| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, er der nogen af jer der har hørt seriøs forskel/ ligheder på en streaming løsning og en cd afspiller? Hvis der benyttes samme kabler, samme dac!
Hvad er dommen?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er styr på jitter-kontrol, er streaming bedst.
Hvis man ikke formår at undertrykke jitter, er alm. CD bedst.

Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hvis der er styr på jitter-kontrol, er streaming bedst.
Hvis man ikke formår at undertrykke jitter, er alm. CD bedst.

Mvh. |
|
|
Fortæl lidt mere om det? Hvordan undertrykker man/ jeg jitter i min netværksserver? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...det kan være svært at finde ud af.
Modtageren, din dac, skal kunne håndtere jitter. Ledet mellem pc og afsender - i mit eget tilfælde, en M2Tech hiFace der forbindelseled mellem USB og spdif rca, som undertrykker/forhindrer jitter. Vælg gode digitalkabler.
Jeg plejer at sige det på denne måde: Hvis du synes din egen cd-spiller spiller bedre end dit stream system, så er der mulighed for at du har et jitter-problem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en squeezebox duet, sat til daccen i min Audia flight cd one. Jeg gemmer på en netgear nas. Min cd lyder lysår bedre! Meget mere organisk lyd, med fylde og bloom.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Jeg har en squeezebox duet, sat til daccen i min Audia flight cd one. Jeg gemmer på en netgear nas. Min cd lyder lysår bedre! Meget mere organisk lyd, med fylde og bloom. |
|
|
Det er ikke første gang jeg hører det! 
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Jeg har en squeezebox duet, sat til daccen i min Audia flight cd one. Jeg gemmer på en netgear nas. Min cd lyder lysår bedre! Meget mere organisk lyd, med fylde og bloom. |
|
|
du rammer ned i noget jeg helst ikke vil sige mere om, hehe... Det er lidt det samme jeg har oplevet pt efter at have gekøbt en cd afspiller for at have lidt vintage til specielt gode skiver... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 April 2010 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meeeeen...nu er en squeezebox jo meget billigere end min cd-afspiller. Måske en high end løsning er sagen.
Ingen tvivl om jeg gerne vil prøve noget af Bl.a PS audios system!
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet med min DAD DAC10 både direkte fra CD og streamet vía en Duet.
Streaming lyden var klart bedre end direkte fra CD! Med stor margen!
Jeg hælder til at afspilning fra harddisk er bedre end fra CD som High Fidelity har beskrevet ved flere lejligheder. Tvivler iøvrigt på at jitter har den store indflydelse... med mindre det er helt ude af kontrol.... __________________ Mvh
Steen
Mit anlæg...
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbull skrev:
|
Jeg har prøvet med min DAD DAC10 både direkte fra CD og streamet vía en Duet.
Streaming lyden var klart bedre end direkte fra CD! Med stor margen!
Jeg hælder til at afspilning fra harddisk er bedre end fra CD som High Fidelity har beskrevet ved flere lejligheder. Tvivler iøvrigt på at jitter har den store indflydelse... med mindre det er helt ude af kontrol....
|
|
|
Jitter ER det store problem, især ved afspilning fra PC - jitter er det der afgører om fantastisk eller fantastisk dårligt. Prøv at slå jitter-kontrol fra, så skal du bare høre løjer - når jeg slår det fra/slukker det, i alle led, så ville jeg ALDRIG bruge streaming.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et oplagt emne til en blindtest  Men hvem tør?  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har en DAC der eliminere jitter hvorfra man streamer lossless format fra SB Touch, så fås det ikke bedre til en billig pris (alt efter DAC'ens pris)!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Hvis man har en DAC der eliminere jitter hvorfra man streamer lossless format fra SB Touch, så fås det ikke bedre til en billig pris (alt efter DAC'ens pris)! |
|
|
Men der må vel være en god dac i min cd afspiller, siden at jeg synes den lyder godt som ren cd?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke en MAX bitrate for usb generelt ? Synes jeg har læst noget om det på et tidspunkt !
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
nicoleif skrev:
| Hvis man har en DAC der eliminere jitter hvorfra man streamer lossless format fra SB Touch, så fås det ikke bedre til en billig pris (alt efter DAC'ens pris)! |
|
|
Men der må vel være en god dac i min cd afspiller, siden at jeg synes den lyder godt som ren cd?
|
|
|
Selvfølge sidder der sikkert, en fremragende dac i din cd-spiller - men det er ikke pointen.
Pointen er, at hvis streaming skal være lige så godt som dit drev, så skal der tages hånd om evtentuelle jitter problemer.
Så din digitale indgang skal kunne håndtere, og minimere, jitter, hvis der er jitter.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
sigma6 skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
Selvfølge sidder der sikkert, en fremragende dac i din cd-spiller - men det er ikke pointen.
Pointen er, at hvis streaming skal være lige så godt som dit drev, så skal der tages hånd om evtentuelle jitter problemer.
Så din digitale indgang skal kunne håndtere, og minimere, jitter, hvis der er jitter.
Mvh.
|
|
|
Hehehehe...:-)
Jamen det gør den da fint når jeg afspiller cd. Men når jeg bruger squeezebok, lyder det ikke ligeså godt. Det er jo den samme dac?
Digital circuit: The input signal from the laser mechanism as from the inputs is directly (at the same input frequency) converted or upsampled to 192kHz-24bit before the conversion. Audia uses a Crystal Semiconductor 24/192 CS43122 DAC matched to a full balanced, Class A analog output stage. Multiple regulated power supplies are used, along with an anti-jitter circuit with ultra precision reference clock that operates with temperature compensated 2ppm crystal oscillators
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
sigma6 skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Og det sjove er så at ALLE producenter hævder at DE er MEGET LIDT følsomme over for jitter ! 
OG det kan jo undre mig et et produkt som M2Tech til den meget overkommenlige pris af 790,- SKULLE ha "LØST" alverdens jitter problemer....ikk ! men bevares til den pris vil jeg da gerne prøve at lægge øre til !
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at teste forskel utallige gange, og hjemme falder det ALTID ud med fordel til streaming!
Kører med en Logitech Transporter, og der har jeg haft forskellige drev på i mange forskellige prisklasser, men der er altså ingen tvivl om at streaming fra min NAS, hvor alt ligger i FLAC og rippet i secure/ultrasecure mode med dbpoweramp, er klart bedre. Det minder om forskellen på cd og sacd (skrev HF vist egentlig også). Med drev er det hele lidt mere "digitalis", og med streaming mere "analogt" og naturligt, med klart bedre rumfornemmelse.
Lidt OT, men nu vi er ved streaming:
Kan ikke høre forskel på FLAC og WAV. Det er der jo nogen der påstår de kan.... Rent teoretisk er der jo heller ingen forskel på filerne når først FLACén er pakket ud, men nogen mener at kunne høre en forringelse grundet udpakningen... (det vist dog også primært med squeezeboxen at folk nævner det, men det har jeg ikke selv prøvet) __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 26 April 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Milu skrev:
sigma6 skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hehehehe...:-)
Jamen det gør den da fint når jeg afspiller cd. Men når jeg bruger squeezebok, lyder det ikke ligeså godt. Det er jo den samme dac?
Digital circuit: The input signal from the laser mechanism as from the inputs is directly (at the same input frequency) converted or upsampled to 192kHz-24bit before the conversion. Audia uses a Crystal Semiconductor 24/192 CS43122 DAC matched to a full balanced, Class A analog output stage. Multiple regulated power supplies are used, along with an anti-jitter circuit with ultra precision reference clock that operates with temperature compensated 2ppm crystal oscillators
|
|
|
Hvilken type digitalkabel bruger du? Kører du coax eller optisk?
Det er ikke alle cdafspillere der lige gode på indgangene. Mange producenter vægter lydkvaliteten højere fra det indbyggede drev, end fra eksterne kilder. Der spares således på det led som skal modtage signalet.
Jeg ved ikke om det forholder sig sådan med din afspiller, men det er ikke helt ualmindeligt, og slet ikke hvis vi ser på ældre maskiner... __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |