| Forfatter |
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
|
Det er meget sjovt, at det åbenbart menes at jeg ikke lytter til musik. Det gør jeg faktisk, blot er jeg mere åben for "nyheder" også af gammel dato.
mvh Steen Duelund /dca
|
|
|
kanske det fordi du har for vane, at med div. uhyrlige optagelser på udstillinger,
at vise anlægs svagheder .Sjovt nok kan denne støj omdannes til musik på
det rette anlæg.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
|
Hvis ikke fx,
Keith Richard's Main Offender,
-kan få nogen til at spjætte i sofaneseren, blive grebet om hjertet, eller få ny frisk inspiration, så er det vel kun at løbe en 10 kilometers tur -splitternøgen- i nærmeste skov i regnvejr på denne årstid -der kan.. eller måske en helt ny hobby..
Mvh. Jens/Modifix-DCA,-nylig hjemkommet fra lærerigt Supertræf i Viborg..
|
|
|
I'll buy THAT for a dollar  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
thofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne give mit besyv med til al den fantastiske musik. Det er mest ovre i jazzgenren: Keith Jarrett, Brad Mehldau, Trio Toykeät, Kasper Villaume, Bill Evans, Carsten Dahl, Chet Baker, Ellington, Kurt Larsen, osv, osv. Allerhelst går jeg i byen og hører musikken live, fx pt hver weekend om eftermiddagen på cafe Jazzcup. Men så er det jo rart med et genhør på anlæget.
Og den musik Duelund nævnte har jeg også hørt.....der er bestemt ikke noget bedstefaderligt over den, men saft og kraft og meget interessant lytning.
ole thofte
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jarrett god, de optagelser jeg har hørt med ham er fremrangende.
Dog ville jeg ønske han ikke selv, nød musikken så meget at han bare
må nynne med.
MVH
|
| Til top |
|
| |
thofte Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Ja jarrett god, de optagelser jeg har hørt med ham er fremrangende.
Dog ville jeg ønske han ikke selv, nød musikken så meget at han bare
må nynne med.
MVH
|
|
|
Det synes jeg, man vænner sig til, og så bliver det en del af klangen man ikke vil undvære. Prøv i øvrigt at lytte til Keith Jarrett: 'As long as you are living yours', BMG 2000. Det er en anderledes Jarrettplade, med meget mere spræl end den sædvanlige trio, og temmelig krævende for anlægget, hvis det ikke skal lyde som støj. Minder lidt om 'Antiphonen' fra samme selskab...
ole thofte
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er sjovt som man glemmer at lytte HiFi, når den helt rigtige plade kommer på.
Har tit siddet og lyttet, men lige pludselig kommer der et nummer og man glemmer totalt at bedømme kritiskt, nyder bare musikken.
selv hører jeg en del CCR når jeg skal nyde musikken.
eller big fat snake, enya, celine dion, 80´pop m.m. alt efter humøret.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så kommer lige en pladetråd midt i det hele - nå det ligner det derhjemme - plader overalt.
Duelund nævner Strauss festen på Telarc - fra ca. samme tid lavede Telarc 2 fantastiske lp'er med Cleveland blæsere med musik af V-Williams-Grainger-Holst - det er mums - og skulle der være en enkelt der går efter dyyyb bas og ekstreme transienter - well så er det der. Telarc genudgiver pt disse årgange til medium pris (har selvfølgelig lp'erne ). Og er der jo cd'en med de 3 bassister på Telarc både vol 1 og 2.
Mere Duelund - Varese burde have kendt dig han filosofere ganske enkelt i lyde og klange - og endte med at få musik ud af det. Et helt livs komponeren fylder 2 cd'er. Du skulle have bygget ham den elektronik han savnede. Håber du giver dem noget Leifs på demoerne - . Kender i Hovhannes - hans symf 22 er en musikalsk beskrivelse af Mount Helen's vulkanudbrud. Har du gode basser kommer der udsving på R-skalaen og Trine Syg i TVA får endnu engang den bekymrede mine på. Scor den på DELOS.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til overskriften på tråden kan jeg kun sige - 100% enig.
En god plade i spillen, smide sig til rette og bare overgive sig totalt - se, det er livet. Musik er by far en af de flotteste udtryksformer man kan finde - herom kan herske ingen tvivl!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her kan jeg godt li! Ikke super lyd ... men det ruller!
Bird and Diz

Prøv lige at checke den besætning ud!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Klan Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 229
|
| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herligt at se Bjørn Berge nævnt. Hans Illustrated Man får mig til at glemme alt andet, og trampe med i gulvet af ren og skær musikglæde. Den CD kan ikke andet end anbefales på det varmeste ...
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da de sædvanlige ikke er her til at sige : Paul Simon - Songs from the Capeman, vil jeg da lige anbefale denne cd, som jeg købte for en uges tid siden, og som har spillet i hvert fald 2 gange om dagen siden da Den er sku god! 
Men det er der jo heldigvis tonsvis af cd'er der er, og det er da fuldstændig suverent !!! 
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 17 Marts 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SES. skrev:
|
Nå så kommer lige en pladetråd midt i det hele - nå det ligner det derhjemme - plader overalt.
Duelund nævner Strauss festen på Telarc - fra ca. samme tid lavede Telarc 2 fantastiske lp'er med Cleveland blæsere med musik af V-Williams-Grainger-Holst - det er mums - og skulle der være en enkelt der går efter dyyyb bas og ekstreme transienter - well så er det der. Telarc genudgiver pt disse årgange til medium pris (har selvfølgelig lp'erne ). Og er der jo cd'en med de 3 bassister på Telarc både vol 1 og 2.
Mere Duelund - Varese burde have kendt dig han filosofere ganske enkelt i lyde og klange - og endte med at få musik ud af det. Et helt livs komponeren fylder 2 cd'er. Du skulle have bygget ham den elektronik han savnede. Håber du giver dem noget Leifs på demoerne - . Kender i Hovhannes - hans symf 22 er en musikalsk beskrivelse af Mount Helen's vulkanudbrud. Har du gode basser kommer der udsving på R-skalaen og Trine Syg i TVA får endnu engang den bekymrede mine på. Scor den på DELOS.
|
|
|
Interessant musik - enig - musikken fra gruppen: http://www.musicaguild.com/ må ikke glemmes. Sikken en legen med de ensartede instrumenter.
mvh Steen Duelund / dca
|
| Til top |
|
| |