Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Headfi til MacBook (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Phonak - de skulle være rigtigt gode og så til den pris
Ser frem til at læse om dine indtryk.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 26 April 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Ja bliver spændene at høre hvad du hører

Du for dem vel imorgen, så skriv lige et par linjer. Husk at de skal have et burn-in på ca 100timer og at det tager lidt tid for dine ører at vænne sig til IEM aspektet osv. Desuden så har jeg lige et par musik numre du skal prøve at høre med dem
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Ja bliver spændene at høre hvad du hører

Du for dem vel imorgen, så skriv lige et par linjer. Husk at de skal have et burn-in på ca 100timer og at det tager lidt tid for dine ører at vænne sig til IEM aspektet osv. Desuden så har jeg lige et par musik numre du skal prøve at høre med dem

Ja, jeg sidder og venter spændt herhjemme på at modtage dem. Skal nok give et review af dem!  Mht. burn-in, så er min plan at lave en blandet playlist med lossless musik - alt fra metal til elektronisk - som skal køre fra min MacBook. Er det ikke det mest optimale?
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 April 2010 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Giv dem en spand lyserød støj hvis de skal have noget, så er du sikker på de bliver masseret lidt Ellers bare hør musik på dem mens de brænder ind, du skal alligevel vende dig til at have dem på.

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Giv dem en spand lyserød støj hvis de skal have noget, så er du sikker på de bliver masseret lidt Ellers bare hør musik på dem mens de brænder ind, du skal alligevel vende dig til at have dem på.

Lyserød støj? (Sikkert dumt spørgsmål, hehe)
Til top Vis Birch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birch Besøg Birch's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

pink noise, http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_noise

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
pink noise, http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_noise

Hvor kan jeg finde sådanne lydfiler?

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

http://www.burninwave.com/

Birch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Så er der update. Fik mine Phonak den 28. april, og har spillet dem ind siden, både naturligt og med pink noise. Pt. har de vel spillet omkr. 20 timer, så der er stadig lang vej endnu.

Men de er RIGTIG fede. Både med og uden forstærker. Bruger dem normalt via min MacBook, men har haft dem sat til en forstærker (Denon RCD-M37), og det giver (måske selvfølgelig) en bedre lyd, som er langt dybere og mere livlig.

Red Hot Chili Peppers - Hump De Bump er rigtig fed at høre på dem, da alle små effekter (trompetlyde m.v.) fanges i sangen. Sætter man dem til en forstærker, og hører samme sang, giver det virkelig fed lyd, hvor guitarriffs kører helt perfekt i bunden samtidigt med vokal m.v.

De fanger hele lydbilledet i Pink Floyd - Comfortably Numb, hvor alt lige fra små trommer/slag til vokal kommer flot med. Sjov sang at høre på dem.

Går man over til mere vokalpræget musik som fx Tina Dickow, så lyder det også godt. Igen hører man glimrende hele lydbilledet med den kraftige vokal og de forskellige instrumenter, der spiller samtidigt. Jeg ved ikke om seperationen her kunne være bedre i andet head-fi - måske?

Slipknot - The Blister Exists lyder faktisk godt på dem - det havde jeg egentligt ikke troet. Normalt plejer sådanne sange at flyde totalt sammen på hvad jeg har hørt hidtil, men Phonak forstår faktisk at fange alle de forskellige lyde meget godt. Nu er jeg ikke musiker, så jeg kan ikke give en teknisk beskrivelse af seperationen i sangen, men i højre øre kan man perfekt høre den lidt skrigende guitar mens venstre øre får serveret den kraftige guitar og i begge høres trommer.

Er man til deadmau5, lyder en sang som fx Strobe godt på dem. "Rislen" rundt omkring i sangen høres fint samtidigt med andre effekter. Bassen er ikke tung i Phonak overhovedet, men jeg tror egentligt, at den har et naturligt niveau. Måske vil andre foretrække mere - det mente min kæreste i hvert fald, at hun ville.

Jeg har aldrig rigtig lyttet til high-end head-fi før, men jeg mener at kunne høre, at seperationen og gengivelsen af lydbilledet i Phonak er rigtig god. De spiller godt, både på højt og lavt lydniveau, og jeg behøver faktisk ikke skrue mere op end "1 tak" på min MacBook for at høre musikken, da de isolerer rigtig godt.

Isolationen er specielt også god i trafikken, hvor musikken går tydeligt igennem fra min iPhone.

Kritikpunkter er dog et mega kort kabel på cirka 80 cm. (vil jeg skyde det til) - kan det forlænges? Derudover har jeg rimelig små ører, og har lidt svært ved at få Phonak på. Ved ikke om det forholder sig sådan med alle IEMs. Sikkert bare mig. Men de er super behagelige at bære - ikke mindst i forhold til den plastikskinne, der følger med.

Kvaliteten virker til at være rimelig solid, specielt med stålskinnen (eller hvad det er) på dem. Der medfølger forskellige tips, pt. bruger jeg nogle, der minder om ørepropper. De isolerer som sagt rigtig godt. Har ikke prøvet andre endnu. Der medfølger et fint todelt etui, hvor selve IEMs kan være i det ene rum, og ledningen i det andet.

Hvis I har nogle sange, som jeg skal prøve at beskrive på dem, så sig til

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Tak for den meget gode beskrivelse!!
De bliver mere og mere fristende de der Phonak som de næste IEM'ere jeg vil kigge på hvis ETY'erne skal skiftes en dag.

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
De bliver mere og mere fristende de der Phonak som de næste IEM'ere jeg vil kigge på hvis ETY'erne skal skiftes en dag.

Du mener vel som supplement til dine ETY´s.

Ja tak for fin beskrivelse af de phonak, dem vil jeg også prøve en dag.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

hehe jeg må indrømme jeg har også måtte holde igen med at købe dem, men nej jeg skal have JH5pro næste gang, dvs når min pico slim kommer

Godt at høre du kan lide dem, du kan sagtens få et forlænger kabel, dog kniber det med at finde et i god kvalitet, så jeg ville hvis jeg var dig prøve at undgå det.
Jeg tror grunden til at du synes de er svære at få på er at du ikke har haft dem så længe, giv det lidt tid, de bliver også mere behagelige at have på, da ørerne skal vænne sig til dem.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 12 Maj 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
burning777 skrev:

Du mener vel som supplement til dine ETY´s.

Arrhh - jeg er faktisk rigtig glad for ETY'erne. Så jeg tror ikke de bliver skiftet ud med andre IEM forløbig. Men hvis jeg mistede
dem eller de gik i stykker og jeg skulle lave en shortlist over de emner jeg ville overveje var Phonak PFE helt sikkert på listen.
Måske sammen med Grado GR8 og Ortofon e-Q7 som også får mange rosende ord med i den prisklasse. Men JH-Audio er nok
dem, der er mest rave omkring i øjeblikket. Det ville dog kræve, at de lavede en universal fit udgave før jeg hopper på noget i
det prisleje da man så kan sælge det igen hvis man ikke kan lide lyden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes