Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming versus cd lydkvalitet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 15
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Musikbranchen har efter min bedste overbevisning sovet i timen - forklaring:

Der bliver brugt uanede resourcer på at komme efter "pirateri" - altså folk der ulovligt downloader, eller på anden måde kommer gratis til deres musik - penge der efter min bedste overbevisning er totalt spildte. Pirateri kan aldrig stoppes helt.

Musikbranchen er nødt til at indse, at dette pirateri kun eksisterer (bredt set), fordi mange mener at musikken er for dyr på lovlig vis - langt de fleste (også dem der i dag piratkopierer) vil være mere end villige til, at betale en rimelig pris for den vare de får.

Download af musik kan gøres langt billigere, end den fysiske form som vi i dag kender så godt.

Det faktum at "materialet" kan distribueres langt billigere, gør netop også at det ikke kun er de "store" kunstnere der får en reel chance.

Kvalitet, mangfoldighed og pris kan gå op i en højere enhed - hvis altså bare musikindustrien åbner øjnene.

Ja, og det paradoksale er, at musikindustrien tilmed ville kunne have bedre indtjening end i dag.

Omvendt kan de jo også bare fortsætte med at gøre som de gør - så taber de helt sikkert !

Og selvfølgelig skal downloads være i fornuftig kvalitet - ikke mp3 tak !

Enig.... er er ingen tvivl om at musikbranchen I DEN GRAD har sovet i timen i MANGE år !

Det er rineligt simpelt.....opret en hjemmeside med "smagsprøver" på den musik man vil sælge og sælg den som downloads i feks. waw, flac og mp3 ! Hvor svært ka det være !  Det skulle de ha startet på for 10 år siden !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det så svært for folk at holde sig til det tråden handler om? Hvis i gerne vil snakke musik brance eller pirateri kan i da altid starte en ny tråd.

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Maj 2010 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Netop download er vedkommende i en tråd som denne !......

Det er ligesom det naturlige "next step" i forbindelse med computer audio !.......

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Bruce Lee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Bruce Lee skrev:

Der er ingen indgang på digi ind på min cd. Så nej. Jeg nøjes med den converter der er i dueten. Det er jo derfor jeg stadigt ser det som lidt af en radio, et sted at finde ny musik.

Men men jeg ved jo også at jeg skal ha en ordentlig streaming device som mit næste hifikøb. Så derfor ripper jeg min samling, går på bibloteket, tar min harddisk med når jeg besøger mine musikkervenner og river deres 24-32bits musik og bytter gerne.. 

Til dig som ikke vil bytte: du har sikkert venner, godt for dig. Du må selv om hvor smålig du vil være. Det blander jeg mig ikke i, jeg er klar på at dele min musik, for jeg ved at de fleste musikkere alligevel tjener de fleste af deres penge på koncerter. Jeg går tit til koncert. Jeg køber mange cder og deler med glæde. Faktisk må du kopiere min samling når den er færdigrippet. Du kan bare beholde din egen! peace

For du har ret, argumentet er dårligt og man burde købe al sin musik. Men den jeg har købt deler jeg gerne ud i privat sammenhæng. Min samling bliver jo hverken mindre eller dårligere af at du også har den. Vi bliver nok ikke enige om pirateri. Vi er jo forskellige. Du deler din musik med dem du vil (ingen åbenbart) og jeg får nye venner og mere musik af at dele min.

Sorry... Men du har edderdælme ikke mange lys i lagkagen

Det moralsk forkasteligt og " dele " sin musik med andre end sig selv. Og det tilmed ulovligt. Din indstilling er det helt uden lighed med noget jeg har hørt før! " Musikere tjener de fleste penge på koncerter ".  Der går du da helt galt! De mister MILLIARDER pga folk som DIG!

Du må dælme have en trist personlighed siden du kun kan få venner ved og dele musik ud!

Kære kenneth

Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?

