Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 12:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Marantz/audiovector surround system (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Lækker højttalere med marantz foran, men du burde prøve med en effektforstærker det vil give noget mere kontrol over tingene, tror du vil blive overrasket over forskellen.

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:
Lækker højttalere med marantz foran, men du burde prøve med en effektforstærker det vil give noget mere kontrol over tingene, tror du vil blive overrasket over forskellen.

Han kunne også prøve Marantz Stereo forstærkere. (PM-17 eller PM-14)

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

fint setup har selv tænkt på at købe mi3 i steden for de ht. jeg har nu hvordan er lyden i dem

mvh. filur 

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:

Ja, det har folk sagt/skrevet før. Efterhånden som tiden er gået, bruger jeg dog anlægget mere og mere til at høre film på, og mindre og mindre til at høre musik på. Så p.t. har jeg ikke tænkt mig at ofre penge på mere effekt.

Vi går med planer om at bygge hus, og det skulle jo gerne betyde en noget større stue. Det kan være jeg får brug for mere effekt dér.

I øjeblikket går jeg og leder efter en C-SUB, som kan supplere resten af setup'et.

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

filur skrev:

fint setup har selv tænkt på at købe mi3 i steden for de ht. jeg har nu hvordan er lyden i dem

mvh. filur 

Mine er den gamle M3 Signature model. Jeg har ikke haft lejlighed til at høre dem op mod den nye Mi3 serie.

Jeg kan dog sige, at jeg i sin tid lyttede på mange forskellige højttalere, inkl AudioVector M3. Jeg havde dog ikke planer om at ofre de 24-25.000,- et nyt sæt M3 kostede, men en forhandler kontaktede mig på en købs annonce jeg havde indrykket her på hifi4all.dk, så jeg fik et helt nyt sæt "foræret" for ca 12.000,-! Hvor heldig kan man være???

Men som sagt; jeg lyttede på mange forskellige, og vendte hele tiden tilbage til AV M3. Det var allround set den mest behagelige, mest sammenhængede højttaler jeg lyttede på. Den var hele tiden min favorit, men oprindeligt lidt for dyr til min pengepung.

Men jeg er stadig utroligt glade for dem. Jeg tror ikke jeg kunne have gjort et bedre køb. De lyder fantastisk, og de er utroligt flotte, og kvaliteten er bare..... MUMS!!!!!!

/Greg

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
filur skrev:

mvh. filur 

Mine er den gamle M3 Signature model. Jeg har ikke haft lejlighed til at høre dem op mod den nye Mi3 serie.

Jeg kan dog sige, at jeg i sin tid lyttede på mange forskellige højttalere, inkl AudioVector M3. Jeg havde dog ikke planer om at ofre de 24-25.000,- et nyt sæt M3 kostede, men en forhandler kontaktede mig på en købs annonce jeg havde indrykket her på hifi4all.dk, så jeg fik et helt nyt sæt "foræret" for ca 12.000,-! Hvor heldig kan man være???

Men som sagt; jeg lyttede på mange forskellige, og vendte hele tiden tilbage til AV M3. Det var allround set den mest behagelige, mest sammenhængede højttaler jeg lyttede på. Den var hele tiden min favorit, men oprindeligt lidt for dyr til min pengepung.

Men jeg er stadig utroligt glade for dem. Jeg tror ikke jeg kunne have gjort et bedre køb. De lyder fantastisk, og de er utroligt flotte, og kvaliteten er bare..... MUMS!!!!!!

/Greg

jeg har hørt at de skulle have nogle i lydspe. i aalborg til en fornuftig pris så dem vil jeg tage ud og høre på mvh. filur

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

"En mistænkelig lille og let kasse"

Det er vel ikke så meget det det kommer an på, men hvad den kan præstere ? Er selv vild med marantz, og det der ser LÆKKERT ud

Tilykke

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jaja, men set i forhold til hvad den kostede, forventede jeg lidt mere "gods" i den. Men ligemeget med det, for den udfører sin pligt flot! Skarpt billede og den hakker ALDRIG!

Ved ikke hvad den står til idag, men den kan anbefales herfra.

/Greg

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da lige give et indspark omkring CD-afspillere. Jeg var så heldig at falde over en brugt SA8400 for 4k på dba - i mine øjne et af de bedste hifikøb jeg har gjort

Nå, men jeg ville blot sige, at jeg mener, at Marantz cd-afspillere (også SACD'er) er virkelig lækre. Småting som at RCA-terminalerne sidder ca. 5 cm fra hinanden, så man kan få gode kabler monteret og en habil netbrønd, medvirker til et meget fint indtryk.

Derudover lyder den virkelig godt. Mange har formentlig læst anmeldelsen i HF, som jeg er helt enig i.

Jeg er dog langt fra sikker på at jeg ville have givet de 8k som den står til i butikkerne.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Lidt opdateringer:

Har købt en Marantz CD6000OSE til en god pris her på hifi4all.dk. Har haft en enkelt mærkelig oplevelse med anlægget, efter jeg tilsluttede CD afspilleren.

Lige pludseligt, efter anlægget havde spillet derudad i en times tid eller to, begyndte den højre kanal at skratte forfærdeligt. Jeg skruede lidt op og ned for volumen, men skratteriet ville ikke gå væk.

Så satte jeg en CD i DVD afspilleren og den spillede ligeså fint. Skiftede tilbage til CD afspiller, stadig med skrat. Så pillede jeg CD tilslutingskablerne ud af forstærkeren, satte dem i igen, og så holdt skratteriet op!

Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad der var galt. Om det er løse forbindelser i kablerne, CD afspilleren der skal kigges efter, eller måske en "software" fejl et sted.

Nu spiller det igen, man bliver bare sådan lidt.... ævvvv.... over sådan noget.

Nårh, men jeg har også købt rack! Langt om længe og det VAR tiltrængt.

Faldt over et rigtigt fedt rack i Ilva (af alle steder!!!). I lækker sort glas finish, og det er rigtigt solidt. Vildt godt køb! Nu er jeg bare bange for at i allesammen løber ud og køber det, når jeg afslører prisen: 898,-!

Her er lidt billeder:

Jeg har ingen dårlige undskyldninger klar for stueantennen. Vi bor p.t. til leje da vi har købt byggegrund, og bruger al vores tid på byggemøder. Og jeg er sgu for nærig til at ofre formuer på parabol. Tilgengæld har vi fået guldkort hos Blockbuster. Hehe...

Anlægget står heller ikke særligt godt placeret nu, det ved jeg godt, men det ændrer sig forhåbentligt om 1-1½ års tid, når der står et funklende nyt hjem klar til os!

Over-and-out.

/Greg

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
Lidt opdateringer:

Har købt en Marantz CD6000OSE til en god pris her på hifi4all.dk. Har haft en enkelt mærkelig oplevelse med anlægget, efter jeg tilsluttede CD afspilleren.

Lige pludseligt, efter anlægget havde spillet derudad i en times tid eller to, begyndte den højre kanal at skratte forfærdeligt. Jeg skruede lidt op og ned for volumen, men skratteriet ville ikke gå væk.

Så satte jeg en CD i DVD afspilleren og den spillede ligeså fint. Skiftede tilbage til CD afspiller, stadig med skrat. Så pillede jeg CD tilslutingskablerne ud af forstærkeren, satte dem i igen, og så holdt skratteriet op!

Jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad der var galt. Om det er løse forbindelser i kablerne, CD afspilleren der skal kigges efter, eller måske en "software" fejl et sted.

Nu spiller det igen, man bliver bare sådan lidt.... ævvvv.... over sådan noget.

Jeg har nøjagtigt samme problem(dog venstre, dvd spiller fint), jeg har ikke prøvet at tage kablerne af og på endnu. Jeg har dog planlagt at prøve mig frem her i weekenden.
Håber det løser mit problem.

Det er ellers et dejligt setup du har.

Mvh

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

tbbv skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem(dog venstre, dvd spiller fint), jeg har ikke prøvet at tage kablerne af og på endnu. Jeg har dog planlagt at prøve mig frem her i weekenden. Håber det løser mit problem.

Er det på din CD5400OSE du har samme problem?

Kan kun sige at jeg er glad for, at jeg ofrede pengene i sin tid. Det har virkeligt været en fornøjelse at eje dette anlæg, og jeg glæder mig til et rum, hvor det kan komme mere til sin ret.

/Greg

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Har ikke haft nogen problemer med min marantz
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

greg skrev:
tbbv skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem(dog venstre, dvd spiller fint), jeg har ikke prøvet at tage kablerne af og på endnu. Jeg har dog planlagt at prøve mig frem her i weekenden. Håber det løser mit problem.

Er det på din CD5400OSE du har samme problem?

Kan kun sige at jeg er glad for, at jeg ofrede pengene i sin tid. Det har virkeligt været en fornøjelse at eje dette anlæg, og jeg glæder mig til et rum, hvor det kan komme mere til sin ret.

/Greg

Nej, jeg har Marantz cd-6000/sr5400 OSE.

Jeg havde også sr7400 hjemme før jeg købte sr 5400 OSE, men syntes at sr5400 OSE'eren faldt bedre i min smag, specielt ved stereolytning (de kostede det samme). Jeg har tilsluttet en effektforstærker, det har givet et stort løft.
Mvh

Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted

henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Fine billeder og lækkert udstyr.

Ang. dit rack: Hvor stor er afstanden mellem hylderne og er det sådan at man kan "ændre" lidt på afstanden ved f.eks at bruge benene??

Har selv et komplet sæt Audiovector og en Harman Kardon AVR7000 til at sparke lidt liv i dem. Den er lige så høj som center højttaleren og det ligner på dit billede at højttaleren kun lige kan være der. og jeg ville have det bedst med at der var lidt luft omkring den da den har en tendens til at blive lidt lun. Desuden vejer den også 20kg+ og jeg har et 32" widescreen jeg skal have stående øvrest (sjovt nok), så jeg kunne godt tænke mig at vide om der står noget om bæreevnen på racket. Det er lidt sparsomt med oplysninger på Ilva's hjemmeside

Til top Vis henby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henby

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

henby -> Man kan fint variere afstanden mellem hylderne uden problemer. Det er temmeligt smart (og simpelt) lavet.

På mit rack har jeg valgt  afstandende, nedefra og op, 16.5 cm, 14.5 cm og 20.3 cm.  

Centerhøjttaleren passer lige præcis, og jeg er så heldig at der er ~6 cm luft over forstærkeren. Der bliver dog varmt alligevel! Måske man skulle overveje at skabe noget luftcirkulation hen over forstærkeren, på en eller anden måde...

Mht bæreevne så blev der heller ikke oplyst noget i manualen.  Jeg ved det faktisk ikke, men har selv et 28" Nokia fjernsyn stående. Ved egentligt ikke hvad det vejer, andet end at det er fxxxxxx tungt.

Da dette rack er ekstra bredt, er jeg ret sikker på, at de har forstærket det på en måde, så det kan holde til et 32". Kundegruppen til rack'et er formodentligt folk med store.................................................. ..... FJERNSYN!!

/Greg

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Heysan, flot anlæg !

Skulle lige høre dig, hørte du på andre forstærkere da dit valg faldt på marantz?

Læste at du "design" mæssigt satte alle ud på et sidespor, men hørte du også på dem?

Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Sickboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Hej Greg

Ville lige høre, ligesom wamba om du havde hørt andre anlæg før du valgte Marantz.

Har lige "arvet" et sæt Mi3 højttaller og går og tænker på, hvad jeg skal købe af forstærker.  Tænker nemlig på Marantz eller Denon eller HK.

Thomas

Til top Vis Sickboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sickboy

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Sickboy skrev:

Hej Greg

Ville lige høre, ligesom wamba om du havde hørt andre anlæg før du valgte Marantz.

Har lige "arvet" et sæt Mi3 højttaller og går og tænker på, hvad jeg skal købe af forstærker.  Tænker nemlig på Marantz eller Denon eller HK. Marantz og Arcam spiller godt sammen med Audio vector, så jeg vil går efter de to mærker.

Thomas

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

greg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Heysan, flot anlæg !

Skulle lige høre dig, hørte du på andre forstærkere da dit valg faldt på marantz?

Læste at du "design" mæssigt satte alle ud på et sidespor, men hørte du også på dem?

Rasmus

Sickboy skrev:

Hej Greg

Har lige "arvet" et sæt Mi3 højttaller og går og tænker på, hvad jeg skal købe af forstærker.  Tænker nemlig på Marantz eller Denon eller HK.

Thomas

Nej, må indrømme at jeg brugte min tid på at udvælge højttalere, da jeg synes højttalere tit er et lidt mere "permanent" valg. Der kommer ikke så tit nye, smarte features på højttalere (Hehe...), så jeg ville vælge nogen jeg kunne holde ud i mange år.

Da jeg i sin tid købte anlæg, kunne jeg få Marantz til en god pris. Jeg læste anmeldelser og tjekkede udseende på de forskellige mærker, men valgte at stole på Marantz' gode ry, og har indtil nu ikke været skuffet. Har haft lidt småproblemer (som nævnt tidligere lidt skrat en enkelt gang), men i det store hele spiller det bare som det skal!

Jeg er tosset med Marant' design - det tunge, firkantede look, og synes de nye SR7500 og SR8500 er aaaaaalt for cool! Kunne nogen gange godt overveje at bytte min med en ny, men det er sgu alligevel for åndsvagt.

En sjælden gang imellem synes jeg måske der mangler lidt "pondus" i anlægget, men jeg kunne jo også bare investere i en sub og en effektforstærker eller to...

/Greg

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum