Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: For 250 kr forstærker, tak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:

ja, det lyder fornuftigt, der er et par Eltax Monitor III til ca 1000,- med følsomhed på 91dB.

Jeg kom dog til at tænke på om jeg vil være bedre tjent med at købe aktive højtalere evt Argon fra hifiklubben som dem her eller dem her?

Rummet er et køkken der ikke er særligt stort, vellyd er ikke det store issue her, selv om det gerne må være det bedste for små penge. Det skal ikke fylde meget da det skal stå oven på overskabene sammen med andet køkkenskrammel der ikke bliver brugt særligt tit.

Jeg synes løsningen med aktive højttalere lyder interessant og elegant - hvis der står alt muligt andet ovenpå ovenskabene, så er ledningsrod vel det man mindst ønsker - specielt hvis krukker og andet husholdningsgrej skal hives ned og puttes tilbage. Bør høres. Vend endelig tilbage, hvis du får lyttet til det.
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 August 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Jeg kom dog til at tænke på om jeg vil være bedre tjent med at købe aktive højtalere evt Argon fra hifiklubben som dem her eller dem her? Det skal ikke fylde meget da det skal stå oven på overskabene sammen med andet køkkenskrammel der ikke bliver brugt særligt tit.

Lidt OT for den her tråd, men her er lidt flere aktive højttalere: Near field monitorer

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2010 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at det er ved at være OT. Jeg må starte en tråd hvor jeg søger erfaringer med aktive højtalere.
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 August 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg købt mig en helt billig Lepai TA-2020 forstærker også, men mangler en strømforsyning, går ud fra at jeg skal ha' fat i en 60W 12V/5A - men mangler lige noget midlertidigt at teste på om skidtet virker, er der nogen der ved om man kan tilslutte en org. Sqúeezebox 3 strømforsyning til dyret uden noget af det brænder af? .. bare lige for at teste :)

/Christian

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Uhh.. en SB3 PSU er kun 5v... måske kommer der lyd ud af din amp.....:) og nej... hvis du tilslutter det rigtigt brander du ikke noget af....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Sendt: 19 August 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Bare det ikke er en vekselstrømsadapter... Det var jeg ved at gøre på min egen. Jeg tror det kunne have endt galt...

Mit problem var at finde en adapter med et DC-stik der passede til bøsningen. Efter at have ledt hele huset igennem
opdagede jeg at min eksterne harddisk havde et stik der passede. Det skal selvfølgelig heller ikke være mere end
12V så går det helt sikkert galt :P. Tror absolut maksimum anbefalede er omkring 14-15 V ifølge det papir jeg fik
Til top Vis Rubennn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubennn

j3n2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 August 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Det er lidt synd, at denne tråd gik død, nu hvor flere sikkert har fået noget erfaring med tripath.
Jeg købte, efter at have læst i denne tråd, en Topping TP20 MK2 med tripath 2020.
Det driver stadig mine JBL L100 Century, og jeg har være super glad for den lige siden jeg pakkede den ud. Den har også i en overbevisende grad, trukket et sæt dali ikon6, og min scandyna/dynaco A25.
den har imponeret i både top og bund, været meget skarp i lydperspektivet i forhold til min hafler forstærker + nad pre. Den kan spille meget højt på mit setup, også uden at forvrænge.
Den model jeg købte kostede 49.99$ og var med en lille strømforsyning.

Nu er jeg så ikke nået helt så langt med hifi-hobbyen, at jeg har specielt meget at sammenligne med, men jeg synes at det er rent guld jeg har fundet her.. endte med at koste ca. 800kr med straf, dk-moms, porto og selve forstærkeren, og jeg kunne ikke forestille mig, at der var noget bedre at komme efter på denne side af 3000kr.

jeg overvejer at lave eksperimentet med at trække den med et 12v batteri, for at høre om det er et tweak der er værd at have med.

men hey, jeg vil gerne høre hvordan det gik med alle i, som har fyldt de 10 sider ud her.
Til top Vis j3n2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j3n2

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Sendt: 31 August 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt et 12 V batteri til min forstærker koblet på nogle PA højttalere og peizo-horn sat i en boks. Jeg synes
det er som om de spiller væsentligt højere når jeg har batteri på, men jeg er ikke helt sikker. Nogle siger der er en
forskel i lydens balance mellem bas og diskant, men jeg ved ikke hvorvidt jeg kan høre den. Det eneste er, at jeg
synes de spiller højere. Men det
fungerer godt. Også i lejligheden hvor der er mulighed for at sætte den i stikkontakten - for den er jo så
strømbesparende at man skulle tro det var løgn. :D
Til top Vis Rubennn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubennn

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2010 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Uhh.. en SB3 PSU er kun 5v... måske kommer der lyd ud af din amp.....:) og nej... hvis du tilslutter det rigtigt brander du ikke noget af....

Jeg endte med bare at bestille en psu med de korrekte specs til omkr. 70-80,- på ebay, så nu spiller det - har ikke lyttet så meget endnu, men er lidt imponeret over at den faktisk kan spille okay højt ... perfekt som pc-forstærker eller lign, men den kommer nok ikke lige til at erstatte min Densen B-110 foreløbig ;)

/Christian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes