Emne: VA Beethoven Concert Grand ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
StarTrek skrev:
| Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler. |
|
|
Hvis du kender et sted hvor man kan købe BCG til kr. 5000 sættet må du meget gerne sige til. |
|
|
Mine BCG var med i en byttehandel for de nye - men til 5.000 kr. har jeg bestemt gerne et sæt stående bare til pynt, så jeg er med i gruppekøbet til den pris 
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg solgte mine for 13.000,- for 1 måned siden. De var lidt over 4 år gamle og køber gjorde en god handel. Jeg søgte markedet godt af inden jeg solgte mine, og det der med 5000,- for et sæt er noget vrøvl. Jeg har ikke set nogle blive solgt til mindre end mine. Det kan være den gamle Beethoven model som der forveksles med, måske en desperat sælger har skudt dem af til 5000,-?!!? Og hvis den kan fåes til 5000,- ville jeg også kalde det et mirakel til pengene, har selv haft den.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
| Jeg solgte mine for 13.000,- for 1 måned siden. De var lidt over 4 år gamle og køber gjorde en god handel. Jeg søgte markedet godt af inden jeg solgte mine, og det der med 5000,- for et sæt er noget vrøvl. Jeg har ikke set nogle blive solgt til mindre end mine. Det kan være den gamle Beethoven model som der forveksles med, måske en desperat sælger har skudt dem af til 5000,-?!!? Og hvis den kan fåes til 5000,- ville jeg også kalde det et mirakel til pengene, har selv haft den. |
|
|
Ja du var vist ovenikøbet den allerførste herinde der fik et sæt 
Savner du dem ikke? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
| Jeg solgte mine for 13.000,- for 1 måned siden. De var lidt over 4 år gamle og køber gjorde en god handel. Jeg søgte markedet godt af inden jeg solgte mine, og det der med 5000,- for et sæt er noget vrøvl. Jeg har ikke set nogle blive solgt til mindre end mine. Det kan være den gamle Beethoven model som der forveksles med, måske en desperat sælger har skudt dem af til 5000,-?!!? Og hvis den kan fåes til 5000,- ville jeg også kalde det et mirakel til pengene, har selv haft den. |
|
|
Du har da også nedgraderet noget må jeg sige. Har du ikke haft pass int150 og Vienna surround?
Mine VCG blev solgt til 15k. Det med 5k må være for den gamle. Han må have røget af dørmåtten __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Ville ikke kalde den for en Super Højtaler, hertil har den få mange mangler, bl.a. er den noget mørk i lyden, diskanten er ikke få god, man skal havde en forstærker der kan klare en belastning på under 2 oms.
Og den kræve meget plads, da den har nogle stor bas porten bag til.
Brugt prise er ikke så høj (på omkring 5000 kr. ville ikke selv give mere), da den ikke er verdens beste højtale, og det man betal for er den flotte lakering ikke indholdet
Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler.
|
|
|
Nå...kunne du skaffe dem, eller var du bare smart og useriøs?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2010 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
StarTrek skrev:
Ville ikke kalde den for en Super Højtaler, hertil har den få mange mangler, bl.a. er den noget mørk i lyden, diskanten er ikke få god, man skal havde en forstærker der kan klare en belastning på under 2 oms.
Og den kræve meget plads, da den har nogle stor bas porten bag til.
Brugt prise er ikke så høj (på omkring 5000 kr. ville ikke selv give mere), da den ikke er verdens beste højtale, og det man betal for er den flotte lakering ikke indholdet
Til samme pris som en VA Beethoven Concert Grand, fås der beder højtaler.
|
|
|
Nå...kunne du skaffe dem, eller var du bare smart og useriøs?
|
|
|
Hvad tror du? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par VABCG, og i mine ører er de noget af et scoop til prisen.
ja, de ER farvet i deres gengivelse - men på en sådan måde, at man bare kan blive ved med at lytte til dem i timevis. Omend de primært er egnet til rytmisk musik.
Jeg har haft mange andre højtalere hjemme til demo/sammenligning med mine VA BCG, som umiddelbart er i samme prisklasse som disse, bla. de her på sitet højt besungne Dali Grand - Dali Grand er er meget mere "farvet", "buldrende" og "rå" i lyden, og især diskanten er decideret "skrigende", i forhold til VA.
Mht til StarTreks udsagn i starten af tråden; ...hamrende useriøse.....og helt ude i hampen. Men om jeg erindrer rigtigt, så har startrek altid haft et horn i siden på Vienna i almindelighed.
- udsagnene om at de bliver handlet til kr. 5000, og end ikke burde handles i Aldi, siger jo mere om StarTreks "hifi-virkeligheds niveau", end om VABCG
Mht til målingerne af VABCG, så kunne jeg ikke interessere mig mindre for disse - stoler mere på mine ører....og hvad skal jeg bruge en liniær højtalerkurve, foretaget i et lab., når jeg spiller musik i min stue
'Har iøvrigt placeret mine ca 25/30 cm fra bagvæggen, og den ene står 1 meter til sidevæg, den anden ca. 30 cm til endevæg, og spiller fortræffeligt i min 35 kvm. stue.
MVH __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syndes bestemt de giver god valuta for pengene.Jeg har haft dem inkl den forste beethoven og var utrolig glad for dem.Med det rette udstyr spiller de.
Men det med 5K passer ikke,Jeg solgte mine beethoven mkI til 10K og VGC til 15K
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at StarTreks forsøg på at spolere tråden er mislykket (sådan ser jeg hans indlæg!), synes at det er rart at tråden er tilbage på rette spor. Er enig med winter og andre, at man får utrolig meget value for the money. Hvis du har rummet og en strømstærk forstærker, får du utrolig meget vellyd, hvis du kan lide den lidt tilbagelænede varme, musikalske stil.
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tør da siges at det til stadighed er en højttaler, der kan dele vandene.
Men det er jo her, som med så mange andre, et spørgsmål om smag, systemsammensætninger og så om man overhovedet har hørt dem, eller bare udtaler sig på baggrund af specs osv.
I et ordentligt system spiller de afgjort godt. Det er ikke verdens mest neutrale men omvendt er det heller ikke verdens mest forkerte, og jeg har svært ved at se mig enig i alle observationerne i tråden. En del af dem tyder på at de er hørt under andre forhold end hjemlige, samt måske med en smule forudindtagethed - det er jo en Vienna 
De fungerer helt fint i min konstellation og har løst nogle problemer som jeg ellers tidligere har haft i mit rum med bl.a. Mahler og Silverline. Her var BCG en bedre løsning, og jeg har pludselig ikke længere et rum der bimler og bamler når der spilles.
Jeg har prøvet dem med både dyrt og billigt grej, og de er hverken svære at drive eller svære at styre, men spiller naturligvis klart bedre, jo dyrere grej der smides foran! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det tør da siges at det til stadighed er en højttaler, der kan dele vandene.
Men det er jo her, som med så mange andre, et spørgsmål om smag, systemsammensætninger og så om man overhovedet har hørt dem, eller bare udtaler sig på baggrund af specs osv.
I et ordentligt system spiller de afgjort godt. Det er ikke verdens mest neutrale men omvendt er det heller ikke verdens mest forkerte, og jeg har svært ved at se mig enig i alle observationerne i tråden. En del af dem tyder på at de er hørt under andre forhold end hjemlige, samt måske med en smule forudindtagethed - det er jo en Vienna 
De fungerer helt fint i min konstellation og har løst nogle problemer som jeg ellers tidligere har haft i mit rum med bl.a. Mahler og Silverline. Her var BCG en bedre løsning, og jeg har pludselig ikke længere et rum der bimler og bamler når der spilles.
Jeg har prøvet dem med både dyrt og billigt grej, og de er hverken svære at drive eller svære at styre, men spiller naturligvis klart bedre, jo dyrere grej der smides foran!
|
|
|
Hej Ronin
God at høre at du nu har fundet modellen som arter sig i dit rum og spændende elektronik du har fået fingerne i. Nu skriver du at de ikke er krævende med hensyn til forstærker valget, de billige forstærkere du har afprøvet på BCG, har det bare været kort varig eller har de fået lov til at arbejde også sådan vol. messigt ?. Grunden til jeg spørger er at da jeg havde BCG trak jeg dem først med en Audia Flight One, hvis den fik lyst til give den lidt gas, så efter 30-45 min så lukkede forstærkeren ned og skrev "unit protection" i display'et, da det have sket 7-8 gange besluttede jeg at opgradere forstærkeren til pass'en og har ikke haft problemer siden, hverken med BGC eller Strauss. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Jeg har et par VABCG, og i mine ører er de noget af et scoop til prisen.
ja, de ER farvet i deres gengivelse - men på en sådan måde, at man bare kan blive ved med at lytte til dem i timevis. Omend de primært er egnet til rytmisk musik.
Jeg har haft mange andre højtalere hjemme til demo/sammenligning med mine VA BCG, som umiddelbart er i samme prisklasse som disse, bla. de her på sitet højt besungne Dali Grand - Dali Grand er er meget mere "farvet", "buldrende" og "rå" i lyden, og især diskanten er decideret "skrigende", i forhold til VA.
Mht til StarTreks udsagn i starten af tråden; ...hamrende useriøse.....og helt ude i hampen. Men om jeg erindrer rigtigt, så har startrek altid haft et horn i siden på Vienna i almindelighed.
- udsagnene om at de bliver handlet til kr. 5000, og end ikke burde handles i Aldi, siger jo mere om StarTreks "hifi-virkeligheds niveau", end om VABCG
Mht til målingerne af VABCG, så kunne jeg ikke interessere mig mindre for disse - stoler mere på mine ører....og hvad skal jeg bruge en liniær højtalerkurve, foretaget i et lab., når jeg spiller musik i min stue
'Har iøvrigt placeret mine ca 25/30 cm fra bagvæggen, og den ene står 1 meter til sidevæg, den anden ca. 30 cm til endevæg, og spiller fortræffeligt i min 35 kvm. stue.
MVH
|
|
|
Jamen enig. De er ikke neutrale. Men det forventer man vel heller ikke hvis man kender Vienna lyden.
Tak for dit svar __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Mener at StarTreks forsøg på at spolere tråden er mislykket (sådan ser jeg hans indlæg!), synes at det er rart at tråden er tilbage på rette spor. Er enig med winter og andre, at man får utrolig meget value for the money. Hvis du har rummet og en strømstærk forstærker, får du utrolig meget vellyd, hvis du kan lide den lidt tilbagelænede varme, musikalske stil.
|
|
|
Tak for dit svar Morten. Og hvor har du dog ret angående Startrek (og det er desværre ikke første gang). __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige blande mig lidt...
Jeg har et par BeethovenBabyGrand (BBG) som jeg er meget tilfreds med. De bliver drevet af et par Vincent SP100 monoblokke, og det har aldrig givet nogen problemer. Det er rigtigt at VA'eer skal have en strømstærk forstærker, men så mener jeg altså også at de giver en meget dynamisk og veloplagt lyd. Min stue har en noget aggressiv akkustik i presensområdet. Eksempelvis lyder B&W eller Monito Audio temmelig skærebrænderagtigt. Derfor er jeg helt enig i at frekvenskurve målt i et lyddødt rum er helt uanvendeligt (medmindre man bor i et lyddødt rum selvfølgeli...).
Så som altid: højtalere skal testes der hvor de skal bruges!
Hvis jeg skal prøve at sætte ord på min oplevelse af VA lyden må det blive noget i retning af:
Fordele: Sammenhæng mellem toneområder, gengivelse af stemmer, lydbillede, silkeblød diskant, tilbagelænet lydindtryk. Ulemper: Ukontrolleret bas hvis underdimensioneret forstærker, tilbagelænet lydindtryk.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2010 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bevensee skrev:
Jeg vil lige blande mig lidt...
Jeg har et par BeethovenBabyGrand (BBG) som jeg er meget tilfreds med. De bliver drevet af et par Vincent SP100 monoblokke, og det har aldrig givet nogen problemer. Det er rigtigt at VA'eer skal have en strømstærk forstærker, men så mener jeg altså også at de giver en meget dynamisk og veloplagt lyd. Min stue har en noget aggressiv akkustik i presensområdet. Eksempelvis lyder B&W eller Monito Audio temmelig skærebrænderagtigt. Derfor er jeg helt enig i at frekvenskurve målt i et lyddødt rum er helt uanvendeligt (medmindre man bor i et lyddødt rum selvfølgeli...).
Så som altid: højtalere skal testes der hvor de skal bruges!
Hvis jeg skal prøve at sætte ord på min oplevelse af VA lyden må det blive noget i retning af:
Fordele: Sammenhæng mellem toneområder, gengivelse af stemmer, lydbillede, silkeblød diskant, tilbagelænet lydindtryk. Ulemper: Ukontrolleret bas hvis underdimensioneret forstærker, tilbagelænet lydindtryk.
|
|
|
Har også selv haft et sæt Beethoven Baby Grand. Jeg startede med at spille på en Primare I20 forstærker. Og jeg syntes egentlig ikke jeg havde de store problemer. Men klart. Der kom mere styr på stumperne da jeg fik en Audia Flight One på i stedet. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt dette er en lidt ældre tråd, men måtte lige give min mening tilkende.
Er en at dem der har meget til overs for Vienna BCG, som jeg har haft længe hjemme.
Ang. Lyd. Jooo det er ikke forkert, at mene den er mørk i lyden. Så neutral nej det kan man ikke sige den er. Men synes bestemt den er ganske godt afstemt tonalt. Nok går den dybt i bassen. Men ikke på bekostning af noget andet. Mellemtonen står ganske flot, og diskanten er ikke øre trættende. Men ganske velopløst samt tilstede. At lyden ikke skulle komme ud i stuen, dermed lyde indelukket syntes jeg er en klar overdrivelse. Lyden er varm og musikalsk anlagt, men ikke det samme som at sige den spiller indelukket. Det er en højttalere der vokser med opgaven, ud fra hvor godt udstyret er der blive spændt på dem. Så de fortjener det bedste anlæg, man nu kan få råd til. Da de holder af at få lidt power på volumen. Tilmed er de i et stort omfang i stand til spille lige fra rock til classisk. Ja f.eks Beethoven :) Bare man forstår hvor grænsen går. Men synes nu at det har været mig, der måtte trække mig, før mine BCG.
Ang. Belastning. Så er der også noget om denne snak. Det finder man normalt ud af, hvis man kobler dem på en mindre amp. De har en tendens til at dykke i ohm. Som kræver sine overarme af en forstærker at takle. At en Audia Flight One ikke skulle kunne klare det, som en bruger oplevede herinde. Kommer bag på mig! Har haft mine til at køre med en Primare I30. Det gik nu fint, uden problemer. Dog blev den noget mere varm, end med min egen Nad M3. Der skulle også skrues mere op, for I30 ampen, for at få den samme kraft bag lyden.
I min konstellation af Vienna BCG og Nad M3/M5. Syntes jeg at dette match, passede ret godt sammen på måden at formidle lyd på. Der på mange måder er den samme filosofi, i mine øre. Hvor Nad også er kendt for at spille lidt mørkt, samt gå bybere end så mange andre amp´s. Rulle lidt af den værste drome effekt af diskandten af. Så er godt team.
AND I LOVE IT
Men tiden er nu moden for at prøve noget andet. Det kender vi alle til. Men vil ikke udelukke, at vende tilbage til Vienna. For dette har været en god oplevelse. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evolator skrev:
|
Er en at dem der har meget til overs for Vienna BCG, som jeg har haft længe hjemme.
Ang. Lyd. Jooo det er ikke forkert, at mene den er mørk i lyden. Så neutral nej det kan man ikke sige den er. Men synes bestemt den er ganske godt afstemt tonalt. Nok går den dybt i bassen. Men ikke på bekostning af noget andet. Mellemtonen står ganske flot, og diskanten er ikke øre trættende. Men ganske velopløst samt tilstede. At lyden ikke skulle komme ud i stuen, dermed lyde indelukket syntes jeg er en klar overdrivelse. Lyden er varm og musikalsk anlagt, men ikke det samme som at sige den spiller indelukket. Det er en højttalere der vokser med opgaven, ud fra hvor godt udstyret er der blive spændt på dem. Så de fortjener det bedste anlæg, man nu kan få råd til. Da de holder af at få lidt power på volumen. Tilmed er de i et stort omfang i stand til spille lige fra rock til classisk. Ja f.eks Beethoven :) Bare man forstår hvor grænsen går. Men synes nu at det har været mig, der måtte trække mig, før mine BCG.
