| Forfatter |
|
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
2Bak skrev:
Et sidespring:Hvilke parametre - foruden kapacitet - skal man kigge efter, når man skal anskaffe sig en harddisk til et USB harddisk-kabinet til at bruge som primære kilde til en Touch? Jeg tænker her på specs som buffersize, search time, rotational speed etc.Og har strømforsyningen til USB-disken også betydning?mvh Jan |
|
|
Dataoverførslen ved streaming af musik er så lille, at de nævnte parametre ikke har betydning. Strømforsyningen skal give den spænding og effekt, som er nødvendig for diskens fejlfrie drift, så den medfølgende er helt sikkert OK.
En helt anden parameter, som er vigtig er derimod fabrikantens anbefalinger til kontinuerlig driftstid. Skal disken bruges i en 24/7 miljø, hvor musikken skal være tilgængelig altid, er det vigtigt at disken er certificeret til dette (til server brug). En "normal" konsumer harddisk er kun garanteret til 5-6 timers kontinuerlig daglig drift.
Så bruger man en standard USB disk fra supermarkedet til 24/7 drift, er det en rigtig god ide, at have en backup.
|
| Til top |
|
| |
Bruce Lee Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
| Tror ikke dette er stedet at starte en pirat snak, med de mange penge jeg har kastet efter musikindkøb ville jeg ikke være villig til at dele ud af småkageposen til højre og venstre, tror mange andre her vil have den samme holdning. Alene det faktum at skulle dele min egen indkøbte musik med tvivlsomme kvaliteter hentet fra diverse torrents sider og hvad folk ellers bruger kan jeg ikke helt forene med god lyd |
|
|
Det var jo netop derfor jeg ville lave en form for privat bytteordning så folk kunne bytte med andre som selv gik op i kvaliteten og har rippet ordentligt
Men jow jeg kan da sagtens huske de personer fra gamle computer-spils-dage som ikke ville bytte. Det var dem som ingen venner havde ud over deres computer. Fred være med det.
Jeg tror jo ikke at du har betalt mere for din cd-samling end jeg har for min. Personligt har jeg delt min hd-musik op i det jeg selv har rippet og det jeg downloadet. Det er masser af god musik at downloade og jeg bruger det som en måde at tjekke musikken ud på; hvis det er godt går jeg ned i butikken og køber cden. Jeg vil hellere end gerne støtte musikbrancen, men det har jeg jo også gjort med at købe en pæn samling vinyl og cd i løbet af årene. Så hvis der er nogen som har samvittighed til at dele så er jeg stadigt klar.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce Lee skrev:
Ulvin skrev:
| Tror ikke dette er stedet at starte en pirat snak, med de mange penge jeg har kastet efter musikindkøb ville jeg ikke være villig til at dele ud af småkageposen til højre og venstre, tror mange andre her vil have den samme holdning. Alene det faktum at skulle dele min egen indkøbte musik med tvivlsomme kvaliteter hentet fra diverse torrents sider og hvad folk ellers bruger kan jeg ikke helt forene med god lyd |
|
|
Det var jo netop derfor jeg ville lave en form for privat bytteordning så folk kunne bytte med andre som selv gik op i kvaliteten og har rippet ordentligt
Men jow jeg kan da sagtens huske de personer fra gamle computer-spils-dage som ikke ville bytte. Det var dem som ingen venner havde ud over deres computer. Fred være med det.
Jeg tror jo ikke at du har betalt mere for din cd-samling end jeg har for min. Personligt har jeg delt min hd-musik op i det jeg selv har rippet og det jeg downloadet. Det er masser af god musik at downloade og jeg bruger det som en måde at tjekke musikken ud på; hvis det er godt går jeg ned i butikken og køber cden. Jeg vil hellere end gerne støtte musikbrancen, men det har jeg jo også gjort med at købe en pæn samling vinyl og cd i løbet af årene. Så hvis der er nogen som har samvittighed til at dele så er jeg stadigt klar.
|
|
|
HAHAHAHAHA....dem som ingen venner havde :-)
Biblioteket er jo et godt sted :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce Lee skrev:
|
Jeg bliver nødt til lige at gi mit besyv med, for det er self noget som optager mig til dagligt.
Hjemme hos mig selv spiller jeg på en duet og den lyder væsentligt dårligere end min naim cd-afspiller. Jeg oplevede en helt vild forbedring da jeg lånte den billigste dac fra audio note. Så spillede squeuzeboxen næsten op med min cd-afspiller.
Til gengæld har jeg været til demo med Linns produkter for et års tid siden hvor der blev lavet en direkte sammenligning mellem deres unidisk (55k)og en ds-akurate (39k). Når vi lavede ABA test på samme nummer som vi havde optaget fra cd til hd, var der ingen tvivl om at den langt billigere digitale streamer spillede langt bedre.
