Forfatter |
|
Rubennn Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 20 Maj 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay jeg er lidt mere rolig nu.. skulle bare lige puste lidt ud  Men jeg har fundet denne universelle netadapter som har stort set alt hvad jeg skal bruge. Der står at den leverer en maks. effekt på 28W (2,3 A). Skal jeg være bekymret her? Det er jo til et festivalanlæg og jeg er lidt noob til hvordan alting skalforbindes og det hele skal løbe rundt. De 28W bliver så fordelt ud på alle mine enheder (2 basser, 2 piezoer, denne forstærker)? For så kan jeg godt se at det bliver lidt tyndt med lyden... eller hvad?  Det er umiddelbart det bedste jeg kan finde til en nogenlunde rimelig pris (jeg synes nu det er meget at give da forstærkeren har kostet det samme  ) Men i sidste ende skal det jo kobles op til dette 12V 12Ah batteri så spørgsmålet er om jeg ikke bare skal satse på batteriet og en lader til det. Af hvad jeg har hørt fra brugeren MortenJ kan det spille i ca. 40 timer så...
|
Til top |
|
|
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig efter næsten en måned er
 Uploaded with ImageShack.us]TP-30[/URL]
ankommet
en tur forbi postvæsnet toldafd. kostede 300 kr, men en lækker lille forstærker med en Burr-Brown PCM 2704 dac indbygget umiddelbart en detaljeret, glat lyd med en god rumfornemmelse.
|
Til top |
|
|
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
Mage: Tænk på weekenden, hvor du formentlig HAR modtaget PSU'erne. God musik og plusgrader udenfor. Kold øl eller andet. Enjoy 
|
|
|
HRMPF!!! Stadig hos Post DK's toldbehandling. COME ON!!!! Der har det stået siden den ankom til DK d. 15 maj....
Som Juspur siger er der rigeligt med plusgrader udenfor og kolde øl én masse....
Det er sq en ommer........ hvis det ikke allerede var fordi jeg har fundet en lille erstatning
But still.....
God Pinse
Mage
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg løsningen! Efter en god snak med en medarbejder fra Elextra.dk fandt vi ud af at mit behov kunne tilfredsstilles med dette DC plug som passer til min t-amp (2,5 mm indre og 5,5 mm ydre). Denne skal så sættes på en ledning forbundet til 12V batteri og man undgår helt en transformer (eller hvad de hedder) der sidder på en netadapter. Dette stik koster 10 kr. eksl. fragt. Eventuel inspiration til folk der står med samme problem. Hav en god pinse :) Mage: Synd du ikke har fået dine ting endnu Mage :) Gråskæg: Tillykke med ampen :)
|
Til top |
|
|
Pita Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at Class-D er spændende....men, når en Virtue Audio (Tripath) med strømforsyning nærmer sig de 3-5.000 kr., så begynder der jo for alvor at være gode konkurrenter med den traditionelle klasse A/B opbygning. Jeg tror, man får mest for pengene, hvis man bygger selv i denne kategori, og holder det nede på 500-1000kr. Det er der jo sådan set ikke noget nyt i. Sådan har det vel altid været ved DIY, men det lader bare til (for mig), at Tripath-chippen er blevet "mode-rigtigt", og derfor scorer producenter høje avancer på en simpel og meget billig løsning/teknologi. Mit spørgsmål er bare, hvad er så meningen med Tripath, når vi overstiger 3.000kr...og ender på 20.000kr på en Red Wine Audio? Skulle denne forstærker være dårligere? Den er i hvert fald langt mere fleksibel end Virtue Audio og Red Wine Audio....
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du uddybe? Hvad mener du?
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
TA2020 er så heller ikke det bedste fra Tripath. De lyder jo ikke ens.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte den for at se hvad det var for noget. Prisen er jo på ca. 18 USD. inkl. fragt. Lyden i den er noget af det dårligeste jeg har erfaret, seriøst. Jeg har en lille 12V booster af dem som man køber til bilen som jeg købte til 120 kr. i tyskland og bypasset delfilterne i den så det er en "ren" forstærker og den spiller betydeligt bedre.
Det er som om Tripathen distortion overtager hele billedet. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det.
hilsen
Panos
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jeg da ked af at høre.. Jeg har en liggende her og jeg mangler en strømforsyning, så den er overhovedet ikke testet endnu :( Fik den i torsdags Håber ikke det er så dårligt som du siger.
|
Til top |
|
|
Mammut Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv TA2020 24-48 timers burnin og den bliver markant bedre.
Min topping TP20 mrk2 (også TA2020 chip) spiller lige så godt som min Marantz PM7001 KI.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mammut skrev:
Giv TA2020 24-48 timers burnin og den bliver markant bedre.
Min topping TP20 mrk2 (også TA2020 chip) spiller lige så godt som min Marantz PM7001 KI. |
|
|
Det er her hvor Tripath (og class-d generelt) viser sin styrke: At det kan konkurrere med dyrere, konventionelle forstærkere. Hvilke højttalere bruger du? Kan du mærke/høre forskel ved højere lydstyrke? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Panos Der er også tydelig forskel på indmaden i din amp og eksempelvis gråskægs, når man nu kigger billeder. Måske du skulle ha' satset 150 kr højere  ??
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja.. jeg har forsøgt at holde det under den beløb hvor post dk bliver rig...:) men den skal nok blive moddet..:) Nu har den fået en batteri PSU og en lille kasse, så lad os se hvad det bliver næste...
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Rubennn Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
En klog mand sagde engang....
virious skrev:
Jeg har en forstærker med samme chip. Den kan køre på 8 1,5V batterier og de holder i 6-8 timer ved pænt niveau.
Batteriforsyning bringer de små forstærkere op i en helt anden liga!
|
|
|
Ej jeg ved ikke om det var en klog mand, men passer det?
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batterier tager det værste hårdhed fra lyden. Men en skod forstærker er stadig en skod forstærker... Jeg har erfaret med min som faktisk spiler bedre end min makkers lille trends Ta10.1 at hvis man holder sig til små højtallere f.x. micro pods, er den til at holde ud.
Hvis nogen er interesseret til at overtage min som er i kasse nu og med batteri supply kan vi finde ud af et eller andet... send en PM...
p.s. jeg har moddet den lidt, den blev en smule bedre.. skiftet alle 100nf SMD caps med vishay... __________________ moddet marantz sa15
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, lige for at være fair. Der var en "fejl" på min. Om det er noget man skal være opmærksom på eller om jeg blot har været uheltigt ved jeg ikke. Som i kan se sidder der 2 trimmer pots på disse amps. Hvis de ikke er justeret kommer der DC ud på højtallerne og det lyder som sagt ikke af en skid. Det kan man høre ved at der kommer en "tick" lyd hvis man slutter højtalleren til uden musik på. Nu har jeg justeret begge kanaler, den ene var sgu meget slemt, og den spiler betydeligt bedre. Det ender med at jeg beholder den lille amp aligevel....:)
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
"Som i kan se sidder der 2 trimmer pots på disse amps....."
|
|
|
Er det de små blå dimser du hentyder til? Kan man måle sig frem til en sådan justering? Eller er det på gehör?
Mage
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
|
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, det er dem. man kan godt nå lang med gehør men lige der vil jeg måle. multimeter i parallel med din højtallere og så prøv at komme så tæt på 0 som muligt
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|