Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 01:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: B&W 804 Diamond (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 16 April 2010 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Chill&cola skrev:
Hejsa

Jeg ved godt man skal tænke lyd næsten når skal købe nye højtaler. Men idag vil jeg osse godt have noget der klær min stue lidt og der synes jeg personligt ikke at dali gør det så godt design mæssigt.

Du ved godt der findes andre butikker end Hifi Klubben, ik? Du kigger på to _vidt_ forskellige højttalere, i to _vidt_ forskellige prisklasser, og får det til at lyde som om der faktisk ikke rigtigt er alternativer. Det synes jeg er en spøjs indgangsvinkel til en så stor investering.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 16 April 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Men min tommelfingerregel siger mellem 15 og 20% af budgettet til kabler.

Tommelfingerregler er farlige. Hvem siger at dén progressivitet der er i "value for money" er den samme inden for forskellige produkttyper? De fleste er enige om at jo længere du kommer op i kvalitet og pris, jo dyrere bliver hvér ekstra procent du vil lægge på kvaliteten. Men hvem siger at kurven "knækker" samme sted, alt efter om vi taler om højttalere, forstærkere, afspillere og kabler? Eller displays for den sags skyld? Hvis jeg kigger på hvad jeg mener er den optimale sammensætning af et anlæg, så bliver den procentvise sammensætning ret forskellig, alt efter om jeg har 10.000,- eller 100.000,- at købe for.

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 16 April 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

@ Chill&cola

Hvad slags musik lytter du mest til?
Hvor stort lytterum har du?
Har du gjort noget for akustikken i rummet?
Hvad skal din bas kunne?

Mvh. Robert


Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 16 April 2010 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Tommelfingerregler for kabler forudsætter også at der eksisterer kendt og anvendt teknologi, der kan anvendes,
såfremt der er penge til det. Sådan forholder det sig for højttalere: penge giver dig mulighed for at anvende
- beryllium- eller diamantdiskanter
- tunge, resonansdøde, komplekst konstruerede kabinetter
- avancerede motorsystemer og membranmaterialer i øvrigt
- langvarigt og grundigt udviklingsarbejde, hvor resultaterne er dokumentereret og offentliggjort

Men hvilke teknologier eksisterer der, som vil give dig bedre ydelse fra et kabel hvis du betaler 10000 kr for det i stedet for 2000
kr? Sølv er rigtignok dyrere end kobber, men lyttepanelerne er ikke enige om fordelene. Så er der de eksotiske
isolatorer med påståede, men ikke dokumenterede dielektriske egenskaber. Hvorvidt man vil betale adskillige tusind kroner
for det står selvfølgelig en frit for, men man skal ivhertfald betinge sig returret!
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 16 April 2010 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:

Chill&cola skrev:
Hejsa

Jeg ved godt man skal tænke lyd næsten når skal købe nye højtaler. Men idag vil jeg osse godt have noget der klær min stue lidt og der synes jeg personligt ikke at dali gør det så godt design mæssigt. Jeg tror jeg får meget svært ved at finde en flot højtaler udover B&O som jeg ikk gider og købe og B&W. De er i mine øjne de der går lidt op i designet osse føler jeg.

Det forstår jeg godt:) Har selv haft B&W 804 som er en flot højtaler!

Men der er flere herinde der giver deres højtaler en gang vinyl og blanksort, som gør de fleste højtalere rigtig flotte!:)

Men 804D spiller bestemt ikke dårligt.. Hvorfor ikke tage det sæt 803D som de har demo på åboulevarden.. Den slår den nye 804D med længder til samme pris:)




Jeg kan rigtig godt li det blanke look i 804d. Så det blir jo aldrig det samme udseendemæssigt med 803 de har på tilbud.
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 16 April 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
@ Chill&cola

Hvad slags musik lytter du mest til?
Hvor stort lytterum har du?
Har du gjort noget for akustikken i rummet?
Hvad skal din bas kunne?

Mvh. Robert




Hej Robert

Jeg lytter til meget elektronisk, progressive house, trance, rock,, meget alsidiget faktisk.
Min stue er 20 kvm
Jeg har ikke gjort noget for akustikken
Min bas skal kunne bidrage med det lyder så autentisk så muligt.. Søger ren lyd med et bidrag af en solid bas. For mig er den rene lyd vigtigts..

Jeg ved godt en xt8 er rigeligt til mit rum. Men en audi tt er osse altid sjovere end en audi a4..
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
kerovan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 November 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 16 April 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Chill&cola skrev:
Robert GS skrev:
@ Chill&cola

Hvad slags musik lytter du mest til?
Hvor stort lytterum har du?
Har du gjort noget for akustikken i rummet?
Hvad skal din bas kunne?

Mvh. Robert




Hej Robert

Jeg lytter til meget elektronisk, progressive house, trance, rock,, meget alsidiget faktisk.
Min stue er 20 kvm
Jeg har ikke gjort noget for akustikken
Min bas skal kunne bidrage med det lyder så autentisk så muligt.. Søger ren lyd med et bidrag af en solid bas. For mig er den rene lyd vigtigts..

Jeg ved godt en xt8 er rigeligt til mit rum. Men en audi tt er osse altid sjovere end en audi a4..


Selvom en A4 er lang flottere end en TT...


__________________
Sony KDL40-V2500
Sony HDR-970
Onkyo TX-SR705
Elac FS208A Front
Elac CC201.1 Center
Velodyne SPL-800i
100% Supra HDMI
Supra Højtaler kabel CSN-Custom
6.1 Setup
Til top Vis kerovan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kerovan Besøg kerovan's Websted
 
jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 300
Sendt: 17 April 2010 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Her et andet alternativ. Godt nok er det ikke B&W og nyt.

Men der er power og finesse....

Et sæt KEF 104/2 i rosewood til 3000,- http://www.dba.dk/kef-1042-rosewood-3-vejs/id-65497415/

En Audio Pro AceBass3 Sub til 5500,- http://www.danstv.dk/shop/tidsbegraansede-tilbud-128c2.html

En EAR 202-REF til 3000,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=151550

En lille Mac til afspilning af musik til 1600,- http://www.dba.dk/powerbook-g4-12-133-ghz/id-65299605/

En DAC til 2900,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=152167

Signal kabler... 1500,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=152141

HT kabler...10000,- http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=151766

Summa sumarum 27500,-...og så sparer du forhandler avancen....og alt er spillet til.....

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 17 April 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Chill&cola skrev:
Robert GS skrev:
@ Chill&cola

Hvad slags musik lytter du mest til?
Hvor stort lytterum har du?
Har du gjort noget for akustikken i rummet?
Hvad skal din bas kunne?

Mvh. Robert




Hej Robert

Jeg lytter til meget elektronisk, progressive house, trance, rock,, meget alsidiget faktisk.
Min stue er 20 kvm
Jeg har ikke gjort noget for akustikken
Min bas skal kunne bidrage med det lyder så autentisk så muligt.. Søger ren lyd med et bidrag af en solid bas. For mig er den rene lyd vigtigts..

Jeg ved godt en xt8 er rigeligt til mit rum. Men en audi tt er osse altid sjovere end en audi a4..


Ja - det er jo et typisk svar og her referer jeg ikke til musikvalget, men de tre øvrige svar.
Dit rum påvirker i den grad basgengivelsen og er mindst lige så influerende på den endelige lydgengivelse som højttaleren i sig selv. Hvad vil du gøre for at dæmpe rumresonanserne. Ligger svaret i kabler - det vil Brian7500 måske mene - men ikke jeg.

Du vil have bassen ren, solid og så autentisk så mulig, hvilket nok fordre en del membranareal og noget power bag. Når man så har det og kan nå ned i de dybere oktaver - få man også lettere "antændt" rumresonansrene, som hurtigt kan blive meget mudrende og ikke særligt ørevenligt.
Der er typisk 2 til 3 rumresonansser under 100Hz, som man skal dæmpe.

Får man styr på rummet er der fuld bonus - for man kan pludseligt opnå en behagelig bas og den samlede klangbalance kan blive tilfredsstillende. Det kan virke overraskende men højttaler der virker skarp / spids / hård mangler ofte bas / klangbalance. Så ved at få en ordentlig bas gavner det hele gengivelsen.

En sikker vinder er at have få forstærkeren til at drive basenhederne direkte samtidig med det før omtalte - altså aktivt, men det er et større skridt end du nok er parat til lige nu.

Mvh. Robert


Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 17 April 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:


Men hvilke teknologier eksisterer der, som vil give dig bedre ydelse fra et kabel hvis du betaler 10000 kr for det i stedet for 2000
kr? Sølv er rigtignok dyrere end kobber, men lyttepanelerne er ikke enige om fordelene. Så er der de eksotiske
isolatorer med påståede, men ikke dokumenterede dielektriske egenskaber. 

Lige præcis - hvem siger at det altid er det mest sjældne materiale der er det lydmæssigt bedste?

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 April 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen

Faldte over den hjemmeside og fandt min valuta lommeregner frem. Det jo ikke fordi det er vanvittige besparelser: Men hvorfor skal jeg give 5 tusind kr ekstra pr højtaler af mine tjente penge hvis jeg kan sparer 5k pr højtale. Det er lidt ligsom om alt i dk er dyrere end i resten af verden og jeg synes faktisk det irritere mig lidt. For ved jeg at noget er billigere hvorfor så give fuld pris. Det er lidt ligsom at skulle med toget og man ved man kan få billet til 120 hvorfor så betale 375 ?

http://home.comcast.net/~fauguy/800Diamond1.jpg
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 April 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:



Ja - det er jo et typisk svar og her referer jeg ikke til musikvalget, men de tre øvrige svar.
Dit rum påvirker i den grad basgengivelsen og er mindst lige så influerende på den endelige lydgengivelse som højttaleren i sig selv. Hvad vil du gøre for at dæmpe rumresonanserne. Ligger svaret i kabler - det vil Brian7500 måske mene - men ikke jeg.



Hvis du ville være så venlig at lade være med at udtale dig om hvad jeg mener eller ikke mener ville jeg være taknemmelig.

Det eneste jeg har sagt er at jeg til enhver tid ville vælge så gode (og som følge heraf ofte så dyre) kabler som jeg havde råd til da det for mig handler om at få det optimale ud af det anlæg man har valgt. Og det får man efter min opfattelse ikke med ringeklokkeledning.

Hvad du derimod ikke har set mig skrive er at kabler kan gøre noget som helst ved et akustisk udæmpet og- eller problematisk rum. For det er vi fuldkommen enige om at det ikke kan.

Men igen. Smag og behag er forskellig. Og at jeg har en anden holdning til kabler end både du, Av-Precision og flere andre synes nu at være åbenbart. Så skal vi ikke lade det være ved det og komme videre i livet nu?



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
Chill&cola
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 17 April 2010 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:

Chill&cola skrev:
Hejsa

Jeg ved godt man skal tænke lyd næsten når skal købe nye højtaler. Men idag vil jeg osse godt have noget der klær min stue lidt og der synes jeg personligt ikke at dali gør det så godt design mæssigt. Jeg tror jeg får meget svært ved at finde en flot højtaler udover B&O som jeg ikk gider og købe og B&W. De er i mine øjne de der går lidt op i designet osse føler jeg.

Det forstår jeg godt:) Har selv haft B&W 804 som er en flot højtaler!

Men der er flere herinde der giver deres højtaler en gang vinyl og blanksort, som gør de fleste højtalere rigtig flotte!:)

Men 804D spiller bestemt ikke dårligt.. Hvorfor ikke tage det sæt 803D som de har demo på åboulevarden.. Den slår den nye 804D med længder til samme pris:)




Hejsa købte du dine 804 diamond fro 25 k ? har set på nettet at Hifiklubben scorer 5 k eksta i nogen tilfælde på højtaleren. Når jeg ved sådan noget - vil jeg bar ikk købe en højtaler til fuld pris. Hvorfor har man ikk en fast rpis world wide.. Er sku lidt træt af det der fifleri.. Serice eller ej, om de kører 1- 2 års garanti.. Jamen en højtaler fungere vel i de prislejer hvis man behandler dem godt. Og man har jo altid 2 års reklamations ret. Selvfølgelig er det altid klogest at købe i en butik da det er nemmere at reklarmere men sys bar det er grådigt at tag overpriser for noget. Der må sidde nogen direktøre i hifiklubben som klapper i deres hænder når skal sidde ved general forsamlinger og opdatere deres regnskaber og fast sætte priser. Øv
Til top Vis Chill&cola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chill&cola
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 17 April 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad du derimod ikke har set mig skrive er at kabler kan gøre noget som helst ved et akustisk udæmpet og- eller problematisk rum. For det er vi fuldkommen enige om at det ikke kan.



Hvad har du så gjort i dit rum?
Hvad siger din tommelfingerregel så med hensyn til investeringer i rumoptimering / rumtilpasning?

Det bør vel også med på listen - eller?
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 April 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
Brian7500 skrev:

Hvad du derimod ikke har set mig skrive er at kabler kan gøre noget som helst ved et akustisk udæmpet og- eller problematisk rum. For det er vi fuldkommen enige om at det ikke kan.



Hvad har du så gjort i dit rum?
Hvad siger din tommelfingerregel så med hensyn til investeringer i rumoptimering / rumtilpasning?

Det bør vel også med på listen - eller?

Ja, det bør det absolut.

Men lige på det punkt har jeg ingen tommelfingerregel.

Dette dikteres mere af både konens og min egen smag for indretning samt af det faktum at vi bor i en lejebolig, hvor der fra lejerforeningens side ikke er lagt op til hverken lydlofter eller store diffusere.

Jeg må klare mig med et tæppe på gulvet, gode tunge gardiner, potteplanter og lidt lærreder på væggen.

Til gengæld har jeg en stue hvor jeg kan placere højttalerne ret fornuftigt med god afstand til både side og bagvæg samt til sweetspot.

Alt i alt har jeg en rimelig fornuftig akustik, bortset fra et gammelt parketgulv som godt kan rumme lidt med i bassen.

 



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes