes kobling til rummet, de spiller i. Men her taler vi mere om lokal ambience end reverb. Og denne kobling vil altid være forskellig i forskellige rum og på forskellige anlæg.

Noget har Kurt ret i og i mængden af gode oplysninger har han evnen til at putte lidt sludder ind en gang i mellem og den sluger folk råt. en af de "løgne" han har sagt er at Linn ikkesiger noget over 10.000hz og jeg fik derfor opmålt mit anlæg og det sagde fint noget op til 20.000hz måske mere hvis måle fidusen ellers kunne måle det.

Mvh
G&S

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas!
Man er nødt til at se et svingende system som et hele.
Compliancerne og masserne er alle relevante, ligesom densiteterne.
Når du skruer enheder ekstra fast, så sker der flere ting:

1. Enhedens bevægelige system har et mere stift fundament at sætte af på.
  2. Der ledes mere energi tuil baflen
  3. Der ledes mere energi til gulvet, hvis tilkoblingen er hård
  4. Der ledes som følge heraf mere energi tilbage i højttaleren (med respekt for resonansernes placering selvfølgelig)

Det er altsammen fysik, men det hørbare resultat er forbløffende ind imellem.
Specielt vil jeg trække de spikede HTér frem. Her er virkelig effekt af tilkolingen. Og er gulvet af "blødt materiale" så ligger man som man har redt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Noget har Kurt ret i og i mængden af gode oplysninger har han evnen til at putte lidt sludder ind en gang i mellem og den sluger folk råt. en af de "løgne" han har sagt er at Linn ikkesiger noget over 10.000hz og jeg fik derfor opmålt mit anlæg og det sagde fint noget op til 20.000hz måske mere hvis måle fidusen ellers kunne måle det.

Mvh
G&S

Det at man kan måle noget ved 20 KHz med en målemikrofon og en omgang hvid støj kan desværre ikke anvendes til nogen som helst ting.
20KHz er svær, når der samtidig skal siges noget ved stort set alle andre frekvenser.
der er faktisk ikke musikmateriale der indeholder frekvenser så højt oppe, faktisk trapper det gevaldigt af over 4KHz.
Men responsen ved de høje frekvenser påvirker måden de aktive frekvenser gengives på.
Det bliver derfor vigtigt, at man har en homogen måde at behandle så stort et frekvensområde som muligt på.
I den sammenhæng vil jeg fastholde at grænsen på de 8HHz jeg slyngede ud er enddog optimistisk. Jeg tror jeg klemmer den til 6KHz og så kun på en god dag.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Halløj Kurt von der Auspuff Kubik!

Jamen-jamen, vi har jo snart til et stort Skt. Hans bål.

Blot er jeg en smule urolig for, at heksen vil sige BÅT i stedet for at hyle, som hun plejer.

Mvh
G&S

Hvor jeg dog elsker både lyden og duften af plastmembraner ved ca. 1.000 gr. 

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Ghammel & Suhr skrev:

Hej Jonas!

Elsker når folk gætter sig frem. Nope det var et trommesæt og kroppen på en guitar eller frygel har jeg da hørt mange eksempler på. Jeg har også hørt sang optaget i et lyddødt rum og tilmed opholdt mig i skånings lyddøde rum fornylig det er altid sjovt ikke at høre "ekko" på sin egen stemme. 

Underligt når jeg f.eks. har testet forforstærker er det stor forskel på det spillede rum og størrelserne af dem.

Mvh
G&S

Undskyld jeg blander mig, men mon ikke vi godt lige kan blive enige om at det ikke er muligt for et anlæg at gengive noget der ikke er til stedet på kildematerialet (CDén).

Mon ikke det mere hænger lidt sammen med det modsatte, at en masse setups nærmere har svært ved at gengive kildematerialet korrekt.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Undskyld jeg blander mig, men mon ikke vi godt lige kan blive enige om at det ikke er muligt for et anlæg at gengive noget der ikke er til stedet på kildematerialet (CDén).

Hmm det betyder jo at Båttet fra en Eben er på pladen så ?

Mon ikke det mere hænger lidt sammen med det modsatte, at en masse setups nærmere har svært ved at gengive kildematerialet korrekt.

Det er lidt som at sige det samme på en anden måde 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Kurt , du giver stof til eftertanke. Jeg vil være din disipel i stedet for Jonas', jeg tror faktisk mere og mere han roder i blinde... Pas på hvad du siger, optagelsesritualet er unægteligt en hård omgang. Da jeg selv skulle være min egen discibel, kastede jeg op 4 gange, jeg blev kradset af en kat og bidt af en stor sort hund, kørt over af en rusten Tomos og smækket i den bare med et ret stort bundt brændenælder .
Spøg til side, disciple er vist noget man gør brug af i en gammel bog, som jeg ikke lige husker navnet på, måske er der en enkelt anden selvbestaltet, men dog umotoriseret bandit, der holder den slags som husdyr.

Mit problem er at måske er mit Linn udstyr ikke det bedste valg? Jeg hører jo efter størst forskel som Jonas, men jeg er ikke så fast i troen som tidligere...selv om Kan er min foretrukne HT.... Man må jo foretrække hvad som helst, vi lever i et frit land. Jeg foretrækker også Linns højttalere, specielt når der står 4-5m lange flammer ud af porten på dem - så virker lyden nærmest varm og luftig

Jeg har spurgt lidt i min Linn butik, men de mener du er lidt af en kværulant der fokuserer på uvæsentligt gejl!  
Jeg kunne næsten ikke have sagt det bedre selv.
Jo måske - jeg ville have sagt "Gammel fordrukken kværulant, der slet ikke kan fokusere på noget som helst."