Jeg er temeligt sikker på at der skal stå Linn eller naim på min næste streamer, jeg syns tit jeg oplever problemer med min sb. Software-bullsh*t pludseligt er internetradio væk fra min menu og flere lignende problemer. Er jeg alene med den slags?
|
|
|
Kørte du din duet gennem din cdafspillers konverter?
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce Lee skrev:
Ulvin skrev:
|
|
|
|
|
Så man har ingen venner med mindre man er villig til lidt småpirateri? Man kunne hurtigt sætte spørgsmålstegn ved hvad du vil med ordentligt rippede CD'ere hvis du alligevel har tænkt dig at købe musikken efter at have hørt det (nok det mest slidte argument for pirater). __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
Bruce Lee Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen indgang på digi ind på min cd. Så nej. Jeg nøjes med den converter der er i dueten. Det er jo derfor jeg stadigt ser det som lidt af en radio, et sted at finde ny musik.
Men men jeg ved jo også at jeg skal ha en ordentlig streaming device som mit næste hifikøb. Så derfor ripper jeg min samling, går på bibloteket, tar min harddisk med når jeg besøger mine musikkervenner og river deres 24-32bits musik og bytter gerne..
Til dig som ikke vil bytte: du har sikkert venner, godt for dig. Du må selv om hvor smålig du vil være. Det blander jeg mig ikke i, jeg er klar på at dele min musik, for jeg ved at de fleste musikkere alligevel tjener de fleste af deres penge på koncerter. Jeg går tit til koncert. Jeg køber mange cder og deler med glæde. Faktisk må du kopiere min samling når den er færdigrippet. Du kan bare beholde din egen! peace
For du har ret, argumentet er dårligt og man burde købe al sin musik. Men den jeg har købt deler jeg gerne ud i privat sammenhæng. Min samling bliver jo hverken mindre eller dårligere af at du også har den. Vi bliver nok ikke enige om pirateri. Vi er jo forskellige. Du deler din musik med dem du vil (ingen åbenbart) og jeg får nye venner og mere musik af at dele min.
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce Lee skrev:
|
Der er ingen indgang på digi ind på min cd. Så nej. Jeg nøjes med den converter der er i dueten. Det er jo derfor jeg stadigt ser det som lidt af en radio, et sted at finde ny musik.
Men men jeg ved jo også at jeg skal ha en ordentlig streaming device som mit næste hifikøb. Så derfor ripper jeg min samling, går på bibloteket, tar min harddisk med når jeg besøger mine musikkervenner og river deres 24-32bits musik og bytter gerne..
Til dig som ikke vil bytte: du har sikkert venner, godt for dig. Du må selv om hvor smålig du vil være. Det blander jeg mig ikke i, jeg er klar på at dele min musik, for jeg ved at de fleste musikkere alligevel tjener de fleste af deres penge på koncerter. Jeg går tit til koncert. Jeg køber mange cder og deler med glæde. Faktisk må du kopiere min samling når den er færdigrippet. Du kan bare beholde din egen! peace
For du har ret, argumentet er dårligt og man burde købe al sin musik. Men den jeg har købt deler jeg gerne ud i privat sammenhæng. Min samling bliver jo hverken mindre eller dårligere af at du også har den. Vi bliver nok ikke enige om pirateri. Vi er jo forskellige. Du deler din musik med dem du vil (ingen åbenbart) og jeg får nye venner og mere musik af at dele min.
|
|
|
Sorry... Men du har edderdælme ikke mange lys i lagkagen 
Det moralsk forkasteligt og " dele " sin musik med andre end sig selv. Og det tilmed ulovligt. Din indstilling er det helt uden lighed med noget jeg har hørt før! " Musikere tjener de fleste penge på koncerter ". Der går du da helt galt! De mister MILLIARDER pga folk som DIG! 
Du må dælme have en trist personlighed siden du kun kan få venner ved og dele musik ud! __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulvin skrev:
Bruce Lee skrev:
Ulvin skrev:
|
|
|
|
|
Så man har ingen venner med mindre man er villig til lidt småpirateri? Man kunne hurtigt sætte spørgsmålstegn ved hvad du vil med ordentligt rippede CD'ere hvis du alligevel har tænkt dig at købe musikken efter at have hørt det (nok det mest slidte argument for pirater).
|
|
|
Er det lovligt at låne sine cd'er ud? Jeg har jo ikke betalt til koda. Jeg har meget tit lånt mine plader ud, og jeg har lige så tit lånt af andre der heller ikke betaler til koda. Jeg kunne da også finde på at låne en masse musik på´på biblioteket, og lægge det ind ´på min NAS. Hvis det så er musik, som jeg synes indeholder så meget kvalitet at jeg vil give 100 kr for det, bestiller jeg det over cd-wow.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Ulvin skrev:
Bruce Lee skrev:
Ulvin skrev:
|
|
|
|
|
Så man har ingen venner med mindre man er villig til lidt småpirateri? Man kunne hurtigt sætte spørgsmålstegn ved hvad du vil med ordentligt rippede CD'ere hvis du alligevel har tænkt dig at købe musikken efter at have hørt det (nok det mest slidte argument for pirater).
|
|
|
Er det lovligt at låne sine cd'er ud? Jeg har jo ikke betalt til koda. Jeg har meget tit lånt mine plader ud, og jeg har lige så tit lånt af andre der heller ikke betaler til koda. Jeg kunne da også finde på at låne en masse musik på´på biblioteket, og lægge det ind ´på min NAS. Hvis det så er musik, som jeg synes indeholder så meget kvalitet at jeg vil give 100 kr for det, bestiller jeg det over cd-wow.
|
|
|
Der forskel på og låne og kopiere basse..  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
sigma6 skrev:
Ulvin skrev:
Bruce Lee skrev:
Ulvin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Der forskel på og låne og kopiere basse.. 
|
|
|
Jeg tror ikke du MÅ låne dine cd'er ud, når du ikke har betalt til koda. Man må vel heller ikke optage et tv program på sin harddisk optager. Selt ikke hvis der findes en med digital tuner.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo helt fint at låne, for så leverer man jo tilbage igen, og "kunstværket" forefindes stadig kun i den originale betalte kopi.
Der hvor det går galt, er når man laver en digital kopi at det originale materiale - det må man ikke, og så er det egentligt ligegyldigt, om det er materiale fra biblioteket eller det er lånt fra en bekendt. Dog må man gerne lave en digital kopi til eget brug af egne materialer. Eksempelvis til brug i bilen, sommerhuset, afspilning på transportabel afspiller, eller for streaming i eget hjem.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Det er jo helt fint at låne, for så leverer man jo tilbage igen, og "kunstværket" forefindes stadig kun i den originale betalte kopi.
Der hvor det går galt, er når man laver en digital kopi at det originale materiale - det må man ikke, og så er det egentligt ligegyldigt, om det er materiale fra biblioteket eller det er lånt fra en bekendt. Dog må man gerne lave en digital kopi til eget brug af egne materialer. Eksempelvis til brug i bilen, sommerhuset, afspilning på transportabel afspiller, eller for streaming i eget hjem.
|
|
|
Jeg spørger om det er lovligt at låne sit digitale musik ud, uden at ha' betalt til coda?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
erlingt skrev:
|
|
|
Jeg spørger om det er lovligt at låne sit digitale musik ud, uden at ha' betalt til coda? |
|
|
Ja, at låne er ok mellem privatpersoner - men låneren må ikke lave en kopi, han må afspille dit medie, og så afleverer mediet tilbage til dig, når han er færdig. Koda skal man betale afgift til, hvis man spiller musik for andre i offentligt regi, som f.eks. biograf, restaurent, forretning og lignende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
sigma6 skrev:
erlingt skrev:
|
|
|
Jeg spørger om det er lovligt at låne sit digitale musik ud, uden at ha' betalt til coda?
|
|
|
Ja, at låne er ok mellem privatpersoner - men låneren må ikke lave en kopi, han må afspille dit medie, og så afleverer mediet tilbage til dig, når han er færdig. Koda skal man betale afgift til, hvis man spiller musik for andre i offentligt regi, som f.eks. biograf, restaurent, forretning og lignende.
|
|
|
Ok- så blev jeg det klogere :-)
Men de gange jeg har lånt noget på biblioteket, uden at ha lagt det ind på min harddisk eller Nas :-); Har jeg købt det, hvis det har faldet i min smag.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Men de gange jeg har lånt noget på biblioteket, uden at ha lagt det ind på min harddisk eller Nas :-); Har jeg købt det, hvis det har faldet i min smag. |
|
|
Så dan skal det være  Jeg bruger også selv biblioteket til at finde ud af, hvad der er værd at investere sparepengene i - prøv evt. også netmusik.dk, som er bibliotekernes online udlån. Godtnok er musikken ikke i lossless format; men OK til at afgøre om det er noget det er værd at gå videre med. Men vi er da vist ved at være lidt off-topic nu - undskyld.
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig her med jer der mener at "Bruce Lee" går over stregen.
Det han gør er ulovligt. At opfordre til det samme er også ulovligt.
Jeg vil opfordre sites kontrolører til at anmelde denne "Bruce Lee", da i formentlig ligger inde med oplysninger på hvem han er.
Takket være sådanne typer, mister vi andre muligheden for at få nye spændende kunstnere på banen og lyttet til deres kunst, da bla. pladselskaber
derved har mindre at gøre godt med til at give de nye en chance......
Typer som dig "Bruce Lee" bliver aldrig en der kommer i min venskabskreds...... Så tag og find et andet sted at komme end her på forummet
....TAK
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
Jeg er helt enig her med jer der mener at "Bruce Lee" går over stregen.
Det han gør er ulovligt. At opfordre til det samme er også ulovligt.
Jeg vil opfordre sites kontrolører til at anmelde denne "Bruce Lee", da i formentlig ligger inde med oplysninger på hvem han er.
Takket være sådanne typer, mister vi andre muligheden for at få nye spændende kunstnere på banen og lyttet til deres kunst, da bla. pladselskaber derved har mindre at gøre godt med til at give de nye en chance......
Typer som dig "Bruce Lee" bliver aldrig en der kommer i min venskabskreds...... Så tag og find et andet sted at komme end her på forummet ....TAK |
|
|
10000000000% ENIG __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musikbranchen har efter min bedste overbevisning sovet i timen - forklaring:
Der bliver brugt uanede resourcer på at komme efter "pirateri" - altså folk der ulovligt downloader, eller på anden måde kommer gratis til deres musik - penge der efter min bedste overbevisning er totalt spildte. Pirateri kan aldrig stoppes helt.
Musikbranchen er nødt til at indse, at dette pirateri kun eksisterer (bredt set), fordi mange mener at musikken er for dyr på lovlig vis - langt de fleste (også dem der i dag piratkopierer) vil være mere end villige til, at betale en rimelig pris for den vare de får.
Download af musik kan gøres langt billigere, end den fysiske form som vi i dag kender så godt.
Det faktum at "materialet" kan distribueres langt billigere, gør netop også at det ikke kun er de "store" kunstnere der får en reel chance.
Kvalitet, mangfoldighed og pris kan gå op i en højere enhed - hvis altså bare musikindustrien åbner øjnene.
Ja, og det paradoksale er, at musikindustrien tilmed ville kunne have bedre indtjening end i dag.
Omvendt kan de jo også bare fortsætte med at gøre som de gør - så taber de helt sikkert !
Og selvfølgelig skal downloads være i fornuftig kvalitet - ikke mp3 tak ! __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg også dele lidt erfaring, og prøve at få diskussionen tilbage til dens oprendelig formål
Jeg er p.t. i gang med at Rippe alle mine Cdere til FLAC med dBpoweramp som jeg synes gør det så godt at jeg valgte at købe det.
Jeg synes at det er meget lidt forskel at høre imellem min maranz SA15S1 og min touch via min benchmark DAC.
Jeg bruger ”the One” kabler på begge kilder, samt the one digital imellem DAC og SB. Derudover er DAC og CD moddet så de spiler en helt del bedre end normalt. (søg her i forum hvis interesseret)
Der hvor det bliver meget sjøvt er at sammenligne SACD opdagelser med LINNs studio masters. Begge maskiner lyder meget godt, med men rigtig godt SACD vil jeg sige at Maranzen vinder med en lille forspring. Måske bliver det anderledes når jeg skifter klokken på DACen… __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 01 Maj 2010 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
Så vil jeg også dele lidt erfaring, og prøve at få diskussionen tilbage til dens oprendelig formål
Jeg er p.t. i gang med at Rippe alle mine Cdere til FLAC med dBpoweramp som jeg synes gør det så godt at jeg valgte at købe det.
Jeg synes at det er meget lidt forskel at høre imellem min maranz SA15S1 og min touch via min benchmark DAC.
Jeg bruger ”the One” kabler på begge kilder, samt the one digital imellem DAC og SB. Derudover er DAC og CD moddet så de spiler en helt del bedre end normalt. (søg her i forum hvis interesseret)
Der hvor det bliver meget sjøvt er at sammenligne SACD opdagelser med LINNs studio masters. Begge maskiner lyder meget godt, med men rigtig godt SACD vil jeg sige at Maranzen vinder med en lille forspring. Måske bliver det anderledes når jeg skifter klokken på DACen… |
|
|
tak for at prøve at spore tråden tilbage tilbage til det oprindelige formål, nemlig at belyse forskelle på kvaliteten af digital streaming kontra den fysiske afspilning af cd mediet! Iøvrigt vil jeg give dig ret i, at db power amp er et super program til at rippe til flac i!!! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |