| Forfatter |
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej James Tillykke med Toppingen. USB-tingen ovenfor kan du ikke anvende til coax>usb, kun den anden vej. Jeg har den selv i øvrigt, og den er god til jobbet den anden vej.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen som har hørt en GainClone amp baseret på LM4766?
Jeg tænker på at prøve en HLLY M-1 (2x40w, LM4766) eller en Toppping TP30 (2024).
HLLY T-90 har jeg også kigget på, men den koster $200 + fragt.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom postbuddet sq lige forbi.....  

Og HELT uden at falde i toldens og Post DK lange gebyr arme . Desværre er strømforsyningerne ikke kommet endnu....
Well, you win some, you loose some...
God weekend herfra
Mage
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mage Velkommen i klubben  Hvilke strømforsyninger er du faldet over?
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt liiiige en strømforsyning i mine gemmer. Ganske vist kun 9V/1.5A men den må gøre det indtil videre. Kunne da ikke dy mig for at sætte den midlertidig op i stuen.
Sonos kuberne er ikke de største (ZP80 i dette tilfælde) men SMSL'en er slet ikke i nærheden af ZP'en.

Et lille overblik:

FYI: Sony 46" - Eltax Century 430 (MOD'et fra sans og samling) - Sony BlueRay (med siden til)
Er ENORM imponeret over det første indtryk denne lille forstærker giver fra sig. Fantastisk mellemtone og meget meget meget mere strammere bas end forventet.
Mage
P.S. Vil liiige undskylde på forhånd hvis nogen mener jeg skulle ha' hijack'et denne tråd - hvilket.... jeg.... måske til dels har
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Hej Mage Velkommen i klubben 
Hvilke strømforsyninger er du faldet over? |
|
|
Tak Juspur
Brugte rent faktisk det link Toronto lagde ind i starten (nederste link).
Mage
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også modtaget min idag, så nu mangler jeg bare en strømforsyning  . Jeg har faktisk et par 12V strømforsyninger liggende, men de giver i virkeligheden 17-18V, når man måler på dem, så dem tør jeg ikke tilslutte.
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mage Godt valg med den strømforsyning (12V/5A) til 15 US$
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Hej Mage Godt valg med den strømforsyning (12V/5A) til 15 US$ 
|
|
|
Taktak, men som sagt tilfalder æren Toronto da det er hans link... Super deal... Også roser til Toronto herfra...
Mage
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Nu ved jeg ikke om det er blevet naevnt i denne traad, for jeg kunne ikke finde nogle posts med det. Jeg skal bygge et mobilt festival anlaeg og dertil skal jeg bruge en tripath amp. Der er cirka 2 maaneder til og der staar paa disse amps at shipping tager fra 3-8 uger. Hvad er jeres erfaringer. Hvis den foerst kommer om 8 uger er det for sent.
Ved at man ogsaa kan bestille fra 41hz.com og faa den indenfor en uge, men vil gerne have amp'en i aluminium casing med power on/off knap og volume kontrol. Er der nogen der ved om det foelger med den fra 41hz eller hvor man kan koebe en?
En sidste ting... Kan jeg ikke bare tage en stroemforsyning fra mine gamle pc hoejtalere og klippe ledningen over inden transformeren og saa saette ledningerne til et 12V batteri? Tror vist nok at indgangen paa mine pc hoejtalere er den samme som paa amp'en.
Tusind tak!
EDIT: Undskyld for skod tastatur. Sidder i England lige nu :P
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rubennn skrev:
|
Hej allesammen.
Nu ved jeg ikke om det er blevet naevnt i denne traad, for jeg kunne ikke finde nogle posts med det. Jeg skal bygge et mobilt festival anlaeg og dertil skal jeg bruge en tripath amp. Der er cirka 2 maaneder til og der staar paa disse amps at shipping tager fra 3-8 uger. Hvad er jeres erfaringer. Hvis den foerst kommer om 8 uger er det for sent. |
|
|
Well, jeg bestilte mine to søndag den 18. April i Hong Kong og den 29. kom postbuddet forbi med en pakke. 11 dage incl. 1½ weekend og en islandsk askesky er da vist okay
Best of luck
Mage
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mage skrev:
Rubennn skrev:
|
Hej allesammen.
Nu ved jeg ikke om det er blevet naevnt i denne traad, for jeg kunne ikke finde nogle posts med det. Jeg skal bygge et mobilt festival anlaeg og dertil skal jeg bruge en tripath amp. Der er cirka 2 maaneder til og der staar paa disse amps at shipping tager fra 3-8 uger. Hvad er jeres erfaringer. Hvis den foerst kommer om 8 uger er det for sent. |
|
|
Well, jeg bestilte mine to søndag den 18. April i Hong Kong og den 29. kom postbuddet forbi med en pakke. 11 dage incl. 1½ weekend og en islandsk askesky er da vist okay
Best of luck
Mage |
|
|
Det lyder lækkert. Så tror jeg at jeg bestiller sådan en og håber på det bedste. Er der nogen der ved noget om man kan købe casings til de små forstærkere nogen steder? Tak Mage
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rubennn skrev:
Det lyder lækkert. Så tror jeg at jeg bestiller sådan en og håber på det bedste. Er der nogen der ved noget om man kan købe casings til de små forstærkere nogen steder?
Tak Mage |
|
|
Casings? Den Variant som jeg valgte kommer i et rimelig "stirdy" hus (se nedenfor). Hvad havde du tænkt på?
Mage
|
| Til top |
|
| |
Rubennn Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte bare om man kunne få alu-kasserne seperat hvis nu man ville bestille en fra 41hz.com. Vil helst have forstærkeren beskyttet
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis kondensatorerne sidder i indgangen for at undgå dc,kan folk uden dc-problematik bypasse dem og få langt bedre lyd gratis!
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
OK, så lige et spørgsmål til
Jeg har også, som en ekstra billig mulighed for festival-anlægget, bestilet sådan én her: bambusforstærker - også fordi den koster under de 80 kroner, som er toldgrænsen. Det er ikke Tripath, og det er sikkert noget skrammel - men når der står "Twin Power IC Chips" - betyder det så ikke, at det er en art digital forstærker, og man derfor kan forvente en rimelig høj effektivitet? Eller er det bare ønsketænkning fra min side? |
|
|
Jeg har nu modtaget ovenstående forstærker, og den spiller ok - godt nok til festivalanlæg. Jeg har testet den på et sæt reolhøjttalere og et 7Ah 12V batteri - og det har indtil videre spillet i 24 timer ved rimelig høj lydstyrke . Så effektiv er den da i hvert fald. Jeg prøver senere den Tripath TA2020 forstærker, jeg også fik.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft de to små amps i ca 10 dage. Jeg kan varmt anbefale disse små amps hvis man liiige står og mangler lidt musik til køkkenet, hobbyrummet eller "skuret".

De to strømforsyninger som var i restordre er nu også begyndt at røre på sig. Mon ikke at de bliver forenet med deres respektive amps sidst i næste uge...
Vi får at se...
Mage
|
| Til top |
|
| |
seba Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 Februar 2010 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 327
|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de ejere der ikke gider batteridrift,findes der i Harald Nyborg butikkerne en heftig 12vdc 5 A psu beregnet på køletasker til omkring 150kr.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| For de ejere der ikke gider batteridrift,findes der i Harald Nyborg butikkerne en heftig 12vdc 5 A psu beregnet på køletasker til omkring 150kr. |
|
|
Linkfeen hvor er du??
Mage
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 09 Maj 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
seba skrev:
| For de ejere der ikke gider batteridrift,findes der i Harald Nyborg butikkerne en heftig 12vdc 5 A psu beregnet på køletasker til omkring 150kr. |
|
|
Ja, jeg leder også, et link ville være fint, jeg kan heller ikke finde noget ....................
|
| Til top |
|
| |