Jeg har været enige...meeeennn.... 
Glem nu ikke, at det de siger i en Linn butik altid er det rigtige.
Prøv selv at spørge hvornår bussen går, så svarer de helt klart, at den går ikke, den kører og det er jo rigtigt.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Tror konklusionen blev, at hvis anlægget "farver" ekstra, eller af en eller anden grund underprioriterer et bestem frekvensområde, vil eksempelvis det frekvens område hvor rumklangen ligger (oftest i toppen?) forekomme at være fremhævet. Det er "audio-bedrag" - og lyder som om der er mere rumklang fordi den bliver "skubbet i forgrunden".

Desuden kan højtaleren spille "sit eget rum" - hvis den ikke er ordentligt afstemt både med sig selv og rummet den spiller i.

Sådan har jeg ihvertfald forstået det... måske forstået...

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Hmm det betyder jo at Båttet fra en Eben er på pladen så ?

Se dette spørgsmål er nemlig slet ikke så tosset som det umiddelbart lyder.
Et resonansfænomen skal naturligvis først anslås, og det bliver det kun hvis den rette frekvens forsøges gengivet, så på en måde er båttet der i forvejen.
Nu er det jo så bare det, at membranen på den ene eller anden måde, fortsætter med at sige båååååååååååt, selvom den ikke får tilført mere energi. "Den rider på bølgen" om man så kan sige eller resonerer. Men i princippet skal båttet være der i hvert tilfælde lidt, før færgetruttet kommer.
Alle materialer resonerer på et eller andet energi niveau og ved én eller anden frekvens, men dæmpningen af resonansen er vidt forskellig. Generelt kan hårde materialer synge højt og larmende i lang tid, bløde materialer sluger energien mere elelr mindre.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål til Jonas:

Hvis du lytter efter størst mulige forskelle, specielt i melodi, hvordan kan du så foretrække basreflex højttalere? Med mine ører er det da basensretning der vil noget....næ, kom med et godt lukket system, så er der myriader af basforskelle....guf!

Men har du så valgt Linn på andre kvaliteter en bassen? Eller på en overstimuleret blafren, ikke impulskorrekthed?

Angående rum:

Jeg vil mene at Jonas har ret, nogle set-up kan "silulere" mere rum end andre, men ikke FORSKELLIG rum! HVis der er betoninger (BÅT?) i områder hvor der er væsentlig ruminformation, kan dette netop være tilfældet....

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Desværre ikke, det var et indlæg i en news group for lang tid siden, hvor der også blev diskuteret simple 2 mikrofon optagelser kontra bunkevis af mikrofoner på scenen. Jeg bed bare mærke i teorien, fordi jeg synes den lyder interessant.

Karsten

Ærgeligt. Kom til at tænke lidt på Nelson Pass og hans "Single Ended = luft - teori". Søgte lidt efter et link, men røveren har åbenbart fjernet den fra hans DIY-side...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Skal have solgt en masse Weber Grill de næste måneder, men er foruroliget over konkurrencen fra det nye grillmærke der leveres med optænder og kok. Forhåbentlig er I meget dyre - hm lax i plastmembram. Jeg har et gl. MIT måske kan det ende som grøn salat og kassen til noget indbagt. Jeg har også nogle gele kabler. Måske skulle Weber droppes - og så åbne en hifi grill  bar i stedet.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Ja, Kurt.....Eben skal have et spark bagi med rette frekvens og energi, så kan den bare ikke stoppe hyleriet

Nu har jeg også hørt den...uha!

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Spørgsmål til Jonas:

Hvis du lytter efter størst mulige forskelle, specielt i melodi, hvordan kan du så foretrække basreflex højttalere? Med mine ører er det da basensretning der vil noget....næ, kom med et godt lukket system, så er der myriader af basforskelle....guf!

Ja du her ret at et lukket højtalersystem i teorien er bedst , MEN jeg vil ikke udelukke noget. Jeg tror at hvis man ikke kan få et basrefleks til at fungere er det måske konsturktøren der ikke er god nok ? Alle ting har fordele og ulemper.

Men har du så valgt Linn på andre kvaliteter en bassen? Eller på en overstimuleret blafren, ikke impulskorrekthed?

Ja absolut det er helheden jeg har valgt system efter og SPECIELT de musikalske forskelle er store og det er jeg gladest for, når jeg nævner bas i eksempler er det kun fordi det er nemmere at relatere til.

Angående rum:

Jeg vil mene at Jonas har ret, nogle set-up kan "silulere" mere rum end andre, men ikke FORSKELLIG rum! HVis der er betoninger (BÅT?) i områder hvor der er væsentlig ruminformation, kan dette netop være tilfældet....

Spørgsmålet er jo sjovt for spiller højtaleren for meget bass eller er det for lidt diskant den spiller ? Samme gælder for anlæg hvis det fukucere på en ting bla. rum og holder andre ting tilbage så lyder det måske som om den spiller med meget ensartet rum, jeg ved det ikke jeg lytter jo kun slutresultatet 

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Ja, Kurt.....Eben skal have et spark bagi med rette frekvens og energi, så kan den bare ikke stoppe hyleriet

Nu har jeg også hørt den...uha!

Hvor og hvilken Eben har du hørt og på hvad udstyr ?

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes