Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
sigma6 skrev:
StarTrek skrev:
Ærlig talt det se ikke god ud, på en højtale til over 20.000 kr., måske hvis det havde værre en højtale købet i Aldi, så kunne man leve med det.
Det vise at disse højtale er meget svære at drive, for bare at kunne spille musik.
|
|
|
Helt ærligt...kan du ikke bare sige din mening en gang for alle? Du er da direkte underlig at høre på!
|
|
|
Jeps BCG'erne er noget bras, og man skal kikke andre stede hvis man skal havde en ny højtaler !
|
|
|
Tak for det. Og da du nu har fået sagt hvad du ville kunne du måske finde andre tråde og irritere i, så folk der har noget konstruktivt at sige kan komme til i denne? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ville ikke kalde den for en Super Højtaler, hertil har den få mange mangler, bl.a. er den noget mørk i lyden, diskanten er ikke få god, man skal havde en forstærker der kan klare en belastning på under 2 oms.
Og den kræve meget plads, da den har nogle stor bas porten bag til.
Brugt prise er ikke så høj (på omkring 5000 kr. ville ikke selv give mere), da den ikke er verdens beste højtale, og det man betal for er den flotte lakering ikke indholdet
Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler.
|
|
|
Hvis du kender et sted hvor man kan købe BCG til kr. 5000 sættet må du meget gerne sige til. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Er enig i udlægningen. Synes den spiller kedeligt og indelukket. En farvelade lyd som man i længden bliver træt af. Har haft Bladelius Freja/thor på dem som er forward i spillestilen. Den forbliver bare pæn og ulden i lyden. Det er som om at den bare ikke åbner op. Når den så åbner op skal man spille pænt højt. De skal have masser af strøm og har en gusten impedanskurve
Men flot finish
|
|
|
Sjovt, men jeg kan overhoved ikke genkende det du skriver og jeg har da efterhånden hørt en del VA højttalere.
Nej de er ikke neutrale. Men det er jo heller ikke det man går efter når man vælger en Vienna. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
StarTrek skrev:
sigma6 skrev:
StarTrek skrev:
Ærlig talt det se ikke god ud, på en højtale til over 20.000 kr., måske hvis det havde værre en højtale købet i Aldi, så kunne man leve med det.
Det vise at disse højtale er meget svære at drive, for bare at kunne spille musik.
|
|
|
Helt ærligt...kan du ikke bare sige din mening en gang for alle? Du er da direkte underlig at høre på!
|
|
|
Jeps BCG'erne er noget bras, og man skal kikke andre stede hvis man skal havde en ny højtaler !
|
|
|
Tak for det. Og da du nu har fået sagt hvad du ville kunne du måske finde andre tråde og irritere i, så folk der har noget konstruktivt at sige kan komme til i denne?
|
|
|
Hver sin smag Brian. Hvad du synes er jo din egen sag. Synes du at det er lyden for dig så lån da højttaleren med hjem og bedøm dem. kan du lide lyden er det jo fuldstændig ligegyldigt hvad Startrek mener __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej, jeg havde den før de strauss jeg har nu, der er nogle ting som jeg er enig i og nogle jeg er uenig i, først og fremmest skal man være sikker på at forstærkeren er stærk nok, her menes der ikke watt, men når BCG dykker til omkring 2 ohm, så vil sen suge strøm ud af forstærkeren, så en strømforsyning og en godt dim. lyttebank er værd at se efter. Placerings messigt havde jeg ca 40 cm luft fra bagvæg til bagpladen på højtalerne og vil tro at det er omkring min. kravet ellers vil bunden være for volsom. Har du styr på disse to ting, så er der god chance for at den vil performe efter hensigten, om man så kan lide VA's måde at spille på det er en smagssag, de er jo ikke just neutrale. Krell int.forst. skulle være en god match, har selv gode erfaringer med pass, hvis du søger lidt i trådene her på og ser på hvem der har valgt at beholde deres VA'er i længer tid, så vil du sikker opdage at de fleste har en meget strømstærk forstærker, der er et must. |
|
|
Tak for et sagligt svar __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Jeg ved ikke om det er mig, der bare har været sindsyg heldig, eller om det bare er andre der ikke kan tille en højttaler op! Jeg har set folk beskrive lyden på både Strauss og Beethoven, hvor det viste sig , de havde dem til at stå i et totalt udæmpet rum på 15 m2. Det siger sig selv det IKKE er optimalt!
