|
Ved godt dette er en lidt ældre tråd, men måtte lige give min mening tilkende.
Er en at dem der har meget til overs for Vienna BCG, som jeg har haft længe hjemme.
Ang. Lyd. Jooo det er ikke forkert, at mene den er mørk i lyden. Så neutral nej det kan man ikke sige den er. Men synes bestemt den er ganske godt afstemt tonalt. Nok går den dybt i bassen. Men ikke på bekostning af noget andet. Mellemtonen står ganske flot, og diskanten er ikke øre trættende. Men ganske velopløst samt tilstede. At lyden ikke skulle komme ud i stuen, dermed lyde indelukket syntes jeg er en klar overdrivelse. Lyden er varm og musikalsk anlagt, men ikke det samme som at sige den spiller indelukket. Det er en højttalere der vokser med opgaven, ud fra hvor godt udstyret er der blive spændt på dem. Så de fortjener det bedste anlæg, man nu kan få råd til. Da de holder af at få lidt power på volumen. Tilmed er de i et stort omfang i stand til spille lige fra rock til classisk. Ja f.eks Beethoven :) Bare man forstår hvor grænsen går. Men synes nu at det har været mig, der måtte trække mig, før mine BCG.
Ang. Belastning. Så er der også noget om denne snak. Det finder man normalt ud af, hvis man kobler dem på en mindre amp. De har en tendens til at dykke i ohm. Som kræver sine overarme af en forstærker at takle. At en Audia Flight One ikke skulle kunne klare det, som en bruger oplevede herinde. Kommer bag på mig! Har haft mine til at køre med en Primare I30. Det gik nu fint, uden problemer. Dog blev den noget mere varm, end med min egen Nad M3. Der skulle også skrues mere op, for I30 ampen, for at få den samme kraft bag lyden.
I min konstellation af Vienna BCG og Nad M3/M5. Syntes jeg at dette match, passede ret godt sammen på måden at formidle lyd på. Der på mange måder er den samme filosofi, i mine øre. Hvor Nad også er kendt for at spille lidt mørkt, samt gå bybere end så mange andre amp´s. Rulle lidt af den værste drome effekt af diskandten af. Så er godt team.
AND I LOVE IT
Men tiden er nu moden for at prøve noget andet. Det kender vi alle til. Men vil ikke udelukke, at vende tilbage til Vienna. For dette har været en god oplevelse.
|