Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: For 250 kr forstærker, tak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Hej Vibe, hvis du ikke selv har en Trends forstærker har jeg en du godt må låne.
Jeg bor også i KBH, ku være spændende at høre sammenligning.
Jeg er meget interesseret i at købe sådan en forstærker til 250 kr, men kan ikke finde ud af hvordan man køber den i det link jeg fandt så side 1. ?

tak for det flotte tilbud, men jeg har selv en trends eller dvs har haft en, nu har min far den. det er mere et spørgsmål om at få tilsluttet en cd-afspiller og nogle hifi højttalere til den lille tripath. det er lidt bøvlet, da den jo ikke kommer med kabinet og terminaler.

hvis du går ind på den engelske ebay (ebay.co.uk) og søger på tripath, så får du en hel del muligheder. så vælger du bare den forstærker du vil have og enten byder du på den eller køber den til en fast pris. jeg bød faktisk på min og jeg endte med at få trukket 199 kr på min konto. man skal bare lige oprette en profil hos paypal, som gør pengeoverførslen sikker.

http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l13 13&_nkw=tripath&_sacat=See-All-Categories

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Det eneste du kan betale med er faktisk paypal. Jeg betalte i alt 398 kr for min forstærker og den røg i post Danmarks kløer. Jeg synes stadig det
var en overordentlig formidabel pris for sådan en lille, dejlig kompakt og yderst effektiv forstærker.
Til top Vis Rubennn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rubennn

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Davs-- jeg har bydt for nogle forskellige så der kommer sikkert nogle stykker hjemme da jeg gerne vil prøve og lege med... hvis i ikek har travlt bliver der sikker en del i overskud, så kan vi deles om portoen osv... de er dog ikke kommet endnu....:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Siglon_V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2009
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om nogen er interesseret, men skriver da lidt erfaringer en har gjort sig.

Jeg skrev at min Tripath have digital-fnidder når der blev skruet op. Det er faktisk mere eller mindre forsvundet og svaret på det er måske at komponenterne i forstærkeren er "brændt ind".

Næste ting var, at jeg fandt nogle brugte Li-batterier på min arbejdsplads som jeg godt måtte tage, da de ikke længere kan drive udstyret de er beregnet til en hel dag.

3 af dem i serie giver meget belejligt ca 12 V, når de er ladet op. Så de blev loddet sammen og et powerstik som passer til forstærkeren kom på. Dette gav mere ro i lydbilledet, men klangbalancen ændrede sig en del. Der kom meget mere bas og og også mere fylde i det lavere register. Lige så mange detaljer som før men det dejlige "bid" der er i mellemtonen med den switchede strømforsyning var gledet væk.  Så prøvede jeg at skifte de kobberledere som var brugt til at forbinde batterier og powerstik til sølvledere. Har noget liggende og det var ialt bare ca 35 cm der gik til. Igen svingede balancen og der var nu et væld af detaljer og stadig god bas men stemmer var blevet for slanke. Det' sgu ikke nemt! Så kom den switchede forsyning på igen og den er faktisk favorit. Ved ikke om blyakkumulatorer lyder mere rigtigt...?

Nå, så er der jo elektrolytterne på printkort, som forsyner de 2 forstærkere med spænding/strøm. De er 25 V, 1000 uF hver. I en rodekasse lå 2 stk Black Gate 16 V, 2200 uF og de kunne lige presses ind på printet med et skohorn. Det er ikke så nemt, da printet er dobbeltpletteret eller hvad det hedder, så der skal være kontakt på begge sider. Men det gik lige. Lyttemæssigt giver det mere og slagkraftig bas og det ændrer også klangen mod det mere "fede" men bidet i mellemtonen er ikke væk. Måske er den "optimale" værdi her nærmere ca 1500 uF??? Det kommer selvfølgelig også an på ens smag og anlæg er jeg sikker på. Tror at de får lov at blive siddende i min. De skal lige have lov at blive lyttet ordentligt til.

Håber at nogen kan bruge det til noget.

Mvh, Siglon_V

Til top Vis Siglon_V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siglon_V

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Kan mærke det begynder at blive langt over mit niveau nu :P Men stadig interessant indlæg Siglon_V

boxz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Rubennn

Må jeg høre helt præcis hvad dine komponenter er? Hvis man vil lave et anlæg magen til?

Du har købt de bas og mellem bas højtaler?

Hvilken diskant har du så? Og hvilket delefilter? :-)

boxz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Og lige et spørgsmål mere.. Hvis man nu er mindre ambitiøs, kan 2 6x9 " højtaler måske give et fint lille festivals anlæg?

Rubennn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

boxz skrev:
Og lige et spørgsmål mere.. Hvis man nu er mindre ambitiøs, kan 2 6x9 " højtaler måske give et fint lille festivals anlæg?

Hvis du tænker på sådan nogle bilhøjttalere så ja... Det kan de godt. Det der er meget vigtigt, i hvert fald for batterilevetiden er at du har sådan en tripath forstærker som denne tråd handler om. Og sammen med meget følsomme højttalere - over 90 dB/W eller højere endnu - kan man få et ret godt resultat. Men hvis du ingen forstærker har lige i øjeblikket ville jeg ikke satse på at den når at komme hjem fra Hong Kong. Vent hellere til næste år så og lav et anlæg i år med en bilradio og et måske lidt stort batteri.

Hvis du er interesseret i mit anlæg specifikt kan jeg henvise til DIY: Mobil boomblaster.

Tag også et kig på den store tråd om mobile festival anlæg. Scroll lidt ned og du vil finde et par links som jeg har postet der alle har hjulpet mig til større viden.

Mht. dit spørgsmål: Jeg bruger kun basser og piezo diskanter. Som delefilter har jeg kun brugt en spole til at skære bassen af på en bestemt frekvens. Piezo skal bare spille sit fulde spektrum.

Det er måske heller ikke den bedste tråd at skrive om det her i. Så jeg vil ikke gøre det igen. Nu har jeg henvist til andre tråde.

Sorry for semi-offtopic post.

boxz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Super, mange tak Rubennn! :-P

Satme ægerligt, det tager så lang tid fra Hong Kong!

Shik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2009
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Sorry for offtopic, men hvis der skullle være en som kan undvære sin billige tripath forstærker, så står jeg og skal bruge en her og nu. Er villig til at betale nypris eller mere.
Til top Vis Shik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shik

Dazz89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2010
Sendt: 17 Juni 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Nogen der sidder inde med erfaring omkring seriekobling af  2 6x9 " højtaler og så bruge en tripath 2024, som forstærker?

Jeg ved godt det lyder dumt kun at bruge den 1 kanal nu hvor der 2 kanaler i tripathen, men for at vores ide skal kunne lykkes skal de 2 6x9 " højtaler seriekobles. 
Til top Vis Dazz89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dazz89

kasperh2010
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2010
Sendt: 19 Juni 2010 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

seba skrev:

Nogen der vil købe min 250krs S.M.S.I med psu?

stadig til salg?
Til top Vis kasperh2010's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasperh2010

El Duderino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

kasperh2010 skrev:
seba skrev:

Nogen der vil købe min 250krs S.M.S.I med psu?

stadig til salg?

Nej desværre. Den har jeg nuppet, og den gør stor glæde.
Til top Vis El Duderino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Duderino

kajessen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 Juni 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

nogen der har haft problemer med S.M.S.L SA-36 ? har købt en men når jeg sætter den til strøm lyser den bare, og der
kommer ikke lyd ud. men tror måske det noget med + udtagene til højtallere?
Til top Vis kajessen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kajessen

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Juli 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

kajessen skrev:
nogen der har haft problemer med S.M.S.L SA-36 ? har købt en men når jeg sætter den til strøm lyser den bare, og der
kommer ikke lyd ud. men tror måske det noget med + udtagene til højtallere?

Hej Kajessen
Er du skker paa at der er plus i inderpinden i den stroemforsyning, du tilkobler?
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg leder lidt efter et system der er meget lille og billigt, jeg tænkte derfor at jeg ville køben lille digital forstærker og et par små højtalere (jeg skal have en squeezebox sluttet til).

Jeg vil høre om der er bud på nogle højtalere det kan sluttes til en sådan forstærker jeg har selv kigget på XTZ 89 eller JBL control one. Kan forstærkeren trække de højtalere?

Der er intet galt med at købe brugt men kunne ikke finde nogle gode bud. hvis der er forslag så kom med dem.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal kigge hos www.cableman.dk - de har flere modeller i prisklassen. "Problemet" med de 2 du har linket til, er at der ikke står noget om følsomheden. Den skal gerne over 88 dB for højttalerne, for fornuftigt lydtryk.

Jeg går ud fra at dit lytterum ikke er synderligt stort?
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

ja, det lyder fornuftigt, der er et par Eltax Monitor III til ca 1000,- med følsomhed på 91dB.

Jeg kom dog til at tænke på om jeg vil være bedre tjent med at købe aktive højtalere evt Argon fra hifiklubben som dem her eller dem her?

Rummet er et køkken der ikke er særligt stort, vellyd er ikke det store issue her, selv om det gerne må være det bedste for små penge. Det skal ikke fylde meget da det skal stå oven på overskabene sammen med andet køkkenskrammel der ikke bliver brugt særligt tit.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

vibe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 12 August 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:

Jeg leder lidt efter et system der er meget lille og billigt, jeg tænkte derfor at jeg ville køben lille digital forstærker og et par små højtalere (jeg skal have en squeezebox sluttet til).

Jeg vil høre om der er bud på nogle højtalere det kan sluttes til en sådan forstærker jeg har selv kigget på XTZ 89 eller JBL control one. Kan forstærkeren trække de højtalere?

Der er intet galt med at købe brugt men kunne ikke finde nogle gode bud. hvis der er forslag så kom med dem.

de små tripath forstærkere kan trække de fleste budget højttalere. her er et link til billige højttalere med god lyd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=69221&K W=2000

mvh

højttaler: audio note az-one

diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
Til top Vis vibe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vibe

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 12 August 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SMSL36 med en TA2020 og spiller på er par Tannoy Mercury højttalere, mener lidt engelsk lydkarakter
passer fint til den meget rene glatte lyd tripath forstærkerne generelt har, ellers kunne dette være en mulighed,
har en følsomhed på 89 db i 4 ohm, har ikke hørt lige den model men andre af Audiopro's små højttalere,
og syntes de gav god lyd til pengene
Audio Pro
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum