| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
For søren da hvor er musik total fedt og medrivende.
Dido "sand in my shues"
Beatles Naked "for you blue" & "across the universe"
Prodigy "Breathe" & "climbatize" dam et perspektiv og rum 
Anouk "together alone" & "Sacrifice"
Sade ""you love is king"
Kim Larsen "om 100 år" & "pianomand"
No Doubt hele deres singel plade 1992-2003.
Hvis der findes en himmel så er der helt sikker musik der. 
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Musik er en ret god opfindelse.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
For søren da hvor er musik total fedt og medrivende.
Dido "sand in my shues"
Beatles Naked "for you blue" & "across the universe"
Prodigy "Breathe" & "climbatize" dam et perspektiv og rum 
Anouk "together alone" & "Sacrifice"
Sade ""you love is king"
Kim Larsen "om 100 år" & "pianomand"
No Doubt hele deres singel plade 1992-2003.
|
|
|
Puha! Godt jeg ikke skal lide under den slags. Må jeg bede om "Ein Straussfest" Telarc eller "antiphonen" BMG Eller den mageløse "Flamma Flamma". Ingen kompression TAK!
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
|
Puha! Godt jeg ikke skal lide under den slags. Må jeg bede om "Ein Straussfest" Telarc eller "antiphonen" BMG Eller den mageløse "Flamma Flamma". Ingen kompression TAK!
mvh Steen Duelund
|
|
|
Tjaa...det var også sådan vores bedsteforældre "belærte" vores forældre engang. Og det er sikkert også sådan, vi engang vil sige til vores børn 
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja jeg ville da også gerne have at den musik jeg kan lide udkom i interessante aftapninger; det der så gudsfrygtigt kaldes audiofile indspilninger 
men sådan er det nu engang ikke, og så må jeg nøjes med den kildekvalitet der nu engang er tilgængelig - for det er jo den musik jeg kan lide..
ikke desto mindre, kompression og båndsus mm til trods, så kan a Silver mt Zion's "he has left us alone but rays...." stadig give mig gåsehud på den rare måde. Og Antony & the Johnstons croonede cabaret vokal kan også give tårer i øjnene på trods af et noget uldent og lukket lydbillede. hvis udtrykket er stærkt nok, så kan det godt overkomme en dårlig indspilning.... om det er hifi; det er jo så den evindelige anden diskussion!
mvh
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
|
mvh Steen Duelund
|
|
|
Hvilken musik man ynder at lytte og hvad musik man kan lide er heldigvis helt op til ens egen SMAG.
Men lige for at oplyse det så har de glemt at bruge meget komprision på Anouk på et par numre her høres det meget tæt på microfonen og dybden i "lydbillede" og dynamikken er helt formidabel. Beatles pladen er studie optaelser her kan man høre den snakke i baggrunden og høre dem lege med papire og hvad der ellers sker i studiet det er da sjovt.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du dog kan sige det Hr. Redaktør, smukt udtrykt :)
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yepper musik kan rive en væk, når musikken køre og der lige komme et godt nummer så smider man alt man har i hænderne og skal lige hen og sidde i sweet spot, det er sku gudeligt.
Mon ikke vi er født til musik for er det ikke noget med at det er godt at synge eller spille musike for spædbørn i mors mave ?
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik er et essentielt behov, det er bevist. Sult og søvn er normalt de dominerende men også her er vi lidt forskellige. Musik er placeret på en 6 til 10 behovsplads.
Jeg tilhører den efterhånden gamle skole der stadig mener at ikke alt er lige godt. Noget musik er ganske enkelt god musik og noget er sgu dårlig. Nogle er gode komponister og andre er ikke. Kvalitet er som begreb forlængst udvandet på samme måde som high fidelity.
Redaktøren har jo helt ret. Næsten intet kan bremse musikkens gennemslagskraft. Eneste trussel er grådig talentløshed. Jeg har den største respekt for gårdmusikanten der tager sin spille og lille sang seriøst - men det kniber gevaltigt med respekten for adskillige prominente dellitanter.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik er virkelig fedt, en af mine absolut bedste plader er Monogram med Ivan Pedersen. Den bør I allesammen købe. Denne CD giver mig kuldegysninger, den kryber simpelthen helt inder under huden, den er bare så SMUK.
naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogle er til Blues, så gamlingen Solomon Burke, "Don't give up on me" CD'en.
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
ENIG!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil da sige at det er fint for Jonas hvis han kan finde glæde i den musik han her omtaler!!...
Alt man høre behøver ikke at være super indspilninger og state og the art!!
Jeg nyder også meget gammelt skidt hvad indspilning mm. angår!! og ikke mindst pop musik!!.. ( uden det store filosofiske eller dydtliggende indhold og budskab!) men melodien og musikken er ok!...
Hifi musik om man så kan kalde det har sin charme!! detaljer og persoektiv og kanon indspilninger.. micro detaljer mm. er kanon at lytte til og interasant at gå på opdagelse i!! NÅR HUMØRET ER TIL DET!! og eller man skal ligge og vurdere om der nu er et og andet man lige kan optimere mm..
Men til dagligt og oftest!! skal der bare lige lyttes til et godt stykke musik fra samlingen! og dette uden der tænkes på om indspilningen nu er god eller om der er perspektiv eller detaljer i det!! eller om teksterne har noget samfunds rellevant indhold eller stor dybde!!.. det er bare rytme og følelser!..
Kan man ikke abstrahere fra HIFI!! og bare nyde musik har man et problem!!
Jeg lytter meget hifi!! ( som jonas vil detegne det!!) jovist!!... men mest musik!!..
Dette kan jeg gøre over alt fra en clok radio til et super highend anlæg og alt her imellem!!.. og gør det!..
Klart er nydelsen ( for mig da... uanset hvad!) altid bedst over et godt anlæg!!... til trods for at fejl og mangler, støj og div. afsløres nådesløst og at der absolut ingen perspektiv eller dynamik er! f**k det!! bare jeg kan lide musikken og melodien...
Så selv om jeg er rygende uenig med Jonas om hvorvidt det ene eller det andet er mest musikalsk og hvad udstyr der duer mm.. samt om DIY duer eller kan betale sig samt meget andet vrøvl han lire af sig her!! så kan jeg følge ham i glæden ved musik!! uanset hvad og hvilken musik!!..
Har han nydelse af dette over sit udstyr trods de mangler dette så må have i mine øre mm. så er det kanon og målet er for ham nået!!..
Og jeg nyder musik alt musik ny gammel godt og dårligt indspillet på mit anlæg!!.. og her og i mine øre lyder det bare som det skal og nu er !! på godt og ondt!!.. og det der er rigtigt og godt lyder såledse i mine øre!! det andet lyder bare som det nu gør og for mig er det godt nok bare indholdet ret musikalsk er for mig ok!!..
Og hvad der er god musik og god musik smag! er subjektivt!! lige så subjektivt om ikke mere ned hvad der den mest rigtige og troværdige lyd!!
Jeg nyder alt fra : Britny Spears, Madonna, 50cent, Safri Duro, Kevin Little og Darude, Black Eyed Peas, Limp Biskit, Sofie A Baxtor mmf. til Frank Zappa, Barclay James Harvest, Beatels, Stones, Dire Straits, genesis, Pinkfloyd, Blackmores Night, Enya, Clanards, Jenifer Warnes, Simon & Garfunkel til mere hifi orienteret akustisk musik samt Blues og Jazz og ikke mindst en del klassisk!! og jeg nyder det alt sammen lige meget!!...
Så fint at du har fundet noget god musik uanset hvad og hvordan det er! Jonas!! det er jo musik nydelse det hele drejer sig om!! og resten er blot vejen mod målet! denne er mangfoldig!.. men bare den når frem!!..
mvh.
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes musikken er vel en nødvendig lidenskab at ha hvis man skal bruge penge på et seriøst setup !!! at man skal kunne nyde musik på næsten alt er jeg enig i.. der er dog undtagelser..
de næste tilføjelser til samlingen bliver den nye (ved jeg ik om den er har bare ik selv set den før) fra guns n roses hvor civil war os er at finde på, alt for fedt et nummer !!! og så DT images and words som mange roser herinde
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke fx,
Peter Green/Splinter Group. Reaching the Cold 100.
Bjørn Berge's debut
Luka Bloom's Turf
The Oscar Peterson Trio, We Get Requests
The Brass Brothers & Poul Dissing, Aftenvind, eller
Keith Richard's Main Offender,
-kan få nogen til at spjætte i sofaneseren, blive grebet om hjertet, eller få ny frisk inspiration, så er det vel kun at løbe en 10 kilometers tur -splitternøgen- i nærmeste skov i regnvejr på denne årstid -der kan.. eller måske en helt ny hobby..
Mvh. Jens/Modifix-DCA,-nylig hjemkommet fra lærerigt Supertræf i Viborg..
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 15 Marts 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musik er fedt, og hver har sin smag. Jeg kender ikke mange af de her nævnte, men musik er ikke kun HIFI. Feks. kan jeg enorm godt lide at høre Otis Redding - FÅ (hvis nogen) overgår ham når det gælder soul - men lydkvaliteten ! - glem det. Jeg mener helt klart den er dårligere end det havde behøvet at være for den tid. (ca. 64-67) Men meget af det som MTV sender i dag - og kalder soul ??!!?? - er fuldstændigt fladt sammenlignet med Otis, selvom det selvfølgelig har en bedre lyd.
Der var vidst en som var lidt efter High Fidelity. Jeg ved ikke om det var bedre før i tiden (nogen mener jo alt var bedre i gamle dage) Jeg har ikke råd til at købe det meste af det de tester og har ikke nogen kendskab til om de tager fejl. Men man kan finde meget (nyt) god musik i deres anmeldser som man ikke kendte. Jeg har ihvertfald "fundet" først Rosanne Cash og lige nu høre jeg Jack Johnson. Deres seneste skiver kan jeg kun give H. F. ret - det er rigtige gode plader - Nogen som kender dem ?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget sjovt, at det åbenbart menes at jeg ikke lytter til musik. Det gør jeg faktisk, blot er jeg mere åben for "nyheder" også af gammel dato.
mvh Steen Duelund /dca
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Hvis ikke fx,
Peter Green/Splinter Group. Reaching the Cold 100.
Bjørn Berge's debut
Luka Bloom's Turf
The Oscar Peterson Trio, We Get Requests
The Brass Brothers & Poul Dissing, Aftenvind, eller
Keith Richard's Main Offender,
-kan få nogen til at spjætte i sofaneseren, blive grebet om hjertet, eller få ny frisk inspiration, så er det vel kun at løbe en 10 kilometers tur -splitternøgen- i nærmeste skov i regnvejr på denne årstid -der kan.. eller måske en helt ny hobby..
Mvh. Jens/Modifix-DCA,-nylig hjemkommet fra lærerigt Supertræf i Viborg..
|
|
|
Hej Modifix,
He-he, splitter nøgen i regnvejr. Nå, ja, hvorfor ikke . Ja den "The Brass Brothers & Poul Dissing, Aftenvind" er bare ok på JOMAS stand. Det anlæg kunne jeg godt "nøjes med". Er du helt vild!!!
mvh Peter/ppp_dk,- også nyligt hjemkommet fra et lærerigt Supertræf i Viborg, som der gerne må komme mange af...
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den cd som Duelund nævnte, Ein Strassenfest fra Telarc er fantastisk. Det er en humørbombe. Samtidig er der voldsomme lydeffekter på. Optagelsen er fremragende og når musikken også er det, går det op i en højere enhed.
Pop musik f.eks. fra radioen har jeg svært ved at klare.
Supertræffet var hyggeligt. Og god akustik. Jeg regner med at komme næste år igen.
Og lyden på Jomas stand var god, af et købeanlæg at være. Jeg tror faktisk at det er det bedst til dato af den slags. Men prisen er ikke bare pevret. 120.000 kr. for en cd afspiller er vanvittigt. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |