Forfatter |
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siglon_V skrev:
Ehmm, meget spændende tråd. Tak til ham som startede den. Kommer der ikke told, moms, samt fortoldningsgebyr på HiFi fra HongKong? Så er vi måske oppe på ca 650 DKK med transport og det hele? Det lyder ellers så fristende med 20 GBP ~ 170 DKK.... |
|
|
Den amp jeg modtog, havde hongkongfirmaet angivet value = 10 us$. Jeg tror der er en nedre minimumsgraense paa 30 us$, for at told og skat reagerer (altsaa en bagatelgraense). Jeg har derfor ikke faaet nogen toldhilsen. Pakken var desuden uhyre lille, jeg ved ikke om det ogsaa har betydning.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ret hooked på denne her. Den skal drive et par JBL 4410 reservehøjttalere). Det er ikke mit primære anlæg, men bare noget som skal prøves for sjov. LINK
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har en fynbo på sitet som er leveringsdygtig i de bedste t-amps jeg kender til.
Det er vel ulovligt at linke her,så anbefaler man søger ham via KBS!
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg er selv ret hooked på denne her. Den skal drive et par JBL 4410 reservehøjttalere). Det er ikke mit primære anlæg, men bare noget som skal prøves for sjov.
LINK
|
|
|
Bemærk: Der er flere, der skriver at HLLY T-90 laver "hvid støj", samt at fejl (læs: manglende power-up" forekommer. Bare googl. Jeg ved selvfølgelig ikke i hvilket omfang det gør sig gældende, men... tag det med i betragtningerne
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
Vi har en fynbo på sitet som er leveringsdygtig i de bedste t-amps jeg kender til.
Det er vel ulovligt at linke her,så anbefaler man søger ham via KBS! |
|
|
Jeg har ikke fundet noget med t-amps i hverken KSB eller Tilbudsavisen her på siden... ejheller nogen fynboer. Kan vi få et produktnavn?
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nååh, det er Trends Audio TA-10.2 SE, som BOWA sælger for 1800. Det er da noget af en pris 
|
Til top |
|
|
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
Sendt: 24 April 2010 kl. 04:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur - nu ikke skyde mig noget i skoene,vel?
Det tog mig 27 sekunder at finde ham ved at søge på T-AMP TRIPATH KIT'S.
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 24 April 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Den amp jeg modtog, havde hongkongfirmaet angivet value = 10 us$. Jeg tror der er en nedre minimumsgraense paa 30 us$, for at told og skat reagerer (altsaa en bagatelgraense). Jeg har derfor ikke faaet nogen toldhilsen. Pakken var desuden uhyre lille, jeg ved ikke om det ogsaa har betydning. |
|
|
Hvilket firma/hvilken bruger var det, du bestilte fra? I DK er bagatelgrænsen på 80 kroner, hvilket svarer til ca. 14$.
Det er ikke fordi, jeg har noget imod at betale told og moms - jeg har bare noget imod at betale PostDK 160 kroner for at fortolde den __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 24 April 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Hvilket firma/hvilken bruger var det, du bestilte fra? I DK er bagatelgrænsen på 80 kroner, hvilket svarer til ca. 14$.
|
|
|
Hej Dyster. Firmaet kalder sig aroomcool. Her er linket til mit koeb (fjern mellemrum)> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=18048 1330778
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
AM-E skrev:
Jeg er selv ret hooked på denne her. Den skal drive et par JBL 4410 reservehøjttalere). Det er ikke mit primære anlæg, men bare noget som skal prøves for sjov.
LINK
|
|
|
Bemærk: Der er flere, der skriver at HLLY T-90 laver "hvid støj", samt at fejl (læs: manglende power-up" forekommer. Bare googl. Jeg ved selvfølgelig ikke i hvilket omfang det gør sig gældende, men... tag det med i betragtningerne
|
|
|
Tak for advarslen Juspur. Har lige tjekket en tråd på DIY Audio omkring fænomenet, og det lader mest til at det er folk med 110-120v, som har problemet. Desuden så er der lige kommet en Pre-amp fra HLLY til $120 og snart kommer der en matchende effektforstærker bygget på Tripath 3020. Den skulle være en killer(?!). Spørgsmålet er så bare hvordan Tripath forstærkere har det med at holde en 10" bas under kontrol ved middel lydstyrke...hmm? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, så lige et spørgsmål til
Jeg har også, som en ekstra billig mulighed for festival-anlægget, bestilet sådan én her: bambusforstærker - også fordi den koster under de 80 kroner, som er toldgrænsen.