Jeg har haft BCG på Vincent 991, Audio Flight 100 og så har jeg haft Lånt et sæt Roque Audio 150 på et tidspunkt. Mit rum var ca 20 m2.
Hos mig spillede den flot stort og opløst. Hurtige transienter, og en dyb bas. Med Roque 150 blev der nærmest elektrostat agtigt at høre på.
Jeg har haft masser af venner og flere forhandlere hos mig, som ALLE sagde det lød rigtig, rigtig godt.
Af reference har jeg: Kef 107 R, Mirage M1, Spendor et eller andet med 6, Dali helicon 400, Matin Logan Aeon og mine nuværende Focus Audio Master 2.5
|
|
|
Jeg kan heller ikke genkende den beskrivelse som rigtig mange kommer med af Vienna lyden. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også lige melde ind. Har haft et sæt BBG i 2 år, og de gjorde det godt. Jeg havde først en XTZ Class A100 DII på den, uden problemer og senere en Nakamichi PA7E, endnu bedre. Det kan godt være Vienna ikke er neutrale og liniære, men de er meget musikalske synes jeg. De afslører ikke så tydeligt, de dårlige indspilninger som min efterfølgende højtaler, Holfi Tyra Charisma. Dog synes jeg priserne er lidt over hvad de egentlig spiller til på brugtmarkedet, men sådan er det med mange ting. Kan egentlig sagtens anbefale Vienna, og de fleste af mine venner der har lyttet på dem deler min overbevisning.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Er enig i udlægningen. Synes den spiller kedeligt og indelukket. En farvelade lyd som man i længden bliver træt af. Har haft Bladelius Freja/thor på dem som er forward i spillestilen. Den forbliver bare pæn og ulden i lyden. Det er som om at den bare ikke åbner op. Når den så åbner op skal man spille pænt højt. De skal have masser af strøm og har en gusten impedanskurve
Men flot finish
|
|
|
Sjovt, men jeg kan overhoved ikke genkende det du skriver og jeg har da efterhånden hørt en del VA højttalere.
Nej de er ikke neutrale. Men det er jo heller ikke det man går efter når man vælger en Vienna.
|
|
|
Dette var da også bedømt i vores gamle hus hvor jeg ikke kunne give dem den fornødne plads bagtil. Måske derfor. Men generelt en lyd uden den store opløsning. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
Nu er det jo ikke målingerne der spiller musik, men højttaleren
Jeg har selv haft et sæt BCG og det er ganske enkelt en super musikformidler til de penge. ganske enkelt en højttaler der underholder.
Det re ganske vist ikke den mest udstrakte og velopløste top den besidder. Men der er fodtramp og vellyd for alle pengene og det er sgu det der tæller.
MVH WRONG
|
|
|
JA!!! Bravo. Fuldkommen enig.
Jeg kan simpelthen ikke begribe at I går så meget op i alle de målinger.
Jeg er fuldkommen totalt og aldeles græsk katolsk over hvordan BCG eller nogen andre højttalere måler. Når bare de spiller som jeg kan lide det. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
Jeg har selv haft et sæt BCG og det er ganske enkelt en super musikformidler til de penge. ganske enkelt en højttaler der underholder.
Det re ganske vist ikke den mest udstrakte og velopløste top den besidder. Men der er fodtramp og vellyd for alle pengene og det er sgu det der tæller.
MVH WRONG
|
|
|
Jeg er fuldkommen totalt og aldeles græsk katolsk over hvordan BCG eller nogen andre højttalere måler. Når bare de spiller som jeg kan lide det.
|
|
|
Så køb dem da  __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Til Brian.
Mine stod 80cm fra sidevæg og 166 fra bagvæg. Begge mål til diskanten.
MVH WRONG
|
|
|
Tak  __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
svendborg@email skrev:
Jeg må også lige melde ind. Har haft et sæt BBG i 2 år, og de gjorde det godt. Jeg havde først en XTZ Class A100 DII på den, uden problemer og senere en Nakamichi PA7E, endnu bedre. Det kan godt være Vienna ikke er neutrale og liniære, men de er meget musikalske synes jeg. De afslører ikke så tydeligt, de dårlige indspilninger som min efterfølgende højtaler, Holfi Tyra Charisma. Dog synes jeg priserne er lidt over hvad de egentlig spiller til på brugtmarkedet, men sådan er det med mange ting. Kan egentlig sagtens anbefale Vienna, og de fleste af mine venner der har lyttet på dem deler min overbevisning.
|
|
|
Jeg har selv haft BBG. Og en ting jeg holder af med Vienna er netop det, at de dårlige indspilninger også er til at høre på. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
StarTrek skrev:
sigma6 skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak for det. Og da du nu har fået sagt hvad du ville kunne du måske finde andre tråde og irritere i, så folk der har noget konstruktivt at sige kan komme til i denne?
|
|
|
Hver sin smag Brian. Hvad du synes er jo din egen sag. Synes du at det er lyden for dig så lån da højttaleren med hjem og bedøm dem. kan du lide lyden er det jo fuldstændig ligegyldigt hvad Startrek mener
|
|
|
Ja du har ret. Jeg ser bare rødt over folk hvis eneste mission er at fylde trådene med ævl. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
Jeg er fuldkommen totalt og aldeles græsk katolsk over hvordan BCG eller nogen andre højttalere måler. Når bare de spiller som jeg kan lide det.
|
|
|
Så køb dem da 
|
|
|
Det er under overvejelse __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Så køb dem da 
|
|
|
Det er under overvejelse
|
|
|
Overvejelse?. Troede de var din drøm
Hvad spiller du på nu. Baby Grand ?
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Så køb dem da 
|
|
|
Det er under overvejelse
|
|
|
|
|
|
Nej det er længe siden.
Jo det er en drøm. Men overvejer om jeg skal tage chancen og prøve ad. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
Music4life skrev:
Brian7500 skrev:
wrong skrev:
StarTrek skrev:
|
|
|
MVH WRONG
|
|
|
|
|
|
Så køb dem da 
|
|
|
Det er under overvejelse
|
|
|
|
|
|
Nej det er længe siden.
Jo det er en drøm. Men overvejer om jeg skal tage chancen og prøve ad.
|
|
|

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget glad for mine
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Wymax skrev:
StarTrek skrev:
Brugt prise er ikke så høj (på omkring 5000 kr. ville ikke selv give mere), da den ikke er verdens beste højtale, og det man betal for er den flotte lakering ikke indholdet
Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler. |
|
|
Skrivefejl? 5.000 kr.? Normal brugtpris ligger mellem 13 og 15 tusinde, en lille smule højere hos en forhandler.
|
|
|
Nej 5000 kr. er ikke en fejl, et er havde de blive sat til, et andet er hvad de blive solgt til, og det kan næppe være mellem 13 og 15 tusinde, men mere 5000 kr.
|
|
|
Sikke da noget vrøvl.... du er da vist ikke det hurtigste dyr i Hakkebakkeskoven
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 21 April 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
StarTrek skrev:
Wymax skrev:
StarTrek skrev:
Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler. |
|
|
Skrivefejl? 5.000 kr.? Normal brugtpris ligger mellem 13 og 15 tusinde, en lille smule højere hos en forhandler.
|
|
|
Nej 5000 kr. er ikke en fejl, et er havde de blive sat til, et andet er hvad de blive solgt til, og det kan næppe være mellem 13 og 15 tusinde, men mere 5000 kr.
|
|
|
Sikke da noget vrøvl.... du er da vist ikke det hurtigste dyr i Hakkebakkeskoven
|
|
|
Hahahahhahaha...det tror jeg du har ret i :-)
|
Til top |
|
|