Det er klart at i et retssamfund, som det vi lever i skal der enormt meget selvstændig tankegang til for at gå ind for civil ulydighed. Til gengæld ved jeg, at selv medlemmer af kodas bestyrelse downloader musik. Netop fordi de har sat sig ind i tingene og dannet sig en selvstændig mening. Musikbrancen taber milliarder? Ja men sjovt nok så er der et stigende antal musikkere som giver deres musik væk eller sælger  som dowload det langt billigere end det koster på cd. Her kan nævnes L7 der ligger deres musik gratis på deres site og hvor tror du myspace kom fra? Musikbrancen er en business som i alt for mange år har spundet guld på andres musik. Jeg har støttet den rigeligt og det bliver jeg ved med. Men jeg støtter hellere musikkere end musikbrancen ved at tage til koncerter. Er du bange for at lady gaga mangler penge nu hvor hun er på the pirate bays top 100 med sit nye album? Det er der vist ingen chance for, modsat så er det jo muligt for selv et lille l**tband fra Nordnorge at komme på verdenskortet ved at dele deres musik ud som visitkort. Og lave det enhver musikker burde se som arbejde; spille koncerter. (Meget aktuelt på en dag som 1. Maj!) Istedet for at engagere en kæmpeindustri til at sælge et image gennem video og markedsføring.

Argumenterne for at lave hele den måde vi køber og handler musik på om er mange, og jeg skal ikke bruge min tid på at prøve at overbevise nogen. Ej heller remse argumenterne op, det var slet ikke min intention. Som jeg skrev til at starte med så er folk bare forskellige og jeg var ude på at bytte musik som vi byttede computerspil i gamle dage. Face to face, så man ku mødes med andre som også gik op i streamet musik. Hvordan gik det med computer-spilsindustien? Fik vi den slået ihjel ved at kopiere spil privat? Hvordan gik det med Jerry Garcia og resten af hans bandmedlemmer da de lod alle optage deres koncerter og sælge bootlegs på parkeringspladsen udenfor? Var der noget at slås om for hans efterladte, gik han sulten i seng?

Jeg havde ikke regnet med at alle skulle være enige, men jeg havde håbet på respekt for forskellige holdninger. Når så vi skal ned på det personlige plan melder jeg pas.

Slut herfra.

Til top Vis Bruce Lee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce Lee

xrdt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Bruce Lee, selv med din uddybende holdning synes jeg personligt stadigvæk det er helt forkert, og efterlader flere spørgsmål.

1. Når vi går til koncerter er det så de samme mennesker som bliver tilgodeset som har arbejdet med produktionen af pladen? Så som teknikere,producer og tekst og melodi forfattere. 

Selv er jeg meget glad for special indspilninger så som XRCD, SACD, SHM, BLU SPEC med flere. 

2. Ville priserne på det fysiske medie både spil film og musik have været lavere idag hvis vi ikke kopierede/ lånte fra hinnanden? Ja, tror jeg. Men nej siden eller ved ikke har mindst lige så meget ret som mig. Grunden til at jeg siger ja er at med indkøb af special indspilninger og vinyl mærker jeg at et lille oplag er det samme som en højere pris. Dette gør sig også gældende ved nye produkter så som da cd, dvd og her til sidst blue- ray kom på market. Altså en høj pris i starten fordi produktet ikke er så udbredt og havde et lille oplag. Senere falder prisen som afsætningen stiger.

Du kan have lige så meget ret som mig. Men for mig lyder det lidt som om at du retfærdiggør noget ud fra din egen holdning/overbevisning og derved gør det lovligt... Eller ihvertfald mindre ulovligt.

I modsætning til dig synes jeg nu ikke vi mangler civil ulydighed. Jeg synes der hersker mere en stemning af at mange vil være konger for at bestemme og styre ting selv. Lidt lige som min mor. Hun ved godt at her i Jylland er hastighedsgrænsen 80 de fleste steder. Det afholder dog ikke hende fra at køre ca. 100. For som hun siger det gør næsten alle de andre. Jeg har dog prøvet at forklare hende at bare fordi flertallet gør det eller synes det er iorden bliver det ikke mere lovligt af den grund.  

Til top Vis xrdt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xrdt

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Bruce Lee skrev:
kennethjensen skrev:
Bruce Lee skrev:

Der er ingen indgang på digi ind på min cd. Så nej. Jeg nøjes med den converter der er i dueten. Det er jo derfor jeg stadigt ser det som lidt af en radio, et sted at finde ny musik.

Men men jeg ved jo også at jeg skal ha en ordentlig streaming device som mit næste hifikøb. Så derfor ripper jeg min samling, går på bibloteket, tar min harddisk med når jeg besøger mine musikkervenner og river deres 24-32bits musik og bytter gerne.. 

Til dig som ikke vil bytte: du har sikkert venner, godt for dig. Du må selv om hvor smålig du vil være. Det blander jeg mig ikke i, jeg er klar på at dele min musik, for jeg ved at de fleste musikkere alligevel tjener de fleste af deres penge på koncerter. Jeg går tit til koncert. Jeg køber mange cder og deler med glæde. Faktisk må du kopiere min samling når den er færdigrippet. Du kan bare beholde din egen! peace

For du har ret, argumentet er dårligt og man burde købe al sin musik. Men den jeg har købt deler jeg gerne ud i privat sammenhæng. Min samling bliver jo hverken mindre eller dårligere af at du også har den. Vi bliver nok ikke enige om pirateri. Vi er jo forskellige. Du deler din musik med dem du vil (ingen åbenbart) og jeg får nye venner og mere musik af at dele min.

Det moralsk forkasteligt og " dele " sin musik med andre end sig selv. Og det tilmed ulovligt. Din indstilling er det helt uden lighed med noget jeg har hørt før! " Musikere tjener de fleste penge på koncerter ".  Der går du da helt galt! De mister MILLIARDER pga folk som DIG!

Du må dælme have en trist personlighed siden du kun kan få venner ved og dele musik ud!

Kære kenneth

Hvis du med lys i kagen mener alder, så kan jeg oplyse at jeg forlængst har passeret de 30. Hvis du mener IQ så kan jeg oplyse at jeg er kvantefysikker og har bestået optagelsesprøven til mensa. Så hvis du vil måle pik så bare sig til jeg stiller op til hver en tid. Hvis du da ellers nogensinde trækker pikken ud af grisen derude i udkantsdanmark! Nå ja det kan jeg se du gør. Næsten 3000 posteringer, du kommer sikkert meget ud hva?

Det er klart at i et retssamfund, som det vi lever i skal der enormt meget selvstændig tankegang til for at gå ind for civil ulydighed. Til gengæld ved jeg, at selv medlemmer af kodas bestyrelse downloader musik. Netop fordi de har sat sig ind i tingene og dannet sig en selvstændig mening. Musikbrancen taber milliarder? Ja men sjovt nok så er der et stigende antal musikkere som giver deres musik væk eller sælger  som dowload det langt billigere end det koster på cd. Her kan nævnes L7 der ligger deres musik gratis på deres site og hvor tror du myspace kom fra? Musikbrancen er en business som i alt for mange år har spundet guld på andres musik. Jeg har støttet den rigeligt og det bliver jeg ved med. Men jeg støtter hellere musikkere end musikbrancen ved at tage til koncerter. Er du bange for at lady gaga mangler penge nu hvor hun er på the pirate bays top 100 med sit nye album? Det er der vist ingen chance for, modsat så er det jo muligt for selv et lille l**tband fra Nordnorge at komme på verdenskortet ved at dele deres musik ud som visitkort. Og lave det enhver musikker burde se som arbejde; spille koncerter. (Meget aktuelt på en dag som 1. Maj!) Istedet for at engagere en kæmpeindustri til at sælge et image gennem video og markedsføring.

Argumenterne for at lave hele den måde vi køber og handler musik på om er mange, og jeg skal ikke bruge min tid på at prøve at overbevise nogen. Ej heller remse argumenterne op, det var slet ikke min intention. Som jeg skrev til at starte med så er folk bare forskellige og jeg var ude på at bytte musik som vi byttede computerspil i gamle dage. Face to face, så man ku mødes med andre som også gik op i streamet musik. Hvordan gik det med computer-spilsindustien? Fik vi den slået ihjel ved at kopiere spil privat? Hvordan gik det med Jerry Garcia og resten af hans bandmedlemmer da de lod alle optage deres koncerter og sælge bootlegs på parkeringspladsen udenfor? Var der noget at slås om for hans efterladte, gik han sulten i seng?

Jeg havde ikke regnet med at alle skulle være enige, men jeg havde håbet på respekt for forskellige holdninger. Når så vi skal ned på det personlige plan melder jeg pas.

Slut herfra.

at du har passeret de 30, er fysiker berettiger ikke til at optræde med hovedet under armen, sorry. Det er min holdning til det show off du har igang.
Ja, jeg kunne selvfølgelig vælge at ignorere det du skriver, men det vælger jeg så aktivt ikke at gøre.
Det kan godt være, at din tilgang til emnet i tråden er di måde at være konstruktiv på. Jeg synes, at du skyder dig selv lidt i foden på den måde.
Endvidere er tråden igen på vej ud i hampen i henhold til formålet fra start!

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Tilbage til emnet.

Nu har jeg på mit ydmyge setup, prøvet at afspille det samme materiale fra CD og fra stream (flac rip'ning af samme CD skiver), begge kilder ind i samme DAC.

Jeg kan heldigvis ikke høre den fjerneste forskel - heldigvis, for så kan jeg jo roligt fortsætte med min streamingløsning og de betjenings- og distributionsmæssigefordele dette medie har.

EDIT: Kan forøvrigt lige tilføje: Glem alt om MP3, selv i 320kbs opløsning, er der tydelig hørbar forskel mellem CD og stream.
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

hkruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Nordic Natural Sound

Bruger siden: 07 September 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Hej,
er der nogen af jer der har hørt seriøs forskel/ ligheder på en streaming løsning og en cd afspiller?
Hvis der benyttes samme kabler, samme dac!

Hvad er dommen?

Jeg har en Squeezebox Duet og i mit nuværende setup er der en absolut hørbar forskel til det bedre for CD drevet. Jeg har en enkelt gang haft lejlighed til at høre SB med en Boulder strømforsyning og det gave en meget mærkbar forbedring, men stadig var CD afspiller en anelse bedre, men ikke meget. Jeg har også haft en M2Tech HiFace til lån og afspillede med min MacBook Pro via min DAC. Det lød bedre end SB, men stadig foretrak jeg CD drevet.

I mellemtiden har jeg fået forbedret strømmen ved anskaffelse af en ExactPower EP15A og det har forbedret lyden væsentligt med CD drev, DAC etc. og lige nu tester jeg strømkablers inflydelse og det er klart at kvaliteten af strømkablet der føder EP15A'eren samt de kabler, der går fra EP15A til de enkelte enheder også gør en forskel. Jeg kan forestille mig at Boulder strømforsyningen til SB'en i det nu ændrede setup kan give en forskel, der er anderledes end før. Den forbedrede strømforsyning har fjernet det meste af den hårdhed, der var i lyden før og som derfor ikke kun kan skyldes på det digitale medium (men altså strømmen). Der er stor forskel på, hvordan forskellige indspilninger lyder og nogle lyder klart digitalt og andre slet ikke. Min logik siger mig, at en streamingløsning skal kunne blive mindst ligeså god og i teorien en smule bedre end et CD drev pga. de bedre muligheder for et rette fejl på fejlbehæftede CD'er. På perfekte CD'er er der nok ingen forskel at hente. Jeg har til gode at høre et topklasse streamingsystem med mit anlæg (som er særdeles afslørende). M2Tech var faktisk ret god, men det er ikke praktisk for mig med en dedikeret laptop til afspilning, så en trådløs streaming a.la. SB er klart at foretrække.

Til top Vis hkruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hkruse

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Tilbage til emnet.

Nu har jeg på mit ydmyge setup, prøvet at afspille det samme materiale fra CD og fra stream (flac rip'ning af samme CD skiver), begge kilder ind i samme DAC.

Jeg kan heldigvis ikke høre den fjerneste forskel - heldigvis, for så kan jeg jo roligt fortsætte med min streamingløsning og de betjenings- og distributionsmæssigefordele dette medie har.

EDIT: Kan forøvrigt lige tilføje: Glem alt om MP3, selv i 320kbs opløsning, er der tydelig hørbar forskel mellem CD og stream.

Jeg har gjort mig samme erfaring.

Jeg levere gerne blindtest til dem, som mener de kan høre forskel på streamer og CD - forudsat der benyttes samme DAC selvfølgelig.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Bruce Lee skrev:
kennethjensen skrev:
Bruce Lee skrev:

Kære kenneth

Slut herfra.

Godt indlæg!

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 02 Maj 2010 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
erlingt skrev:
Tilbage til emnet.

Jeg levere gerne blindtest til dem, som mener de kan høre forskel på streamer og CD - forudsat der benyttes samme DAC selvfølgelig.

Det burde sagtens være mulig og høre forskel, såfrem grejet er i stand til og afsløre det... Men jeg tager da gerne et drev med ned til dig Daniel. Ik om andet for hyggens skyld!

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

daniels skrev:
erlingt skrev:
Tilbage til emnet.

Det burde sagtens være mulig og høre forskel, såfrem grejet er i stand til og afsløre det... Men jeg tager da gerne et drev med ned til dig Daniel. Ik om andet for hyggens skyld!

Det var vel egentlig planen alligevel at vi skulle lave et par tests.