Ang. Belastning. Så er der også noget om denne snak. Det finder man normalt ud af, hvis man kobler dem på en mindre amp. De har en tendens til at dykke i ohm. Som kræver sine overarme af en forstærker at takle. At en Audia Flight One ikke skulle kunne klare det, som en bruger oplevede herinde. Kommer bag på mig! Har haft mine til at køre med en Primare I30. Det gik nu fint, uden problemer. Dog blev den noget mere varm, end med min egen Nad M3. Der skulle også skrues mere op, for I30 ampen, for at få den samme kraft bag lyden.
I min konstellation af Vienna BCG og Nad M3/M5. Syntes jeg at dette match, passede ret godt sammen på måden at formidle lyd på. Der på mange måder er den samme filosofi, i mine øre. Hvor Nad også er kendt for at spille lidt mørkt, samt gå bybere end så mange andre amp´s. Rulle lidt af den værste drome effekt af diskandten af. Så er godt team.
AND I LOVE IT
Men tiden er nu moden for at prøve noget andet. Det kender vi alle til. Men vil ikke udelukke, at vende tilbage til Vienna. For dette har været en god oplevelse.
|
|
|
Har haft både baby Grand og Concert Grand. Det er sådan med tiden at man begynder at kede sig over lyden og påtænker at sælge. Er dog ganske tilfreds med Haydn i setup nr. 2. Det er en lille fornøjelig højttaler. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
nostalgiskmusik Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Evolator skrev:
|
AND I LOVE IT
Men tiden er nu moden for at prøve noget andet. Det kender vi alle til. Men vil ikke udelukke, at vende tilbage til Vienna. For dette har været en god oplevelse.
|
|
|
Har haft både baby Grand og Concert Grand. Det er sådan med tiden at man begynder at kede sig over lyden og påtænker at sælge. Er dog ganske tilfreds med Haydn i setup nr. 2. Det er en lille fornøjelig højttaler. |
|
|
Der er jeg så ikke helt enig, har haft mine i godt og vel 3 år og tanken om udskiftning ikke kommet på tale... Men det er vel som så meget andet subjektivt 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nostalgiskmusik skrev:
Music4life skrev:
Evolator skrev:
|
AND I LOVE IT
|
|
|
Har haft både baby Grand og Concert Grand. Det er sådan med tiden at man begynder at kede sig over lyden og påtænker at sælge. Er dog ganske tilfreds med Haydn i setup nr. 2. Det er en lille fornøjelig højttaler.
|
|
|
Der er jeg så ikke helt enig, har haft mine i godt og vel 3 år og tanken om udskiftning ikke kommet på tale... Men det er vel som så meget andet subjektivt  
|
|
|
Havde mine concert Grand i 3 år og 2 dg så pas nu på hvad du siger
Dette er dog ikke for at nedgøre højttalerne, for de er da glimrende på mange måder. Smag & behag. Finish er noget af det flotteste man kan købe. Rigtig lækkert __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Gela Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 20 Maj 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over tråden og vil lige give mit besyv med.
Jeg har haft min BCG 3 års tid, og de bliver stående længe endnu.
Nyprisen er nu 37 kkr. og til den pris kan man få en del virkelige gode højttalere.
Men brugt kan man gøre et rigtig godt køb. Jeg synes jævnligt de ses til 13-15 kkr. og kun 1-2 år gamle.
Jeg driver mine med en Audio Research VT100 i en almindelig stue på ca. 30 kvm. De skal have lidt luft bag sig, men er ellers nemme at have med at gøre, efter min menig. Jeg mangler lidt mere fasthed i bunden, men det tilskriver jeg min VT100 som er en Mk 1. Under alle omstændigheder stiller BCG krav til forstærkeren, men den fortjener også en forstærker af en vis kaliber.
Jeg kan kun anbefale BCG, især hvis man kan lave en god brugthandel.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|