Det er ikke Tripath, og det er sikkert noget skrammel - men når der står "Twin Power IC Chips" - betyder det så ikke, at det er en art digital forstærker, og man derfor kan forvente en rimelig høj effektivitet? Eller er det bare ønsketænkning fra min side? __________________ HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tbbv Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 25 April 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Hvad med denne i forhold til de ovennævnte:
SA-36 TA2020
Det er jo ikke så nemt at høre dem før køb.
Er der nogen, der kender denne forstærkere og evt. kan sætte(lydmæssigt og mht. "kræfter") den i forhold til de andre i
tråden:
Dynavox CS-PA1 Mini-fostærker, 2x50 W
Mvh __________________ Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 April 2010 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tbby. Dit link er den samme som i trådstarteren ( og lig den første i James input lige over dit). Personligt ville jeg nok ignorere Topping TP10'eren. Flere æggehoveder på diyaudio.com (ligesom her, bare med et andet sprog, you know  ) syntes at TA2020-chippen(hvis det er den) ikke lyder lige så godt som Topping TP20'eren (med TP2024-chippen). Om det er chippen eller andre ting, der giver forskellen, skal jeg ikke gøre mig klog på, da jeg ikke har hørt TP10éren, ejheller hvilke parametre der er blevet vægtet ved sammenligningen. James, jeg tror sgi jeg personligt ville vælge TP30'eren, med dit behov. Merprisen for DAC'en inkluderet er ikke synderligt høj - og forstærkerne i dine links ovenfor (altså TP2024'erne) tror jeg er ret enslydende. Jeg er ikke sikker på at jeg ville turde vædde på hvilke forstærkere, der spiller i en blindtest (samme chip, nærmest samme alu-kabinet, samme forvrængningsstigninger og effekt etc). Nah, snup en TP30'er
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 26 April 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sludder: glem TP30'eren. Den har ikke coax-indgang, men - når vi kigger digitalt - kun usb-indgang. Duetten har kun coax-udgang.
En anden DAC skal derfor findes. Vil derfor tilråde TP20 eller SA-36'eren, og så kigge efter en separat dac
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Sludder: glem TP30'eren. Den har ikke coax-indgang, men - når vi kigger digitalt - kun usb-indgang. Duetten har kun coax-udgang.
En anden DAC skal derfor findes. Vil derfor tilråde TP20 eller SA-36'eren, og så kigge efter en separat dac
|
|
|
Jamen så vil jeg da prøve en SA-36, den fåes både med Chip TA-2020 og TA-2024. 2020 men en lidt højere effekt-ydelse men 2024 med måske lidt bedre lyd, er der nogen der har sammenlignet lyden af de 2 chipsæt, hvilken skal vælges. Prisen er den samme.
Og i der har, er i stadigvæk tilfredsse med lyden ?
Hvilken DAC ville i vælge hertil, gerne links. Det kunne vel blive helt godt, SA-36 + DAC + duet, gerne det hele batteri drevet (samme batteri ?)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
|
|
|
Måske et dumt spørgsmål, men er der ingen mulighed for at "fixe" tilslutningen coax - usb, med et kabel en omskifter eller et nyt stik inden i TP30'ern. Det er jo digitalt til digitalt.
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 28 April 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej James Det burde være muligt at finde - det "normale" er dog den anden vej, altså usb>coax, hvor der findes masser af dimser til få penge. USB har ry for dårligere lydkvalitet ift coax, derfor er udvalget måske også mere sparsomt. Der må googles  Jeg er i øvrigt stadig tilfreds med min SA-36 (med 2024-chip). Savner dog nogen gange lidt mere kraft,men lydkvaliteten er der ikke noget galt med. Overvejer at finde en billig pre med 6-12 dB forstærkning (måske den billige HLLY, som jeg har messet rundt i, en gang. ADVARSEL:leg ikke med skift af interne komponenter, hvis du ikke er helt sikker på hånden). Andre bud på billige pre's med forstærkning? Jeg overvejer at fuldende det lille setup med et par cyburgs Needle's. Der er en gal tysker på www.ebay.de, der sælger færdige kabinetter til mange af fostex's konstruktioner. Der er bl.a. et kabinet til fe83e i Cyburgs Needle. Jeg vil dog bruge TangBAnd W3-671'eren, som er meget anvendbar til dette (tak til Ole for donation af enheder     ) Cyburgs Needle er dybest set et foldet kvartbølgehorn med en mindre munding.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 April 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|