Og omvendt, jeg kan også lige kigge forbi med streameren, så kan vi jo teste det på noget udstyr du kender.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!

Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd. Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære min cd gennem stello daccen.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

hkruse skrev:

mn1974 skrev:
Hej,er der nogen af jer der har hørt seriøs forskel/ ligheder på en streaming løsning og en cd afspiller?Hvis der benyttes samme kabler, samme dac!Hvad er dommen?
Jeg har en Squeezebox Duet og i mit nuværende setup er der en absolut hørbar forskel til det bedre for CD drevet. Jeg har en enkelt gang haft lejlighed til at høre SB med en Boulder strømforsyning og det gave en meget mærkbar forbedring, men stadig var CD afspiller en anelse bedre, men ikke meget. Jeg har også haft en M2Tech HiFace til lån og afspillede med min MacBook Pro via min DAC. Det lød bedre end SB, men stadig foretrak jeg CD drevet. I mellemtiden har jeg fået forbedret strømmen ved anskaffelse af en ExactPower EP15A og det har forbedret lyden væsentligt med CD drev, DAC etc. og lige nu tester jeg strømkablers inflydelse og det er klart at kvaliteten af strømkablet der føder EP15A'eren samt de kabler, der går fra EP15A til de enkelte enheder også gør en forskel. Jeg kan forestille mig at Boulder strømforsyningen til SB'en i det nu ændrede setup kan give en forskel, der er anderledes end før. Den forbedrede strømforsyning har fjernet det meste af den hårdhed, der var i lyden før og som derfor ikke kun kan skyldes på det digitale medium (men altså strømmen). Der er stor forskel på, hvordan forskellige indspilninger lyder og nogle lyder klart digitalt og andre slet ikke. Min logik siger mig, at en streamingløsning skal kunne blive mindst ligeså god og i teorien en smule bedre end et CD drev pga. de bedre muligheder for et rette fejl på fejlbehæftede CD'er. På perfekte CD'er er der nok ingen forskel at hente. Jeg har til gode at høre et topklasse streamingsystem med mit anlæg (som er særdeles afslørende). M2Tech var faktisk ret god, men det er ikke praktisk for mig med en dedikeret laptop til afspilning, så en trådløs streaming a.la. SB er klart at foretrække.

hvis du trækker et kort i2s kabel fra m2techen til din dac tror jeg det ændre lidt på sagerne, skulle ikke undre mig du ville fortrække din laptop så. hvorfor? jitter

EDIT: så er der også dem der ikke tror jitter betyder noget længere kan jeg se fra en anden tråd
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hvilken konklusion kan man drage hvis EN skive lyder bedst ved streaming og en anden via cd ?

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Ok...Der er Stor forskel i lyden på min Squeezebox og min cdafspiller, når jeg benytter den dac der sidder i min cdafspiller. Der er MEGET bedre lyd fra min cdafspiller!!

Jeg har nu lånt en Stello da100 og sat min squeezebox til. Det lyder betydeligt bedre, og er næsten på højde med min cd. Jeg har kun lyttet lidt over en time, så en endelig konklusion vil jeg ikke komme med. En af dagene, vil jeg prøve at kære min cd gennem stello daccen.

Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den DAC kan godt lide at spændingen er renset.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Hvilken konklusion kan man drage hvis EN skive lyder bedst ved streaming og en anden via cd ?

at det måske er på tide at opgradere et eller flere steder, hvem ved?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:
sigma6 skrev:

Hvis du så smider en exactpower eller bare en støjrenser foran Stello DA100 signature, så løfter lyden sig yderligere. Den DAC kan godt lide at spændingen er renset.

Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-20000 efter en bedre dac!

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
Frankie skrev:

at det måske er på tide at opgradere et eller flere steder, hvem ved?

FANTASTISK ide´ jeg elsker at opgradere !

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
DPetersen skrev:
sigma6 skrev:

Det har så ALDRIG gjort noget hjemme ved mig. Jeg har prøvet med noget ps halløj osv. Jeg ville hellere smide de 15-20000 efter en bedre dac!

Sjovt. Det er modsat herhjemme ved mig. Jeg kom 1-2 trin længere op af hifistigen. Det skal da lige nævnes at jeg samtidig havde P300 powerplant foran dac og drev, mens støjrenser var før forstærker. Såå 4-5000 kan gøre underværker ved nogen.

<< Forrige Side af 15 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes